Nya uppgifter kring Cryteks kris

Robot
Nya uppgifter kring Cryteks kris

Nya källor säger att anställda på det brittiska kontoret inte fått ordentlig lön sedan i april.

#crytek, #homefront-revolution, #star-citizen


Medlem
Nya uppgifter kring Cryteks kris

CIG köper kanske crytek. Det vore härligt


signatur

Burn in the light.

Medlem

Facebook köper nog upp det, snart kan titta på människor och dricka kaffe med Oculus Rift i Cryengine motorn. Crysis 4acebook


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av Tapiwen:

Facebook köper nog upp det, snart kan titta på människor och dricka kaffe med Oculus Rift i Cryengine motorn. Crysis 4acebook

Jao, ballsbook ger 0,00001% av andel över fb till crytek så äger de hela skiten..

Medlem

Hoppas de blir uppköpta av ett företag som låter dem fortsätta utveckla motorn, men inte fortsätta göra tveksamma spel som Crysis 2-3 eller Ryze.

Värt att påpeka är att Crysis och Crysis: Warhead båda var högst lyckade spel - i min bok.

Moderator | Testpilot

Tycker man inte ska sprida mer galla om Crytek säger det inte är problem, om ingen från företaget faktiskt kommer ut och säger något om saken. För tillfället är det bara rykten ändå


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Crytek måste har gjort något fel, för stora utgifter. Någon är förmodligen extremt kass på sin position.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tycker man inte ska sprida mer galla om Crytek säger det inte är problem, om ingen från företaget faktiskt kommer ut och säger något om saken. För tillfället är det bara rykten ändå

Fast det är ju uppgifter från anställda, om än anonyma sådana.


signatur
Moderator | Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tycker man inte ska sprida mer galla om Crytek säger det inte är problem, om ingen från företaget faktiskt kommer ut och säger något om saken. För tillfället är det bara rykten ändå

Fast det är ju uppgifter från anställda, om än anonyma sådana.

Inte som det direkt ändrar något jag skrev i slutändan.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tycker man inte ska sprida mer galla om Crytek säger det inte är problem, om ingen från företaget faktiskt kommer ut och säger något om saken. För tillfället är det bara rykten ändå

Jag anser det vara en läsvärdig nyhet trots att det bara är ett rykte. Det är trots allt upp till läsaren att själv tänka efter och vara källkritisk.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tycker man inte ska sprida mer galla om Crytek säger det inte är problem, om ingen från företaget faktiskt kommer ut och säger något om saken. För tillfället är det bara rykten ändå

Fast det är ju uppgifter från anställda, om än anonyma sådana.

Inte som det direkt ändrar något jag skrev i slutändan.

Det finns rykten och rykten:
"Jag hörde från en uteliggare på centralstationen att hans bror som jobbar på Crytek inte fått senaste lönen. De har definitivt ekonomiska problem"
eller:
"Jag jobbar på Crytek och har inte fått lön. Det ryktas på kontoret att det ligger illa till med ekonomin."

De flesta nyheter av det här slaget börjar som rykten. Det betyder inte att det saknar diskussionsvärde och inte ska publiceras.

Medlem
Moderator | Testpilot
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tycker man inte ska sprida mer galla om Crytek säger det inte är problem, om ingen från företaget faktiskt kommer ut och säger något om saken. För tillfället är det bara rykten ändå

Jag anser det vara en läsvärdig nyhet trots att det bara är ett rykte. Det är trots allt upp till läsaren att själv tänka efter och vara källkritisk.

Sa aldrig att det inte var en läsvärdig nyhet. "inte ska sprida mer galla" hade inget att göra med att man inte ska skriva om det

Skrivet av Bennii:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tycker man inte ska sprida mer galla om Crytek säger det inte är problem, om ingen från företaget faktiskt kommer ut och säger något om saken. För tillfället är det bara rykten ändå

Fast det är ju uppgifter från anställda, om än anonyma sådana.

Inte som det direkt ändrar något jag skrev i slutändan.

Det finns rykten och rykten:
"Jag hörde från en uteliggare på centralstationen att hans bror som jobbar på Crytek inte fått senaste lönen. De har definitivt ekonomiska problem"
eller:
"Jag jobbar på Crytek och har inte fått lön. Det ryktas på kontoret att det ligger illa till med ekonomin."

De flesta nyheter av det här slaget börjar som rykten. Det betyder inte att det saknar diskussionsvärde och inte ska publiceras.

Och jag sa inget om att det inte ska publiceras. Visste inte heller att någon från företaget sagt något då det nyheter jag läst inte nämnt några uttalanden. Vad jag menade med mitt inlägg var bara att man inte behöver se ner på Crytek förens man får mer verkliga bevis än rykten (och det betyder inte heller man inte ska diskutera), vilket det då redan fanns utan min vetskap. Varför basha ett företag som får massa rykten om sig och när de sedan säger nej till dessa? Inte något jag orkar bry mig om tills någon verkligen kommer ut och börjar berätta motsatsen (som då jobbar/jobbat där).

Säger aldrig nej till diskussion


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Big Crysis med andra ord

Inaktiv

Om det nu skulle skita sig så lär det väl, precis som med THQ, inte leda till en regelrätt konkurs utan ett ihåligt skalbolag kvarstår och sedan flyttas själva motor-utvecklingen till ett mindre, slimmat bolag bestående av gamla seniorer från Crytek.
Ett spel som Homefront revolution lär inte försvinna ut i tomma intet efter alla resurser de plöjt ned i det.

Bortsett från själva motorn samt Homefront kan jag dock inte påstå att jag skulle bli ledsen i ögat om det sket sig för dem då deras fokus på Free 2 Play är rena sömnpillret i min värld.

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_98854:

Om det nu skulle skita sig så lär det väl, precis som med THQ, inte leda till en regelrätt konkurs utan ett ihåligt skalbolag kvarstår och sedan flyttas själva motor-utvecklingen till ett mindre, slimmat bolag bestående av gamla seniorer från Crytek.
Ett spel som Homefront revolution lär inte försvinna ut i tomma intet efter alla resurser de plöjt ned i det.

Bortsett från själva motorn samt Homefront kan jag dock inte påstå att jag skulle bli ledsen i ögat om det sket sig för dem då deras fokus på Free 2 Play är rena sömnpillret i min värld.

Om inte annat så lär allt som Crytek pysslat med komma till användning vid en annan arbetsplats.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Crytek's ev konkurs skulle inte påvärka Star Citizen så mycket:
Från Erin Roberts(Chris Roberts bror som arbetar på Squadron 42)

"We did an outright buyout of the engine last year and have the source code, so while we hope all the noise about Crytek blows over, as they are great partners and friends to the project, if the worse happened we would be ok, as we’ve already branched the engine and have a large team that is adding features and supporting it every day here at CIG. So even in the worst case scenario we should be fine, but obviously we hope it does not come to that.

Cheers,

Erin "

Källa: https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/comment/...


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Kan tänka mig det kan bli en rejäl nerskärning på studios och personal inom en snar framtid, kanske så pass att enbart orginal studion blir kvar.

Förväntar mig inget från speldelen längre från det företaget, allt efter Warhead har ju bara varit en besvikelse.

Hursom, det vore synd om Crytek försvann med tanke på att det är en av dem få som kan "konkurrera" med UE. Suttit en hel del med Cryengine och det märks hur mycket den motorn har pushat utvecklingen framåt och influerat tex UE4, vilket är win win för alla. (Typ kunde aldrig sitta med UE3 eller Source igen efter man vant sig med Cryengine )

Dem var ju typ 4-6år före sin tid...

Medlem
Skrivet av KatOne:

Hoppas de blir uppköpta av ett företag som låter dem fortsätta utveckla motorn, men inte fortsätta göra tveksamma spel som Crysis 2-3 eller Ryze.

Värt att påpeka är att Crysis och Crysis: Warhead båda var högst lyckade spel - i min bok.

Har inte lirat Crysis 3. Men tyckte även att 2:an var riktigt roligt, visst trängre men fortfarande mycket variation o grymma effekter. Bla. att många scener förändrade sig mycket. Har inte lirat något annat singleplayer spel där omgivningen förändras som den gjorde.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Kan tänka mig det kan bli en rejäl nerskärning på studios och personal inom en snar framtid, kanske så pass att enbart orginal studion blir kvar.

Frågan är om de klarar av de skulder de dragit på sig (och fortfarande växer).

Nu när fakta och rykten börjar komma ut så fattar man inte hur de tänkte när de försökte växa så fort? "Mer personal så vi kan göra fler spel? Visst! Free to play? Självklart! Mobilspel? Jajjemensan! En studio som håller på gå under? Den köper vi! Ännu en studio i kris? Vi tar den också!" osv...

Man har gjort sig så beroende av att nästan alla projekt de är inblandade i ska gå bra för att allt ska gå runt. Jag har inte så bra koll men upplever det som att deras free-to-play-satsningar floppat och om deras "kärntiltlar" som Ryse går sämre än väntat så har man ingen fast grund att stå på.

Studior som Free Radical och Vigil som de i stort sett tagit över har väl inte gett ut något som kan generera pengar än heller? Det hade nog varit bättre att ta över studior som hade spel på gång istället för att dessa ska börja från noll och behöva flera år på sig.

Medlem
Skrivet av Zpartan:

Big Crysis med andra ord

Jag skrattade nog mer än vad jag rimligen borde (trött!) men tummen upp får du ändå!

1
Skriv svar