Kingdom Under Fire II – maffigt slag fångat på film

Robot
Kingdom Under Fire II – maffigt slag fångat på film
FM-guru
F.d. Sisyr
Kingdom Under Fire II – maffigt slag fångat på film

Aldrig hört talas om, men trailern fick det onekligen att vattnas i munnen. Tankarna fördes lite till den gamla godingen Rise and Fall, fast i mmo-format. Google nästa.

Medlem

Vilken värdelös strategi att avfyra allt artilleri efter att närstridstrupperna redan gått in i striden!

Medlem

The cheesefactor is great in this one.

Medlem

Verkligen länge sedan ettan nu! Om man inte blandar ihop namnen...

Medlem
Skrivet av Ap@n:

Vilken värdelös strategi att avfyra allt artilleri efter att närstridstrupperna redan gått in i striden!

Longshanks: Archers.

English Commander: I beg pardon, sire. Won't we hit our own troops?

Longshanks: Yes... but we'll hit theirs as well. We have reserves. Attack.

- Från Braveheart

Medlem
Skrivet av toern:

Verkligen länge sedan ettan nu! Om man inte blandar ihop namnen...

Släpptes till den första xboxen så ja ganska länge sen. Fast detta är nr 5. i Serien.

Minns att jag spelade det en hel del, svårt men roligt.

Medlem

Älskade Crusader, hoppas att det lever upp till någon form utav förväntning!

Medlem

En västrelease ... när?

Medlem

Värst vad barnsligt detta var. Stelt grafik. Roligast var att attackera med artilleri i närstrid. Sjukt orealistiskt strategi där

Medlem

Påminner om gamla Ninety Nine Nights. Bra spel!

Medlem

Tyckte det såg riktigt tråkigt ut, och ljudet var kasst, allt jag hörde var sprakande och UAGH!

Medlem

Ramlade över en gameplay rulle på youtube och spelet i sig är ett riktigt jävla hack and slash med fin coop som jag antar att det är det dom visar i trailen.

Kommer troligen inte slå igenom här i väst.
Hade dock varit roligt att testa på.

edit den öppna betan ser ut att vara aktiv.
http://kuf2.mmog.asia/

Medlem

F2P USCH!!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av Tobblish:

edit den öppna betan ser ut att vara aktiv.
http://kuf2.mmog.asia/

Dock så är den inte öppen för svenskar ännu

Förhoppningsvis går det att gå runt det med en proxy.

"The Meh is strong in this one ..." Finns det inga spel länge som kan undvika hämta inspiration från TLOTR?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vad är det egentligen östasiater hela tiden försöker kompensera med sina så vansinnigt övermäktiga spelkaraktärer?

Medlem
Skrivet av Kakaff:
Skrivet av Tobblish:

edit den öppna betan ser ut att vara aktiv.
http://kuf2.mmog.asia/

Dock så är den inte öppen för svenskar ännu

Förhoppningsvis går det att gå runt det med en proxy.

Fan märkte det nu efter min tupplur
Trodde inte det skulle vara några problem då det gick att ladda ner samt registrera sig utan problem.

Skrivet av Absinth:

Vad är det egentligen östasiater hela tiden försöker kompensera med sina så vansinnigt övermäktiga spelkaraktärer?

Bra fråga. Japanerna var ju först med Gojira, så de har kanske försökt att skapa pondus inom andra kulturella sfärer genom att satsa på det överdrivna?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ah har väntat på detta ett bra tag nu ska de komma snart ele hade vart nice att med de i vinter ;D

Medlem

Varför dissar alla utvecklare Wii U? Hade det varit för den klena prestandan jämfört med Xbox One och PS4 så hade jag förstått, men när man som denna samt många andra även utvecklar spelet till gamla Xbox 360 och PS3 som har sämre prestanda än Wii U så fattar jag inte.

En annan tanke är att de tycker att det finns för liten kundkrets med Wii U jämfört med de andra, men gissa vad? Jo just det, det är deras egna fel, alltså speltillverkarna, för hade det kommit mängder med tredjepartsspel till Wii U så hade den sålt mycket bättre.

D.v.s den blir en ond cirkel. Kunder vill inte köpa Wii U för att det finns för lite spel och speltillverkarna vill inte utveckla för att för få köper Wii U.

Skrivet av John.Blund:

Varför dissar alla utvecklare Wii U? Hade det varit för den klena prestandan jämfört med Xbox One och PS4 så hade jag förstått, men när man som denna samt många andra även utvecklar spelet till gamla Xbox 360 och PS3 som har sämre prestanda än Wii U så fattar jag inte.

En annan tanke är att de tycker att det finns för liten kundkrets med Wii U jämfört med de andra, men gissa vad? Jo just det, det är deras egna fel, alltså speltillverkarna, för hade det kommit mängder med tredjepartsspel till Wii U så hade den sålt mycket bättre.

D.v.s den blir en ond cirkel. Kunder vill inte köpa Wii U för att det finns för lite spel och speltillverkarna vill inte utveckla för att för få köper Wii U.

Det är ju inte många som köper spelen, så det är nog ganska uppenbart.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av John.Blund:

Varför dissar alla utvecklare Wii U? Hade det varit för den klena prestandan jämfört med Xbox One och PS4 så hade jag förstått, men när man som denna samt många andra även utvecklar spelet till gamla Xbox 360 och PS3 som har sämre prestanda än Wii U så fattar jag inte.

En annan tanke är att de tycker att det finns för liten kundkrets med Wii U jämfört med de andra, men gissa vad? Jo just det, det är deras egna fel, alltså speltillverkarna, för hade det kommit mängder med tredjepartsspel till Wii U så hade den sålt mycket bättre.

D.v.s den blir en ond cirkel. Kunder vill inte köpa Wii U för att det finns för lite spel och speltillverkarna vill inte utveckla för att för få köper Wii U.

Det är ju inte många som köper spelen, så det är nog ganska uppenbart.

Och varför köper inte många spelen? Jo för att det inte finns många köpare. Och varför finns det inte många köpare, jo för att de väljer andra konsoler eftersom det finns för lite spel till Wii U och så var vi till baka från början igen - en ond cirkel.

1
Skriv svar