Androidify me!

Skägg.
10 Chambers
Androidify me!

Om det är något man som Android-användare varit lite avundsjuk på hos Apple-lägret är möjligheten att integrera flertalet produkter i det vardagliga livet. Apple TV, Time capsule och allt det där. Efter gårdagens stora Google-konferens börjar dock alla pusselbitar falla på plats, särskilt efter avtäckandet av Android TV och Android Wear. Jag har inte burit armbandsur sedan kardborreband var poppis men Motorolas 360-klocka ser ju faktiskt riktigt trevlig ut.

[ia=964627; large]
Jag vill ha den! (klockan, inte den håriga handen. Bild från The Verge)

Att Android tar ett ordentligt kliv in i vardagsrummet med Android TV känns också riktigt lovande. Är otrolig nöjd med min Chromecast och det här känns som ett naturligt nästa steg - särskilt när man som jag saknar en smart-tv.

#blogg


signatur
Medlem
Androidify me!

Den verkar riktigt fräck (klockan, inte den håriga armen) Undra hur lång batteritid den har.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Jag har aldrig fattat vad smartklockor ska vara bra för. Den gör samma sak som min mobil, minus samtalen och på en mindre skärm, och mobilen har alla med sig. Som att ha ett par foppatofflor utanpå joggingskorna.

Medlem

A slippa ta upp telefonen när man springer runt på stan för att kolla diverse saker tycker jag verkar smidigt som fan. Om det är rätt pris och rätt batteritid på den kommer jag nog införskaffa mig en.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Jag har aldrig fattat vad smartklockor ska vara bra för. Den gör samma sak som min mobil, minus samtalen och på en mindre skärm, och mobilen har alla med sig. Som att ha ett par foppatofflor utanpå joggingskorna.

Jag äger ingen mobil och har inga planer på att skaffa en, så om en klocka kan göra allt som smartmobilen kan utom att ringa så tänker jag skaffa den.

Eller måste man ha en mobil för att klockan skall fungera?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Nu känner jag mig gammal, men är det bara jag som tycker att den ser småful ut? Jag älskar iofs klassiska klockor med enkel urtavla, så det är det väl det som sticker i ögonen på mig.


signatur

Videomupp

Skrivet av Bennii:

Jag har aldrig fattat vad smartklockor ska vara bra för. Den gör samma sak som min mobil, minus samtalen och på en mindre skärm, och mobilen har alla med sig. Som att ha ett par foppatofflor utanpå joggingskorna.

Det smartaste är nog att inte köpa en sådan manick och förlita sig på sina riktiga sinnen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av WildThing:

Nu känner jag mig gammal, men är det bara jag som tycker att den ser småful ut? Jag älskar iofs klassiska klockor med enkel urtavla, så det är det väl det som sticker i ögonen på mig.

You is not den ende.

Jag tänker på en pillerburk av något slag med fult lock.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av WildThing:

Nu känner jag mig gammal, men är det bara jag som tycker att den ser småful ut? Jag älskar iofs klassiska klockor med enkel urtavla, så det är det väl det som sticker i ögonen på mig.

Håller med. Om dem hade gjort den som en klassisk klocka med urtavla och sen när man trycker på den så kommer typ alla funktioner upp så hade jag kunna tänkt mig att skaffa den. Tyvärr så har jag alltid avskytt att ha en klocka på armen fast att jag tycker det är rätt så snyggt.

Medlem
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av WildThing:

Nu känner jag mig gammal, men är det bara jag som tycker att den ser småful ut? Jag älskar iofs klassiska klockor med enkel urtavla, så det är det väl det som sticker i ögonen på mig.

Håller med. Om dem hade gjort den som en klassisk klocka med urtavla och sen när man trycker på den så kommer typ alla funktioner upp så hade jag kunna tänkt mig att skaffa den. Tyvärr så har jag alltid avskytt att ha en klocka på armen fast att jag tycker det är rätt så snyggt.

Eftersom det är Android är det säkert anpassningsbart dock. Den funktionen du eftersöker finns säkert, men jag vill fortfarande ha en "mekanisk" klocka med lite "djup" mer än en LCD skärm. Men sånt är förstås individuellt

Jag avskydde också att bära klockor tills jag köpte en klocka jag verkligen gillade, nu känner jag mig nästan naken utan en


signatur

Videomupp

Medlem

Jag försöker aktivt minska på mitt mobilanvändande, vilket innebär att inte plocka upp den stup i kvarten. Det lugnar en i övrigt något stressad och rastlös själ.

Jag älskar klassiska klockor och har alltid en på armen. Kan inte se att jag skulle skaffa mig en smartklocka, men jag har ifrågasatt nya teknikprylar tidigare och ändå skaffat det så jag antar att den som lever får se.

Då blir jag dock tvungen att ha en klocka på varje arm, för min vanliga tar jag inte av mig!

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Bennii:

Jag har aldrig fattat vad smartklockor ska vara bra för. Den gör samma sak som min mobil, minus samtalen och på en mindre skärm, och mobilen har alla med sig. Som att ha ett par foppatofflor utanpå joggingskorna.

Jag äger ingen mobil och har inga planer på att skaffa en, så om en klocka kan göra allt som smartmobilen kan utom att ringa så tänker jag skaffa den.

Eller måste man ha en mobil för att klockan skall fungera?

Va, men...hur?


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Bennii:

Jag har aldrig fattat vad smartklockor ska vara bra för. Den gör samma sak som min mobil, minus samtalen och på en mindre skärm, och mobilen har alla med sig. Som att ha ett par foppatofflor utanpå joggingskorna.

Jag äger ingen mobil och har inga planer på att skaffa en, så om en klocka kan göra allt som smartmobilen kan utom att ringa så tänker jag skaffa den.

Eller måste man ha en mobil för att klockan skall fungera?

Va, men...hur?

Lugn och ro. Jag är inte så himla viktig att jag måste nås av alla jämt och ständigt... Är jag inte hemma så får folk ringa senare.

Mobiler skapar ett behov jag känner att jag kan klara mig utan.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Bennii:

Jag har aldrig fattat vad smartklockor ska vara bra för. Den gör samma sak som min mobil, minus samtalen och på en mindre skärm, och mobilen har alla med sig. Som att ha ett par foppatofflor utanpå joggingskorna.

Fast det en klocka skulle kunna göra som en mobil inte riktigt klarar av är t.ex: pulsmätning, stegräknare osv. Mer hålla koll på din hälsa alltså. Perfekt för mig som är ganska intresserad av träning och välmående.

Medlem

Om det inte finns så är det nog bara en tidsfråga innan man kan ringa via armbandsklocka.

Ser bara fördelar med det,

Smartmobilen kommer finnas kvar för dom som vill kunna läsa på telefonen/surfa utan att använda förstoringsglas.

Nästa steg är väl typ heads up display i klockan glasögonen.

man gör väl redan tester på det i vissa avseenden


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av musse1:
Skrivet av Bennii:

Jag har aldrig fattat vad smartklockor ska vara bra för. Den gör samma sak som min mobil, minus samtalen och på en mindre skärm, och mobilen har alla med sig. Som att ha ett par foppatofflor utanpå joggingskorna.

Fast det en klocka skulle kunna göra som en mobil inte riktigt klarar av är t.ex: pulsmätning, stegräknare osv. Mer hålla koll på din hälsa alltså. Perfekt för mig som är ganska intresserad av träning och välmående.

tja det går med mobilen idag dock med extra tillbehör och inte speciellt meckigt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av WildThing:

Nu känner jag mig gammal, men är det bara jag som tycker att den ser småful ut? Jag älskar iofs klassiska klockor med enkel urtavla, så det är det väl det som sticker i ögonen på mig.

Tycker den är för stor vilket gör att den ser ful och klumpig ut.
En klocka i normal storlek med vanlig urtavla och ett glas som kan visa uppdateringar skulle vara något.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Säger också "Ja tack!" till en sådan klocka. Kör Gear i dagsläget men även om den funkar okej så är den inte någon drömlösning.

Har beställt en TV ( http://www.philips.se/c/tv-apparater/8800-series-ultratunn-tv... ) med Android och hoppas den lever upp till förväntningarna.

Medlem
Skrivet av Ghostknight:

Säger också "Ja tack!" till en sådan klocka. Kör Gear i dagsläget men även om den funkar okej så är den inte någon drömlösning.

Har beställt en TV ( http://www.philips.se/c/tv-apparater/8800-series-ultratunn-tv... ) med Android och hoppas den lever upp till förväntningarna.

Du får gärna säga om den klarar av 4K upplösning genom HDMI från en dator i 60hz. Sitter själv och väntar på den möjligheten och även om många tillverkare listar 60hz som en option så fungerar det i dagsläget inte.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Bennii:

Jag har aldrig fattat vad smartklockor ska vara bra för. Den gör samma sak som min mobil, minus samtalen och på en mindre skärm, och mobilen har alla med sig. Som att ha ett par foppatofflor utanpå joggingskorna.

Jag äger ingen mobil och har inga planer på att skaffa en, så om en klocka kan göra allt som smartmobilen kan utom att ringa så tänker jag skaffa den.

Eller måste man ha en mobil för att klockan skall fungera?

Va, men...hur?

Lugn och ro. Jag är inte så himla viktig att jag måste nås av alla jämt och ständigt... Är jag inte hemma så får folk ringa senare.

Mobiler skapar ett behov jag känner att jag kan klara mig utan.

Faktiskt jäkligt imponerande 2014. Önskar jag kunde göra som du!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ghostknight:

Säger också "Ja tack!" till en sådan klocka. Kör Gear i dagsläget men även om den funkar okej så är den inte någon drömlösning.

Har beställt en TV ( http://www.philips.se/c/tv-apparater/8800-series-ultratunn-tv... ) med Android och hoppas den lever upp till förväntningarna.

Du får gärna säga om den klarar av 4K upplösning genom HDMI från en dator i 60hz. Sitter själv och väntar på den möjligheten och även om många tillverkare listar 60hz som en option så fungerar det i dagsläget inte.

Den levereras på tisdag, så jag återkommer när jag vet.

Medlem
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av WildThing:

Nu känner jag mig gammal, men är det bara jag som tycker att den ser småful ut? Jag älskar iofs klassiska klockor med enkel urtavla, så det är det väl det som sticker i ögonen på mig.

Håller med. Om dem hade gjort den som en klassisk klocka med urtavla och sen när man trycker på den så kommer typ alla funktioner upp så hade jag kunna tänkt mig att skaffa den. Tyvärr så har jag alltid avskytt att ha en klocka på armen fast att jag tycker det är rätt så snyggt.

https://plus.google.com/u/0/photos/+Motorola/albums/602592735...

alternativt https://moto360.motorola.com/

Ser jävligt snygg ut iallafall, speciellt med det andra armbandet. Frågan är hur väl den fungerar tillsammans med en iPhone...

Medlem

Vad är det som säger att en klocka måste sitta på armen?

OM jag skaffar en så vill jag ha den i en fet kedja har inte väst men gillat bröst fickor o där funkar det för mig. Så kedja i knapphål sedan i bröstficka. Den ultimata lösningen..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Bennii:

Jag har aldrig fattat vad smartklockor ska vara bra för. Den gör samma sak som min mobil, minus samtalen och på en mindre skärm, och mobilen har alla med sig. Som att ha ett par foppatofflor utanpå joggingskorna.

Jag äger ingen mobil och har inga planer på att skaffa en, så om en klocka kan göra allt som smartmobilen kan utom att ringa så tänker jag skaffa den.

Eller måste man ha en mobil för att klockan skall fungera?

Va, men...hur?

Lugn och ro. Jag är inte så himla viktig att jag måste nås av alla jämt och ständigt... Är jag inte hemma så får folk ringa senare.

Mobiler skapar ett behov jag känner att jag kan klara mig utan.

Faktiskt jäkligt imponerande 2014. Önskar jag kunde göra som du!

Min mobil har on/off verkar som väldigt många människor glömt det..... Så jag stänger av när jag vill vara ledig.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Jag vill ha den håriga handen.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Lugn och ro. Jag är inte så himla viktig att jag måste nås av alla jämt och ständigt... Är jag inte hemma så får folk ringa senare.

Du har missuppfattat detta
Mobil har man inte för att folk ska kunna ringa en, utan för att en smartphone är motherfucking star trek tricorder och the combined knowledge of mankind i en liten apparat du bär runt i fickan.
När folk ringer på den är det mest störande, det stör mig när jag använder den till vettiga saker som t.ex. lyssna på ljudbok, podcasts, läsa genom alla Uncanny x-Men, surfa runt, läsa e-böcker, kolla på film/tv-serier, insupa information om allt och inget..,. med andra, när man är skitnödig är det skönt att ha något att pilla med

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av DrDoom:
Skrivet av SID 6.7:

Lugn och ro. Jag är inte så himla viktig att jag måste nås av alla jämt och ständigt... Är jag inte hemma så får folk ringa senare.

Du har missuppfattat detta
Mobil har man inte för att folk ska kunna ringa en, utan för att en smartphone är motherfucking star trek tricorder och the combined knowledge of mankind i en liten apparat du bär runt i fickan.
När folk ringer på den är det mest störande, det stör mig när jag använder den till vettiga saker som t.ex. lyssna på ljudbok, podcasts, läsa genom alla Uncanny x-Men, surfa runt, läsa e-böcker, kolla på film/tv-serier, insupa information om allt och inget..,. med andra, när man är skitnödig är det skönt att ha något att pilla med

Minns att jag och John snackade om den första iphonen, han hade beställt en från utlandet med argumentet "du får ju youtube, i fickan!".


signatur
1
Skriv svar