67,4 miljoner kronor till Dota 2-turnering

Robot
67,4 miljoner kronor till Dota 2-turnering
Medlem
67,4 miljoner kronor till Dota 2-turnering

I'll bring the slaughter to the lambs!

Medlem

Men.....spelet suger ju.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av NympH:

Men.....spelet suger ju.

Medlem
Skrivet av NympH:

Men.....spelet suger ju.

Medlem
Skrivet av NympH:

Men.....spelet suger ju.

67,4 miljoner anledningar att det inte stämmer

Medlem

Ja, så det finns inget bättre att lägga de pengarna på? Suck, så onödigt.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Ja, så det finns inget bättre att lägga de pengarna på? Suck, så onödigt.

Kan du utveckla lite?


signatur

Burn in the light.

Medlem

Varför ska vi betala 67 miljoner kronor i prispengar för en spelturnering när det finns saker som bevisligen behövs ute i världen som helhet? Tänk om alla företag som mosar in dessa prispengar istället mosade in lika mycket extra i välgörenhet.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Ja, så det finns inget bättre att lägga de pengarna på? Suck, så onödigt.

Typ som en ny bil, ny tv eller kanske ett paket ciggariller?

Eller tänker du på donationer till Röda Korset, Läkare utan gränser eller liknande?


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Ja inte tänker jag på en ny bil eller TV iallafall. Det jag menar är att situationen befinner sig i ett läge där katastrofen ligger på randen till att rinna över i en stor part av världen. De som befinner sig där kan ofta inte avhjälpa det själva, utan behöver hjälp med det.

Därefter har vi problem som t.ex energi-lösningar som inte är hållbara, infrastrukturer som är katastrofala osv. Men att spendera 67 miljoner kronor på en enda turnering är okej.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Varför ska vi betala 67 miljoner kronor i prispengar för en spelturnering när det finns saker som bevisligen behövs ute i världen som helhet? Tänk om alla företag som mosar in dessa prispengar istället mosade in lika mycket extra i välgörenhet.

Och du vet hur mycket Valve ger till välgörenhet?

Medlem

If people would stop crying over other people's success...

...that would be great.

Riktigt häftigt att e-sporten börjar bli lite större nu, får hoppas att det växer tiofallt inom ett par år.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Stag:

Ja, så det finns inget bättre att lägga de pengarna på? Suck, så onödigt.

Som om du ger alla dina välförtjänta pengar till välgörenhet? I och med att du är inne på en spelsida antar jag att du också köper spel? Precis som folk köper kompendium i dota 2 så handlar det om intresse, men det råkar bara inte vara ditt intresse... så det är väl inget att gnälla om

Själv slösar massa pengar på spel som jag inte borde, men inte tänker jag att "hmm kanske borde betala mer skatt till staten så fler skolungdomar får bättre skolgång, för dit går nog pengarna åt..."

Medlem
Skrivet av Stag:

Ja, så det finns inget bättre att lägga de pengarna på? Suck, så onödigt.

kan man tycka men att ge ut 567 miljoner dollar under fotbolls VM till länderna är inga problem

Medlem

Så lång tid tog det innan det blev hätsk stämning. Skön diskussions-stämning här inne. Jag gav en åsikt. Svaren är defensiva motargument. Tack och bock.

Nej jag ger inte "alla mina välförtjänta pengar" till välgörenhet. Jag ger däremot pengar till MSF, röda halvmånen och SOS Barnbyar varje månad. Jag är också medlem och volontär i MSF, Ambassadör för Avaaz och volontär för TWLOHA. Jag gör iallafall det jag kan, gör du?

Sen är det såklart en sak om pengarna kommer ifrån folks köp inom Dota, vilket jag erkänner att jag inte visste om, det var mitt fel och min miss. Men gick några av de pengarna till välgörenhet t.ex? Jag tycker det är konstigt att ingen ens höjer ett ögonbryn över att man vinner 67 miljoner kronor.

Skrivet av mantis87:
Skrivet av Stag:

Ja, så det finns inget bättre att lägga de pengarna på? Suck, så onödigt.

kan man tycka men att ge ut 567 miljoner dollar under fotbolls VM till länderna är inga problem

Skrev jag någonstans att det inte är ett problem? Det gjorde jag inte, för jag tycker att det är galenskap på en helt ny nivå. Ungefär som att fotbolls-spelare osv tjänar helt vansinniga summor med pengar. Lika knasigt det.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Så lång tid tog det innan det blev hätsk stämning. Skön diskussions-stämning här inne. Jag gav en åsikt. Svaren är defensiva motargument. Tack och bock.

Nej jag ger inte "alla mina välförtjänta pengar" till välgörenhet. Jag ger däremot pengar till MSF, röda halvmånen och SOS Barnbyar varje månad. Jag är också medlem och volontär i MSF, Ambassadör för Avaaz och volontär för TWLOHA. Jag gör iallafall det jag kan, gör du?

Sen är det såklart en sak om pengarna kommer ifrån folks köp inom Dota, vilket jag erkänner att jag inte visste om, det var mitt fel och min miss. Men gick några av de pengarna till välgörenhet t.ex? Jag tycker det är konstigt att ingen ens höjer ett ögonbryn över att man vinner 67 miljoner kronor.

Skrivet av mantis87:
Skrivet av Stag:

Ja, så det finns inget bättre att lägga de pengarna på? Suck, så onödigt.

kan man tycka men att ge ut 567 miljoner dollar under fotbolls VM till länderna är inga problem

Skrev jag någonstans att det inte är ett problem? Det gjorde jag inte, för jag tycker att det är galenskap på en helt ny nivå. Ungefär som att fotbolls-spelare osv tjänar helt vansinniga summor med pengar. Lika knasigt det.

Läkare utan gränser skulle ändå bara skicka tillbaka pengarna om de fick så mycket på en gång


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Var inte riktigt menat att få det se ut som dålig stämning

Allt är inte svart eller vitt, och det är vad jag menar med 67 miljoner. Att Valve har lyckats med att dra in så mycket pengar betyder att det är en rätt fascinerande marknadstrategi. Pengarna kanske borde gå till annat, men samtidigt är det ju inte så fult som det låter. Kolla hur mycket pengar som rullar in i filmbranchen. Pengar som medelsvensson lägger pengar på för några timmars underhållning. Borde dessa pengar gå till behövande, ja! Ger dessa filmbolag pengar till vägörenhet, antagligen inte?

Själv ger jag inga pengar till välgörenhet, men jobbar helhjärtat med att hjälpa unga människor till arbete så (nej jag jobbar inte på AF).

I vilket fall, "pengar kommer o går, och problemen består"

Medlem
Skrivet av Stag:

Så lång tid tog det innan det blev hätsk stämning. Skön diskussions-stämning här inne. Jag gav en åsikt. Svaren är defensiva motargument. Tack och bock.

Nej jag ger inte "alla mina välförtjänta pengar" till välgörenhet. Jag ger däremot pengar till MSF, röda halvmånen och SOS Barnbyar varje månad. Jag är också medlem och volontär i MSF, Ambassadör för Avaaz och volontär för TWLOHA. Jag gör iallafall det jag kan, gör du?

Sen är det såklart en sak om pengarna kommer ifrån folks köp inom Dota, vilket jag erkänner att jag inte visste om, det var mitt fel och min miss. Men gick några av de pengarna till välgörenhet t.ex? Jag tycker det är konstigt att ingen ens höjer ett ögonbryn över att man vinner 67 miljoner kronor.

Skrivet av mantis87:
Skrivet av Stag:

Ja, så det finns inget bättre att lägga de pengarna på? Suck, så onödigt.

kan man tycka men att ge ut 567 miljoner dollar under fotbolls VM till länderna är inga problem

Skrev jag någonstans att det inte är ett problem? Det gjorde jag inte, för jag tycker att det är galenskap på en helt ny nivå. Ungefär som att fotbolls-spelare osv tjänar helt vansinniga summor med pengar. Lika knasigt det.

Kul å se någon mer som donerar till välgörenhet själv donerar jag till läkare utan gränser och cancerfonden. Det jag menar med det är att om du verkligen vill peta på turnerings vinster så är nog e-sporten bland dom som ger ut minst, 67 miljoner är mycket pengar men det är en droppe i en väldigt stor sjö

Medlem
Skrivet av Stag:

Så lång tid tog det innan det blev hätsk stämning. Skön diskussions-stämning här inne. Jag gav en åsikt. Svaren är defensiva motargument. Tack och bock.

Nej jag ger inte "alla mina välförtjänta pengar" till välgörenhet. Jag ger däremot pengar till MSF, röda halvmånen och SOS Barnbyar varje månad. Jag är också medlem och volontär i MSF, Ambassadör för Avaaz och volontär för TWLOHA. Jag gör iallafall det jag kan, gör du?

Sen är det såklart en sak om pengarna kommer ifrån folks köp inom Dota, vilket jag erkänner att jag inte visste om, det var mitt fel och min miss. Men gick några av de pengarna till välgörenhet t.ex? Jag tycker det är konstigt att ingen ens höjer ett ögonbryn över att man vinner 67 miljoner kronor.

Skrivet av mantis87:
Skrivet av Stag:

Ja, så det finns inget bättre att lägga de pengarna på? Suck, så onödigt.

kan man tycka men att ge ut 567 miljoner dollar under fotbolls VM till länderna är inga problem

Skrev jag någonstans att det inte är ett problem? Det gjorde jag inte, för jag tycker att det är galenskap på en helt ny nivå. Ungefär som att fotbolls-spelare osv tjänar helt vansinniga summor med pengar. Lika knasigt det.

67 miljoner är en piss i Nilen om man jämför med hur mycket pengar folk lägger på annat som kan tyckas vara onödigt.

Medlem
Citat:

67 miljoner är en piss i Nilen om man jämför med hur mycket pengar folk lägger på annat som kan tyckas vara onödigt.

På tal om att lägga pengar på onödiga saker... Skulle vara kul och få en lista på onödiga saker staten lägger pengar på, där kan vi börja ifrågasätta på riktigt vad som försigår.

Medlem
Skrivet av Bennon:
Citat:

67 miljoner är en piss i Nilen om man jämför med hur mycket pengar folk lägger på annat som kan tyckas vara onödigt.

På tal om att lägga pengar på onödiga saker... Skulle vara kul och få en lista på onödiga saker staten lägger pengar på, där kan vi börja ifrågasätta på riktigt vad som försigår.

Toblerone, tänkarhattar och Hallandsåsen.


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv
Skrivet av Stag:

Varför ska vi betala 67 miljoner kronor i prispengar för en spelturnering när det finns saker som bevisligen behövs ute i världen som helhet? Tänk om alla företag som mosar in dessa prispengar istället mosade in lika mycket extra i välgörenhet.

Så varför flyttar du inte in i en liten etta för 2000:- i månaden, säljer bilen, dator, tv och skänker bort dina pengar? Finns mycket bättre saker du kan göra än att sitta på FZ och gnälla.

Det är din logik.

Medlem
Skrivet av anon_187600:
Skrivet av Stag:

Varför ska vi betala 67 miljoner kronor i prispengar för en spelturnering när det finns saker som bevisligen behövs ute i världen som helhet? Tänk om alla företag som mosar in dessa prispengar istället mosade in lika mycket extra i välgörenhet.

Så varför flyttar du inte in i en liten etta för 2000:- i månaden, säljer bilen, dator, tv och skänker bort dina pengar? Finns mycket bättre saker du kan göra än att sitta på FZ och gnälla.

Det är din logik.

Herregud.. Jag sitter inte och gnäller. Jag la fram min åsikt, vilket jag har full rätt till att göra. Men tydligen går det emot någon form av tankeform du för.

Min logik är inte att alla ska donera allt. Men du kan ju inte sitta och påstå att det inte finns något rum för rörelse med 67 miljoner kronor. Det är 2300 månadslöner på 30,000 kronor per månad. Det är vansinnigt mycket pengar.

Jag har ALDRIG sagt att det inte ska finnas stora vinstpengar. Jag har heller aldrig sagt att man ska ge bort allt man har och leva skit bara för det. Som jag sa så gör jag det jag kan, men jag har det fortfarande kapitalistiskt bra. Något annat har jag inte påstått.

Så sluta klättra högre på hästen och kasta paj på mig. Jag försöker föra en diskussion om hur världen kanske är ganska sne idag, inte bara inom E-sport. Som någon skrev ovan är E-sport knappast den största boven. Långt ifrån. Det handlar mer om att skapa diskussion och få folk att tänka efter lite hur mycket pengar som egentligen pumpas in i sådant här. Inte att bli Shaolin-munkar och ta livet av sig för att hjälpa andra.

Tänk lite innan du slänger ur dig saker som gränsar på att förolämpa andra. Det är inget personligt angrepp på någon, utan en uppmuntran till diskussion och att dela sina åsikter.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv
Skrivet av Stag:
Skrivet av Slevin:
Skrivet av Stag:

Varför ska vi betala 67 miljoner kronor i prispengar för en spelturnering när det finns saker som bevisligen behövs ute i världen som helhet? Tänk om alla företag som mosar in dessa prispengar istället mosade in lika mycket extra i välgörenhet.

Så varför flyttar du inte in i en liten etta för 2000:- i månaden, säljer bilen, dator, tv och skänker bort dina pengar? Finns mycket bättre saker du kan göra än att sitta på FZ och gnälla.

Det är din logik.

Herregud.. Jag sitter inte och gnäller. Jag la fram min åsikt, vilket jag har full rätt till att göra. Men tydligen går det emot någon form av tankeform du för.

Min logik är inte att alla ska donera allt. Men du kan ju inte sitta och påstå att det inte finns något rum för rörelse med 67 miljoner kronor. Det är 2300 månadslöner på 30,000 kronor per månad. Det är vansinnigt mycket pengar.

Jag har ALDRIG sagt att det inte ska finnas stora vinstpengar. Jag har heller aldrig sagt att man ska ge bort allt man har och leva skit bara för det. Som jag sa så gör jag det jag kan, men jag har det fortfarande kapitalistiskt bra. Något annat har jag inte påstått.

Så sluta klättra högre på hästen och kasta paj på mig. Jag försöker föra en diskussion om hur världen kanske är ganska sne idag, inte bara inom E-sport. Som någon skrev ovan är E-sport knappast den största boven. Långt ifrån. Det handlar mer om att skapa diskussion och få folk att tänka efter lite hur mycket pengar som egentligen pumpas in i sådant här. Inte att bli Shaolin-munkar och ta livet av sig för att hjälpa andra.

Tänk lite innan du slänger ur dig saker som gränsar på att förolämpa andra. Det är inget personligt angrepp på någon, utan en uppmuntran till diskussion och att dela sina åsikter.

Snarare du som försöker klättra på höga hästen när du pratar om att det finns bättre saker att göra. Det är spelarna själv som står för pengarna som vi själv har donerat. Ska vi börja skänka bort pengarna man tjänar på biljetterna till teater nu också?

Hur fan kan det jag skrev förolämpa andra?

Medlem

Måste man hela tiden påminnas och tänka på alla som har det svårt och jäkligt. Det ger inte något bra livskvalitet om man ska traska runt med dåligt samvete för alla som inte har det som jag.

Så jäla präktigt vill jag inte leva. Måste väl få njuta av min tid någon gång. Allt har sin tid och plats enligt mig.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Varför kan vi inte bara som Gamers glädjas åt det här? oavsett vilket spel det gäller så ska vi vara glada att det växer! kom igen nu gott folk

och ps Dota är grymt bra ^^

Medlem
Skrivet av Stag:

Så lång tid tog det innan det blev hätsk stämning. Skön diskussions-stämning här inne. Jag gav en åsikt. Svaren är defensiva motargument. Tack och bock.

Nej jag ger inte "alla mina välförtjänta pengar" till välgörenhet. Jag ger däremot pengar till MSF, röda halvmånen och SOS Barnbyar varje månad. Jag är också medlem och volontär i MSF, Ambassadör för Avaaz och volontär för TWLOHA. Jag gör iallafall det jag kan, gör du?

Sen är det såklart en sak om pengarna kommer ifrån folks köp inom Dota, vilket jag erkänner att jag inte visste om, det var mitt fel och min miss. Men gick några av de pengarna till välgörenhet t.ex? Jag tycker det är konstigt att ingen ens höjer ett ögonbryn över att man vinner 67 miljoner kronor.

Skrivet av mantis87:
Skrivet av Stag:

Ja, så det finns inget bättre att lägga de pengarna på? Suck, så onödigt.

kan man tycka men att ge ut 567 miljoner dollar under fotbolls VM till länderna är inga problem

Skrev jag någonstans att det inte är ett problem? Det gjorde jag inte, för jag tycker att det är galenskap på en helt ny nivå. Ungefär som att fotbolls-spelare osv tjänar helt vansinniga summor med pengar. Lika knasigt det.

Låter inte som du vet var pengarna kommer ifrån när du klagar över alla företag som pumpar in pengarna i prispotten...
Det är vi spelare som supportar spelet och communityn som vill att spelet ska utvecklas som står för största delen.

Medlem

Jag skrev ovan att jag hade missat det, och bett om ursäkt för att jag missade det. Däremot är det fortfarande mycket pengar. Kan inte en viss del av spelarnas pengar också gå till välgörenhet?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Pengarna inom e-sporten borde fan inte gå till annat. Granted att det finns mycket lidande i världen och i-länder kan göra mer, men e-sporten är väl knappast den sport som bör genomlysas för att genomföra detta. Företag, privatpersoner m.m borde istället ta sitt ansvar och skänka pengar m.m (ja det gör jag också)

E-sporten är i sin begynnelse och knappt accepterad som en sport bland "vanliga" människor, den behöver all denna publicitet och lite därtill för att visa att det är på precis samma nivå som vilken annan sport som helst.

Man kan tycka att för att hjälpa andra länder så kan man ta av bra mycket annat än att gnälla på pengarna som går till underhållning, och framförallt spel. Finns bra mycket stålar och genvägar bland "vanliga" företag som bidrar till skit när det kommer till människors välfärd.

123
Skriv svar