Mario Kart 8 har sålt 2 miljoner exemplar

Robot
Medlem
Mario Kart 8 har sålt 2 miljoner exemplar

Mycket roligt spel


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Kul!

Någon som minns Crash bandicoot team racing?
Saknar det, skulle gärna vilja se ett nytt.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av dTexN:

Kul!

Någon som minns Crash bandicoot team racing?
Saknar det, skulle gärna vilja se ett nytt.

Mycket roligt spel


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Man kanske inte ska klaga på FZ'r recensioner, men där har ni fel.

Att ge spelet mindre än 4/5 är helt tokigt, visst är det samma sak som förut med mindre förändringar men det är fortfarande sjukt kul.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem
Skrivet av Json_81:

Man kanske inte ska klaga på FZ'r recensioner, men där har ni fel.

Att ge spelet mindre än 4/5 är helt tokigt, visst är det samma sak som förut med mindre förändringar men det är fortfarande sjukt kul.

Kan bara hålla med där!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Moderator | Testpilot
Skrivet av Json_81:

Man kanske inte ska klaga på FZ'r recensioner, men där har ni fel.

Att ge spelet mindre än 4/5 är helt tokigt, visst är det samma sak som förut med mindre förändringar men det är fortfarande sjukt kul.

Vissa tycker bara inte om spelet och så är det bara. Inget tokigt med det.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Json_81:

Man kanske inte ska klaga på FZ'r recensioner, men där har ni fel.

Att ge spelet mindre än 4/5 är helt tokigt, visst är det samma sak som förut med mindre förändringar men det är fortfarande sjukt kul.

Shhh, kritisera inte betygen....

Medlem

Inte illa blir väl typ runt 40% attach rate

Medlem

Jävulskt bra spel, bästa jag spelat på länge!

Medlem

Spelet är säkert roligt för barn men jag tröttnade väldigt fort på det.


signatur

I don’t puke when I drink. I puke when I don’t.

Medlem

Sjuk roligt spel, och online läget fungerar bättre än förväntat. Men det är fortfarande roligast att sitta ett gäng i soffan och se hornen växa ut när man blir träffad av ett blått skal 2 meter innan mål :D!

Medlem

De har lyckats otroligt bra med MK8, det enda jag saknar någorlunda är ett bra "battle mode" eller i detta fall är det nog snarare kartor som är anpassade för ändamålet som saknas.

I övrigt lite tekniska saker med skärmdelning, det bör till exempel inte vara omöjligt att tillåta gamepaden hysa en spelare och låta en andra spelare behålla hela TV:n för sig själv. Eller kanske fyra på TV:n och en på gamepaden? Kanske är det bara jag som drömmer och att det finns tekniska förhinder.

Samtidigt väntar jag på möjligheten att kunna nyttja två gamepads på samma Wii U för att öppna upp för väldigt spännande spelmekaniska moment och upplägg. Däremot har det väl sagts från Shigerus håll att det är möjligt men inte inom en snar framtid.

http://www.nintendolife.com/news/2014/06/shigeru_miyamoto_con...

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Json_81:

Man kanske inte ska klaga på FZ'r recensioner, men där har ni fel.

Att ge spelet mindre än 4/5 är helt tokigt, visst är det samma sak som förut med mindre förändringar men det är fortfarande sjukt kul.

Vissa tycker bara inte om spelet och så är det bara. Inget tokigt med det.

Iofs sant, men när man ger höga betyg till tex BF4 och andra spel som är väldigt lika sina föregångare så tycker jag att det är rät illa att dra ner ett betyg för att det inte är så mycket nytt.

Gravitationssystemet, nya vapen, förare, fordon/däck/glidare, plus 16 nya banor och 16 äldre helt omgjorda för att passa till det nya systemet. Tycker att det är mycket nytt jämfört med tidigare spel och andra spel.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Winzi:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Json_81:

Man kanske inte ska klaga på FZ'r recensioner, men där har ni fel.

Att ge spelet mindre än 4/5 är helt tokigt, visst är det samma sak som förut med mindre förändringar men det är fortfarande sjukt kul.

Vissa tycker bara inte om spelet och så är det bara. Inget tokigt med det.

Iofs sant, men när man ger höga betyg till tex BF4 och andra spel som är väldigt lika sina föregångare så tycker jag att det är rät illa att dra ner ett betyg för att det inte är så mycket nytt.

Gravitationssystemet, nya vapen, förare, fordon/däck/glidare, plus 16 nya banor och 16 äldre helt omgjorda för att passa till det nya systemet. Tycker att det är mycket nytt jämfört med tidigare spel och andra spel.

Då är det inte heller samma personer som sätter betyg på alla spel heller, och igen så tycker alla olika. Oberoende av vad du skriver. Säg hellre vad DU tycker om spelet istället för att säga "betyger är fel".

Om något så skulle jag hålla med Tompa om att "Gravitationssystemet" inte är så nytt. Egentligen gör det inte så mycket mer än att du kör lite mer annorlunda än bara rätt på marken. Inte som att det blir så mycket ändring på rallyt annat än det ser coolare ut. Själv så tycker jag om det då det känns som att racen blir mer varierande när du kör upp och ned, upp för en vägg eller liknande men inte som att det är en spektakulär ny idé som många vill få det låta.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Json_81:

Man kanske inte ska klaga på FZ'r recensioner, men där har ni fel.

Att ge spelet mindre än 4/5 är helt tokigt, visst är det samma sak som förut med mindre förändringar men det är fortfarande sjukt kul.

Vissa tycker bara inte om spelet och så är det bara. Inget tokigt med det.

Iofs sant, men när man ger höga betyg till tex BF4 och andra spel som är väldigt lika sina föregångare så tycker jag att det är rät illa att dra ner ett betyg för att det inte är så mycket nytt.

Gravitationssystemet, nya vapen, förare, fordon/däck/glidare, plus 16 nya banor och 16 äldre helt omgjorda för att passa till det nya systemet. Tycker att det är mycket nytt jämfört med tidigare spel och andra spel.

Då är det inte heller samma personer som sätter betyg på alla spel heller, och igen så tycker alla olika. Oberoende av vad du skriver. Säg hellre vad DU tycker om spelet istället för att säga "betyger är fel".

Om något så skulle jag hålla med Tompa om att "Gravitationssystemet" inte är så nytt. Egentligen gör det inte så mycket mer än att du kör lite mer annorlunda än bara rätt på marken. Inte som att det blir så mycket ändring på rallyt annat än det ser coolare ut. Själv så tycker jag om det då det känns som att racen blir mer varierande när du kör upp och ned, upp för en vägg eller liknande men inte som att det är en spektakulär ny idé som många vill få det låta.

Jo jag sa just det jag tyckte, men man tycker ändå att även om det är olika recensenter så borde det finnas någon form av "regel" som man följer så att man iallafall får en jämn bedömning för alla spel.
Om vi nu ska kunna använda oss av recensioner för att få veta hur ett spel är vill man ju också kunna lita på att spelet har fått en sjysst bedömning, du borde inte kolla en recension, se vem som har recenserat och sedan strunta i den för att du vet att den recensenten inte gör en (så mycket som möjligt) objektiv recension.

Om det inte går att få jämlika recensioner så finns det heller ingen mening med att läsa recensionerna.

Gravitationsracingen är iofs inget nytt när det gäller spel i allmänhet, men det är en stor förändring i mario kart.
Men hur mycket originellt finns det i något spel nu mer?... Samma spellägen bara olika spel.

Medlem

Nu ska vi se hur mkt Rage mina funderingar kommer orsaka

Jag har alltid gillat Nintendo. NES var min första konsoll. Har haft samtliga stationära + gameboy, advanced och ds.
Wii U är det första Nintendot jag skippat.

2 Mill sales är jävligt bra när det enligt Wikipedias senaste siffror sålts 6,17 Mill enheter. Visst att måna säkert köpte en U vid kart releasen så räkna på bättre siffror, så kanske 1/4 ägare har redan köpt senaste Kart.

Men, i min mening har Nintendo nu så lite bra exklusiva titlar att min personliga åsikt är att dom hellre ger upp sin hårdvara men fortsätter tillverka sina spel till dom andra stora plattformarna.
Hade karten släppts till playstation/Xbox hade jag köpt den dag 1... Dom hade säkerligen legat på 6 mill sales redan nu.

Problemet är egentligen inte pengarna för basenheten, utan mer att det är för många konsoler. Alla har sitt eget ekosystem, friendslist, onlineårsavgift, ska köpas extra handkontroller, tar upp plats hyllan..
Marknaden verkar mättad och jag tycker att wii-u's säljsiffror talar för detta, ps4:an körde om wii U försprång på 1 år, på typ 5 månader.

Så som sagt, gillar många av dom exklusiva spelen, men ser ingen egentlig mening med att det ska behövas en egen konsol.

Medlem

Spelet i sig är underbart roligt, men det finns ett par saker som helt klart drar ner mitt personliga betyg med både Mario Kart och Wii U. Först tycker jag (börjar väl bli gammal) det är ett jäkla bök med alla konton och Mii, samtidigt som det borde öppna upp för möjligheter jag känner inte finns där. Allt ska letas efter, och få saker finns där man förväntar sig att man ska hitta dom.
Köpte två Pro kontroller med konsolen den här gången, men går det att lägga undan den otympliga hand-tv'n? Inte vad jag sett. I Rayman så måste någon av spelarna sitta med klumpen och dessutom interagera med den i tid och otid. Detta tycker jag är det största problemet med Mario Cart också, att någon ska tvingas sitta med jättekontrollen.

Vidare så blev jag dessutom otroligt besviken första gången jag skulle köra favoritläget "Battle Mode", och ser att det inte finns några Arena liknande banor, utan istället några förvalda vanliga tracks där man ska åka runt i en mindre evighet och leta efter fiender att skjuta på. Hinner ju somna innan det är klart. Återigen trodde jag att jag misslyckats med att hitta rätt spelläge, eller att jag gjort något annat fel innan jag läste det här på nätet: http://nintendoeverything.com/mario-kart-8-director-on-why-ar...
Här försvaras alltså eländet med att det istället ska bli "spännande" att inte veta vad som väntar bakom nästa kurva!? Jo tack, det alstrar verkligen gåshud när man efter 38 kurvor äntligen ser en fiende susa förbi. Hinner man inte skjuta hen då så kan man ju alltid vända, och tillbringa en kvart med att försöka åka ifatt för ett nytt skott!
Men visst, det är ju en otrolig upplevelse att få chansen att "åka baklänges på en välbekant bana", så därför tar dom bort alla arenabanor istället...nötter.

Spelet är trots det roligt, men det finns för mycket detaljer som sänker betyget rejält. Har inte läst recensionen än, men 3/5 låter helt korrekt i mina öron.

1
Skriv svar