Spräng elefanter i Far Cry 4

Moderator | Testpilot
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Propy:

Förstår inte poängen med elefanterna, man kommer ju knappast använda dem. Oavsett så känns det onödigt provocerande att spränga sönder dem.

De kommer väl ha samma funktion som djuren i Far Cry 3 hade - d.v.s. att man kan antingen döda de för deras kött och betar, eller släppa de lösa för att förstöra en fiendebas.

EDIT: Korrigerade ett stavefl.

De = They
Dem = Them

De kommer väl ha samma funktion som djuren i Far Cry 3 hade - d.v.s. att man kan antingen döda (de) dem för deras kött och betar, eller släppa (de) dem lösa för att förstöra en fiendebas.

Sådär

Vet men inte hur man använder de/dem kan man bara skriva "dom" istället.

EDIT: Hoppas du inte blir sur som många andra bara för man vill hjälpa till Det som står högst upp i mitt inlägg är ett jätte bra hjälpmedel och jag vill bara dela med mig.

Inte alls. Jag brukar själv tänka they/them när jag skriver. Två stavfel, och en missad mening i videon tyder på att jag var trött när jag skrev inlägget.

("Jättebra" skrivs f.ö. som ett ord. )

Jo jag vet. Ibland är man bara för snabb på space ;O


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

JAG VILL SPRÄNGA ELEFANTER inte varje dag man gör de

Medlem

Jag vill döda allt, blodet ska flöda. Gärna med detaljerade tarmar och organ som rinner ut.

Varför? -Det är kul som fan.
Varför är det kul? -Inte fan vet jag, fråga min psykolog.
Dödar och torterar jag djur på riktigt? -Bara getingar och myror, dom börja!
Är jag sjuk? -Mest troligt!
Utgör jag en fara på riktigt? -Om du tror det är det du som bör låsas in!

Mera onödig slakt åt folket!

Medlem

Vad jag kan se från klippet på den "exploderande elefanten" händer knappt någonting med den. Det hade varit en helt annan femma om elefanten faktiskt exploderade i tusen bitar och det flög elefantkött och blod åt alla håll, men nu ser det faktiskt inte ens ut som att den tar någon större skada av smällen. Min gissning är att den tar skada, dör och faller ihop på marken and that's it.

Hade man kunnat lösa det på ett bättre sätt?

Tycker faktiskt vi ska ge kudos till utvecklarna som verkar väldigt medvetna om problemet och har löst det på bästa sätt möjligt. Dom har tagit bort alla incitament att döda elefanter för egen vinning, men ger ändå möjligheten att göra det om så skulle behövas. Sedan att folk kan utnyttja spelets fria mekanik till att sätta C4 på elefanterna känns mer som en "vi ger dig fria händer"-grej än något dom uppmuntrar till.


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Propy:

Förstår inte poängen med elefanterna, man kommer ju knappast använda dem. Oavsett så känns det onödigt provocerande att spränga sönder dem.

Ärsh spränga elefanter eller mja mammutar kunde man ju göra i någon quest i World of warcraft i Wotlk expansionen. Hörde aldrig något gnäll där?

Men det var Blizzard. Nu snackar vi Ubisoft. De är ju ONDA.


signatur

I drank what?

Medlem

Det är ingen som tvingar någon att spränga en elefant, likaså är det ingen som tvingar någon att skjuta civila i GTA serien. Utvecklaren ger en verktygen sen är det upp till spelaren att göra vad han vill. Sen får man dra en gräns någonstans, skulle man tex kunna våldta i GTA serien hade jag varit kritisk till det.

Medlem

Ju fler som bitchar angående elefanterna, desto fler kommer jag spränga i ren glädje.

Medlem

Tror inte det kommer läggas någon energi på att skapa en modell av elefant som slutar i blodregn & köttbitar. Isåfall blir det att den bara faller omkull. Så spränga? Njääää.

Medlem

En Harakiri hade varit roligt också... Typ....

Medlem
Skrivet av walter_iego:

100:- på att någon kommer känna sig kränkt.

I så fall Tony Jaa

Skrivet av spel_15:
Skrivet av walter_iego:

100:- på att någon kommer känna sig kränkt.

I så fall Tony Jaa

Jaa, det kan jag hålla med om.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av SoL:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Propy:

Förstår inte poängen med elefanterna, man kommer ju knappast använda dem. Oavsett så känns det onödigt provocerande att spränga sönder dem.

De kommer väl ha samma funtkion som djuren i Far Cry 3 hade - d.v.s. att man kan antingen döda de för deras kött och betar, eller släppa de lösa för att förstöra en fiendebas.

Han sa ju att elefantens skin inte kommer ha någon funktion eftersom man vill inte tvinga någon att ha ihjäl elefanterna.. Jag ser inget nöje i att spränga elefanter

Jag gillade inte funktionen i förra Far Cry så är glad att de försöker bygga om det så att jag inte behöver skjuta ihjäl djur. Men sen så ser jag det också som ett spel, vilket det är, så att andra ska få skjuta/spränga/utnyttja djur har jag ingenting emot, av samma anledning till varför jag tycker det är ok att skjuta ihjäl en massa människor.

Medlem

Jag vet inte. Jag gillar inte riktigt att den möjligheten finns. Inte för att jag tror att folk kommer springa runt och spränga djur i verkligheten men det känns som att när en sådan funktion läggs in i ett spel så kan det skapas en syn bland människor (barn/ unga vuxna) som antyder på att man kan behandla djur lite hur man vill.

Jag menar. Mitt intresse som barn, att leka med vapen härstammade nog mestadels från vad jag såg på tv-program och i tv-spel.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Qutini:
Skrivet av SoL:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Propy:

Förstår inte poängen med elefanterna, man kommer ju knappast använda dem. Oavsett så känns det onödigt provocerande att spränga sönder dem.

De kommer väl ha samma funtkion som djuren i Far Cry 3 hade - d.v.s. att man kan antingen döda de för deras kött och betar, eller släppa de lösa för att förstöra en fiendebas.

Han sa ju att elefantens skin inte kommer ha någon funktion eftersom man vill inte tvinga någon att ha ihjäl elefanterna.. Jag ser inget nöje i att spränga elefanter

Jag gillade inte funktionen i förra Far Cry så är glad att de försöker bygga om det så att jag inte behöver skjuta ihjäl djur. Men sen så ser jag det också som ett spel, vilket det är, så att andra ska få skjuta/spränga/utnyttja djur har jag ingenting emot, av samma anledning till varför jag tycker det är ok att skjuta ihjäl en massa människor.

Fattar inte riktigt människor som börjar gnälla över misshandeln av djur i TV-spel. Det finns ingen som kritiserar emot varför personer dör i spelet, hugga, slakta, spränga, tortera, misshandla båda psykiskt och fysiskt osv osv. Djur eller människor, de är bara figurer. Vad fan spelar det för roll? Nu för tiden vi bevarar djurens säkerhet i högsta grad. Men människornas..eh.. dom dör ju varje minut. Skit i det. Så snälla sluta tjata över sånt, det bara patetiskt

Medlem

OM man kan en del om den verkliga världens historia så överträffar saker som människor gjort mot andra människor och djur nästan alltid ens vildaste fantasier. De säger ofta i klippet "Crazy stuff, Crazy stuff". Det är väl det det handlar om människor hittar på galna saker åt andra människor att göra i spel. Förhoppningsvis vet alla som tänker spela spel att det är lek. Säg det barn som inte har kastat sina leksaksfigurer i sanden/golvet för att det är just lek. Grävt ner dem för de varit "döda" ............. Mänskligheten är nog INTE "skapelsens krona" men vi har en mycket stor hjärna som tydligen behöver kickar. Själv skulle jag nog inte vilja spela ett "dokumentärt" spel där tjuvjägare i nationalparker lurar parkvakter, skjuter elefanter och BARA tar deras betar för att sälja och göra overksamt potensmedel eller skulpturer av.

Tillägg: Jag tror inte heller att jag skulle spränga dem i spel men jag skjuter gärna mänskliga motståndare.. . Hm hm?

Medlem
Skrivet av Över45:

OM man kan en del om den verkliga världens historia så överträffar saker som människor gjort mot andra människor och djur nästan alltid ens vildaste fantasier. De säger ofta i klippet "Crazy stuff, Crazy stuff". Det är väl det det handlar om människor hittar på galna saker åt andra människor att göra i spel. Förhoppningsvis vet alla som tänker spela spel att det är lek. Säg det barn som inte har kastat sina leksaksfigurer i sanden/golvet för att det är just lek. Grävt ner dem för de varit "döda" ............. Mänskligheten är nog INTE "skapelsens krona" men vi har en mycket stor hjärna som tydligen behöver kickar. Själv skulle jag nog inte vilja spela ett "dokumentärt" spel där tjuvjägare i nationalparker lurar parkvakter, skjuter elefanter och BARA tar deras betar för att sälja och göra overksamt potensmedel eller skulpturer av.

Tillägg: Jag tror inte heller att jag skulle spränga dem i spel men jag skjuter gärna mänskliga motståndare.. . Hm hm?

Du har minsann inte fel. Jag försökte förställa en teoretiskt bild framför mig. Om jag nu stod framför två helt olika varelser. Ena en sorts djur å den andre en människa. Djuren står ifred och tuggar i gräs och människan försöker få mitt huvud under sitt sikte så han kan skjuta ihjäl mig. Vem då hade jag dödat? Självklart han där som försöker skjuta huvud av mig. Men det är ju en annan typ av teori. Varför i hela världen behöver jag ge mig på djuren då.-- Vad såna här artikel handlar om är att vissa individer blir upprörda över att man dödar djur i spel. Minns för länge sedan en artikel om en råtta i Battlefield 3. Nån djurförbund blev upprörd över att man slog ihjäl råttan med en kniv. Men ingen sa nåt om att man smyger upp bakifrån och sätter en jäkla vass kniv i ens hals i spelet. Såna osakliga åsikter från vissa gör mig bara förvirrad. I spel och på filmer, där är den enda platsen vi som människor får leka med våran mörka fantasin. Och det är helt naturligt. Vi är som vi är. Om nån inte tål grova bilder, låt bli att forska på dem. Det finns väl åldersgräns på produkter som kan vara känsliga?

Medlem
Skrivet av spel_15:
Skrivet av Qutini:
Skrivet av SoL:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Propy:

Förstår inte poängen med elefanterna, man kommer ju knappast använda dem. Oavsett så känns det onödigt provocerande att spränga sönder dem.

De kommer väl ha samma funtkion som djuren i Far Cry 3 hade - d.v.s. att man kan antingen döda de för deras kött och betar, eller släppa de lösa för att förstöra en fiendebas.

Han sa ju att elefantens skin inte kommer ha någon funktion eftersom man vill inte tvinga någon att ha ihjäl elefanterna.. Jag ser inget nöje i att spränga elefanter

Jag gillade inte funktionen i förra Far Cry så är glad att de försöker bygga om det så att jag inte behöver skjuta ihjäl djur. Men sen så ser jag det också som ett spel, vilket det är, så att andra ska få skjuta/spränga/utnyttja djur har jag ingenting emot, av samma anledning till varför jag tycker det är ok att skjuta ihjäl en massa människor.

Fattar inte riktigt människor som börjar gnälla över misshandeln av djur i TV-spel. Det finns ingen som kritiserar emot varför personer dör i spelet, hugga, slakta, spränga, tortera, misshandla båda psykiskt och fysiskt osv osv.

Tycker jag hör sådant ganska ofta. Främst från äldre.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av SoL:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Propy:

Förstår inte poängen med elefanterna, man kommer ju knappast använda dem. Oavsett så känns det onödigt provocerande att spränga sönder dem.

De kommer väl ha samma funtkion som djuren i Far Cry 3 hade - d.v.s. att man kan antingen döda de för deras kött och betar, eller släppa de lösa för att förstöra en fiendebas.

Han sa ju att elefantens skin inte kommer ha någon funktion eftersom man vill inte tvinga någon att ha ihjäl elefanterna.. Jag ser inget nöje i att spränga elefanter

Men människor är OK?! Sjuka människa!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

SoL
Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av SoL:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Propy:

Förstår inte poängen med elefanterna, man kommer ju knappast använda dem. Oavsett så känns det onödigt provocerande att spränga sönder dem.

De kommer väl ha samma funtkion som djuren i Far Cry 3 hade - d.v.s. att man kan antingen döda de för deras kött och betar, eller släppa de lösa för att förstöra en fiendebas.

Han sa ju att elefantens skin inte kommer ha någon funktion eftersom man vill inte tvinga någon att ha ihjäl elefanterna.. Jag ser inget nöje i att spränga elefanter

Men människor är OK?! Sjuka människa!

Ja uppenbarligen eftersom jag spelar fps spel haha duh

Inaktiv

Äntligen ett co-op som verkligen är ett co-op! Far Cry 3 har endast hord-uppdrag som co-op, vilket suger häströv

12
Skriv svar