Släng dina pengar på Viggo

Medlem
Släng dina pengar på Viggo

Det är fan så nervöst Kickstartern. Vi är inte riktigt i mål och det är några dagar kvar. Och medans Kotaku, Rockpapershotgun, Polygon, Killscreen och 60 andra tidningar (och bästa FZ) har skrivit om det, så är det svårt, när folk tycker att det är ett för smalt spel. Och jag vägrar att stoppa in zombies och pangpang. Det finns redan på marknaden.

[ia=964401; large]

Men jag tycker att detta ovan bör finnas. Det är dags att vi utforskar tabubelagda ämnen. Vi gör det ibland i experimentella spel, men det är nog inte så ofta att stor möda läggs ner på grafik och research. Det som uppstår ibland med indiespel, är att även om de vill berätta och försöker berätta om intressanta ämnen, kan det framstå som ett experiment, snarare än ett spel.

Anyway. Det var bara lite tankar, jag vet inte hur mycket belägg jag har för det, men många av de spel jag spelat har varit över på 15 minuter. Facade, Fragments of him osv. Det är bra grejor, men gärna hade jag velat ha lite längre upplevelser.

Så vill du se ett spel som forskar kring depression, sorg och tvångstankar, så ber jag dig att slänga in en slant till kickstarter här:

[www.kickstarter.com/projects/109042642/a-song-for-viggo-a-gam...]www.kickstarter.com/projects/109042642/a-song-for-viggo-a-game-made-of-paper-unfolding-de

[ia=964402; large]

#blogg

Medlem
Släng dina pengar på Viggo

Vill absolut inte jinxa nu men de sista 24 timmarna brukar innebära ett litet windfall av backare. Jag håller tummarna!

Moderator | Testpilot

Så jävla jobbigt när det är så nära också Lycka till!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Jag håller tummarna, måtte det gå väl nu!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Blev backare precis, hoppas projektet blir en realitet.

Medlem

Tack Kaely.

Det hoppas jag med, det kom tydligen ut i ett officiellt Kickstarter-brev idag som att "kickstarter har backat det här". Det kan nog boosta flödet lite hoppas jag.

Medlem

All the best!

Medlem

Mr Templar, jag såg allt din fina donation. Tack så mycket!

Medlem
Skrivet av Simon Karlsson:

Mr Templar, jag såg allt din fina donation. Tack så mycket!

Donation? Investering!

Medlem

Oh ok you get 50%.

har faktiskt lovat ett fan att göra hans fysiska cdomslag av hatbrev.

Medlem

Woh!

Hm. Lite småfrän idé faktiskt!

Medlem

Grattis, du är i princip redan i mål. Lycka till med projektet de kommande månaderna/åren.

100 USD kvar sedan är du i mål. Grattis, du klarade det


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Moderator | Testpilot

HA DEN ÄRAN


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Medlem

Ser supercoolt ut! Jag lägger in någon dollar, har lite ansträngd ekonomi atm.

Medlem

Chop chop, back to the paper shop!

Medlem

Grattis, nu kommer projektet gå på räls!


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Tack. :D.

På räls låter farligt, då kommer nog ett tåg o kör över mig. ^^. Men jag ska göra mitt bästa o försöka göra er stolta. :P. Att vara enmansband är helt underbart och samtidigt skitjobbigt.

Medlem
Skrivet av Simon Karlsson:

Tack. :D.

På räls låter farligt, då kommer nog ett tåg o kör över mig. ^^. Men jag ska göra mitt bästa o försöka göra er stolta. :P. Att vara enmansband är helt underbart och samtidigt skitjobbigt.

Och jag vill inte höra av några kickstarter-skandaler med dig inblandad nu


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Oh. för sent.

1
Skriv svar