Sugen på PS4 men finns det verkligen någon anledning till ett köp?

Medlem
Sugen på PS4 men finns det verkligen någon anledning till ett köp?

Tjo!

Min senaste konsol var ett Nintendo 8bit men är sugen på lite sofflir med polarna. PS4 är den konsol jag är sugen på då några av mina andra polare funderar på samma system. Min fråga är dock finns det några roliga spel som är släppta? Det mesta jag ser när jag googlar runt är bara massa önskelistor om spel och nästa år, om 100+ dagar osv osv så släpps titel X.

Det jag är på jakt efter är lite enklare spel som t.ex. Castle Crashers där man kan köra co-op mode. Andra titlar som tilltalar mig är t.ex. Diablo, Dragon Age(inge coop men skoj ändå) och andra liknande spel. Spel som jag inte är sugen på är t.ex. Battlefield.

Så.. Finns det någon anledning för mig att köpa en PS4a? Eller är det tillbaka till PC'n och vänta ett år för att kolla om det har släppts något skoj då i stället?

Medlem

Funderat på lite samma själv... men känns som bättre vänta tills finns fler spel man verkligen vill spela, plus att efter ett par år så kan man få många äldre spel väldigt billigt istället för att köpa allt för fullpris.
Enda spel jag sugen på som är ps4-exklusivt nu är inFamous: Second Son, men tänker inte köpa en ny konsoll bara för ett spel.
Men när Bloodborne släpps blir det köp av ps4 definitivt, om inte tidigare.

Medlem

Jag personligen hade väntat. Det exklusiva spelutbudet är väldigt klent än så länge, och förväntas inte bli bättre förrän mot hösten. Priset för konsolen lär dessutom ha gått ner någon hundralapp tills dess.

Medlem

Enda spelet som jag faktiskt har njutit lite av är NFS Rivals och Tomb Raider. Annars är det sinnesjuk speltorka, så vänta!

Medlem

Vänta tills 2015, tänker iaf jag göra.

Medlem

Avvaktar själv, inga särskilt intressanta spel ute ännu.

Medlem

Spelar mer på min PS3 och PC just nu. Saknas för många spel till PS4 och först 2015 börjar det dyka upp riktigt saftiga titlar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Vänta på uncharted. FInns inget annat intressant på tapeten imo.

Medlem

Spel som jag kommer att köpa i år till min PS4a är : The last of us (har det redan på ps3 men är så jävla bra så måste köpa det igen!) GTA V, Dragon Age, Destiny. Finns nog spel som jag glömt!

Medlem
Skrivet av metro swe:

Spel som jag kommer att köpa i år till min PS4a är : The last of us (har det redan på ps3 men är så jävla bra så måste köpa det igen!) GTA V, Dragon Age, Destiny. Finns nog spel som jag glömt!

Uncharted och Little Big Planet.

Metal Gear Solid Phantom Pain.

Dragon Age tror jag blir bättre på PC med lite mods. Första spelet blev riktigt bra moddat i jämförelse med originalet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av metro swe:

Spel som jag kommer att köpa i år till min PS4a är : The last of us (har det redan på ps3 men är så jävla bra så måste köpa det igen!) GTA V, Dragon Age, Destiny. Finns nog spel som jag glömt!

Uncharted och Little Big Planet.

Metal Gear Solid Phantom Pain.

Dragon Age tror jag blir bättre på PC med lite mods. Första spelet blev riktigt bra moddat i jämförelse med originalet.

Jag tänkte mest på spel som släpps i år
Annars finns det ju hur mycket spel som helst!

Tror du spelet kommer vara så moddvänligt då?
Inte mycket spel från EA som är det nu..

jkw
Medlem

Diablo III: Ultimate Evil Edition släpps 19.8.14. Det vill säga, om mindre än två månader i skrivande stund.
Jag köpte PlayStation 4 vid release och jag inser idag att jag skulle ha väntat. Då jag är extremt kräsen och ställer höga (löjliga enligt mina ps4-vänner) krav. Om spelet inte levererar 1080p/60fps så köper jag det inte.

Så min "samling" består endast av Battlefield 4 och KillZone: Shadowfall, dessa titlar tröttnade jag på redan efter första månaden och jag har ägt ps4an i 7 månader.

Om du är intresserad av Diablo III så skulle jag råda dig att vänta till slutet av Juli med ditt köp.

Medlem
Skrivet av metro swe:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av metro swe:

Spel som jag kommer att köpa i år till min PS4a är : The last of us (har det redan på ps3 men är så jävla bra så måste köpa det igen!) GTA V, Dragon Age, Destiny. Finns nog spel som jag glömt!

Uncharted och Little Big Planet.

Metal Gear Solid Phantom Pain.

Dragon Age tror jag blir bättre på PC med lite mods. Första spelet blev riktigt bra moddat i jämförelse med originalet.

Jag tänkte mest på spel som släpps i år
Annars finns det ju hur mycket spel som helst!

Tror du spelet kommer vara så moddvänligt då?
Inte mycket spel från EA som är det nu..

Ser inte mycket roligt som släpps i år.

Vet inte om det blir modvänligt men det krävs inte många mods för att få spelet att bli bättre. Första Dragon Age var grymt bra och med lite textur mods och mods till karaktärerna så blev det snuskigt fin grafik i jämförelse med originalet.

Skrivet av jkw:

Diablo III: Ultimate Evil Edition släpps 19.8.14. Det vill säga, om mindre än två månader i skrivande stund.
Jag köpte PlayStation 4 vid release och jag inser idag att jag skulle ha väntat. Då jag är extremt kräsen och ställer höga (löjliga enligt mina ps4-vänner) krav. Om spelet inte levererar 1080p/60fps så köper jag det inte.

Så min "samling" består endast av Battlefield 4 och KillZone: Shadowfall, dessa titlar tröttnade jag på redan efter första månaden och jag har ägt ps4an i 7 månader.

Om du är intresserad av Diablo III så skulle jag råda dig att vänta till slutet av Juli med ditt köp.

PS4 är dyrare nu än vid release så kan tyvärr inte klaga. Har lite fler spel än du men i stort sett spelat igenom flesta spelen och spenderar mer tid med PS3 och PC just nu.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

jkw
Medlem
Skrivet av marcus8958:

PS4 är dyrare nu än vid release så kan tyvärr inte klaga. Har lite fler spel än du men i stort sett spelat igenom flesta spelen och spenderar mer tid med PS3 och PC just nu.

Jo, samma här. Lagt fler timmar senaste veckorna på Diablo III för att ha en bra level 60 att migrera till PlayStation 4 när det släpps där än vad jag nog lagt totalt på alla timmar jag spelat PlayStation 4 totalt.

Körde igenom singleplayer på Killzone över en helg, lika med Battlefield 4, lirat ytterst lite Multiplayer i BF4, tror jag är rank 12? Men tröttnat på det, fast jag köpte Premium till Battlefield.

Jag är mer en Singleplayer i sådana spel än Multiplayer. Blev lite av en besvikelse då jag insåg efter jag köpt premium att det enda man får är flera multiplayer banor och inget singleplayer material.

Medlem

Kan ge dig tre anledningar till att köpa.
1. Dualshock 4
2. The last of us remastered
3. Playstation now


signatur

"High life on low budget"

jkw
Medlem
Skrivet av bent toe:

Kan ge dig tre anledningar till att köpa.
1. Dualshock 4
2. The last of us remastered
3. Playstation now

Frågan är hur du kan motivera en tjänst som är i beta-stadiet enbart för folk i USA, som vi i europa har fått väldigt lite information och inte ens testat ännu?

Medlem
Skrivet av bent toe:

Kan ge dig tre anledningar till att köpa.
1. Dualshock 4
2. The last of us remastered
3. Playstation now

Jag skulle inte köpa en PS4 pga "Playstation Now" ;p
Det kommer ju även på PS3, PS Vita och PS Vita TV?

Men däremot så är det värt att köpa det för bara The Last Of Us Remastered!

Medlem

Då utbudet på spel inte riktigt mättar mig just nu väntar jag lika gärna till 2015. Brukar dyka upp en ny version av konsolen också efter första produktionkedjan gått sitt varv och barnsjukdomar rättats till.

jkw
Medlem

Bör noterat att jag försökte sälja min PlayStation 4 ett tag, men hysterin är inte lika stor nu som den var efter nyår så den blev inte såld. Kanske var tur i oturen det!

Medlem

Väntar också på att hitta ett tillfälle att köpa PS4.
men om det nu inte dyker upp nån som vill sälja för ett pris man inte kan tacka nej till så väntar jag nog till vintern.
får kanske bli en julklapp till mig själv


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av jkw:

Bör noterat att jag försökte sälja min PlayStation 4 ett tag, men hysterin är inte lika stor nu som den var efter nyår så den blev inte såld. Kanske var tur i oturen det!

Så du har inte lust och sälja den för runt tusenlappen nu då ?


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

jkw
Medlem
Skrivet av SunShine:

Så du har inte lust och sälja den för runt tusenlappen nu då ?

Gick ner till 4500kr, fortfarande ingen intresserad, så då behöll jag det.

Medlem

När ska detta komma?

http://youtu.be/RiNGZMx2vhY

PS4an beter sig rätt så lika var det gäller uppdateringar osv..

1
Skriv svar