Möt varulvarna från The Order: 1886

Medlem

Min spaning är att man mot slutet av spelet lyckas utvinna "magin" ur the Lykans och använder det till ens egen fördel. Vore rätt gött att spela som ett stort monster, skulle ändra spelmekaniken rätt mycket.

FM-guru
F.d. Sisyr

Själv märker jag sällan ens skillnad på 30 eller 60 fps. Lucky me, antar jag.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Ziljun:

Visste att 30fps vs 60fps skulle komma upp här!

För spel så är 60fps objektivt bättre på alla sätt och vis. 30fps ger än sämre spelupplevelse och argument om en "filmlik" upplevelse är på gränsen till ren galenskap. Spel kan helt enkelt inte jämföras med filmer för det är två helt olika upplevelser, därför är kraven på fps också olika.

Bra video som förklarar det hela: https://www.youtube.com/watch?v=eXJh9ut2hrc

Rent objektivt säger inte ett spels FPS ett skit om spelupplevelsen så du har fel precis som alla andra som försöker göra den kopplingen.

Ju lägre FPS du har, desto mer input lag har du. 30FPS har mycket mer input lag än 60 och känns därför när du spelar och påverkar upplevelsen NEGATIVT. Hur svårt är det att fatta att 60FPS och högre är objektivt bättre? Jag ska gå runt och säga att 4GB är bättre än 8 och att 3.3GHz klockhastighet är bättre än 1GHz, är ju lika logiskt enligt dig och alla andra som tycker 30FPS är lika bra eller bättre än 60

Medlem

kan säkert bli ett trevligt spel, får se vad som sägs i recensionerna framöver.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

k3m
Medlem
Skrivet av Ziljun:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Ziljun:

Visste att 30fps vs 60fps skulle komma upp här!

För spel så är 60fps objektivt bättre på alla sätt och vis. 30fps ger än sämre spelupplevelse och argument om en "filmlik" upplevelse är på gränsen till ren galenskap. Spel kan helt enkelt inte jämföras med filmer för det är två helt olika upplevelser, därför är kraven på fps också olika.

Bra video som förklarar det hela: https://www.youtube.com/watch?v=eXJh9ut2hrc

Rent objektivt säger inte ett spels FPS ett skit om spelupplevelsen så du har fel precis som alla andra som försöker göra den kopplingen.

Ju lägre FPS du har, desto mer input lag har du. 30FPS har mycket mer input lag än 60 och känns därför när du spelar och påverkar upplevelsen NEGATIVT. Hur svårt är det att fatta att 60FPS och högre är objektivt bättre? Jag ska gå runt och säga att 4GB är bättre än 8 och att 3.3GHz klockhastighet är bättre än 1GHz, är ju lika logiskt enligt dig och alla andra som tycker 30FPS är lika bra eller bättre än 60

Alltså hur funtad får man vara. Objektivt är det så att bättre fps ger en bättre spelupplevelse. Det du pratar om är subjektivitet. Att du tycker bättre fps inte ger en bättre spelupplevelse är din personliga åsikt, som inte överensstämmer med verkligheten. Vilket är helt ok att tycka.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av k3m:

Alltså hur funtad får man vara. Objektivt är det så att bättre fps ger en bättre spelupplevelse. Det du pratar om är subjektivitet. Att du tycker bättre fps inte ger en bättre spelupplevelse är din personliga åsikt, som inte överensstämmer med verkligheten. Vilket är helt ok att tycka.

Du pratar ju också om subjektivitet? En upplevelse är just det - subjektiv - och kan aldrig någonsin ses som något objektivt.

"Funtad" betyder f.ö. "skapad".

Medlem

FZ-folket är en av sakerna som gör att jag återkommer. Så roligt att läsa dessa kommentarer!
<3


signatur

Niet.

k3m
Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av k3m:

Alltså hur funtad får man vara. Objektivt är det så att bättre fps ger en bättre spelupplevelse. Det du pratar om är subjektivitet. Att du tycker bättre fps inte ger en bättre spelupplevelse är din personliga åsikt, som inte överensstämmer med verkligheten. Vilket är helt ok att tycka.

Du pratar ju också om subjektivitet? En upplevelse är just det - subjektiv - och kan aldrig någonsin ses som något objektivt.

"Funtad" betyder f.ö. "skapad".

Nej, det gör jag inte. En som inte märker nån skillnad på gåsen i detta fall du så är spelupplevelsen lika. Men för mig så blir spelupplevelsen bättre med högre fps då det oxå objektivt blir en bättre spelupplevelse. Ett ord kan ha många betydelser, men för att va extremt tydlig så. Är du cp skadad människa. Självklart ger bättre flyt en bättre upplevelse.

Medlem

Fan nu blev jag sugen på att se Kate Beckinsale i lack och läder igen...

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Map-pen:

Och förresten så är det jobbigaste 20 FPS och neråt. Då kan man börja prata om jobbig frame-rate.

Så din spelupplevelse är likadan med 10 fps då!? Usch, blä, tvi!

Tror du missade en grej.

Alltså min spelupplevelse på 30 och 120 FPS och allt däremellan är exakt likadan. Har jag roligt så kvittar det om det är 30 eller 120 FPS. Det spelar ingen roll för mig vilken frame-rate de väljer så länge upplösningen är tillräckligt bra för att spelet inte ska kännas så himla pixlat (Det vill säga om det nu inte är meningen att spelet ska se pixlit ut, som vissa indie 2D spel med mera, för då gör det inget).

20 FPS och neråt som jag sa tidigare är jobbigt. 30 FPS är inte ett dugg jobbigt enligt mig då. Men om spelet inte är stadigt och går ner på 20 FPS eller mindre då kan jag förstå klagomål för då är det verkligen hemsk frame-rate. Men är spelet stadigt på 30 FPS då spelar det ingen större roll för mig.

30 FPS är helt ok för mig.
60 FPS är något som börs försökas nå så mycket som möjligt, går det inte så okej. Men 60 FPS är ju det man helst vill ha.
120 FPS är ganska onödigt men skönt för man behöver inte oroa sig för att frame-drop ska påverka så mycket.

Oavsett vad så är spelet intressant och något jag kanske kan tänka mig skaffa när det släpps.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av k3m:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av k3m:

Alltså hur funtad får man vara. Objektivt är det så att bättre fps ger en bättre spelupplevelse. Det du pratar om är subjektivitet. Att du tycker bättre fps inte ger en bättre spelupplevelse är din personliga åsikt, som inte överensstämmer med verkligheten. Vilket är helt ok att tycka.

Du pratar ju också om subjektivitet? En upplevelse är just det - subjektiv - och kan aldrig någonsin ses som något objektivt.

"Funtad" betyder f.ö. "skapad".

Nej, det gör jag inte. En som inte märker nån skillnad på gåsen i detta fall du så är spelupplevelsen lika. Men för mig så blir spelupplevelsen bättre med högre fps då det oxå objektivt blir en bättre spelupplevelse. Ett ord kan ha många betydelser, men för att va extremt tydlig så. Är du cp skadad människa. Självklart ger bättre flyt en bättre upplevelse.

Oj, här träffade jag tydligen en känslig nerv. Varför blir du så ledsen? "Gåsen"? Funtad har tyvärr ingen annan betydelse än den jag nämnde.

Medlem
Skrivet av Ziljun:

Visste att 30fps vs 60fps skulle komma upp här!

För spel så är 60fps objektivt bättre på alla sätt och vis. 30fps ger än sämre spelupplevelse och argument om en "filmlik" upplevelse är på gränsen till ren galenskap. Spel kan helt enkelt inte jämföras med filmer för det är två helt olika upplevelser, därför är kraven på fps också olika.

Bra video som förklarar det hela: https://www.youtube.com/watch?v=eXJh9ut2hrc

Visst är det så att 60fps alltid kommer vara bättre än 30fps, även när det gäller film. Det där med att det skulle vara bättre med en "filmisk" upplevelse är trams, då motion blur som ett resultat av låga framerates vid inspelning även där är en nackdel, och bara nåt man vant sig vid.

Däremot kan man ta en helt annan debatt om huruvida 60fps är en nödvändighet för den här typen av spel, och innan vi provspelat det är det lönlöst för folk att börja bojkotta spelet av principskäl. Börjar bli lika hektiskt som jakten på "mindre dödyta" på mobiltelefoner. Folk är för besatta vid att jämföra saker med vad de kunde ha varit i en perfekt värld att de inte klarar av att njuta av det som finns.

Visst hade spelet med 100% säkerhet varit bättre i 60fps, men det kan mycket väl vara 99% tillräckligt bra även i 30fps, så länge det ligger stabilt där och inte pendlar upp och ner.

Inaktiv
Skrivet av Sisyr:

Själv märker jag sällan ens skillnad på 30 eller 60 fps. Lucky me, antar jag.

http://webmup.com/DsFO9/

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Fan nu blev jag sugen på att se Kate Beckinsale i lack och läder igen...

Hur fan kan du tycka hen är snygg?

(Kör vidare i FZ-kommentars anda) ah.. (Gillar också henne! Speciellt i lack och läder!)


signatur

Niet.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av cinort:
Skrivet av Sisyr:

Själv märker jag sällan ens skillnad på 30 eller 60 fps. Lucky me, antar jag.

http://webmup.com/DsFO9/

En till som besöker existenz, ser jag. Ja, det är väl ingen konst att se skillnad i en sådan jämförelse. Jag menade självklart när jag sitter och lirar ett spel.

Flakmonkey

Tror väl inte det finns någon som inte hellre skulle vilja ha 60 FPS istället för 30 FPS. Frågan är ju dock hur mycket ögongodis man är villig att offra för att få 60 FPS för det är ju precis vad det handlar om. Vad som då är bättre av 30 FPS och snyggare grafik kontra 60 FPS och inte lika snygg grafik är helt subjektivt och upp till varje person att avgöra. Jag tycker själv att 30 FPS duger gott och väl i princip alla spel. Högre FPS premierar jag främst i spel som kräver högre precision i kontroll och timing.

Skulle The Order blivit ett trevligare spel om det hade gått i 60FPS med samma grafik som det skulle ha med 30FPS? Tveklöst ja, men det är en meningslös diskussion då jag inte tror att någon utvecklare medvetet gör ett spel där de låser FPS:en till 30 när de kan köra det i 60. Valet de gör är att för just det här spelet är det viktigare för spelupplevelsen att det är snyggare grafik än att det går i 60 FPS. Sen kan du ju tycka vad du vill om det.

k3m
Medlem
Skrivet av Nosnos:

Tror väl inte det finns någon som inte hellre skulle vilja ha 60 FPS istället för 30 FPS. Frågan är ju dock hur mycket ögongodis man är villig att offra för att få 60 FPS för det är ju precis vad det handlar om. Vad som då är bättre av 30 FPS och snyggare grafik kontra 60 FPS och inte lika snygg grafik är helt subjektivt och upp till varje person att avgöra. Jag tycker själv att 30 FPS duger gott och väl i princip alla spel. Högre FPS premierar jag främst i spel som kräver högre precision i kontroll och timing.

Skulle The Order blivit ett trevligare spel om det hade gått i 60FPS med samma grafik som det skulle ha med 30FPS? Tveklöst ja, men det är en meningslös diskussion då jag inte tror att någon utvecklare medvetet gör ett spel där de låser FPS:en till 30 när de kan köra det i 60. Valet de gör är att för just det här spelet är det viktigare för spelupplevelsen att det är snyggare grafik än att det går i 60 FPS. Sen kan du ju tycka vad du vill om det.

Vad som är viktigt för spelupplevelsen är upp till var och en att bestämma.

Inaktiv
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av cinort:
Skrivet av Sisyr:

Själv märker jag sällan ens skillnad på 30 eller 60 fps. Lucky me, antar jag.

http://webmup.com/DsFO9/

En till som besöker existenz, ser jag. Ja, det är väl ingen konst att se skillnad i en sådan jämförelse. Jag menade självklart när jag sitter och lirar ett spel.

Varje midnatt tar jag en liten spelpaus och surfar in där

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Tror väl inte det finns någon som inte hellre skulle vilja ha 60 FPS istället för 30 FPS. Frågan är ju dock hur mycket ögongodis man är villig att offra för att få 60 FPS för det är ju precis vad det handlar om. Vad som då är bättre av 30 FPS och snyggare grafik kontra 60 FPS och inte lika snygg grafik är helt subjektivt och upp till varje person att avgöra. Jag tycker själv att 30 FPS duger gott och väl i princip alla spel. Högre FPS premierar jag främst i spel som kräver högre precision i kontroll och timing.

Skulle The Order blivit ett trevligare spel om det hade gått i 60FPS med samma grafik som det skulle ha med 30FPS? Tveklöst ja, men det är en meningslös diskussion då jag inte tror att någon utvecklare medvetet gör ett spel där de låser FPS:en till 30 när de kan köra det i 60. Valet de gör är att för just det här spelet är det viktigare för spelupplevelsen att det är snyggare grafik än att det går i 60 FPS. Sen kan du ju tycka vad du vill om det.

Exakt. Nu tjatar visserligen folk bara på detta för att ha en anledning att rata PS4 och hylla PC, eftersom precis alla datorer tycks klara precis alla spel på solida 60FPS utan dips på grafik som totalt utklassar PS4:an. Jag tycker personligen att Infamous: Second Son är vansinnigt snyggt, och just i det spelet ser jag inte att 60FPS skulle vara tillräckligt viktigt för att offra grafiken. Skulle inte heller tycka det var värt pengarna att uppgradera min dator till den nivå att jag kunde köra det spelet i den grafiken på min PC i 60FPS, och tycker alltså det gör sig helt fenomenalt i det format det finns idag.

Tycker The Order ser trevligt ut, och jag tycker inte det ser ut att vara ett spel som prompt måste bojkottas bara pga antalet bildrutor per sekund. Så länge det är gräsligt snyggt och håller sig stabilt kommer det nog funka ypperligt i 30FPS.

12
Skriv svar