Google presenterar Android TV

Robot
Google presenterar Android TV

Sökjätten tar steget in på konsolmarknaden på allvar.


Medlem
Google presenterar Android TV

Skulle vara en fin gimmick att ha ja, men kommer jag använda hela tiden?, Troligen inte.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

mobilspel är ingen höjdare så meh..


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Kan man ha Plex på den så är jag nöjd.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Prestandan lär ju vara lika bra som smarttv....

Medlem

Har funderat på att titta till på Philips tv som kör android, men vet i fasen faktiskt, priset är väl rätt okej men om tvn inte får några uppdateringar till nyare versioner så känns det lite meh.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Kan man ha Plex på den så är jag nöjd.

Du har ju ChromeCast... Inte för det är den bästa upplösning eller grymt ljud men den gör ju det du önskar... Förmodligen klart billigare oxå.

(Lite utanför samtalsämnet) Kära ledning på FZ! Ville vara snäll och stänga ned mitt Adblock användande på eran fina sida då jag lade märke till eran påpekande banner överst på startsidan.

Tänkte att lite spelrelaterad reklam kan inte skada, men vips så förvandlas sidan från clean till att visa en massa skumma pokersidor och läskiga vilseledande popups som påpekar om att olika drivrutiner ska uppdateras :/

Jag drar på mitt Adblock igen i tron om förbättring, vill inte riskera att yngre gäster och bekanta ska klicka på fel saker.
Mvh / trogenFZläsare

Till huvudämnet! Jag ser inte så stor vits med att göra tv:n "smartare" då det är så simpelt att dra en HDMI-kabel från datorn eller konsol, fast det finns ju förstås en marknad bland hotell och andra företag

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Kan man ha Plex på den så är jag nöjd.

Det går alldeles utmärkt. De har redan visat en sprillans ny klient som är skräddarsydd för just Android ttv.

Kan de lösa spegling från datorer likt hur det funkar med Apple TV så blir det förmodligen en sådan här i stället för den beryktade fjärde generationens Apple TV.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Har funderat på att titta till på Philips tv som kör android, men vet i fasen faktiskt, priset är väl rätt okej men om tvn inte får några uppdateringar till nyare versioner så känns det lite meh.

Du byter nog inte tv lika ofta som en Androidbox. Bättre satsa på bildkvalité och en Google tv till det eller en htpc.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv

Nedsatt ljudvolym och endast ljud i högra högtalaren. Bah! Fan vad jag hatar sånt. Nåväl. Intressant produkt

Medlem

Dom presenterade även Cardboard. Ett DIY VR

https://developers.google.com/cardboard/

Känns lite mer relevant för en spelsida, även om Google TV också är trevliga nyheter

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Dumlen:

Har funderat på att titta till på Philips tv som kör android, men vet i fasen faktiskt, priset är väl rätt okej men om tvn inte får några uppdateringar till nyare versioner så känns det lite meh.

Du byter nog inte tv lika ofta som en Androidbox. Bättre satsa på bildkvalité och en Google tv till det eller en htpc.

Jo, enda jag skulle vilja byta ut min något äldre Philips är segheten i menyerna som finns, de är klart bättre på de nyare tv-apparaterna och då är min tv inte särskilt gammal. Iofs så är väl 2 år en evighet på tv-marknaden nu, men är riktigt nöjd med tvn i övrigt.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Kanske man kan få nytta av sin Ouya.

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Dumlen:

Har funderat på att titta till på Philips tv som kör android, men vet i fasen faktiskt, priset är väl rätt okej men om tvn inte får några uppdateringar till nyare versioner så känns det lite meh.

Du byter nog inte tv lika ofta som en Androidbox. Bättre satsa på bildkvalité och en Google tv till det eller en htpc.

Jo, enda jag skulle vilja byta ut min något äldre Philips är segheten i menyerna som finns, de är klart bättre på de nyare tv-apparaterna och då är min tv inte särskilt gammal. Iofs så är väl 2 år en evighet på tv-marknaden nu, men är riktigt nöjd med tvn i övrigt.

2 år är långt på androidmarknaden men inte på tv-marknaden. Min Panasonic spöar i stort sett alla LED tv i både pris och bildkvalité även om den har ca 2 år på nacken.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

1
Skriv svar