Tidernas bästa fotbollsspel

Robot
Tidernas bästa fotbollsspel

Det enorma spektakel som är Världsmästerskapen i fotboll är över oss. Men för den som inte har råd att – eller ens vill – flyga 500 mil rakt ut i regnskogen för att se ett gäng överbetalda bollkallar göra upp i den vackra sporten finns ett givet alternativ: att spela fotbollsspel.

#sega, #nintendo, #konami, #electronic-arts


Medlem
Tidernas bästa fotbollsspel

Körde ett fotboll spel på amigan där man typ var vikingar med shotguns, var la mer som en team deathmatch med en boll på planen. Hade bara en demo-floppy, Minns däremot inte alls vad det hette, och har förgäves sökt på internet efter det. Det var awesome i vilket fall.

Medlem

Brutal Football?
https://www.youtube.com/watch?v=jLB63Igu1bk

För övrigt så fattar jag inte varför World Cup till Nintendo inte är med på listan..

Herr rygg

Super soccer till SNES? Ok, det var kanske inte världens bästa men situationen som uppstår när man klarat sista(?) laget finns inte i något annat spel;)


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Medlem

World Cup på NES kommer jag ihåg, inte ett seriöst fotbollsspel men jäkla roligt. Sedan har vi ju Tecmo Cup, även det på NES, som var mer i japansk anda, men roligt oavsett

Medlem

International Superstar Soccer. SNES.

Medlem

Coolt. Men makalöst värdelöst att inte ISS Deluxe är med.

Medlem
Medlem

Måste nog säga FIFA road to world cup 98. Det jag spelat mest av alla (back in the ps1-days)


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Actua Soccer (PS1)

FM-guru
F.d. Sisyr

World Cup 98, vilket fantastiskt spel. Introvideon gav mig nostalgirysningar.

Medlem

FiFa 99 var det bästa.

KoP
Medlem

SWOS på en 3:e plats får anses ganska bra. Gillar inte fotbollsspel men för SWOS gör jag alltid ett undantag.

Medlem

Nintendo World Cup alla dagar i veckan!

MFZ
Medlem

kick off var ju gudomligt på den tiden.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Kan inget annat än hålla med om PES 5, absolut bästa fotbolls spelet. Fifa 2004 var bra det med dock.
Sedan vetti fan vad som hände med båda lagen för dom nya PES är fan inget att hänga i granen, samma med Fifa.

Fifa13/14 är bara sorgligt och framförallt frustrerande att spela.

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Kan inget annat än hålla med om PES 5, absolut bästa fotbolls spelet. Fifa 2004 var bra det med dock.
Sedan vetti fan vad som hände med båda lagen för dom nya PES är fan inget att hänga i granen, samma med Fifa.

Fifa13/14 är bara sorgligt och framförallt frustrerande att spela.

Håller med. De nya PES-spelen är skit. Fifa är, när det är bra, det nya PES. Det är bara så...men jag hoppas att Konami skärper sig, kickar Seabass och fixar fram ett bra spel!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

gillade Fifa 99 skarpt

Medlem

Sega soccer slam!


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Pes 5 och 6 är outstanding i min mening.

Medlem

PES5 är så jävla bra. Och SWOS på sitt sätt! Undrar om det var nån version tidigare av det där Zenga var otroligt bra..


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Medlem

This is football till PS2!

Medlem

Fotboll är tråk.

Medlem

Bah!
Världens genom tidernas bästa fotbollslir är ju förstås Nintendo World Cup!!!
https://www.youtube.com/watch?v=SL6tLpMFi7U

Inaktiv

Själv minns jag Fifa 98 som det fotbollsspel jag tyckt mest om.
I Fifa 99 hade man snabbat upp spelet så pass mycket att det blev helt orealistiskt, man kunde spamma A och passa runt bollen så snabbt att det bara tog några sekunder att ta sig över planen.

Medlem

Fifa 2002 var nog det fotbollsspel jag spelat mest. Så måste säga 2002, inte för att det var något speciellt med det direkt. Bara att jag älskade fotboll mer än något annat just då.

Inaktiv

Hallå, Addidas Power Soccer då?

Medlem

Att inte sätta Nintendo World Cup som 1:a är ju nästintill tjänstefel!

Medlem

SWOS borde fått förstaplatsen. Sedan sällar jag mig till dem som undrar varför inte International Superstar Soccer/Perfect Eleven till SNES platsar när det mediokra 10 fps-ISS Pro 98 till PSX gör det.

Medlem

Varför nöja sig med filmningar och fjoll? Riktiga män spelar med armkanoner!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

12
Skriv svar