What is this.. I don't even..

Medlem
What is this.. I don't even..

Ja, vad fan är detta? Nog har man sett folk som till exempel vägrar tro på förintelsen, månlandningen osv. Men tydligen finns det hela forum med folk som sysslar med att "bevisa" att saker är fake. Till exempel attacken i Oslo och massackern på Utøya som utfördes av Anders Behring Breivik. Trodde först att det var någon form av troll, som så ofta är på internet, men insåg snabbt att det var en hel del folk som satt och ifrågasatte och "bevisade" att attacken aldrig ägde rum, och att det hela endast handlade om att skapa myndighetspengar till kriget mot terror.

När jag kommer så långt mår jag illa. Jag mår fortfarande illa. Jag var inte långt ifrån att faktiskt kasta ur mig pizzan ur fel ände. Om någon nu vill tro detta är det en sak, låt de hålla på med sitt skit, men dessa människor har dessutom kontaktat anhöriga till dödade och frågat ut de om händelsen, frågat hur mycket pengar de fick och varför de valde att delta i denna lögn.

Bland deras argument finns att personer återkommer eller är "för tydligt ledsna" eller "för perfekt timade för foton i sin sorg". Nu har illamåendet övergått till någon form av förtvivlan, när jag inser att anhöriga faktiskt har blivit uppringda av dessa människor, som då över telefonen börjar påstå att deras dödade barn aldrig existerat, utan bara är datorrenderingar eller skådespelare.

Jag förlorade själv vänner på Utøya. En till Breiviks kulor och en till ett förstört psyke. Jag mår så jävla illa av denna sortens beteende att jag inte är helt säker på vad jag vill göra åt det.

Hur lågt och hur mörkt blir människors sinnen innan det tar slut?

#blogg


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
What is this.. I don't even..

Dom kan inte ha någon nämnvärt hög IQ.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Idioter...


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Fyfan vad vidrigt.
Jag tror att dessa människor vet vad de sysslar med (ljuger) och de borde bara lägga av

Tyvärr finns det misantroper varstans i världen. Internet är ett perfekt ställe för dem att såra andra. Du gör nog klokast i att undvika sådana sajter.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ja jag undviker absolut den sidan nu, då jag inte har speciellt mycket till övers för sådana människor. Blev mest förvånad och smått paff över att det finns folk som verkligen sjunker till den nivån.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Notera att sidan bara har knappa 1500 registrerade konton (varav inaktiva konton, smurfar m.fl. ryms inom den siffran).

Det här är galna människor, mötet mellan en komplex verklighet och olika paranoida psykossjukdomar. Ta dem för vad de är, det handlar inte om friska människor som "sjunker lågt". Dessa är sjuka individer.

Vem blir upprörd på en schizoid dåres vansinnesresonemang, lösryckta ur populärkultur och nyhetsflöde? Lugna ner dig. De är inte friska, de är idioter. Ingen lyssnar på dem. Vi har redan vunnit.

Medlem

Självklart är det så ja. Något annat ville jag inte ge intrycket av. Sitter man och öser ur sig sådant som de så är man uppenbarligen inte frisk.

Det berör mig ganska illa dock då jag förlorade vänner på Utøya, och därför tog det mer personligt och direkt.

Att ingen lyssnar på de är nog rätt klart. Det är nog mest de själva som sitter och kastar flaskpost fram och tillbaka. Sen ska man såklart inte ge de servertid i onödan heller.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Jävla idioter...skäms å deras vägnar så man blir spyfärdig!

1
Skriv svar