Rockstar-chef köper kyrka för 5,7 miljoner

Robot
Rockstar-chef köper kyrka för 5,7 miljoner

Besvikelsen: han ska inte spränga den eller fylla den med färgglada bollar.

#rockstar


Medlem
Rockstar-chef köper kyrka för 5,7 miljoner

Coolt

Medlem

Du är förlåten, min son.

Nu kan den kristna högern i USA tacka genom att dela ut gratis exemplar av GTA 5 efter sina gudstjänster och väckelsemöten.

Inaktiv
Medlem

signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:

Var är det ifrån, Masquerade?

Medlem
Skrivet av anon_17240:
Skrivet av marcus8958:

Var är det ifrån, Masquerade?

Jepp. Finns kyrka omgjord till disco/pub som jag tyckte var rätt mysig.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Detta var väldigt fint gjort av honom.

Medlem
Citat:

Besvikelsen: han ska inte spränga den eller fylla den med färgglada bollar.

Medlem

signatur

Everybody needs help.

Medlem

Vilken tur att han bevarade kyrkan!
Annars hade väl något användbart tagit dess plats istället, typ lägenheter eller dagis. Det är viktigt att bevara platser där man kan larva sig och vara fördomsfull.

Medlem

Disgusting.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Vilket slöseri med yta och pengar...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv
Skrivet av xorpen:

Vilken tur att han bevarade kyrkan!
Annars hade väl något användbart tagit dess plats istället, typ lägenheter eller dagis. Det är viktigt att bevara platser där man kan larva sig och vara fördomsfull.

Not sure if troll or prejudice-ception...

Medlem
Skrivet av anon_17240:
Skrivet av xorpen:

Vilken tur att han bevarade kyrkan!
Annars hade väl något användbart tagit dess plats istället, typ lägenheter eller dagis. Det är viktigt att bevara platser där man kan larva sig och vara fördomsfull.

Not sure if troll or prejudice-ception...

Tror han menar att det är bra att det finns ett ställe för folk som lever i the dark ages och tror på fantasi figurer,
Så att vi vanligt folk ska slippa det... men det händer ju inte! ^^


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Detta tycker jag var fantastiskt bra gjort av honom


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av A-Gen:
Skrivet av xorpen:

Vilken tur att han bevarade kyrkan!
Annars hade väl något användbart tagit dess plats istället, typ lägenheter eller dagis. Det är viktigt att bevara platser där man kan larva sig och vara fördomsfull.

Not sure if troll or prejudice-ception...

Tror han menar att det är bra att det finns ett ställe för folk som lever i the dark ages och tror på fantasi figurer,
Så att vi vanligt folk ska slippa det... men det händer ju inte! ^^

Tänker undvika trosdiskussionen och allt rörande allmän folkrespekt tror jag. Det jag huvudsakligen syftade på var det ironiska i att det är fördomsfullt att säga att troende är fördomsfulla Fördoms-ception

Medlem
Skrivet av anon_17240:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av anon_17240:
Skrivet av xorpen:

Vilken tur att han bevarade kyrkan!
Annars hade väl något användbart tagit dess plats istället, typ lägenheter eller dagis. Det är viktigt att bevara platser där man kan larva sig och vara fördomsfull.

Not sure if troll or prejudice-ception...

Tror han menar att det är bra att det finns ett ställe för folk som lever i the dark ages och tror på fantasi figurer,
Så att vi vanligt folk ska slippa det... men det händer ju inte! ^^

Tänker undvika trosdiskussionen och allt rörande allmän folkrespekt tror jag. Det jag huvudsakligen syftade på var det ironiska i att det är fördomsfullt att säga att troende är fördomsfulla Fördoms-ception

såklart det är fördomsfullt
Men jag tycker om att kalla folk idioter, och dom kallar mig nog idiot tillbaka för att jag inte tror på en helig ande ^^
fördoms-ception


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Många rasister i tråden ser jag...

Jävligt osmakligt

Medlem

Man behöver inte vara troende för att finns uppskattning i kyrkor av det äldre slaget. Och det finns nog lokalbor där som är väldigt tacksamma för det här osjälviska initiativet, så ser absolut ingen som helst kontrovers med det här. gg wp

Medlem
Skrivet av anon_17240:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av anon_17240:
Skrivet av xorpen:

Vilken tur att han bevarade kyrkan!
Annars hade väl något användbart tagit dess plats istället, typ lägenheter eller dagis. Det är viktigt att bevara platser där man kan larva sig och vara fördomsfull.

Not sure if troll or prejudice-ception...

Tror han menar att det är bra att det finns ett ställe för folk som lever i the dark ages och tror på fantasi figurer,
Så att vi vanligt folk ska slippa det... men det händer ju inte! ^^

Tänker undvika trosdiskussionen och allt rörande allmän folkrespekt tror jag. Det jag huvudsakligen syftade på var det ironiska i att det är fördomsfullt att säga att troende är fördomsfulla Fördoms-ception

Tror man på bibeln utan att välja lite som man tycker passar är man automatiskt fördomsfull. Och vill man bara tro på vissa delar är man ändå fördomsfull, dum i huvudet (eller hjärntvättad) och/eller lågutbildad samt väldigt dubbel-moralig.


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem
Skrivet av Cane:

Många rasister i tråden ser jag...

Jävligt osmakligt

Och en som inte vet vad rasism innebär, anti-religiös är närmsta, men det tar väl inte med om man nu ser ner på religiösa som jag antar att du syftar på.

Medlem
Skrivet av xorpen:

Vilken tur att han bevarade kyrkan!
Annars hade väl något användbart tagit dess plats istället, typ lägenheter eller dagis. Det är viktigt att bevara platser där man kan larva sig och vara fördomsfull.

Edgy atheist patrol!

Medlem
Skrivet av Cane:

Många rasister i tråden ser jag...

Jävligt osmakligt

Tack, du gav mig ett gott skratt!

Medlem
Skrivet av xorpen:

Vilken tur att han bevarade kyrkan!
Annars hade väl något användbart tagit dess plats istället, typ lägenheter eller dagis. Det är viktigt att bevara platser där man kan larva sig och vara fördomsfull.

För att man kan inte bygga lägenheter eller dagis på några andra platser än på en 200 år gammal kyrka? Har du hört talas om kulturmärkta hus i Sverige?
Skulle varit jävligt intressant om du hade sagt samma sak om det hade handlat om en 200 år gammal Synagoga eller Moské och en massa judar eller muslimer hade protesterat emot rivningen...

Medlem
Skrivet av xorpen:

Vilken tur att han bevarade kyrkan!
Annars hade väl något användbart tagit dess plats istället, typ lägenheter eller dagis. Det är viktigt att bevara platser där man kan larva sig och vara fördomsfull.

Om alla hade den inställningen skulle hela världen vara fylld av betongklumpar. Det finns ett stort kulturellt, historiskt och estetiskt värde i att bevara gamla byggnader.
Där du ser ett livsfilosofiskt hot fyllt av ondska ser de flesta bara en byggnad som gör omgivningen vackrare.

Där ser man.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

äkta kristendom är det inget fel på .. men den dog ut på 1300-talet

Medlem

Jag må inte vara någon som går till kyrkan och jag har min egen tolkning av Gud och min egen tro men givetvis är det något bra han gjort - men framförallt något som uppenbarligen betyder något för honom?

Många som blir sura här ser jag. Det är okej att larva sig och hurra som galna över fotboll men inte att tro på en makt över sig själv av olika anledningar? Man behöver inte vara extremist för att vara troende, precis som man inte behöver vara en huligan för att man gillar en sport.

Man söker sig till gruppen man känner sig som mest hemma vid. Kyrkan är ett sånt ställe för vissa.

dmn
Medlem
Skrivet av humancentipede:

äkta kristendom är det inget fel på .. men den dog ut på 1300-talet

De kristna innan 1300-talet trodde på en gud, alltså var det också fel på den kristendomen.

123
Skriv svar