Firaxis utvecklar Civilization Revolution 2 till mobiler

Robot
Firaxis utvecklar Civilization Revolution 2 till mobiler
Medlem
Firaxis utvecklar Civilization Revolution 2 till mobiler

Måste förenklas något så förbannat om man ska spela Civ på mobiler. Tror inte många har mobiler med batteri nog att köra en omgång i multiplayer.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Mer Sid Meiers Gettysburg

Medlem

Tror det är någon nisse som inte kan ett dyft om spel på deras ekonomiavdelning som fått för sig att mobilmarknaden är viktig. Problemet är bara att ingen civ spelare bryr sig ett skit om densamma och bland casualspelarna är konkurrensen stenhård.

Medlem

Själv fick jag snarare känslan av att detta kanske slutligen blir det som får mig att skaffa en platta.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Chomag:

Tror det är någon nisse som inte kan ett dyft om spel på deras ekonomiavdelning som fått för sig att mobilmarknaden är viktig. Problemet är bara att ingen civ spelare bryr sig ett skit om densamma och bland casualspelarna är konkurrensen stenhård.

Men å andra sidan har 2K redan släppt Civilization Revolution 1 till iOS, så de borde ha en idé om vad försäljningen kan bli. De har även släppt fullversionen av XCOM: Enemy Unknown till iOS och Android, så det känns som om de är ganska säkra på sin målgrupp, de lite mer hardcore spelarna än Flappy Bird spelarna.

Det här kan vara perfekt när man är ute och reser och inte har med sig en dator. En flygning över Atlanten kan nog gå ganska fort ifall man kan spela Civilization och XCOM.

Medlem

Måtte de bara hålla sig borta från microtransaktionerna så blir det ett köp!

Spelade 1:an massor på Nintendo DS och den var helt OK för att vara mobilt strategi-spel.

Medlem

Dock var ju Civ: Rev 1 förenklat och förbaskat tråkigt i jämförelse med Civ IV & V.

Medlem
Skrivet av RuneClaw:
Skrivet av Chomag:

Tror det är någon nisse som inte kan ett dyft om spel på deras ekonomiavdelning som fått för sig att mobilmarknaden är viktig. Problemet är bara att ingen civ spelare bryr sig ett skit om densamma och bland casualspelarna är konkurrensen stenhård.

Men å andra sidan har 2K redan släppt Civilization Revolution 1 till iOS, så de borde ha en idé om vad försäljningen kan bli. De har även släppt fullversionen av XCOM: Enemy Unknown till iOS och Android, så det känns som om de är ganska säkra på sin målgrupp, de lite mer hardcore spelarna än Flappy Bird spelarna.

Det här kan vara perfekt när man är ute och reser och inte har med sig en dator. En flygning över Atlanten kan nog gå ganska fort ifall man kan spela Civilization och XCOM.

Nu har jag inte spelat Civ till mobiler, men jag har svårt att tro att det säljer speciellt bra bland alla angry birds och candy crush kloner.

En fullversion av X-Com är iofs rätt coolt får jag medge, men det måste vara ett aber att spela utan mus.

Medlem
Skrivet av fiffel:

Dock var ju Civ: Rev 1 förenklat och förbaskat tråkigt i jämförelse med Civ IV & V.

Jag älskade civ rev 1 på konsol. Helt klart är det inte samma sak som tex civ 5, men tyckte själv att spelet stod bra på egna fötter. Har nog spelat revolution mer än civ 5.

Detta var dock en grym besvikelse för mig. Spelar nästan endast konsol och då beyond earth blir pc och detta mobile... det känns surt minst sagt.

Medlem

YES! Civ Revolution är en perfekt casualisering av Civ serien som är perfekt att spela när man typ.. har lunch eller en skitdryg bussresa! Woohoo!

1
Skriv svar