Vanilla DayZ Mod Server med svensk admin.

Medlem
Vanilla DayZ Mod Server med svensk admin.

Hej!

Jag driver en DayZ Mod server vid namn DayZ Europa. Efter att ha spelat DayZ modden sen den först kom ut såg jag, likt många andra, riktigt mycket fram emot Standalone. Besvikelsen på att det är långt ifrån färdigt fick mig att gå tillbaka till modden igen men jag kunde inte hitta en enda server utan 10000 bilar och saftiga loadouts eller baracker utefter hela kustena osv. Dessutom var det ganska svårt att hitta en server med aktiva admins.

Efter mycket om och men så beslutade mig för att starta den servern jag själv ville spela på och det blev DayZ Europa!

Lite info om servern: Den ligger hos Vilayer i England vilket gör att den är extremt snabb och laggfri.
Servern kör inga extra scripts utan det är helt vanilla DayZ Mod 1.8.2
På natten är det mörkt (mellan 01 och 09 svensk tid). Vi har en hel del spelare från USA och det passar dem också bra.
Vehicles spawnar där de alltid har spawnat men ett par nya har tillkommit i senaste patchen. Det innebär runt 45-55 vehicles på servern totalt. Tredjeperson är på men inte Death messages och Crosshairs då Noob Range findern som tillkommer inte känns helt balanaserad för någon som t.ex. lyckats hitta en riktig Range Finder.

Jag är aktiv som admin och har ett bra gäng med mogna admins till min hjälp. Servern har Anti Hack och Battleye. Databasen backupas en gång varje timme så en roll-back är möjlig om det skulle behövas. Vi har en hemsida (dayzeuropa.com) där inte bara jag skriver om vad som händer med servern men också om t.ex. överlevnadstips och spelare kan vara med och påverka utvecklingen av densamma. Mycket har förändrats i nya patchen och det är inte alltid t.ex. helt lätt att veta hur nya self blood bag fungerar. Side chat är aktiverad men det går inte att prata i den utan bara att skriva. Det finns även en TeamSpeak med 20 platser.

DayZ Modden är långt ifrån död, i näst senaste patchen introducerade utvecklarna bl.a. self blood bag och fiske (bästa maten i spelet, en cooked tuna ger 2000 hp tillbaka), infected camps med loot som mer liknar den som kan hittas vid heli crashes samt ett nytt airfield (!) och snart kommer 1.8.3 med ytterligare buffixar och features.

Jag vill presentera servern här i hopp om att några utav er, som kanske också har tröttnat på Standalone och letar efter en bra vanilla DayZ Mod server, vill joina.

För att spela på DayZ Europa behövs DayZ Mod 1.8.4.1 samt Arma Beta patch 1.63.125548 och lättaste sättet att få allt i ordning är att köra DayZ Launcher. Sök sedan bara på "Europa",
Vill du hellre använda IP adressen direkt är den: server.dayzeuropa.com:2302

Vill du nå mig så finns jag på Steam med samma nick som här, om du undrar något eller kanske bara vill spela.

Hoppas att vi ses online!

Vinyl Junkie - Admin DayZ Europa

Obe
Medlem

På tiden attt det dyker upp lite vettiga servers igen, har saknat en bra server i evigheter nu. Är dock inte det största fan av Chenarus kartan.. Framgick inte riktigt vilken karta du/ni tillhandahåller. Men är det Panthera så lär jag återuppväcka hela min gamla gäng och frekvent besöka servern

Mvh från samtliga i ALT+F4 klanen

Medlem
Skrivet av skrutte:

På tiden attt det dyker upp lite vettiga servers igen, har saknat en bra server i evigheter nu. Är dock inte det största fan av Chenarus kartan.. Framgick inte riktigt vilken karta du/ni tillhandahåller. Men är det Panthera så lär jag återuppväcka hela min gamla gäng och frekvent besöka servern

Mvh från samtliga i ALT+F4 klanen

Tjena! Det var precis vad jag tyckte också. Det är dock Chernarus jag kör, därav vanilla.
Vore kul om ni ville titta in ändå även fast klannamnet är något oroväckande

Ha det!

Obe
Medlem

Hahaha ja klannamnet är mer av ett humoristiskt namn då det sabla spelet kryllar av de sabla alt+f4 nötterna.
Men kan intyga dig att gruppen består av hedersmän och hederskvinnor

Kommer absolut att titta in !

Mvh Galrash / team alt-f4

Medlem

Kul och det låter bra! Igår hade vi 40 pers, fullt hus.

Obe
Medlem

Fasen vad roligt! Har meddelat mina vänner så vi poppar snart in i
Du ser inga framtida planer på att öppna en för panthera?

Obe
Medlem

Är servern nere för tillfället?

Medlem
Skrivet av skrutte:

Är servern nere för tillfället?

Nej men du måste uppdatera arma via steam för att kunna spela och eftersom gamespy har stängt så finns inte de senaste patcharna att tillgå via DayZ Commandern längre.

Det är Steam som gäller tills DayZ Commander uppdateras för att kunna se servrar som kör nyare betor.

Här är en guide jag skrev tidigare:

DayZ Europa has been updated to the latest Arma Beta Patch and the only way to get that patch is via Steam.

This is how you do it:

1. Start steam and go in to your Game Library.
2. Right click Arma2OA and choose properties. Click the Beta tab and scroll down to and choose beta-
3. Now we need to do the same thing with Arma2 DayZ Mod
(If you dont have the Arma2 DayZ Mod you can download it from Steam Store)
Once you have it, right click it and choose properties, choose Beta tab and select 1.8.1

4. Start Arma2DayZ Mod

5. Press Mulitplayer. Now you are at the Server Browser page.

6. Make sure the left bottom says "Adress Internet" and not "Lan", press "filter" and type Europa in Host. Click OK. You should see the server and be able to join!

7. When asking if you want to play with beta patch or not, choose "play arma 2 DayZ Mod" don't choose "play with beta patch"

See you online!

Medlem

Nu har DayZ Commander uppdaterats och det finns ett nytt program som jag gillar bättre som heter DayZ Launcher.
dayzlauncher.com

Medlem

Vi har nu nått 50 spelare online vilket gör oss till Europas största vanilla DayZ Mod server!

Inaktiv

Är det lönt att testa moden nu när det kommer ett spel snart?

Medlem

Det tycker jag verkligen. Standalone har en ganska lång bit kvar innan det är färdigt.

Medlem

Nu har vi fått upp våran hemsida med tillhörande forum samt leaderboards!
www.dayzeuropa.com

Medlem

Hej!

Nu på fredag den 5:e December kör vi "First-person Friday" som ett roligt event då många av våra spelare föredrar just det. Om allt går bra kommer vi att ha detta som ett återkommande event första fredagen varje månad och om trycket håller i sig kör vi det varje fredag!

Mer info hittar du på dayzeuropa.com

Medlem

Jag har uppdaterat servern till DayZ Mod 1.8.3

Medlem

Hej igen!

Nu har vi flyttat DayZ Europa till en helt egen dedikerad server i Holland.
Det borde resultera i lägre ping för de flesta spelare samt ännu lite bättre prestanda!
Dessutom kan vi uppdatera till nya versioner av modden samma dag de släpps.
Servern går hitta på server.dayzeuropa.com port 2302
Ses!

1
Skriv svar