Spräng elefanter i Far Cry 4

Robot
Medlem
Spräng elefanter i Far Cry 4

Förstår inte poängen med elefanterna, man kommer ju knappast använda dem. Oavsett så känns det onödigt provocerande att spränga sönder dem.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:

Förstår inte poängen med elefanterna, man kommer ju knappast använda dem. Oavsett så känns det onödigt provocerande att spränga sönder dem.

De kommer väl ha samma funktion som djuren i Far Cry 3 hade - d.v.s. att man kan antingen döda de för deras kött och betar, eller släppa de lösa för att förstöra en fiendebas.

EDIT: Korrigerade ett stavefl.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Elefanter! Kommer ihåg Carmageddon 2 och djurparken... Ett klart köp enbart för att spränga djur!

Medlem

Väldigt smart, det här kommer säkerligen att ge massa extra publicitet när folk börjar bitcha om det i media!

SoL
Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Propy:

Förstår inte poängen med elefanterna, man kommer ju knappast använda dem. Oavsett så känns det onödigt provocerande att spränga sönder dem.

De kommer väl ha samma funtkion som djuren i Far Cry 3 hade - d.v.s. att man kan antingen döda de för deras kött och betar, eller släppa de lösa för att förstöra en fiendebas.

Han sa ju att elefantens skin inte kommer ha någon funktion eftersom man vill inte tvinga någon att ha ihjäl elefanterna.. Jag ser inget nöje i att spränga elefanter

100:- på att någon kommer känna sig kränkt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av walter_iego:

100:- på att någon kommer känna sig kränkt.

Det skulle man ju kunna säga om precis vad som helst

Medlem

Fattar inte riktigt grejen med elefanterna. Hur kommer det sig att dem är på den ''goda sidan''? Och varför ger dem sig in i strid frivilligt? Så jävla löjligt haha

Medlem
Skrivet av walter_iego:

100:- på att någon kommer känna sig kränkt.

Jag tycker om elefanter!

Sådär, nu har jag kränkt någon...

Medlem

Värst vad blödiga folk är här nu, du måste ju inte spränga dom. Du kan ha det i ett strategiskt syfte om du så vill genom att spränga dom eller bara låta dom anfalla.

Medlem
Skrivet av von_lidl:

Fattar inte riktigt grejen med elefanterna. Hur kommer det sig att dem är på den ''goda sidan''? Och varför ger dem sig in i strid frivilligt? Så jävla löjligt haha

Kanske fienden gav dom för lite mat och slog dom med pinnar? Det skulle göra vem som helst stridslysten, eller så kände bara elefanterna för att bli råbarkade och vill kicka lite ass!

Medlem
Skrivet av Propy:

Förstår inte poängen med elefanterna, man kommer ju knappast använda dem. Oavsett så känns det onödigt provocerande att spränga sönder dem.

Ärsh spränga elefanter eller mja mammutar kunde man ju göra i någon quest i World of warcraft i Wotlk expansionen. Hörde aldrig något gnäll där?

Medlem
Skrivet av SoL:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Propy:

Förstår inte poängen med elefanterna, man kommer ju knappast använda dem. Oavsett så känns det onödigt provocerande att spränga sönder dem.

De kommer väl ha samma funtkion som djuren i Far Cry 3 hade - d.v.s. att man kan antingen döda de för deras kött och betar, eller släppa de lösa för att förstöra en fiendebas.

Han sa ju att elefantens skin inte kommer ha någon funktion eftersom man vill inte tvinga någon att ha ihjäl elefanterna.. Jag ser inget nöje i att spränga elefanter

Spräng dem inte då...

Medlem
Skrivet av Propy:

Förstår inte poängen med elefanterna, man kommer ju knappast använda dem. Oavsett så känns det onödigt provocerande att spränga sönder dem.

Du spränger ju djur åt helvete för att bygga man-bags i bästa klass för att kunna bära med dig mer ammo, sprutor och annat.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skrivet av Victorstrandmark:
Skrivet av walter_iego:

100:- på att någon kommer känna sig kränkt.

Det skulle man ju kunna säga om precis vad som helst

Jag blev lite kränkt att du skrev just det du skrev


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag längtar tills PETA får reda på detta! Det kommer bli så underhållande att läsa om xD Med tanke på att de ballade ur totalt över att man dödade en råtta i BF3.. ohhh the butthurt will flow

k3m
Medlem
Skrivet av Propy:

Förstår inte poängen med elefanterna, man kommer ju knappast använda dem. Oavsett så känns det onödigt provocerande att spränga sönder dem.

Det är inte onödigt, det är för realismens skull.

Geeks Gaming
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Victorstrandmark:
Skrivet av walter_iego:

100:- på att någon kommer känna sig kränkt.

Det skulle man ju kunna säga om precis vad som helst

Jag blev lite kränkt att du skrev just det du skrev

Jag känner mig kränkt över att du tror att någon kommer bli kränkt över de..

OT Peta kommer bli galna xD Sen kommer tyskarna byta ut de hela till en trä modell elefant som egentligen inte dör utan gör

FM-guru
F.d. Sisyr

Det är tydligen provocerande att spränga elefanter, men att spränga människor är och har varit helt ok bra länge i spelvärlden.

Get a grip.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Det är tydligen provocerande att spränga elefanter, men att spränga människor är och har varit helt ok bra länge i spelvärlden.

Get a grip.

Men det är ju likadant när det gäller naket och sex. Att få se en människa bli skjuten i huvudet är okej, men gud förbjude om vi råkar få se ett par bröst i ett 18+-spel...

Medlem

Kom ihåg killar och tjejer... det är bara ett spel. Elefanterna dör inte på riktigt och jag tror knappast att spelare kommer att sedan gå ut i riktiga livet och sätta 5 styck C4 på en elefant. Spelar ingen roll vad media säger, det är fortfarande i slutändan ett spel och att vi argumenterar om det här känns lite stelt med tanke på att vi som gamers kommer inte att lida utav detta ändå - trots om du älskar elefanter.

Du kan välja att inte döda dom.

Medlem
Skrivet av melos555:

jag tror knappast att spelare kommer att sedan gå ut i riktiga livet och sätta 5 styck C4 på en elefant.

Du skulle bli förvånad över vad dom hittar på i amerika.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Moderator | Testpilot
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Propy:

Förstår inte poängen med elefanterna, man kommer ju knappast använda dem. Oavsett så känns det onödigt provocerande att spränga sönder dem.

De kommer väl ha samma funktion som djuren i Far Cry 3 hade - d.v.s. att man kan antingen döda de för deras kött och betar, eller släppa de lösa för att förstöra en fiendebas.

EDIT: Korrigerade ett stavefl.

De = They
Dem = Them

De kommer väl ha samma funktion som djuren i Far Cry 3 hade - d.v.s. att man kan antingen döda (de) dem för deras kött och betar, eller släppa (de) dem lösa för att förstöra en fiendebas.

Sådär

Vet men inte hur man använder de/dem kan man bara skriva "dom" istället.

EDIT: Hoppas du inte blir sur som många andra bara för man vill hjälpa till Det som står högst upp i mitt inlägg är ett jätte bra hjälpmedel och jag vill bara dela med mig.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Propy:

Förstår inte poängen med elefanterna, man kommer ju knappast använda dem. Oavsett så känns det onödigt provocerande att spränga sönder dem.

De kommer väl ha samma funktion som djuren i Far Cry 3 hade - d.v.s. att man kan antingen döda de för deras kött och betar, eller släppa de lösa för att förstöra en fiendebas.

EDIT: Korrigerade ett stavefl.

De = They
Dem = Them

De kommer väl ha samma funktion som djuren i Far Cry 3 hade - d.v.s. att man kan antingen döda (de) dem för deras kött och betar, eller släppa (de) dem lösa för att förstöra en fiendebas.

Sådär

Vet men inte hur man använder de/dem kan man bara skriva "dom" istället.

EDIT: Hoppas du inte blir sur som många andra bara för man vill hjälpa till Det som står högst upp i mitt inlägg är ett jätte bra hjälpmedel och jag vill bara dela med mig.

Inte alls. Jag brukar själv tänka they/them när jag skriver. Två stavfel, och en missad mening i videon tyder på att jag var trött när jag skrev inlägget.

("Jättebra" skrivs f.ö. som ett ord. )


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Buuhuu, nu blir det bojkott. Tänk vad många elefanter de har fått spränga irl för att få till animationerna :<

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av melos555:

jag tror knappast att spelare kommer att sedan gå ut i riktiga livet och sätta 5 styck C4 på en elefant.

Du skulle bli förvånad över vad dom hittar på i amerika.

Jag för i Amerika jag ar man mycket elefanter. Där är nog det närmaste att spränga SUVar. Ingen större förlust.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

SoL
Medlem
Skrivet av Hondulu:
Skrivet av SoL:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Propy:

Förstår inte poängen med elefanterna, man kommer ju knappast använda dem. Oavsett så känns det onödigt provocerande att spränga sönder dem.

De kommer väl ha samma funtkion som djuren i Far Cry 3 hade - d.v.s. att man kan antingen döda de för deras kött och betar, eller släppa de lösa för att förstöra en fiendebas.

Han sa ju att elefantens skin inte kommer ha någon funktion eftersom man vill inte tvinga någon att ha ihjäl elefanterna.. Jag ser inget nöje i att spränga elefanter

Spräng dem inte då...

Du förstår inte vad jag menar. Spränga en elefant som glider runt o softar o käkar gräs tycker jag bara är meningslöst o döda eftersom man inte får nåt ifrån den. Om han går till anfall eller om jag kan använda han taktiskt så är det en annan femma. Du kanske tror jag e nån djurrättsaktivist men vet du jag skiter fullständigt i hur många elefanter man spränger i ett datorspel, menar bara att Jag ser inget roligt i det,

Medlem

Precis som SoL säger. Det handlar inte om valet, utan om att alternativet ens finns. Det finns ju tydligen ingen egentlig användning för det, så varför då kunna det? Det blir någon form av sadistisk anledning då.

Ungefär som att det inte går att döda barn i Fallout och The Elder Scrolls. För att det tjänar ingenting till, och är en onödigt porträtering av våld. (Självklart finns det fortfarande gott om sådant i spelvärlden, det förnekar jag inte.. Men vissa saker är onekligen mer tabu än andra)


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Propy:

Förstår inte poängen med elefanterna, man kommer ju knappast använda dem. Oavsett så känns det onödigt provocerande att spränga sönder dem.

De kommer väl ha samma funktion som djuren i Far Cry 3 hade - d.v.s. att man kan antingen döda de för deras kött och betar, eller släppa de lösa för att förstöra en fiendebas.

EDIT: Korrigerade ett stavefl.

De = They
Dem = Them

De kommer väl ha samma funktion som djuren i Far Cry 3 hade - d.v.s. att man kan antingen döda (de) dem för deras kött och betar, eller släppa (de) dem lösa för att förstöra en fiendebas.

Sådär

Vet men inte hur man använder de/dem kan man bara skriva "dom" istället.

EDIT: Hoppas du inte blir sur som många andra bara för man vill hjälpa till Det som står högst upp i mitt inlägg är ett jätte bra hjälpmedel och jag vill bara dela med mig.

Själv brukar jag tänka:
Vi = de
Oss = dem

Funkar lika bra det också.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

12
Skriv svar