Dreamfall Chapters delas upp i fem kapitel

Medlem
Dreamfall Chapters delas upp i fem kapitel

Ooh, ser fram emot det Behöver köra igenom Dreamfall dock, kom halvvägs innan Starforce brutalt mördade min dvd-brännare back in the day. (aldrig att jag slänger in den skivan i datorn igen, så det blir via steam)

Medlem

Hype hype hype


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Yaaay inte så länge kvar!


signatur

subterranean homesick alien

TellTale-stilen, eller?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

TellTale-stilen, eller?

Rätt enorma episoder i jämförelse med telltale. Med innehållet de tänkt sig i varje bok tror jag inte man klarar dessa på under 2 timmar som man gör med Telltales spel.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Ooh, ser fram emot det Behöver köra igenom Dreamfall dock, kom halvvägs innan Starforce brutalt mördade min dvd-brännare back in the day. (aldrig att jag slänger in den skivan i datorn igen, så det blir via steam)

Usch...starforce.. hemska minnen
Båda de föregående spelen finns på gog.com och de kostar sammanlagt runt 150 kr ($21) när man köper dem tillsammans! Älskar den sidan och hatar DRM

jkw
Medlem

PC, MAC och Wii U; Windows, OSX och Wii U.

Medlem
Skrivet av ifeelnothing:
Skrivet av Blackwolfe:

Ooh, ser fram emot det Behöver köra igenom Dreamfall dock, kom halvvägs innan Starforce brutalt mördade min dvd-brännare back in the day. (aldrig att jag slänger in den skivan i datorn igen, så det blir via steam)

Usch...starforce.. hemska minnen
Båda de föregående spelen finns på gog.com och de kostar sammanlagt runt 150 kr ($21) när man köper dem tillsammans! Älskar den sidan och hatar DRM

Ja, dom som inte spelat Dreamfall har verkligen missat något. Brygg upp en fet kanna té en regnig sommardag och du kommer ha en spelupplevelse som blir svår att glömma.


signatur

subterranean homesick alien

Moderator | Testpilot
Skrivet av motionfield:
Skrivet av walter_iego:

TellTale-stilen, eller?

Rätt enorma episoder i jämförelse med telltale. Med innehållet de tänkt sig i varje bok tror jag inte man klarar dessa på under 2 timmar som man gör med Telltales spel.

Vilket jag ibland kan tycka är lite fattigt. Visst när du spelar alla avsnitt på en gång så blir tiden ungefär som ett vanligt spel men... Meh.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av ifeelnothing:
Skrivet av Blackwolfe:

Ooh, ser fram emot det Behöver köra igenom Dreamfall dock, kom halvvägs innan Starforce brutalt mördade min dvd-brännare back in the day. (aldrig att jag slänger in den skivan i datorn igen, så det blir via steam)

Usch...starforce.. hemska minnen
Båda de föregående spelen finns på gog.com och de kostar sammanlagt runt 150 kr ($21) när man köper dem tillsammans! Älskar den sidan och hatar DRM

Ja, dom som inte spelat Dreamfall har verkligen missat något. Brygg upp en fet kanna té en regnig sommardag och du kommer ha en spelupplevelse som blir svår att glömma.

Jo, jag införskaffade det under steams sommarrea, ska bara få tummen ur att köra igenom det också (det var ju inte det enda, haha). Wildstar har tagit upp en del av min tid på senaste dessutom.

Körde som sagt igenom halva men The Longest Journey var bättre (och förvånansvärt bra röstskådespeleri om man körde på svenska). Får sätta mig ner med dreamfall nån dag och bränna igenom

Medlem

Hade hoppats på ett helt färdigt spel. Konstigt nog skulle det kännas uppfriskande

Medlem

jag är lite orolig för det här faktiskt. fem episoder är mycket. och ragnar är inte känd för att leverera i tid. vad händer om episod 3 inte säljer?

Skribent
Skrivet av boota:

jag är lite orolig för det här faktiskt. fem episoder är mycket. och ragnar är inte känd för att leverera i tid. vad händer om episod 3 inte säljer?

Jag tror att allt redan är finansierat, och att extra pengar enbart leder till mer material. Det sagt så delar jag delvis din oro. Mycket möjligt att det kommer dröja väldigt länge mellan avsnitten.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

1
Skriv svar