Se de nya männen i World of Warcraft

Robot
Medlem
Se de nya männen i World of Warcraft

Ha... Jag började spela WoW igår, inte spelat sedan betan. Blev förskräckt över hur fult det är. Vissa områden är helt horribla rent utav. Utsmetade texturer, kassa modeller, och ändå så flyter det inte optimalt med allt på max. Visst min dator har 3-4år på nacken nu men bullshiten om att alla ska kunna spela på vilken dator som helst är ju rent utav skitsnack. Visst om man ställer det på low i 320x240 kanske det funkar, men då är det ju inte ens spelbart för att det gör ont i ögonen för att det är så fult

Medlem

E wow fult ? då borde du testa ET till atari.
Desutom har wow varit med några år nu
Annars får la du väll spela crysis spelen eller liknande


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Avstängd
Skrivet av robbis:

Ha... Jag började spela WoW igår, inte spelat sedan betan. Blev förskräckt över hur fult det är. Vissa områden är helt horribla rent utav. Utsmetade texturer, kassa modeller, och ändå så flyter det inte optimalt med allt på max. Visst min dator har 3-4år på nacken nu men bullshiten om att alla ska kunna spela på vilken dator som helst är ju rent utav skitsnack. Visst om man ställer det på low i 320x240 kanske det funkar, men då är det ju inte ens spelbart för att det gör ont i ögonen för att det är så fult

Det mest konstiga är att du började igår - den 25 juni 2014 - och inte spelat sedan betan som pågick - 2004. Kan inte hjälpa det men var har du varit det senaste decenniet?

Medlem
Skrivet av bondmaster:

E wow fult ? då borde du testa ET till atari.
Desutom har wow varit med några år nu
Annars får la du väll spela crysis spelen eller liknande

Sämsta försvaret ever.

Medlem
Skrivet av bondmaster:

E wow fult ? då borde du testa ET till atari.
Desutom har wow varit med några år nu
Annars får la du väll spela crysis spelen eller liknande

Att jämföra med ET är inte rättvist. Jämför med expansionerna istället som ser lika jävliga ut

Medlem

Tycker nya modellen är kanon. Fattar inte alla klagomål på bröstvårtorna som gjorts på MMO champion. Vad är det med folk? Män har bröstvårtor tro't eller ej. Även om hans orangutang-liknande underarmar är lite svåra att smälta så är det en fräsch fläkt att ha en lite "äldre" mans kropp med hår på bringan. Fräsigt.

Medlem
Skrivet av robbis:

Ha... Jag började spela WoW igår, inte spelat sedan betan. Blev förskräckt över hur fult det är. Vissa områden är helt horribla rent utav. Utsmetade texturer, kassa modeller, och ändå så flyter det inte optimalt med allt på max. Visst min dator har 3-4år på nacken nu men bullshiten om att alla ska kunna spela på vilken dator som helst är ju rent utav skitsnack. Visst om man ställer det på low i 320x240 kanske det funkar, men då är det ju inte ens spelbart för att det gör ont i ögonen för att det är så fult

Spela spelet på max upplösning och max grafik och kom tillbaks med att spelet är så fult som du säger. Du kan spela nästan vilket spel som helst på lägsta upplösningen och det kommer att se ut som skit. Hög upplösning = Fler Pixlar = Klarare grafik.

Jag kan för övrigt spela spelet på max grafik och upplösning förutom kanske skuggor utan att spelet skall sega ner och mina grafikkort har två år på nacken. Du kanske borde se efter vad du har i din burk innan du uttalar dig om hur dåligt någonting ser ut. En skräp dator kan inte spela WoW med dess högre inställningar som förbättrar hur spelet ser ut.

Om man kör på högsta upplösningen och bästa grafiken och skriver in ''/console cameradistancemaxfactor 4'' för att zooma ut ännu mera så blir spelet riktigt snyggt och väl detaljerat när man inte är inzoomad på små detaljer som ser gamla ut.

Men nu har jag inte spelat WoW på ett tag då jag spelat sedan WoW vanilla closed beta och de senaste expansionerna har bara varit mediokra, Hoppas på att den nya expansionen tillför mycket nytt som gör att spelet får ett helt nytt liv igen.

Medlem
Skrivet av Voorhees:
Skrivet av bondmaster:

E wow fult ? då borde du testa ET till atari.
Desutom har wow varit med några år nu
Annars får la du väll spela crysis spelen eller liknande

Sämsta försvaret ever.

Kanske det men jag spelar inte wow

Man kanske kulle jämnfört det med minecraft istället


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av Jeehao:
Skrivet av robbis:

Ha... Jag började spela WoW igår, inte spelat sedan betan. Blev förskräckt över hur fult det är. Vissa områden är helt horribla rent utav. Utsmetade texturer, kassa modeller, och ändå så flyter det inte optimalt med allt på max. Visst min dator har 3-4år på nacken nu men bullshiten om att alla ska kunna spela på vilken dator som helst är ju rent utav skitsnack. Visst om man ställer det på low i 320x240 kanske det funkar, men då är det ju inte ens spelbart för att det gör ont i ögonen för att det är så fult

Spela spelet på max upplösning och max grafik och kom tillbaks med att spelet är så fult som du säger. Du kan spela nästan vilket spel som helst på lägsta upplösningen och det kommer att se ut som skit. Hög upplösning = Fler Pixlar = Klarare grafik.

Jag kan för övrigt spela spelet på max grafik och upplösning förutom kanske skuggor utan att spelet skall sega ner och mina grafikkort har två år på nacken. Du kanske borde se efter vad du har i din burk innan du uttalar dig om hur dåligt någonting ser ut. En skräp dator kan inte spela WoW med dess högre inställningar som förbättrar hur spelet ser ut.

Om man kör på högsta upplösningen och bästa grafiken och skriver in ''/console cameradistancemaxfactor 4'' för att zooma ut ännu mera så blir spelet riktigt snyggt och väl detaljerat när man inte är inzoomad på små detaljer som ser gamla ut.

Högre upplösning hjälper inte mycket när texturerna är lågupplösta och när polygonerna är så pass få
Visst kommer det se bättre ut men grafikmässigt är det lika dåligt.

Medlem
Skrivet av McNord:

Högre upplösning hjälper inte mycket när texturerna är lågupplösta och när polygonerna är så pass få
Visst kommer det se bättre ut men grafikmässigt är det lika dåligt.

Visserligen men nu är WoW texturer inte så fula som många säger då dom är ganska välgjorda. Sedan om du zoomar ut som jag skrev så blir dessa så kallade lågupplösta texturer ungefär som högupplösta när man inte ser dom ifrån nära håll. WoW är för övrigt i samma grafikklass som Wildstar om man kör på absolut högsta och zoomar ut. och Wildstar är ett splitter nytt mmorpg som många verkar avguda. heh..

Medlem

Jag har aldrig varit ett fan utav Humans i WoW men jag tycker att detta i alla fall är en klar förbättring. Men det vore även trevligt om man kunde ändra kroppsformen på sina karaktärer men det är väl att önska lite väl mycket ifrån WoW som har några år på nacken.

Medlem
Skrivet av robbis:

Ha... Jag började spela WoW igår, inte spelat sedan betan. Blev förskräckt över hur fult det är. Vissa områden är helt horribla rent utav. Utsmetade texturer, kassa modeller, och ändå så flyter det inte optimalt med allt på max. Visst min dator har 3-4år på nacken nu men bullshiten om att alla ska kunna spela på vilken dator som helst är ju rent utav skitsnack. Visst om man ställer det på low i 320x240 kanske det funkar, men då är det ju inte ens spelbart för att det gör ont i ögonen för att det är så fult

Vad är det du vill ha sagt med denna kommentaren? Att ett spel som är 10 år gammal är fult jämfört med...dagens spel? Och kan du inte få ett spel som är 10 år gammalt att flyta på din dator så får du väl se över din egna dator istället för att gnälla på ett gammalt spel.

Medlem

Nu snackar jag subjektivt eftersom vi pratar konst, så ingen kan ha rätt eller fel i denna diskussion. Jag vill dock försvara WoW här bland dessa negativa kommentarer med min egna syn på Blizzards grafiska stil.

Blizzards grafiker har fångat miljoner människors fantasi. Inte minst i deras flaggskepp World of Warcraft. Visst är det onekligen så att WoW har haft få polygoner och handritade texturer, men spelet har en sammanhängande helhet i sina charmiga färger och former. Vart man än står i världen känns det som någon designer har satt sin personliga prägel. Inte bara i vart trädet ska stå, men vart skuggan står lutad, vilken färg terrängen drunknar i och vilka delar av världen du ser mellan grenarna och buskarna.

Personligen har jag haft mycket lättare att hitta brister i spel som lanserats efter WoW;

Warhammer Online slängde på fler polygoner men saknade både bra ljussättning och skuggor, vilket gav världen en platt känsla utan liv.

Rift köttade på med fler träd, stenar och högupplösta texturer. Världen blev ojämnt fördelad där vissa platser fått mer kärlek än andra. Helheten blev en känsla av genererad terräng via karteditor utan den där extra pricken på i'et som bara en människa kan sätta dit.

Final Fantasy gjorde exakt samma misstag, men ännu värre då även människor utan grafiskt intresse märkte att världen var extremt copy-paste. Något som A Realm Reborn har haft som huvudmål att eliminera från sitt spel.

Men vi är alla olika och uppskattar olika saker. Vissa mäter "snyggt" i antal pixlar på texturen och polygoner i modellen, det är oftast dessa människor som tittar på t.ex. Minecraft och ser bara fyrkantiga block som ligger på varandra. Själv tycker jag att det är en synd att våga gå mot fotorealistiska texturer och modeller om man inte är villig att ta tiden och stoppa in den mängden detaljer det krävs för att lyckas gömma alla världens skarvar med grus, gräs och annat krimskrams.

Medlem

Vad är allas poäng egentligen? Söker ni efter att någon ska säga "Ja, du har rätt. Spelet är fult. Du vinner."?
Vem bryr sig om det är fult? Vad/vem argumenterar ni emot?

Medlem

Oh fan va najs, ser riktigt bra ut, ett riktigt ansiktslyft

Inaktiv

bara jag som tycker mist of pandaria är vrålsnyggt ? :S

Medlem

Spelet är så sexistiskt. Alla män är nakna och har 6-pack. Objektifiering och sexualisering av det manliga könet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av anon_165499:

bara jag som tycker mist of pandaria är vrålsnyggt ? :S

Nejdå, med max settings ser det riktigt bra ut, tokgillar det. Ja även artstyle

Jag gillar helt klart dom nya modellerna och jag har bara spelat WoW med "test perioden" som man kan få i 14 dagar elr va det är o jag måste erkänna att det är ju verkligen inte ett snyggt spel.

Ska ja vara ärlig o rakt på sak så ser det rent ut sagt ut som skit rakt igenom.
Nej stilen som spelet är gjort i går verkligen inte hem hos mig. Ser ju ut IMO som man tagit karaktärerna rakt från cartoon network ffs samt givit en ritbok till ett dagis o gett dom pastellfärger med orden: Hjälp oss måla den här världen då vi gör ett mmo som ska se så gulligt ut som möjligt.

Men nog talat om vad jag inte gillar i WOW då vi snackar nya modeller här och på det är det ett stort JA!. Måste verkligen säga att det är en stor förbättring med hur dom såg ut tidigare.
Dock så räddar det inte WoW från mina ögon att åka under "Fult som skit" yxan.

Medlem

Gremlin det handlar om hur folk tycker det estetiska i det är.

Och argumentera emot folk som tycker det är snyggt är ju totalt menlöst vad är syftet med det att du får rätt??

Wow var stilbildande när det kom och tittar på man på warcraft 1 o 2 o 3 så är det i samma stil man körde helt nekelt vidare på det fast i en 3d värld.

vet flera som då jämförde med eq2 hela tiden som poly mässigt var bättre men imo hade ingen själ för mig personligen.

iaf bra att dom förbättrar orginal raserna skulle imo skett redan när dom införde nya raser men men.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Calez:
Skrivet av robbis:

Ha... Jag började spela WoW igår, inte spelat sedan betan. Blev förskräckt över hur fult det är. Vissa områden är helt horribla rent utav. Utsmetade texturer, kassa modeller, och ändå så flyter det inte optimalt med allt på max. Visst min dator har 3-4år på nacken nu men bullshiten om att alla ska kunna spela på vilken dator som helst är ju rent utav skitsnack. Visst om man ställer det på low i 320x240 kanske det funkar, men då är det ju inte ens spelbart för att det gör ont i ögonen för att det är så fult

Det mest konstiga är att du började igår - den 25 juni 2014 - och inte spelat sedan betan som pågick - 2004. Kan inte hjälpa det men var har du varit det senaste decenniet?

Antagligen spelat andra spel och utvecklat spel! Anledningen varför jag testade det igen var för att jag har kompisar som spelat hela tiden och tjatat på mig att börja spela med dem. Och efter besvikelsen med ESO och ingen av dem var sugna på Wildstar så gav jag med mig och testa en månad

Medlem

Från 2005-grafik till 2008-grafik!

Bara jag som tyckte hans bröstvårtor gick från normala till salami-skivor?

Edit: Låt gå, 2005!

Medlem
Skrivet av KatOne:

Från 2004-grafik till 2008-grafik!

nja 2005 till 2008


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Swedish_Gr3mlin:

Jag gillar helt klart dom nya modellerna och jag har bara spelat WoW med "test perioden" som man kan få i 14 dagar elr va det är o jag måste erkänna att det är ju verkligen inte ett snyggt spel.

Ska ja vara ärlig o rakt på sak så ser det rent ut sagt ut som skit rakt igenom.
Nej stilen som spelet är gjort i går verkligen inte hem hos mig. Ser ju ut IMO som man tagit karaktärerna rakt från cartoon network ffs samt givit en ritbok till ett dagis o gett dom pastellfärger med orden: Hjälp oss måla den här världen då vi gör ett mmo som ska se så gulligt ut som möjligt.

Men nog talat om vad jag inte gillar i WOW då vi snackar nya modeller här och på det är det ett stort JA!. Måste verkligen säga att det är en stor förbättring med hur dom såg ut tidigare.
Dock så räddar det inte WoW från mina ögon att åka under "Fult som skit" yxan.

Du, idag och imorgon skulle det bara regna. Tror det skulle bli max 10 grader varmt.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av robbis:

Ha... Jag började spela WoW igår, inte spelat sedan betan. Blev förskräckt över hur fult det är. Vissa områden är helt horribla rent utav. Utsmetade texturer, kassa modeller, och ändå så flyter det inte optimalt med allt på max. Visst min dator har 3-4år på nacken nu men bullshiten om att alla ska kunna spela på vilken dator som helst är ju rent utav skitsnack. Visst om man ställer det på low i 320x240 kanske det funkar, men då är det ju inte ens spelbart för att det gör ont i ögonen för att det är så fult

Det går sänka grafikinställningar utan att förlora speciellt mycket av det visuella. Klart du inte kan maxa wow på 4 år gammal hårdvara, det borde du veta om du nu "utvecklar" spel. Kan man få veta vilka titlar det handlar om så kanske vi alla kan gå bedömma hur det ser ut?

Medlem
Skrivet av robbis:

Ha... Jag började spela WoW igår, inte spelat sedan betan. Blev förskräckt över hur fult det är. Vissa områden är helt horribla rent utav. Utsmetade texturer, kassa modeller, och ändå så flyter det inte optimalt med allt på max. Visst min dator har 3-4år på nacken nu men bullshiten om att alla ska kunna spela på vilken dator som helst är ju rent utav skitsnack. Visst om man ställer det på low i 320x240 kanske det funkar, men då är det ju inte ens spelbart för att det gör ont i ögonen för att det är så fult

Nog för att det är coolt att hata populära saker, men I call bullshit. Även om din dator har 3-4 år på nacken och du inte har spelat sedan betan (vilket troligtvis betyder att du inte har en karaktär över 20) så finns det ingen chans i helvetet att spelet inte flyter på din dator om inte den (eller du) är full av skit.

Medlem

Springer dom fortfarande osm om dom skitit ner sig?

Medlem
Skrivet av Calez:
Skrivet av robbis:

Ha... Jag började spela WoW igår, inte spelat sedan betan. Blev förskräckt över hur fult det är. Vissa områden är helt horribla rent utav. Utsmetade texturer, kassa modeller, och ändå så flyter det inte optimalt med allt på max. Visst min dator har 3-4år på nacken nu men bullshiten om att alla ska kunna spela på vilken dator som helst är ju rent utav skitsnack. Visst om man ställer det på low i 320x240 kanske det funkar, men då är det ju inte ens spelbart för att det gör ont i ögonen för att det är så fult

Det mest konstiga är att du började igår - den 25 juni 2014 - och inte spelat sedan betan som pågick - 2004. Kan inte hjälpa det men var har du varit det senaste decenniet?

Har inte heller rört spelet sen betan, det finns bra mkt roligare saker att göra än att spela WoW imo.

Men med andra ord så gör de nu en uppgradering som de skulle gjort för flertalet år sedan, t o m Eve Online uppgraderade sin grafikmotor för 6 år sedan och håller fortfarande på med nytt.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Gen
Medlem

Att säga att WoW är fult som fan är lite överdrivet. Speciellt om man kollar de nyaste områdena. Dra upp allt på Ultra så blir det ändå helt okej tycker jag. WoW har ju uppdaterat flertalet texturer genom åren och uppdaterat motorn med vissa DX11 features samt har x64 EXE som alternativ vilket jag tycker är ett steg i rätt riktning. Visst, det är inte TERA klass på NPCerna men många ser ändå rätt okej ut för att vara ett såpass gammalt spel.

Sen tycker jag inte det är speciellt tungdrivet. Att köra på Ultra-inställningar och få 60fps när man springer runt och questar är ingen konst i sig. Visst, FPSen går ner i städer och raids men det är ju standard för alla MMOs.

12
Skriv svar