Crytek förnekar ekonomiska bekymmer

Robot
Crytek förnekar ekonomiska bekymmer

Den tyska utvecklaren och spelmotorknåparen slår tillbaka krisrykten samtidigt som andra rapporterar om sena löneutbetalningar.

#crysis, #crytek


Medlem
Crytek förnekar ekonomiska bekymmer

Härligt att höra! Ser verkligen fram emot nya Homefront.

Medlem

Självklart förnekar de, oavsett om det är sant eller inte. Det gör alla företag i liknande situationer.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Självklart förnekar de, oavsett om det är sant eller inte. Det gör alla företag i liknande situationer.

Det är inte alltid dessa rykten är sanna såklart, men det var länge sen man hörde någon säga "ja, det är sant, fan vad dåligt det går, det ser verkligen mörkt ut för oss". Av förklarliga skäl.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Självklart förnekar de, oavsett om det är sant eller inte. Det gör alla företag i liknande situationer.

This. Sen tycker jag inte olika sajter ska hjälpa till att sprida rykten, då väldigt många tar det som ren skär fakta. Men i detta fallet så tänker jag nog lita på crytek, för har svårt att se hur dom skulle gå under pga ett spel som dom säkerligen fått väldigt mycket för för att hålla exklusivt till Microsoft.

Då hoppas vi det stämmer.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Warfare? Är det WarFACE de menar?

Skrivet av BoZo:

Warfare? Är det WarFACE de menar?

Ja, det måste det vara.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Smoo87:

...har svårt att se hur dom skulle gå under pga ett spel som dom säkerligen fått väldigt mycket för för att hålla exklusivt till Microsoft.

Problemet är att de troligen får en viss summa för utvecklingen. Om utvecklingen drar ut på tiden och är betydligt dyrare än de räknat med så är det inte säkert att det går ihop om det säljer sämre än förväntat.

Tänk på att Ryse började som ett Kinect-spel till 360 så det är nog ganska mycket utveckling som "kastats i sjön". De fick säkert ett litet tillskott från MS för en flytt till Xbox One men hur mycket det täckte är svårt att spekulera om.

Jag tycker att Crytek verkar prestera rätt lite i förhållande till hur många anställda de är. De försökte nog växa lite för fort.

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Bennii:

Självklart förnekar de, oavsett om det är sant eller inte. Det gör alla företag i liknande situationer.

This. Sen tycker jag inte olika sajter ska hjälpa till att sprida rykten, då väldigt många tar det som ren skär fakta. Men i detta fallet så tänker jag nog lita på crytek, för har svårt att se hur dom skulle gå under pga ett spel som dom säkerligen fått väldigt mycket för för att hålla exklusivt till Microsoft.

Många nyheter börjar som rykten. Det handlar om berättelser om uteblivna löner som ligger till grund, så antingen ljuger de som gått ut med uppgifterna eller så mörkar Crytek sin situation. FZ presenterar båda sidor, genom att både publicera en artikel om de uteblivna lönerna och Cryteks respons.

Att vissa människor helt saknar källkritiskt tänkande innebär inte att man ska strunta i att publicera det.

crytek har väl inte gjort ngt bra sen crysis 1 .. som va ett tråkigt spel iofs, men drev utvecklingen framåt enormt mkt . One hit wonders som lever på övertid.

Medlem

Lögner.
Gör mig inte ledsen nu, Jag vill se crytek dö.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

1
Skriv svar