Dota 2 bröt 10 miljoners gränsen

Releasehästryttare
Dota 2 bröt 10 miljoners gränsen

Nu är det officiellt

Dota 2s Ti4 tunering har mer än 10miljoner dollar i prispotten nu

Source: http://dota2.cyborgmatt.com/prizetracker/international2014

Medlem
Medlem

nya delmål hela tiden ju. grymt!
hur mycket kan det bli egentligen?

Medlem

När dom släppte Compendium gissade jag på 10 millar och det tog ju sin lilla tid att nå dit. Har tagit ett par veckor bara att gå från 9 till 10 miljoner så tror inte det hinner bli så mycket mer om inte delmålen är väldigt bra.

Det bästa med att TI4 snart drar igång är att när det är slut så kommer Techies! Jag har verkligen saknat hatet från Dota1, Suicide is teh shit!

Medlem

Så fantastiskt otroligt korkat. Varför i hela helvete ska man vinna 10 miljoner dollar på att spela ett spel? Vinster är en sak, vinster som denna är dumt. Precis som det är dumt att man kan vinna en babiljard på trav osv. Låt fler vinna med lägre prispengar, eller ännu hellre, ge lite till de som faktiskt behöver det och i vettigare mängd.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Releasehästryttare
Skrivet av Stag:

Så fantastiskt otroligt korkat. Varför i hela helvete ska man vinna 10 miljoner dollar på att spela ett spel? Vinster är en sak, vinster som denna är dumt. Precis som det är dumt att man kan vinna en babiljard på trav osv. Låt fler vinna med lägre prispengar, eller ännu hellre, ge lite till de som faktiskt behöver det och i vettigare mängd.

Om du kollar länken jag linkade så ser du att de lag som inte kommer först går hem med en rejäl säck med pengar också

Medlem

Ja, vilket kanske gör det hela än mer galet. Min poäng är alltså att dessa belopp är helt onödiga och kan spenderas bättre på annat håll, vilket världen idag verkligen behöver också.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Ja, vilket kanske gör det hela än mer galet. Min poäng är alltså att dessa belopp är helt onödiga och kan spenderas bättre på annat håll, vilket världen idag verkligen behöver också.

Visst kan man lägga pengar åt bättre saker Stag men tänk nu på att det är inga stora summor som folk har chippat in med. kanske en 10-20 euro på sin höjd och då menar jag dom som spenderat mest (knappt ens en biobiljett). Så folk har nog fortfarande råd att donera till hjälp organisationer osv. Det är små droppar som har bildat en stor sjö.

Men om du vill donera Stag så kan jag rekomendera att du tittar på http://gamesdonequick.com/ dom kör speedruns av spel för att sammla in till Läkare utan gränser. Själv donerat 75 dollar där trots att jag lagt lite till Dota 2 TI4.

Skrivet av Stag:

Så fantastiskt otroligt korkat. Varför i hela helvete ska man vinna 10 miljoner dollar på att spela ett spel? Vinster är en sak, vinster som denna är dumt. Precis som det är dumt att man kan vinna en babiljard på trav osv. Låt fler vinna med lägre prispengar, eller ännu hellre, ge lite till de som faktiskt behöver det och i vettigare mängd.

Varför inte? Varför ska fotbolls spelare ha miljoner i månadslön för att sparka på en leksak? Prispotten i TI4 är ju en fjärt i rymden mot lönerna som går inom elite idrott. Elite e-sport spelare lägger ner minst lika mycket tid om inte mer för att nå top nivå. Varför ska man inte ha en chans till lön för mödan?

Medlem
Skrivet av Stag:

Så fantastiskt otroligt korkat. Varför i hela helvete ska man vinna 10 miljoner dollar på att spela ett spel? Vinster är en sak, vinster som denna är dumt. Precis som det är dumt att man kan vinna en babiljard på trav osv. Låt fler vinna med lägre prispengar, eller ännu hellre, ge lite till de som faktiskt behöver det och i vettigare mängd.

Jag förundras alltid över människor som dig. Speciellt på ett forum riktat till just människor som spelar spel. Är det avundsjuka eller bara bitterhet? Mängden orättvisor i denna värld blir bara fler och fler. Kan du inte snarare se en fördel i detta? Sporter som fotboll och basket kräver en fysisk talang. Andra sporter som ishockey och motorsport kräver mycket ekonomiskt stöd från familjen. Datorer har dom flesta hemma och alla kan bli bra på det, oavsett förutsättningar. Fysiska och psykiska handikapp sätter inte stopp till skillnad från majoriteten av alla fysiska sporter.

Så tänk om, se fördelarna med att alla har möjligheter att nå framgång istället för bara ett fåtal med rätt förutsättningar.

Medlem

Tycker det är kul att E-sport börjat få stora summor.
Sen är det ingen dyr sport att börja med. Se alla Öststatares setuper dom hade innan dom blev kända.

Skrivet av Stag:

Ja, vilket kanske gör det hela än mer galet. Min poäng är alltså att dessa belopp är helt onödiga och kan spenderas bättre på annat håll, vilket världen idag verkligen behöver också.

Så du tycker det är fel med denna prispotten på ett spel pga av orättvisor i världen men du kan lägga pengar på leka KRIG? (Airsoft om jag tolkar din blogg rätt).
Sen har du donerat pengar till FZ och blivit FZ-supporter är det inte samma sak som folk lägger pengar på dota 2 compendium?

Hur mycket pengar behöver FZ få in via detta innan det blir orättvist och skulle lagts på bättre saker? 100k? 1milj? 10milj?

Medlem

Jag lägger ner detta nu, då alla tolkar min kritik till en plats som att jag hyllar alla andra platser.

Min poäng är att det inte är fel med stora prissummor, utan att det är lite knasigt med hur perspektiven ser ut mellan prispengar och donationer till bättre behövande. Jag märker däremot att det finns en otroligt stor aggression och bitterhet mot att någon inte ställer sig snällt i ledet och tycker det är skitbra att 67 miljoner går till en enda vinst, så jag ger upp innan det blir bråk.

Det handlar inte om summan i sig, utan proportionen mellan vinster och hur mycket pengar som hamnar på annat håll. Med andra ord, det är inte fel att summorna kommer från spelare. Det är skitbra, kanske det bästa. Men när det är så mycket pengar, varför går inte en viss summa till välgörenhet direkt? Är det verkligen så konstigt att jag förspråkar det?

Jag sysslar med airsoft, men då som en X-training mot det arbete jag gör i skarp miljö.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Jag lägger ner detta nu, då alla tolkar min kritik till en plats som att jag hyllar alla andra platser.

Min poäng är att det inte är fel med stora prissummor, utan att det är lite knasigt med hur perspektiven ser ut mellan prispengar och donationer till bättre behövande. Jag märker däremot att det finns en otroligt stor aggression och bitterhet mot att någon inte ställer sig snällt i ledet och tycker det är skitbra att 67 miljoner går till en enda vinst, så jag ger upp innan det blir bråk.

Det handlar inte om summan i sig, utan proportionen mellan vinster och hur mycket pengar som hamnar på annat håll. Med andra ord, det är inte fel att summorna kommer från spelare. Det är skitbra, kanske det bästa. Men när det är så mycket pengar, varför går inte en viss summa till välgörenhet direkt? Är det verkligen så konstigt att jag förspråkar det?

Jag sysslar med airsoft, men då som en X-training mot det arbete jag gör i skarp miljö.

Om du vill slippa bråk bör du använda samma ödmjuka ton som i ditt sista inlägg. "Så fantastiskt otroligt korkat", "Varför i hela helvete" sätter standarden för nivån på diskussionen som följer.

Jag ska dock tillägga att jag förstår din poäng och jag beundrar idealister, jag själv är bara en bitter jävel som ser allt i svart och vitt. Lycka till där ute i den skarpa miljön! (Är inte sarkastisk).

1
Skriv svar