Visceral förklarar varför Hardline inte är en BF4-expansion

Robot
Visceral förklarar varför Hardline inte är en BF4-expansion

Innehåll, innehåll och innehåll menar Visceral Games.

#battlefield-4, #battlefield-3, #jbattlefield-hardline, #visceral-games


Medlem
Visceral förklarar varför Hardline inte är en BF4-expansion

Den bästa Battlefield modden är iaf Desert combat!

Medlem

Still looks like a MOD to me... ¯\_(ツ)_/¯


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Inaktiv
Skrivet av Dunderhoken:

Den bästa Battlefield modden är iaf Desert combat!

Vi har mycket att tacka Trauma Studios för!

Inaktiv
Skrivet av Dunderhoken:

Den bästa Battlefield modden är iaf Desert combat!

Minnen, minnen minnen! Så jävla bra mod.

Medlem

Nu har jag inte kollat på videon, men citatet han fick i artikeln här låter ju som nästintill definitionen av vad en expansion bör innehålla.

Medlem

Fler vapen, fler prylar, fler bannor osv, är inte det hela idén med en Expansion?

Medlem

STOR jävla suck.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv
Citat:

Fler kartor, mer vapen, fler coola prylar. vi har fler häftiga saker att visa upp de kommande månaderna. Fler spellägen, som exempel. Det finns massor av nytt innehåll.

Ska man tro på detta? "Massor av nytt innehåll". Snacka om att ljuga. Det kommer bli premium och en DLC fest. Allt för att suga ur pengarna innan Battlefield 5 kommer nästa år.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Ska man tro på detta? "Massor av nytt innehåll". Snacka om att ljuga. Det kommer bli premium och en DLC fest. Allt för att suga ur pengarna innan Battlefield 5 kommer nästa år.

Misstänker att du kommer få rätt på denna punkt :S

Skrivet av showerguy:
Citat:

Fler kartor, mer vapen, fler coola prylar. vi har fler häftiga saker att visa upp de kommande månaderna. Fler spellägen, som exempel. Det finns massor av nytt innehåll.

Ska man tro på detta? "Massor av nytt innehåll". Snacka om att ljuga. Det kommer bli premium och en DLC fest. Allt för att suga ur pengarna innan Battlefield 5 kommer nästa år.

De understryker att SP-kampanjen ska vara något att hänga i julgranen, så på den punkten skiljer det sig säkert mycket från BF.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Dunderhoken:

Den bästa Battlefield modden är iaf Desert combat!

Mmmm! Eller Project reality!

Medlem

R.I.P battlefield. Undrar hur många som kommer fortsätta lira Navalstrike/dragons teeth/endgame

Medlem

Tycker det känns extra fattigt när han upprepat massa nya saker flera gånger efter varandra. Känns sjukt defensivt utan att konkret kunna förklara vad som är så annorlunda. Det är väl ändå ingen som seriöst tror att en extremt kontrollerad pressvisning av ett spel på e3 ger en rättvis bild av vad ett färdigt spel kommer erbjuda...

Medlem

"Vi har förbättrat fordonsfysiken...." Vart fan då? I "betan" så var det ju nåt av de sämsta fordonsfysik jag har sett. Fan Ignition har bättre fysik. Det jag stör mig mest på är att det "känns" precis som BF3/4. Enda skillnaden är nya skins på figurerna och fordonen. Ta bort fallskärm o annat skit. Gör det mer gritty, gör så att man får känslan att det kunde se ut så här nere i centrum. Nu ser det bara ut som en billig Bad Boys-the game. Att sälja detta som fullpris spel blir svårt när de har så hård konkurrens. Varför inte bara göra ett dlc på det och sluta försöka fiska 600spänn?

Medlem
Skrivet av Dunderhoken:

Den bästa Battlefield modden är iaf Desert combat!

Härlig mod är det!
Men en riktigt bra Mod är ju ändå Silent Heroes också!

Medlem

Slår vad om att BF fanboysen kommer att köpa skiten.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av showerguy:
Citat:

Fler kartor, mer vapen, fler coola prylar. vi har fler häftiga saker att visa upp de kommande månaderna. Fler spellägen, som exempel. Det finns massor av nytt innehåll.

Ska man tro på detta? "Massor av nytt innehåll". Snacka om att ljuga. Det kommer bli premium och en DLC fest. Allt för att suga ur pengarna innan Battlefield 5 kommer nästa år.

De understryker att SP-kampanjen ska vara något att hänga i julgranen, så på den punkten skiljer det sig säkert mycket från BF.

Men vem bryr sig egentligen om SP i bf-serien?
BFBC (2:an spelade jag) var väl roligt men det är ändå mp jag spelar ett bf spel för.

Medlem

Dem säger att det är olikt BF4 på flera punkter men man blir uttråkad av spelet efter bara några minuter pga att det är alldeles för likt BF4...

Medlem

Han övertalade mig inte alls..

Medlem
Skrivet av ince:

R.I.P battlefield. Undrar hur många som kommer fortsätta lira Navalstrike/dragons teeth/endgame

- Jag köpte BF4 Premium (PC) ...
- Och jag undrar fortfarande varför DICE krymt alla banor i BF4?
Kartorna som var så stora och fina vid släppet är nu bara något kvarter.
Det är ju inget kul att spela det nu. Har någon info om detta, please?
Har börjat spela BF:Bad Company 2 istället.


signatur

autograph

Medlem

FÖRBANNADE DICE NI SKULLE SETT HUR DET GICK FÖR SAAB OCH VOLVO NÄR DOM BLEV UPPKÖPTA IDIOTER

Medlem
Skrivet av Pholiage:

"Vi har förbättrat fordonsfysiken...." Vart fan då? I "betan" så var det ju nåt av de sämsta fordonsfysik jag har sett. Fan Ignition har bättre fysik. Det jag stör mig mest på är att det "känns" precis som BF3/4. Enda skillnaden är nya skins på figurerna och fordonen. Ta bort fallskärm o annat skit. Gör det mer gritty, gör så att man får känslan att det kunde se ut så här nere i centrum. Nu ser det bara ut som en billig Bad Boys-the game. Att sälja detta som fullpris spel blir svårt när de har så hård konkurrens. Varför inte bara göra ett dlc på det och sluta försöka fiska 600spänn?

Känns som att spelet ska vara så dramatiskt på nåt vis, musiken som ligger i bakgrunden och pumpas upp mer och mer och helt plötsligt börjar hela bilden skaka och massa sånt. Som om det inte redan var så grötigt att det är helt omöjligt att se fienderna redan då det stod still (vilket troligen beror på att jag är färgblind). Vill känna att det är själva spelarna som skapar dramatiken, inte att det ska vara massa flashigt lull-lull.

Kommer inte riktigt överens med spelet, men det kan bero på att jag har det hopplöst svårt att se fiender och därmed egentligen bara kutar runt och blir ihjälskjuten hela tiden. För många spelare som är överallt och skapar kaos, känns som att multiplayer med många spelare kan vara betydligt mer kontrollerat, men det kanske blir så för att man lirar det på konsoll också...

Inaktiv
Skrivet av GREY-task:
Skrivet av Dunderhoken:

Den bästa Battlefield modden är iaf Desert combat!

Mmmm! Eller Project reality!

Project Reality är inte bara den bästa battlefieldmodden utan ett av de bästa FPS:en som finns.

Medlem

Aha det är ingen DLC?

ok, då köper jag
Tack för förklaringen.

Medlem

sellout boys.

Medlem

...men vad ska de göra? De gör ett spel i en spelserie som har bra säljpotential och det som framkommer är att spelarna tycker att prissättningen är absurd för nåt som skiljer så lite och känns så bekant. Kanske tänker de sig att det bara är Apples kunder som spelar BF-serien...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

It's spelled EA.

Jag spelade 30 min. Avinstallerade. Jag tror inte de förstår vad den här typen av spelare är ute efter (dvs de som vill ha en Heat upplevelse..). Hade de bara gjort ett Payday 2 med två lag så hade det blivit otroligt roligt. Nu är det BF4 med polisbilar.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:

It's spelled EA.

Jag spelade 30 min. Avinstallerade. Jag tror inte de förstår vad den här typen av spelare är ute efter (dvs de som vill ha en Heat upplevelse..). Hade de bara gjort ett Payday 2 med två lag så hade det blivit otroligt roligt. Nu är det BF4 med polisbilar.

Exakt så här känner jag. Det ironiska var att det en halvtimme i betan innan jag bestämde mig för att börja spela Payday 2 igen som jag inte kört på ett par månader.

Det är sådan enorma skillnad i djup på Payday 2 och Hardline så det är helt löjligt. I Hardline går det ju verkligen inte att approacha ett uppdrag på mer än ett sätt, speciellt med tanke på att man aldrig får utföra heists själv utan bara får städa upp efter dem.

Medlem

"EA-chefens försvar efter ”BF4”-fiaskot.
Wilson: ”Vi har förändrat utvecklingsprocesserna”."
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article19111319.a...


signatur

autograph

12
Skriv svar