Möt varulvarna från The Order: 1886

Robot
Medlem
Möt varulvarna från The Order: 1886

Synd att det är PS4-exklusivt, tycker det ser bra ut.

Medlem
Skrivet av Menige_Erik:

Synd att det är PS4-exklusivt, tycker det ser bra ut.

Det är la underbart...fram med ett par kalla och popcorn i soffan o sen njut...


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Menige_Erik:

Synd att det är PS4-exklusivt, tycker det ser bra ut.

Det är la underbart...fram med ett par kalla och popcorn i soffan o sen njut...

Om man bara hade ett PS4

Varför skulle man förboka det här spelet innan någon har hunnit att recensera det? Är de rädda ingen ska tycka om det?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Fattar inte varför de har exklusiva tittlar längre. Släpp det till alla tre stora plattformar istället 30fps också på ps4 detta spel. FAIL.

Medlem
Skrivet av Oneone:

Fattar inte varför de har exklusiva tittlar längre. Släpp det till alla tre stora plattformar istället 30fps också på ps4 detta spel. FAIL.

30fps fungera allez utmärkt på tv och handkontroll...knappt så jag tänker på det när jag lira watchdog på ps4:an


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

"Higher framerate doesn't equate to better," Weerasuriya insisted. "The framerate has to satisfy the experience you want to have."

Med deras uttalande om 30 fps så avstår jag nog att ens lägga en tanke på dettta spel.

Inaktiv
Skrivet av Oneone:

Fattar inte varför de har exklusiva tittlar längre. Släpp det till alla tre stora plattformar istället 30fps också på ps4 detta spel. FAIL.

30fps och cinematisk 800p om man ska vara riktigt petig.

När det gäller exklusivitet, så är det ett måste för att locka folk till sin plattform, så det kommer aldrig att försvinna. Det här ser däremot inte särskilt bra ut enligt mig. Grafik som Ryse, men förmodligen lika mediokert.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

"Higher framerate doesn't equate to better," Weerasuriya insisted. "The framerate has to satisfy the experience you want to have."

Med deras uttalande om 30 fps så avstår jag nog att ens lägga en tanke på dettta spel.

med den inställningen förstå jag inte varför du lira spel....
för han har ju rätt...

Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Oneone:

Fattar inte varför de har exklusiva tittlar längre. Släpp det till alla tre stora plattformar istället 30fps också på ps4 detta spel. FAIL.

30fps och cinematisk 800p om man ska vara riktigt petig.

Inget slagit i sten ännu om upplösning.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

30fps och cinematisk 800p om man ska vara riktigt petig.

Om man ska vara riktigt petig så är det 1080p med svarta kanter. Vid 800p så är det färre pixlar även på den andra ledden vilket inte är fallet här.

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Rakoon:

"Higher framerate doesn't equate to better," Weerasuriya insisted. "The framerate has to satisfy the experience you want to have."

Med deras uttalande om 30 fps så avstår jag nog att ens lägga en tanke på dettta spel.

med den inställningen förstå jag inte varför du lira spel....
för han ju rätt...

Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Oneone:

Fattar inte varför de har exklusiva tittlar längre. Släpp det till alla tre stora plattformar istället 30fps också på ps4 detta spel. FAIL.

30fps och cinematisk 800p om man ska vara riktigt petig.

Inget slagit i sten ännu om upplösning.

Jo, det är det! De ska ha svarta staplar både uppe och nere under hela spelet, precis som en biofilm. Det ger 800x1920. Sony försökte marknadsföra det som 1080p, men alla är inte så puckade så de går på det...hehe.

Inaktiv
Skrivet av Margy:
Skrivet av Rockartisten:

30fps och cinematisk 800p om man ska vara riktigt petig.

Om man ska vara riktigt petig så är det 1080p med svarta kanter. Vid 800p så är det färre pixlar även på den andra ledden vilket inte är fallet här.

Nä, det är det inte. Killzone renderar bara halva bilden på den ledden, och ändå vill du kalla den 1080p också. Hur ska du ha det?

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Rakoon:

"Higher framerate doesn't equate to better," Weerasuriya insisted. "The framerate has to satisfy the experience you want to have."

Med deras uttalande om 30 fps så avstår jag nog att ens lägga en tanke på dettta spel.

med den inställningen förstå jag inte varför du lira spel....
för han har ju rätt...

Såna som du skrämmer mig.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Rockartisten:

30fps och cinematisk 800p om man ska vara riktigt petig.

Om man ska vara riktigt petig så är det 1080p med svarta kanter. Vid 800p så är det färre pixlar även på den andra ledden vilket inte är fallet här.

Nä, det är det inte. Killzone renderar bara halva bilden på den ledden, och ändå vill du kalla den 1080p också. Hur ska du ha det?

fast det är bara i MP, SP renderas i full 1080p


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Blir ett säkert köp! köper min ps4:a i slutet av året.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Ser riktigt trevligt ut. Kommer definitivt att köpa det.

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Rockartisten:

30fps och cinematisk 800p om man ska vara riktigt petig.

Om man ska vara riktigt petig så är det 1080p med svarta kanter. Vid 800p så är det färre pixlar även på den andra ledden vilket inte är fallet här.

Nä, det är det inte. Killzone renderar bara halva bilden på den ledden, och ändå vill du kalla den 1080p också. Hur ska du ha det?

fast det är bara i MP, SP renderas i full 1080p

Det var ju iofs inte poängen med argumentet.

Medlem

Visste att 30fps vs 60fps skulle komma upp här!

För spel så är 60fps objektivt bättre på alla sätt och vis. 30fps ger än sämre spelupplevelse och argument om en "filmlik" upplevelse är på gränsen till ren galenskap. Spel kan helt enkelt inte jämföras med filmer för det är två helt olika upplevelser, därför är kraven på fps också olika.

Bra video som förklarar det hela: https://www.youtube.com/watch?v=eXJh9ut2hrc

Medlem
Skrivet av Ziljun:

Visste att 30fps vs 60fps skulle komma upp här!

För spel så är 60fps objektivt bättre på alla sätt och vis. 30fps ger än sämre spelupplevelsehttps://www.youtube.com/watch?v=eXJh9ut2hrc

tycker du ja


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Day fcking one !!!

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Ziljun:

Visste att 30fps vs 60fps skulle komma upp här!

För spel så är 60fps objektivt bättre på alla sätt och vis. 30fps ger än sämre spelupplevelsehttps://www.youtube.com/watch?v=eXJh9ut2hrc

tycker du ja

*suck*

Skulle inte förvåna mig om du är en såndär som påstår att ögat har en framerate också.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Ziljun:

Visste att 30fps vs 60fps skulle komma upp här!

För spel så är 60fps objektivt bättre på alla sätt och vis. 30fps ger än sämre spelupplevelse och argument om en "filmlik" upplevelse är på gränsen till ren galenskap. Spel kan helt enkelt inte jämföras med filmer för det är två helt olika upplevelser, därför är kraven på fps också olika.

Bra video som förklarar det hela: https://www.youtube.com/watch?v=eXJh9ut2hrc

Rent objektivt säger inte ett spels FPS ett skit om spelupplevelsen så du har fel precis som alla andra som försöker göra den kopplingen.

Medlem

Jag har då aldrig märkt att min spelupplevelse har ändrats beroende på FPS. Är ett spel bra och tillräckligt underhållande i mina ögon så kvittar det om det är 30 eller 60 FPS och då säger jag att jag spelar mest på PC där jag kör stadigt 60 FPS på majoriteten av spel eller 120 FPS på vissa. Men jag kör även konsol och har då aldrig tyckt att 30 FPS har varit jobbigt. Visst är det skillnad, det syns men om spelet är bra så spelar det ingen roll om det är 30 eller 60 så länge upplösningen är tillräckligt bra. För mig är upplösningen mycket viktigare.

Och förresten så är det jobbigaste 20 FPS och neråt. Då kan man börja prata om jobbig frame-rate.

Och detta spel är jag väldigt intresserad av.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Rockartisten:

30fps och cinematisk 800p om man ska vara riktigt petig.

Om man ska vara riktigt petig så är det 1080p med svarta kanter. Vid 800p så är det färre pixlar även på den andra ledden vilket inte är fallet här.

Nä, det är det inte. Killzone renderar bara halva bilden på den ledden, och ändå vill du kalla den 1080p också. Hur ska du ha det?

Jag vet inte hur du fick in Killzone i denna tråd men du kämpar uppenbarligen hårt för att hitta och påpeka saker du tycker är problem med spel på Sonys plattformar. Bedömer du spel på Xbox med deras problem att nå samma upplösning och FPS lika hårt?

Medlem

Det börjar bli ett gäng titlar nu, som man kan tänka sig köpa till PS4. Som jag också tänkt införskaffa i slutet på året!

Detta är ett av spelen! Men ska dock läsa recensionen av det först!


signatur

Niet.

k3m
Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Ziljun:

Visste att 30fps vs 60fps skulle komma upp här!

För spel så är 60fps objektivt bättre på alla sätt och vis. 30fps ger än sämre spelupplevelse och argument om en "filmlik" upplevelse är på gränsen till ren galenskap. Spel kan helt enkelt inte jämföras med filmer för det är två helt olika upplevelser, därför är kraven på fps också olika.

Bra video som förklarar det hela: https://www.youtube.com/watch?v=eXJh9ut2hrc

Rent objektivt säger inte ett spels FPS ett skit om spelupplevelsen så du har fel precis som alla andra som försöker göra den kopplingen.

Visst gör det det. I allra högsta grad. Hur kan du påstå något annat?

k3m
Medlem
Skrivet av Map-pen:

Jag har då aldrig märkt att min spelupplevelse har ändrats beroende på FPS. Är ett spel bra och tillräckligt underhållande i mina ögon så kvittar det om det är 30 eller 60 FPS och då säger jag att jag spelar mest på PC där jag kör stadigt 60 FPS på majoriteten av spel eller 120 FPS på vissa. Men jag kör även konsol och har då aldrig tyckt att 30 FPS har varit jobbigt. Visst är det skillnad, det syns men om spelet är bra så spelar det ingen roll om det är 30 eller 60 så länge upplösningen är tillräckligt bra. För mig är upplösningen mycket viktigare.

Och förresten så är det jobbigaste 20 FPS och neråt. Då kan man börja prata om jobbig frame-rate.

Och detta spel är jag väldigt intresserad av.

Så din spelupplevelse är likadan med 10 fps då!? Usch, blä, tvi!

Inaktiv
Skrivet av Margy:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Rockartisten:

30fps och cinematisk 800p om man ska vara riktigt petig.

Om man ska vara riktigt petig så är det 1080p med svarta kanter. Vid 800p så är det färre pixlar även på den andra ledden vilket inte är fallet här.

Nä, det är det inte. Killzone renderar bara halva bilden på den ledden, och ändå vill du kalla den 1080p också. Hur ska du ha det?

Jag vet inte hur du fick in Killzone i denna tråd men du kämpar uppenbarligen hårt för att hitta och påpeka saker du tycker är problem med spel på Sonys plattformar. Bedömer du spel på Xbox med deras problem att nå samma upplösning och FPS lika hårt?

Det var ett argument mot ditt sätt att argumentera. Det spelar ingen roll för dig hur mycket man klipper av bilden och från vilket håll, säger Sony att det är 1080p så säger du det också.

Jag hade egentligen inget intresse för upplösningskriget som startades, men eftersom Sony använder det som PR och ljuger hela jävla tiden, så tyckte jag att det var dags att upplysa det. Det var FZ själva som satte standarden genom att skriva om upplösningar på Xboxen, men när Sony ljuger rakt upp och ner om sin egen prestanda så är det inte av intresse längre.

12
Skriv svar