Terrorgrupp använder kartor från Victoria II

Robot
Terrorgrupp använder kartor från Victoria II

Isis ville visa planerna på att ta över världen, missade att kartan var 150 år gammal och kom från ett spel.

#paradox-interactive, #victoria-ii


Medlem
Terrorgrupp använder kartor från Victoria II
Medlem

Ska de ta Indien!? Vi får väl se vad Drottning Victoria och den brittiska flottan har att säga om det!

Medlem

ISIS är en grupp äckliga mördare. Hoppas att dom riktiga muslimerna vågar stå på sig så dom inte får någon riktigt makt.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Typ som denna då?:


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det där ser inte ut som Victoria II-kartan, möjligen Victoria I...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Playcrafter:

Det där ser inte ut som Victoria II-kartan, möjligen Victoria I...

Har sett massa olika uppgifter om det - de flesta skriver att det är tvåan medan en del inläggen i forumet hänvisar till ettan. Är du helt säker ändrar jag.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Playcrafter:

Det där ser inte ut som Victoria II-kartan, möjligen Victoria I...

Har sett massa olika uppgifter om det - de flesta skriver att det är tvåan medan en del inläggen i forumet hänvisar till ettan. Är du helt säker ändrar jag.

Jag är inte säker

Medlem

Dom är fan efterblivna dom tror att folk vill ha ett Islamiskt Khalifat islam är en döende religion i Mellanöstern! + Tvekar på att Iran skulle gå med på att vara med i ett Sunni khalifat då dom är Shia muslimer!

Ps- Är muslim

Medlem

Kan inte sluta tänka på Archer varje gång jag ser ISIS.

Skribent

Tänk om vi inte haft någon religion, då kanske folk hade varit lite mer ärliga med sitt krigande.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Och återigen bevisar religiösa tomtar hur långt dom är ute och cyklar... Och folk undrar varför man tänker så lågt om människans framtid


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem

Jag kan inte låta bli att fundera vem tjänar på att det blir oroligt i Mellanöstern

Medlem
Skrivet av Fl3xus:

Jag kan inte låta bli att fundera vem tjänar på att det blir oroligt i Mellanöstern

Saudiarabien och en massa rika republikaner.

Såg detta imorse btw, Jon Stewart är fanimej bäst!


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Playcrafter:

Det där ser inte ut som Victoria II-kartan, möjligen Victoria I...

Har sett massa olika uppgifter om det - de flesta skriver att det är tvåan medan en del inläggen i forumet hänvisar till ettan. Är du helt säker ändrar jag.

Det går att ta speciella skärmdumpar i Paradox-spel som ger en lättöverskådlig och minimalistisk karta där man se vilka länder som regionerna tillhör. Detta är en sådan, men de ser ungefär likadana ut i alla spel i sin utformning så det är inte helt lätt att avgöra.


signatur

Metal is best served heavy.

SoL
Medlem

Jag förstår varför inte usa vill in i irak lr syrien med trupper, men något måste göras åt isis, usa har makten o göra något. Isis brutala fram marsch får tom al-qaida o skita ner sig.

Medlem

Det är från Victoria I.
Victoria II använder nya Clausewitz motorn och då ser man inte provinsgränserna i detta kartläget.

Inaktiv

​ISIS in Iraq stinks of CIA/NATO ‘dirty war’ op
http://rt.com/op-edge/168064-isis-terrorism-usa-cia-war/


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Inaktiv
Skrivet av SoL:

Jag förstår varför inte usa vill in i irak lr syrien med trupper, men något måste göras åt isis, usa har makten o göra något. Isis brutala fram marsch får tom al-qaida o skita ner sig.

ISIS tjänar indirekt amerikanska intressen. Varken Iraks eller Syriens regeringar är USA-vänliga. Saudiarabien och andra allierade till Sverige förser ISIS med vapen i Syrien. När USA talade om att gå in i Syrien var det på terroristernas sida mot den folkvalda regeringen.

Man har gjort att irakiska armén retirerat och lämnat kvar sin utrustning åt ISIS. På så sätt förser man dem med vapen att slåss med i Syrien tex.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Inaktiv
Skrivet av Xeogt:
Skrivet av UnorthodoxXx:
Skrivet av Fl3xus:

Jag kan inte låta bli att fundera vem tjänar på att det blir oroligt i Mellanöstern

Saudiarabien och en massa rika republikaner.

Såg detta imorse btw, Jon Stewart är fanimej bäst!

http://en.wikipedia.org/wiki/Divide_and_rule

Det kan vara värt att läsa på lite!

Tidigare behövde hökarna elfte september för att övertyga världen om hur hemska muslimerna i mellanöstern är. Nu behövs inte den lögnen längre, den muslimska världen står enad för all form av barbariskt och bakåtsträvande beteende.

Det är inte ovanligt att höra vanligt folk säga att nu måste något göras.

Antikrigsrörelsen har blivit helt bortfintad på sistone, och de radikaliserade rörelserna har tjänat de internationella intressena väl i mellanöstern.

Alla är redo att slåss med "de andra" i vartenda muslimskt land. Att befolkningarna varit synnerligen dåligt outbildade, våldsbenägna och intoleranta har bara gjort den saken lättare att åstadkomma.

http://rt.com/op-edge/168336-isis-western-foreign-policy-chao...


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:
Skrivet av SoL:

Jag förstår varför inte usa vill in i irak lr syrien med trupper, men något måste göras åt isis, usa har makten o göra något. Isis brutala fram marsch får tom al-qaida o skita ner sig.

ISIS tjänar indirekt amerikanska intressen. Varken Iraks eller Syriens regeringar är USA-vänliga. Saudiarabien och andra allierade till Sverige förser ISIS med vapen i Syrien. När USA talade om att gå in i Syrien var det på terroristernas sida mot den folkvalda regeringen.

Man har gjort att irakiska armén retirerat och lämnat kvar sin utrustning åt ISIS. På så sätt förser man dem med vapen att slåss med i Syrien tex.

Det finns en rad andra faktorer att ta hänsyn till varför ISIS så lätt erövrar ny mark. Bl a att många är sunnimuslimer som bor i de tidigare shiastyrda städerna och byarna, frivilligt allierat sig med ISIS mot den irakiskt styrda shia-armén i området.
För den insatte vet att shiamuslimer och sunnimuslimer tycker lagom mycket om varandra. Givetvis spelar också dålig organisation,moral men även feghet in i detta.

Annars delar jag din lägesanalys, även svenska skattepengar har gått åt till att rusta upp terrorister i Syrien, som nu verkar som ISIS, men även Al-qaida, Al-Nusra har fått sin del av kakan m fl. http://www.friatider.se/reinfeldt-ger-100-skattemiljoner-till...

Det finns mycket att gräva i ämnet.

För den som vågar se, hur ISIS opererar, involverar många avrättningar. Deras propaganda video att skrämma folk till lydnad och få Iraks bräckliga armé att desertera norr från Bagdad,

http://jihadology.net/2014/05/17/al-furqan-media-presents-a-n...

Givetvis följer allt detta en större agenda. Inget nytt under solen.

1
Skriv svar