Arnroths krönika – spel som stressboll

Robot
Arnroths krönika – spel som stressboll

Spel som medicin blir ett allt vanligare tilltag och för vissa kan det till och med rädda livet - vare sig man spelar dem eller återskapar sin barndoms käraste minnen.


Medlem
Arnroths krönika – spel som stressboll

Härlig berättelse

Medlem

Kommer det komma en version till iPad?

Medlem

Känns lite som att hela krönikan är en sponsrad artikel för spelet. Med det sagt är det fortfarande en fin historia.

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Känns lite som att hela krönikan är en sponsrad artikel för spelet. Med det sagt är det fortfarande en fin historia.

Hur mycket skulle her Bitfrospixel behöva betala för att få Arnroth att nästan enbart skriva om honom och hans spel i sin veckliga krönika....

Nä du får nog ta av dig foliehatten stund och fatta att arnroth är också en vanlig människa. Precis som du och jag som bara vill spela spel som får honom att glömma bort vardagen för en stund.

Själv har jag den egenskap att om jag startar ett spel är det väääldigt svårt för mig att nånsin starta upp det igen. Det ska mycket till, och om jag väl fastnar kan jag sitta i över 16 timmar i sträck och bara njuta av spelet (civ 5 jag tittar på dig)

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Sviskon:

För lite om kvinnor, bättre kan du!

Skrivet av Faulisto:

Skulle föreslå att denna krönika tas bort, alternativt görs om, står ju ingenting om kvinnor.

Värdelöst som det är nu.

Hahah, bittra pojkar.

Medlem

Riktigt jävla mäktig historia. Tack som fan för åter en grym krönika som vanligt, Arnroth, och tack för att du lyfter upp den vanliga människan.

Medlem

Grym läsning, tack för den!

Medlem
Skrivet av pippen1001:
Skrivet av BeeJac:

Känns lite som att hela krönikan är en sponsrad artikel för spelet. Med det sagt är det fortfarande en fin historia.

Hur mycket skulle her Bitfrospixel behöva betala för att få Arnroth att nästan enbart skriva om honom och hans spel i sin veckliga krönika....

Nä du får nog ta av dig foliehatten stund och fatta att arnroth är också en vanlig människa. Precis som du och jag som bara vill spela spel som får honom att glömma bort vardagen för en stund.

Själv har jag den egenskap att om jag startar ett spel är det väääldigt svårt för mig att nånsin starta upp det igen. Det ska mycket till, och om jag väl fastnar kan jag sitta i över 16 timmar i sträck och bara njuta av spelet (civ 5 jag tittar på dig)

Jag anklagade aldrig honom för det. Jag sa att det kändes som det. Det här med semantik kan vara lite svårt ibland.

Medlem

Fördelen med spel som avstressare är att de kommer i så många former.
Ibland behöver jag få ut agressioner och då passar slafsig action bra.
Ibland behöver jag tömma hjärnan och då funkar mer långsamma spel son strategigenren eller Hearthstone in.

Medlem
Skrivet av Faulisto:

Skulle föreslå att denna krönika tas bort, alternativt görs om, står ju ingenting om kvinnor.

Värdelöst som det är nu.

jag hoppas att du skämtar.

Skägg.
10 Chambers

Trollinlägg borttagna, varningar utdelade.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Trollinlägg borttagna, varningar utdelade.

Censurering, trodde Sverige hade yttrandefrihet? Om du någon gång behöver byta jobb så kan jag rekommendera dessa snubbar: http://www.nsa.gov/

Medlem

En fin och personlig berättelse.
Du kan ju leverera läsvärda texter Herr Arnroth, låt bara bli att blanda in din egna politiska ståndpunkt hädanefter i dessa och tvinga oss att käka eländet. Nu kan vi alla njuta av den färdiglagade tårtan utan ris.

Medlem
Skrivet av lightyear96:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Trollinlägg borttagna, varningar utdelade.

Censurering, trodde Sverige hade yttrandefrihet? Om du någon gång behöver byta jobb så kan jag rekommendera dessa snubbar: http://www.nsa.gov/

För att citera FZ:as regler: "FZ stödjer tanken på en öppen debatt, och alla åsikter är tillåtna - så länge de inte kan betraktas som kränkande och/eller stötande för enskilda personer. Yttrandefriheten är något vi håller högt, men detta innebär naturligtvis inte att det är fritt fram att skriva vad som helst."

Och

"3.3. Moderatorerna har sista ordet
FZ:s moderatorer har rättighet att utan förvarning radera inlägg (fastän det i sig inte bryter mot någon direkt regel) eller ta bort användare då de anser att det är befogat. Moderatorernas beslut är inte möjliga att överklaga."

Deras regler sida är en jätte bra källa om du undrar över sådant. Du godkände dem i alla fall frivilligt när du registrerade ditt konto här lightyear96. Kanske dags att börja läsa de avtal du godkänner...

Medlem
Skrivet av lightyear96:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Trollinlägg borttagna, varningar utdelade.

Censurering, trodde Sverige hade yttrandefrihet? Om du någon gång behöver byta jobb så kan jag rekommendera dessa snubbar: http://www.nsa.gov/

Trodde folk visste vad yttrandefrihet är, du bevisade mig motsatsen. Testa läsa lite samhällskunskap så slipper du göra bort dig i fortsättningen.


signatur

IDKFA

Medlem

Intressant läsning som vanligt. :c

Lite sorgligt att folk ska grina om att hans krönika inte alltid helt och hållet handlar om spel varenda gång.

Medlem
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av lightyear96:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Trollinlägg borttagna, varningar utdelade.

Censurering, trodde Sverige hade yttrandefrihet? Om du någon gång behöver byta jobb så kan jag rekommendera dessa snubbar: http://www.nsa.gov/

För att citera FZ:as regler: "FZ stödjer tanken på en öppen debatt, och alla åsikter är tillåtna - så länge de inte kan betraktas som kränkande och/eller stötande för enskilda personer. Yttrandefriheten är något vi håller högt, men detta innebär naturligtvis inte att det är fritt fram att skriva vad som helst."

Och

"3.3. Moderatorerna har sista ordet
FZ:s moderatorer har rättighet att utan förvarning radera inlägg (fastän det i sig inte bryter mot någon direkt regel) eller ta bort användare då de anser att det är befogat. Moderatorernas beslut är inte möjliga att överklaga."

Deras regler sida är en jätte bra källa om du undrar över sådant. Du godkände dem i alla fall frivilligt när du registrerade ditt konto här lightyear96. Kanske dags att börja läsa de avtal du godkänner...

Meh, inte något av mina inlägg dom tagit bort, bara löjligt att folk ska vara så petty och inte låta folk uttrycka sina åsikter för att det inte stämmer överens med ens egna, man kan inte sitta å predika om yttrandefrihet i sina regler för att sen sitta och censurera sånt man inte tycker är tillräckligt PK, "moderator abuse" kallas det...

Och snälla, ingen läser avtalen förutom neckbeards, antagligen äger de flesta företag både din själ och din prostata by now eftersom varenda en (förutom neckbeards) trycker "next" "next" "accept".

Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av lightyear96:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Trollinlägg borttagna, varningar utdelade.

Censurering, trodde Sverige hade yttrandefrihet? Om du någon gång behöver byta jobb så kan jag rekommendera dessa snubbar: http://www.nsa.gov/

Trodde folk visste vad yttrandefrihet är, du bevisade mig motsatsen. Testa läsa lite samhällskunskap så slipper du göra bort dig i fortsättningen.

Tried it, got a B, didn't care for it after dat... Ingen som gjort bort sig här förutom folk som börjar gråta över andras åsikter.

Skrivet av Paddington:
Skrivet av lightyear96:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Trollinlägg borttagna, varningar utdelade.

Censurering, trodde Sverige hade yttrandefrihet? Om du någon gång behöver byta jobb så kan jag rekommendera dessa snubbar: http://www.nsa.gov/

Dra till nån site där det bara hänger småbarn. Där kan ni tjafsa med varandra tills ni blir helt utmattade.

Det inkluderar ju även dig då eftersom du tar dig tid att "tjafsa" med mig.
Hue.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av lightyear96:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Trollinlägg borttagna, varningar utdelade.

Censurering, trodde Sverige hade yttrandefrihet? Om du någon gång behöver byta jobb så kan jag rekommendera dessa snubbar: http://www.nsa.gov/

Yttrandefrihet ger dig möjlighet att ställa dig på Sergels Torg och basunera ut din åsikt utan att bli gripen av staten. Såvida du inte bryter mot några andra lagar samtidigt, såsom hets mot folkgrupp. Det ger dig ingen rättighet att skriva tramsinlägg på valfritt forum.


signatur
Medlem

Appstore?! Va fan då måste jag ju köra på ipaden. Vill ha på mobilen också!

Medlem

Bra skrivet! Tror det är spelandet som hållit mig från att springa in i väggen under många år.
Att kunna försvinna in i en annan värld i nån timme då och då gör underverk för själen.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av classon81:

Nu har åsiktscensuren kommit till FZ på riktigt. Tur att det finns fler sidor med temat spel. Ni borde ansöka om att få bli en bilaga till Aftonbladet istället. Baj Baj.. piss kommunistskräp blaska.

Wait, what? Jag tog bort två inlägg som sarkastiskt påpekade att krönikan inte handlade om kvinnor. Rena trollinlägg. Bon Voyage!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Trollinlägg borttagna, varningar utdelade.

Snälla gör det här oftare och snabbare till krönikorna. Kommentarsfälten blir ett träsk av ångest så oerhört jävla enkelt vartenda gång Arnroth överhuvudtaget berör ett känsligt eller problematiskt ämne.

Medlem

Just arkadspel, helst shmups, kan få en att hamna i ett slags skönt "zen mode" också. En oinsatt tror nog bara att man blir mer stressad av en sådan genre men icke sa Nicke. DoDonPachi borde säljas på Apotek. Iofs säljs redan det (eller är det uppföljaren) och andra shmups på ios egna APPotek x)

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av classon81:

Nu har åsiktscensuren kommit till FZ på riktigt. Tur att det finns fler sidor med temat spel. Ni borde ansöka om att få bli en bilaga till Aftonbladet istället. Baj Baj.. piss kommunistskräp blaska.

Hahaha, fan vad vilsen du är. Alla forum på internet med ett uns av självrespekt tar bort trollinlägg som inte har ett dyft med det aktuella ämnet att göra. Men visst, försvinn för all del, jag ska försöka hålla tillbaka tårarna.

Medlem

En till bra krönika, särskilt för en kille som mig som jobbar o jobbar och har familj att se efter. Högst relaterbart och skönt att läsa.

Till alla troll där ute.....En krönika ska vara till för att få fram reaktioner och diskussion. Men på ett bra sätt, kom med bra mot argument i era resonemang istället för att härja som små barn.
Men det här var utanför dagens krönika.

En bra krönika återigen...


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem

Raderat ett par inlägg som inte tillförde något till ämnet.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av classon81:

Nu har åsiktscensuren kommit till FZ på riktigt. Tur att det finns fler sidor med temat spel. Ni borde ansöka om att få bli en bilaga till Aftonbladet istället. Baj Baj.. piss kommunistskräp blaska.

Åsiktscensur på FZ hör inte till ämnet i den här tråden. Ta det via PM med mig istället. Liknande inlägg kommer hädanefter att raderas.


signatur

Have a good time!

Medlem

Fantastiskt bra artikel, speciellt för de som är gamla nog att ha upplevt arkadspel på riktigt och dessutom förstår hur vanligt, och farligt, vår nya folksjukdom väggen/utbrändhet är.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av lightyear96:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Trollinlägg borttagna, varningar utdelade.

Censurering, trodde Sverige hade yttrandefrihet? Om du någon gång behöver byta jobb så kan jag rekommendera dessa snubbar: http://www.nsa.gov/

Yttrandefrihet ger dig möjlighet att ställa dig på Sergels Torg och basunera ut din åsikt utan att bli gripen av staten. Såvida du inte bryter mot några andra lagar samtidigt, såsom hets mot folkgrupp. Det ger dig ingen rättighet att skriva tramsinlägg på valfritt forum.

GG ingen yttrandefrihet... Å här har jag gått runt och trott att FZ har varit bättre och mer avslappnade än Gamereactor, guess I was wrong.

Btw dom kritiserade bara Arnroth, med helt rätt avsikter imo, han är en en "stolle". Bara för att du håller med honom och inte delar deras åsikter betyder inte det att man behöver sitta å radera deras kommentarer imo. Kallas admin abuse på andra ställen och forum.

1
Skriv svar