Sagan om No Man's Sky

Robot
FM-guru
F.d. Sisyr
Sagan om No Man's Sky

Ser att FZ listat det till PC. Jag trodde det var en PS4-exklusiv titel. Hur ligger det till?

Geeks Gaming
Skrivet av Sisyr:

Ser att FZ listat det till PC. Jag trodde det var en PS4-exklusiv titel. Hur ligger det till?

Ingen som har sagt att de är ps4 exklusivt

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Ser att FZ listat det till PC. Jag trodde det var en PS4-exklusiv titel. Hur ligger det till?

"Sony har också skaffat sig rättigheterna att släppa det först på Playstation 4"

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Sisyr:

Ser att FZ listat det till PC. Jag trodde det var en PS4-exklusiv titel. Hur ligger det till?

Ingen som har sagt att de är ps4 exklusivt

Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Sisyr:

Ser att FZ listat det till PC. Jag trodde det var en PS4-exklusiv titel. Hur ligger det till?

"Sony har också skaffat sig rättigheterna att släppa det först på Playstation 4"

Härligt!

Medlem

Ser redan några år försvinna ur mitt liv för det här spelet, precis som WoW gjorde mot mig haha


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Ser fram emot att få färdas runt i deras värld!

Medlem

Ambitiöst. Otroligt ambitiöst... och sjukt jäkla apgalet fett! Ska hålla ett förväntansfullt öga på detta.

Medlem

Klarar de av detta, så ska jag köpa en hatt och utföra "hatten av"-gesten.

Medlem

Det här har jag sett fram emot länge, mer än Elite och de andra rymdisarna.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Det här har jag sett fram emot länge, mer än Elite och de andra rymdisarna.

Vad hände med den där andliga uppföljaren till Homeworld, Shipbreakers eller vad den nu hette?

Inaktiv
Skrivet av Sisyr:

Ser att FZ listat det till PC. Jag trodde det var en PS4-exklusiv titel. Hur ligger det till?

Det kommer till alla plattformarna.

Inaktiv
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Sisyr:

Ser att FZ listat det till PC. Jag trodde det var en PS4-exklusiv titel. Hur ligger det till?

"Sony har också skaffat sig rättigheterna att släppa det först på Playstation 4"

Hade det varit så, så hade de sagt det på mässan. Detta är i första hand ett PC-spel, men det kommer på Xbox och PS också.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Sisyr:

Ser att FZ listat det till PC. Jag trodde det var en PS4-exklusiv titel. Hur ligger det till?

"Sony har också skaffat sig rättigheterna att släppa det först på Playstation 4"

Suck, just sånt här förfarande gör att man bara blir arg och irriterad på Sony, MS och Nintendo. Sony kan ärlig talat ta sig i arslet, blir snarare mindre angelägen av att köpa deras konsol när de håller på så här.

Får verkligen inte hoppas att det blir en konsolifierad sörja med "tryck knapp X här" för att utföra en handling.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Sisyr:

Ser att FZ listat det till PC. Jag trodde det var en PS4-exklusiv titel. Hur ligger det till?

"Sony har också skaffat sig rättigheterna att släppa det först på Playstation 4"

Hade det varit så, så hade de sagt det på mässan. Detta är i första hand ett PC-spel, men det kommer på Xbox och PS också.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20140610/no-mans-sky-forst-...

Inaktiv
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Sisyr:

Ser att FZ listat det till PC. Jag trodde det var en PS4-exklusiv titel. Hur ligger det till?

"Sony har också skaffat sig rättigheterna att släppa det först på Playstation 4"

Hade det varit så, så hade de sagt det på mässan. Detta är i första hand ett PC-spel, men det kommer på Xbox och PS också.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20140610/no-mans-sky-forst-...

Mmm...tunga källor där. Skrivet mitt i natten av samma person som trodde att GTA V bara skulle komma till PS4.

Från Hello Games själva: https://twitter.com/hellogames/status/481365565123338240

Det kommer på PC först, sen får det sin konsoldebut på PS4, sen Xbox One.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Ahris:

Det här har jag sett fram emot länge, mer än Elite och de andra rymdisarna.

Vad hände med den där andliga uppföljaren till Homeworld, Shipbreakers eller vad den nu hette?

Vet inte så mycket mer än att det har bytt namn, det heter numera "Homeworld: Shipbreakers" och ska vara en prequel till Homeworld. Det är alltså inte andligt längre.

Medlem

Kan någon förklara "every planet unexplored"? jag förstår va det betyder men i videon säger han ju att ingen har sett världen? liksom inte ens de som gör spelet eller vadå? blev lite förvirrad där bara

Medlem
Skrivet av Chomag:
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Sisyr:

Ser att FZ listat det till PC. Jag trodde det var en PS4-exklusiv titel. Hur ligger det till?

"Sony har också skaffat sig rättigheterna att släppa det först på Playstation 4"

Suck, just sånt här förfarande gör att man bara blir arg och irriterad på Sony, MS och Nintendo. Sony kan ärlig talat ta sig i arslet, blir snarare mindre angelägen av att köpa deras konsol när de håller på så här.

Får verkligen inte hoppas att det blir en konsolifierad sörja med "tryck knapp X här" för att utföra en handling.

Vad vill du att de ska göra då? Sätta fast ett tangentbord på handkontrollen? Vad är felet med att trycka på en knapp för att utföra en handling.

Angående exklusivitet håller jag med, det medför aldrig något positivt.

Medlem

Det här liknar Planets³(http://planets-cube.com). Gillar idén! Hoppas det blir bra.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

phi
Medlem
Skrivet av adrii:

Kan någon förklara "every planet unexplored"? jag förstår va det betyder men i videon säger han ju att ingen har sett världen? liksom inte ens de som gör spelet eller vadå? blev lite förvirrad där bara

Procedural generation.

Utvecklarna sitter inte och manuellt designar varenda planet i spelet utan det görs istället av en algoritm. Väldigt enkelt förklarat.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av adrii:

Kan någon förklara "every planet unexplored"? jag förstår va det betyder men i videon säger han ju att ingen har sett världen? liksom inte ens de som gör spelet eller vadå? blev lite förvirrad där bara

Procedural generation.

Utvecklarna sitter inte och manuellt designar varenda planet i spelet utan det görs istället av en algoritm. Väldigt enkelt förklarat.

Det coola med det här spelet är att inte bara världarna är genererade på det sättet, utan i stort sett allt, te x. varelser, ekosystem och till och med rymdskeppen.

Medlem

kommer blir assgrymt till ps4:an


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

1
Skriv svar