Mer fokus på slagsmål i Mirror's Edge 2

Robot
Mer fokus på slagsmål i Mirror's Edge 2

De träiga närstriderna ska bli bättre menar Dice.

#mirrors-edge-2


Inaktiv
Mer fokus på slagsmål i Mirror's Edge 2

Lägga mer fokus kan ju betyda att de antingen putsar upp närstrids-delen i spelet eller att de slänger in fler sådana strider i spelet.

Återstår väl att se.

Medlem

Hade hellre sett att de fokuserar mer på stealth och parkour-pussel. Mirror's Edge för mig är att försöka undvika fienden, och inte att spöa upp dem à la Street Fighter. Våld ska vara sista utvägen.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Våld ska vara sista utvägen.

Jag håller helt med dig men den sista utvägen ska också vara kul och engagerande, i första spelet var just närstrider klumpiga som bäst.

Skrivet av Bojkott:

Hade hellre sett att de fokuserar mer på stealth och parkour-pussel. Mirror's Edge för mig är att försöka undvika fienden, och inte att spöa upp dem à la Street Fighter. Våld ska vara sista utvägen.

Håller med. Det var det som gjorde det första spelet så bra och spännande.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Hade hellre sett att de fokuserar mer på stealth och parkour-pussel. Mirror's Edge för mig är att försöka undvika fienden, och inte att spöa upp dem à la Street Fighter. Våld ska vara sista utvägen.

You said it!

Medlem

Ps3? Varför...


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Medlem
Skrivet av Ellakk:

Ps3? Varför...

Felaktig info från FZ. Spelet kommer endast till Xbox One, PS4 och PC. Spelets titel är också felaktig, det heter bara Mirror's Edge, då det är en reboot och ingen uppföljare! Detta fick vi veta redan under förra årets E3-mässa!

Ang. nyheten tycker jag det känns lite oroande då jag anser att det första spelet var bland de bästa jag nånsin spelat. Vill inte att de ändrar för mycket på ett vinnande koncept...

Medlem
Skrivet av fzusr:
Skrivet av Ellakk:

Ps3? Varför...

Felaktig info från FZ. Spelet kommer endast till Xbox One, PS4 och PC. Spelets titel är också felaktig, det heter bara Mirror's Edge, då det är en reboot och ingen uppföljare! Detta fick vi veta redan under förra årets E3-mässa!

Ang. nyheten tycker jag det känns lite oroande då jag anser att det första spelet var bland de bästa jag nånsin spelat. Vill inte att de ändrar för mycket på ett vinnande koncept...

Tackar.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Håller med om att striderna inte är det viktiga i ME, men de få som ändå finns med måste bli bättre. Jag slutade mitt i det första spelet eftersom jag helt enkelt inte kom förbi en viss strid, det var inte värt det. Men parkourandet älskade jag!

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Hade hellre sett att de fokuserar mer på stealth och parkour-pussel. Mirror's Edge för mig är att försöka undvika fienden, och inte att spöa upp dem à la Street Fighter. Våld ska vara sista utvägen.

Stealth/Smyga? Nej!
Undvika, kuta som fan, slajda och hoppa över? Ja!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Alltid bra att de slipar på mekaniken i spelet!

Sen tror jag inte detta sker på bekostnad av parkouren. Men den som lever får se.

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av Bojkott:

Hade hellre sett att de fokuserar mer på stealth och parkour-pussel. Mirror's Edge för mig är att försöka undvika fienden, och inte att spöa upp dem à la Street Fighter. Våld ska vara sista utvägen.

Stealth/Smyga? Nej!
Undvika, kuta som fan, slajda och hoppa över? Ja!

Med stealth så menar jag ju så klart inte att smyga sig fram på tå, utan att ta sig förbi fienden obemärkt.

Försökte spela 1:an men mådde illa som faen när jag slutade spela efter 1:a banan. Har inte återvänt....

(Låg FOV kanske)


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Jag hade hellre sett att de fokuserade ännu mer på time-trial delarna.

Medlem

Jag har sjukt höga förväntningar på uppföljaren till ett av mina absoluta favoritspel. Hoppas inte känslan försvinner.

Inaktiv

Luktar flopp.. man försöker kopiera Battlefield och Cod. Då blir det så här. Varför inte köra med samma stuk som i ettan? Jag glömde såklart nämna DLC som säkert kommer direkt. Tvingas handla banor och dylikt.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Luktar flopp.. man försöker kopiera Battlefield och Cod. Då blir det så här. Varför inte köra med samma stuk som i ettan? Jag glömde såklart nämna DLC som säkert kommer direkt. Tvingas handla banor och dylikt.

Det enda dom sagt är att dom skall se till att stridsmekaniken är bättre än den var i ettan. Inte att det skall vara mer strider eller annorlunda strider eller något sånt. Dra inte så höga växlar på allt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Hoppas verkligen det inte blir ett spel som går ut på att spöa skiten ur alla.

Medlem

Det ringer varningsklockor när dom säger att dom ska fokusera mer på striderna och göra ett spel för "en ny generations spelare". Det brukar betyda mer action och ett dummare spel.

Skrivet av Bojkott:

Hade hellre sett att de fokuserar mer på stealth och parkour-pussel. Mirror's Edge för mig är att försöka undvika fienden, och inte att spöa upp dem à la Street Fighter. Våld ska vara sista utvägen.

Håller helt med dig i det du säger. MEN nu verkar det ju som "fightingen" när du väl möter fienden ska vara betydligt kortare o snabbare avklarad en 1an.

Om jag minns rätt så sa dom att "fi" nu är mera ett "hinder" i din väg då du har så hög hastighet så kommer det vara en ny sorts fighting som bygger på hastighet mera än rörelse.

Gissar på att dom menar:

Du kommer springande i max hastighet, Snubbe kommer, Du tar tag i han i farten o typ släpar med han längs golvet elr tar tag i hans huvud o face plantar han i golvet samtidigt som du har kvar den höga hastigheten o bara framåt som en kula typ.

Om du tänker tebax på 1an så är det en ganska stor skillnad ja beskriver nu, då ettan va mera. Stanna upp, vänta på slag, se en röd "punkt" tryck, gör en finisher, få upp farten igen, Sakta in, gör om...

Här har dom alltså tagit bort "sakta in" fasen totalt
Tror det kommer passa perfekt

Medlem
Skrivet av Swedish_Gr3mlin:
Skrivet av Bojkott:

Hade hellre sett att de fokuserar mer på stealth och parkour-pussel. Mirror's Edge för mig är att försöka undvika fienden, och inte att spöa upp dem à la Street Fighter. Våld ska vara sista utvägen.

Håller helt med dig i det du säger. MEN nu verkar det ju som "fightingen" när du väl möter fienden ska vara betydligt kortare o snabbare avklarad en 1an.

Om jag minns rätt så sa dom att "fi" nu är mera ett "hinder" i din väg då du har så hög hastighet så kommer det vara en ny sorts fighting som bygger på hastighet mera än rörelse.

Gissar på att dom menar:

Du kommer springande i max hastighet, Snubbe kommer, Du tar tag i han i farten o typ släpar med han längs golvet elr tar tag i hans huvud o face plantar han i golvet samtidigt som du har kvar den höga hastigheten o bara framåt som en kula typ.

Om du tänker tebax på 1an så är det en ganska stor skillnad ja beskriver nu, då ettan va mera. Stanna upp, vänta på slag, se en röd "punkt" tryck, gör en finisher, få upp farten igen, Sakta in, gör om...

Här har dom alltså tagit bort "sakta in" fasen totalt
Tror det kommer passa perfekt

Får hoppas på att det blir som du säger. Lät inte helt fel

Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Swedish_Gr3mlin:
Skrivet av Bojkott:

Hade hellre sett att de fokuserar mer på stealth och parkour-pussel. Mirror's Edge för mig är att försöka undvika fienden, och inte att spöa upp dem à la Street Fighter. Våld ska vara sista utvägen.

Håller helt med dig i det du säger. MEN nu verkar det ju som "fightingen" när du väl möter fienden ska vara betydligt kortare o snabbare avklarad en 1an.

Om jag minns rätt så sa dom att "fi" nu är mera ett "hinder" i din väg då du har så hög hastighet så kommer det vara en ny sorts fighting som bygger på hastighet mera än rörelse.

Gissar på att dom menar:

Du kommer springande i max hastighet, Snubbe kommer, Du tar tag i han i farten o typ släpar med han längs golvet elr tar tag i hans huvud o face plantar han i golvet samtidigt som du har kvar den höga hastigheten o bara framåt som en kula typ.

Om du tänker tebax på 1an så är det en ganska stor skillnad ja beskriver nu, då ettan va mera. Stanna upp, vänta på slag, se en röd "punkt" tryck, gör en finisher, få upp farten igen, Sakta in, gör om...

Här har dom alltså tagit bort "sakta in" fasen totalt
Tror det kommer passa perfekt

Får hoppas på att det blir som du säger. Lät inte helt fel

Är just d där som är anledningen att jag är total hypad över detta : )
1an va kul tyckte jag men inget som riktigt fastnade på hjärnan men om detta har
d som jag just beskrev så kommer detta bli EPIC : )

Dock så tror jag att jag överdrev lite när jag skrev:
Ta tag i någon i farten o släpa dom över golvet aka (Any manga serie special move out there)
Men nice som fan skulle det va : ) men att göra en human faceplant på någon annan tror jag att ja sätt i en trailer tillochmed

Titta o lyssna noga från: 2.12

1
Skriv svar