Visceral förklarar varför Hardline inte är en BF4-expansion
Innehåll, innehåll och innehåll menar Visceral Games.
#battlefield-4, #battlefield-3, #jbattlefield-hardline, #visceral-games
Still looks like a MOD to me... ¯\_(ツ)_/¯
AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch
Fler kartor, mer vapen, fler coola prylar. vi har fler häftiga saker att visa upp de kommande månaderna. Fler spellägen, som exempel. Det finns massor av nytt innehåll.
Ska man tro på detta? "Massor av nytt innehåll". Snacka om att ljuga. Det kommer bli premium och en DLC fest. Allt för att suga ur pengarna innan Battlefield 5 kommer nästa år.
Fler kartor, mer vapen, fler coola prylar. vi har fler häftiga saker att visa upp de kommande månaderna. Fler spellägen, som exempel. Det finns massor av nytt innehåll.
Ska man tro på detta? "Massor av nytt innehåll". Snacka om att ljuga. Det kommer bli premium och en DLC fest. Allt för att suga ur pengarna innan Battlefield 5 kommer nästa år.
De understryker att SP-kampanjen ska vara något att hänga i julgranen, så på den punkten skiljer det sig säkert mycket från BF.
Tycker det känns extra fattigt när han upprepat massa nya saker flera gånger efter varandra. Känns sjukt defensivt utan att konkret kunna förklara vad som är så annorlunda. Det är väl ändå ingen som seriöst tror att en extremt kontrollerad pressvisning av ett spel på e3 ger en rättvis bild av vad ett färdigt spel kommer erbjuda...
"Vi har förbättrat fordonsfysiken...." Vart fan då? I "betan" så var det ju nåt av de sämsta fordonsfysik jag har sett. Fan Ignition har bättre fysik. Det jag stör mig mest på är att det "känns" precis som BF3/4. Enda skillnaden är nya skins på figurerna och fordonen. Ta bort fallskärm o annat skit. Gör det mer gritty, gör så att man får känslan att det kunde se ut så här nere i centrum. Nu ser det bara ut som en billig Bad Boys-the game. Att sälja detta som fullpris spel blir svårt när de har så hård konkurrens. Varför inte bara göra ett dlc på det och sluta försöka fiska 600spänn?
Fler kartor, mer vapen, fler coola prylar. vi har fler häftiga saker att visa upp de kommande månaderna. Fler spellägen, som exempel. Det finns massor av nytt innehåll.
Ska man tro på detta? "Massor av nytt innehåll". Snacka om att ljuga. Det kommer bli premium och en DLC fest. Allt för att suga ur pengarna innan Battlefield 5 kommer nästa år.
De understryker att SP-kampanjen ska vara något att hänga i julgranen, så på den punkten skiljer det sig säkert mycket från BF.
Men vem bryr sig egentligen om SP i bf-serien?
BFBC (2:an spelade jag) var väl roligt men det är ändå mp jag spelar ett bf spel för.
R.I.P battlefield. Undrar hur många som kommer fortsätta lira Navalstrike/dragons teeth/endgame
- Jag köpte BF4 Premium (PC) ...
- Och jag undrar fortfarande varför DICE krymt alla banor i BF4?
Kartorna som var så stora och fina vid släppet är nu bara något kvarter.
Det är ju inget kul att spela det nu. Har någon info om detta, please?
Har börjat spela BF:Bad Company 2 istället.
autograph
"Vi har förbättrat fordonsfysiken...." Vart fan då? I "betan" så var det ju nåt av de sämsta fordonsfysik jag har sett. Fan Ignition har bättre fysik. Det jag stör mig mest på är att det "känns" precis som BF3/4. Enda skillnaden är nya skins på figurerna och fordonen. Ta bort fallskärm o annat skit. Gör det mer gritty, gör så att man får känslan att det kunde se ut så här nere i centrum. Nu ser det bara ut som en billig Bad Boys-the game. Att sälja detta som fullpris spel blir svårt när de har så hård konkurrens. Varför inte bara göra ett dlc på det och sluta försöka fiska 600spänn?
Känns som att spelet ska vara så dramatiskt på nåt vis, musiken som ligger i bakgrunden och pumpas upp mer och mer och helt plötsligt börjar hela bilden skaka och massa sånt. Som om det inte redan var så grötigt att det är helt omöjligt att se fienderna redan då det stod still (vilket troligen beror på att jag är färgblind). Vill känna att det är själva spelarna som skapar dramatiken, inte att det ska vara massa flashigt lull-lull.
Kommer inte riktigt överens med spelet, men det kan bero på att jag har det hopplöst svårt att se fiender och därmed egentligen bara kutar runt och blir ihjälskjuten hela tiden. För många spelare som är överallt och skapar kaos, känns som att multiplayer med många spelare kan vara betydligt mer kontrollerat, men det kanske blir så för att man lirar det på konsoll också...
...men vad ska de göra? De gör ett spel i en spelserie som har bra säljpotential och det som framkommer är att spelarna tycker att prissättningen är absurd för nåt som skiljer så lite och känns så bekant. Kanske tänker de sig att det bara är Apples kunder som spelar BF-serien...
나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야
It's spelled EA.
Jag spelade 30 min. Avinstallerade. Jag tror inte de förstår vad den här typen av spelare är ute efter (dvs de som vill ha en Heat upplevelse..). Hade de bara gjort ett Payday 2 med två lag så hade det blivit otroligt roligt. Nu är det BF4 med polisbilar.
I came here to ruin your day. God sent me.
It's spelled EA.
Jag spelade 30 min. Avinstallerade. Jag tror inte de förstår vad den här typen av spelare är ute efter (dvs de som vill ha en Heat upplevelse..). Hade de bara gjort ett Payday 2 med två lag så hade det blivit otroligt roligt. Nu är det BF4 med polisbilar.
Exakt så här känner jag. Det ironiska var att det en halvtimme i betan innan jag bestämde mig för att börja spela Payday 2 igen som jag inte kört på ett par månader.
Det är sådan enorma skillnad i djup på Payday 2 och Hardline så det är helt löjligt. I Hardline går det ju verkligen inte att approacha ett uppdrag på mer än ett sätt, speciellt med tanke på att man aldrig får utföra heists själv utan bara får städa upp efter dem.
"EA-chefens försvar efter ”BF4”-fiaskot.
Wilson: ”Vi har förändrat utvecklingsprocesserna”."
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article19111319.a...
autograph