Shovel Knight är snart här – se släpptrailern!

Robot
Shovel Knight är snart här – se släpptrailern!
Medlem
Shovel Knight är snart här – se släpptrailern!

Ser ju helt fruktansvärt bra ut!

Moderator | Testpilot

Så underbar karaktär. "Shovel Knight". Kan inte sluta skratta åt det


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag hade för mig att det inte skulle släppas i EU först senare i år, har jag missat något?

Skribent
Skrivet av ladd:

Jag hade för mig att det inte skulle släppas i EU först senare i år, har jag missat något?

Grävde lite och du har helt rätt – Wii U- och 3DS-versionerna har ännu inget datum i Europa. Däremot släpps det till PC imorgon. Uppdaterar nyheten!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Då får man ta och avvakta tills 3DS-versionen släpps

Medlem

Bra musik i videon va det iaf !!!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Så underbar karaktär. "Shovel Knight". Kan inte sluta skratta åt det

Son, you don't laugh at heroes - ya better start to DIG IT, if you know what I mean

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

"Grävde lite"

Pun intended? ^^


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Skribent
Skrivet av Dave Lister:
Skrivet av Mattias Frost:

"Grävde lite"

Pun intended? ^^

Hah, faktiskt inte!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Gen
Medlem

Oj vilket fräckt spel!

Medlem

Intressanta tongångar i kommentarstrådarna för detta spelet. Antingen spyr alla galla över det, eller så tycker alla att det ser helt underbart ut. Själv tillhör jag den senare kategorin och har följt det hängivet. Jag märkte dock till min förskräckelse att jag glömt förboka det så förbeställde det idag. $15!

Min enda invändning är att de har för många färger i paletten per sprite. NESen hade endast stöd för fyra färger men självaste protagonisten har ju hela fem!

EDIT: Jmf. med http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20140120/retrodoftande-titt...

Hade varit intressant med att A/B-test på FZ där man varierade att skriva "WiiU" i nyhetstiteln eller utlämna det och se hur kommentarerna skiljer sig...

Medlem
Skrivet av dbengtsson:

Intressanta tongångar i kommentarstrådarna för detta spelet. Antingen spyr alla galla över det, eller så tycker alla att det ser helt underbart ut. Själv tillhör jag den senare kategorin och har följt det hängivet. Jag märkte dock till min förskräckelse att jag glömt förboka det så förbeställde det idag. $15!

Min enda invändning är att de har för många färger i paletten per sprite. NESen hade endast stöd för fyra färger men självaste protagonisten har ju hela fem!

EDIT: Jmf. med http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20140120/retrodoftande-titt...

Hade varit intressant med att A/B-test på FZ där man varierade att skriva "WiiU" i nyhetstiteln eller utlämna det och se hur kommentarerna skiljer sig...

Jag räknar in mig bland de som tycker det är awesome!
Har inget emot extra färgerna och även animationer på vissa saker, det är så otroligt old school och beautiful att kolla på ändå. Går helt klart att förlåta dem för det.
EDIT: Spelar det på PC

Medlem

Ser ut som en blandning av Mega Man och Duck Tales. Det här måste spelas.

Medlem

Har spelat en timma eller så under kvällen, länge sen jag kände sån frustration och glädje på samma gång. En känsla jag saknat i spel på väldigt länge. Rekommenderas starkt!

k3m
Medlem

Det här ser fantastiskt ut mot gog direkt.

1
Skriv svar