No Man's Sky till pc är ingen självklarhet

Robot
No Man's Sky till pc är ingen självklarhet

Hello Games fokuserar på Playstation 4-versionen.

#no-mans-sky, #hello-games, #sony


Medlem
No Man's Sky till pc är ingen självklarhet

Inb4


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

SoL
Medlem

Vet inte hur många jag sett trailern, men de känns fortfarande som en dröm när jag ser den

Medlem

Drabbar inte oss som kör multiplatform

Medlem

Det känns ändå som ett spel som jag nog föredrar att styra med handkontroll (ja, jag vet att man kan det till Pc med)

Medlem

Vänta lite nu, så det gick från PC (well de sa aldrig något om plattformar när de visades upp för första gången, men hela internet antog PC eftersom det inte var något snack om plattformar), till:

"PS4 typ exclusive, uuh vi säger inget om andra plattformar uuuh, ehhh, hejdå"

Nej men bra då vet vi

Tack Såny, tack HelloGames.
Tack

Medlem

Frågan är ifall No Man's Sky inledningsvis var tänkt som ett pc spel, men att avtalet de tecknade med Sony i praktiken gjorde spelet till ett PS4 projekt.

Hur som helst får vi hoppas Pc versionen inte tar skada av Sonys inblandning i utvecklingen.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Klart det drabbar er som kör multiplatform, ni får ju spela det på en mycket sämre platform. Mest troligt med: sämre upplösning, mindre detaljrikedom, lägre fps, kortare draw distance och en stor uppsjö med andra nackdelar.

Medlem

"Avtalet med Sony hindrar dem heller inte från att släppa det till datorer men enligt Murray är de en så pass liten studio att de måste fokusera på en sak i taget."

<-- Där har ni orsaken. En bra orsak som gör att dom fokuserar på ett system tills spelet är bra.

Ni som väntar på spelet och hoppas på att det kommer till PC kan sitta lugna och vänta in en bättre version om nu inte spelet floppar brutalt till PS4.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Soothsayer:

Klart det drabbar er som kör multiplatform, ni får ju spela det på en mycket sämre platform. Mest troligt med: sämre upplösning, mindre detaljrikedom, lägre fps, kortare draw distance och en stor uppsjö med andra nackdelar.

nu snackar vi inte 4k crysis grafik...skillanden kommer blir minimal mellan konsol/pc.
det är bara enorma fördelar annars...skön soffa, tv & handkontroll..slå lätt skrivbord o liten monitor i spelupplevse.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Soothsayer:

Klart det drabbar er som kör multiplatform, ni får ju spela det på en mycket sämre platform. Mest troligt med: sämre upplösning, mindre detaljrikedom, lägre fps, kortare draw distance och en stor uppsjö med andra nackdelar.

nu snackar vi inte 4k crysis grafik...skillanden kommer blir minimal mellan konsol/pc.
det är bara enorma fördelar annars...skön soffa, tv &amp; handkontroll..slå lätt skrivbord o liten monitor i spelupplevse.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Soothsayer:

Klart det drabbar er som kör multiplatform, ni får ju spela det på en mycket sämre platform. Mest troligt med: sämre upplösning, mindre detaljrikedom, lägre fps, kortare draw distance och en stor uppsjö med andra nackdelar.

nu snackar vi inte 4k crysis grafik...skillanden kommer blir minimal mellan konsol/pc.
det är bara enorma fördelar annars...skön soffa, tv &amp;amp; handkontroll..slå lätt skrivbord o liten monitor i spelupplevse.

https://www.youtube.com/embed/iGBEuZ-d4YY

Rätt badass


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Soothsayer:

Klart det drabbar er som kör multiplatform, ni får ju spela det på en mycket sämre platform. Mest troligt med: sämre upplösning, mindre detaljrikedom, lägre fps, kortare draw distance och en stor uppsjö med andra nackdelar.

Sant, men det är inte så att PC spel är problemfria, du kanske vill spela med din kompis, jaha men på hans dator funkar det inte, han får DC hela tiden eller laggar på din skärm och ingen vet varför. Så i slutändan kanske de två, tre kompisar som spelar ihop på PS4 fick en trevlig kväll medans de som spelade på PC fick spendera kvällen på forum.

Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Soothsayer:

Klart det drabbar er som kör multiplatform, ni får ju spela det på en mycket sämre platform. Mest troligt med: sämre upplösning, mindre detaljrikedom, lägre fps, kortare draw distance och en stor uppsjö med andra nackdelar.

nu snackar vi inte 4k crysis grafik...skillanden kommer blir minimal mellan konsol/pc.
det är bara enorma fördelar annars...skön soffa, tv &amp; handkontroll..slå lätt skrivbord o liten monitor i spelupplevse.

Av in game trailersarna att dömma så tycker ja absolut det ser ut att kunna bli ett krävande spel för en ps4. Självklart inte något säkert, men hade helt klart satsat på det före att det är något extremt optimerat och snällt för din hårdvara.

Har själv inte haft dator på en datorskärm (utan kör på TV från soffan) på mååånga år så kan inte riktigt sätta mig in i den problematiken heller

Skrivet av Morlizer:
Skrivet av Soothsayer:

Klart det drabbar er som kör multiplatform, ni får ju spela det på en mycket sämre platform. Mest troligt med: sämre upplösning, mindre detaljrikedom, lägre fps, kortare draw distance och en stor uppsjö med andra nackdelar.

Sant, men det är inte så att PC spel är problemfria, du kanske vill spela med din kompis, jaha men på hans dator funkar det inte, han får DC hela tiden eller laggar på din skärm och ingen vet varför. Så i slutändan kanske de två, tre kompisar som spelar ihop på PS4 fick en trevlig kväll medans de som spelade på PC fick spendera kvällen på forum.

Tror nog inte datorer är speciellt mycket mer problematiska än andra spelmaskiner. Finns en anledning att E-sport sker på datorn och inte på konsoler Har inte haft problem med min internetuppkoppling på myycket lång tid, men absolut finns de som fortfarande inte har ordentliga uppkopplingar, men känns som undantaget.

Medlem

Dom är ju fan dumma på riktigt!! Idioti!!!


signatur
Medlem

... Var inte detta ett Kickstarter projekt från början? Som folk la pengar på för att få till PC typ?

Medlem
Skrivet av melos555:

... Var inte detta ett Kickstarter projekt från början? Som folk la pengar på för att få till PC typ?

Jag tror spelet dök upp ur tomma intet vid någon VGA-sändning eller dylikt.

Studion består väl av fyra personer så det är inte så konstigt om de fokuserar fullt ut på en plattform i taget.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Soothsayer:

Klart det drabbar er som kör multiplatform, ni får ju spela det på en mycket sämre platform. Mest troligt med: sämre upplösning, mindre detaljrikedom, lägre fps, kortare draw distance och en stor uppsjö med andra nackdelar.

nu snackar vi inte 4k crysis grafik...skillanden kommer blir minimal mellan konsol/pc.
det är bara enorma fördelar annars...skön soffa, tv &amp; handkontroll..slå lätt skrivbord o liten monitor i spelupplevse.

Storleken på bilden är ju relativ till avstånde. Man behöver sitta 168 cm eller närmare med en 42 tums tv för att den ska ta upp lika stor del av synfältet som 24 tums skärm på 94 cm avstånd.

Medlem
Skrivet av Soothsayer:

Tror nog inte datorer är speciellt mycket mer problematiska än andra spelmaskiner. Finns en anledning att E-sport sker på datorn och inte på konsoler Har inte haft problem med min internetuppkoppling på myycket lång tid, men absolut finns de som fortfarande inte har ordentliga uppkopplingar, men känns som undantaget.

Det är mer strul med datorer av den enkla anledningen att det finns så många olika system ute. Skulle våga säga att hälften av alla spel som släpps idag strular på något sätt med Eyefinity / Nvidia surround.

eSport körs på konsol också. Finns just nu 4 stora spel som spelas och det är LoL (pc), Dota 2 (pc), SC2 (pc) och CoD (360).


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Soothsayer:

Tror nog inte datorer är speciellt mycket mer problematiska än andra spelmaskiner. Finns en anledning att E-sport sker på datorn och inte på konsoler Har inte haft problem med min internetuppkoppling på myycket lång tid, men absolut finns de som fortfarande inte har ordentliga uppkopplingar, men känns som undantaget.

Det är mer strul med datorer av den enkla anledningen att det finns så många olika system ute. Skulle våga säga att hälften av alla spel som släpps idag strular på något sätt med Eyefinity / Nvidia surround.

eSport körs på konsol också. Finns just nu 4 stora spel som spelas och det är LoL (pc), Dota 2 (pc), SC2 (pc) och CoD (360).

Jo men de är ju skillnad mellan strul o strul. Problem som gör det problematiskt att spela, eller problem som gör att någons Nvidia surround inte fungerar som de ska?

Får ja välja mellan fördelarna med PC men får leva med att att någon ovital specialfunktion inte fungerar eller konsol med 720p och 30 fps (egentligen oviktiga siffror, principen) så är valet enkelt.

( ... anser inte att CoD är ett riktigt spel såå 3 av 3! )

phi
Medlem
Skrivet av melos555:

... Var inte detta ett Kickstarter projekt från början? Som folk la pengar på för att få till PC typ?

Nej, det var det inte.

Medlem

Jag tycker vi på pc har redan gott om liknande spel, så tycker inte direkt det gör något om konsolerna får känna på ett spel som dom ej har som vi har massvis utav.

Avstängd
Skrivet av Soothsayer:

Klart det drabbar er som kör multiplatform, ni får ju spela det på en mycket sämre platform. Mest troligt med: sämre upplösning, mindre detaljrikedom, lägre fps, kortare draw distance och en stor uppsjö med andra nackdelar.

Umm nej. Eftersom det i nuläget är oklart om det ens blir en PC version av spelet så drabbar det ju inte oss som både har PC och Ps4. Det är endast de som bara har PC som drabbas eftersom dom kanske inte ens får spelet. Eller menar du att du får bättre av allt du räknade upp i ett spel på ett system var spelet kanske aldrig släpps jämfört med ett system där spelet finns? Kanske du även har högre FPS i t.ex the last of us på PC än på ps3?


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Skrivet av FuzioN:

Jag tycker vi på pc har redan gott om liknande spel, så tycker inte direkt det gör något om konsolerna får känna på ett spel som dom ej har som vi har massvis utav.

Jasså? Detta har ja helt missat, fan va nice. Skriv gärna en 3-4 st liknande så ska ja kolla upp dem genast

Moderator | Testpilot

Tyvärr så försvann mitt hopp för spelet nu. Jag gillar bara inte FPS på konsol annat än Bungie gjorda spel.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av Soothsayer:

Klart det drabbar er som kör multiplatform, ni får ju spela det på en mycket sämre platform. Mest troligt med: sämre upplösning, mindre detaljrikedom, lägre fps, kortare draw distance och en stor uppsjö med andra nackdelar.

Umm nej. Eftersom det i nuläget är oklart om det ens blir en PC version av spelet så drabbar det ju inte oss som både har PC och Ps4. Det är endast de som bara har PC som drabbas eftersom dom kanske inte ens får spelet. Eller menar du att du får bättre av allt du räknade upp i ett spel på ett system var spelet kanske aldrig släpps jämfört med ett system där spelet finns? Kanske du även har högre FPS i t.ex the last of us på PC än på ps3?

Jag är ledsen men det är så mycket logiska luckor i det där resonemanget att ja inte ens ska försöka komma med ett förklarande svar. Känns som de flesta som läste mitt inlägg förstod och de räcker för mig.

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Soothsayer:

Klart det drabbar er som kör multiplatform, ni får ju spela det på en mycket sämre platform. Mest troligt med: sämre upplösning, mindre detaljrikedom, lägre fps, kortare draw distance och en stor uppsjö med andra nackdelar.

nu snackar vi inte 4k crysis grafik...skillanden kommer blir minimal mellan konsol/pc.
det är bara enorma fördelar annars...skön soffa, tv &amp; handkontroll..slå lätt skrivbord o liten monitor i spelupplevse.

Glöm inte ölen!

Nä men, fungerar bra att sitta i en soffa och lira på PC med. Eftersom jag är inneboende just nu så får det bli så. Musmattan/musen på en grafikkortskartong, perfekt höjd och t-bordet i knät, skärmen utdragen till bordskanten (blir väl som att ha en 60" tv på 2 meters avstånd. Sitter dag in och dag ut på detta vis och lirar wildstar. Fungerar kanon.

Sen tror jag inte att en handontroll hade vart så optimalt i det spelet, eller i något mmo i huvudtaget. Ratt för bilspel, mus för fps. Handkontroll passar aldrig in.

phi
Medlem
Skrivet av Soothsayer:

Finns en anledning att E-sport sker på datorn och inte på konsoler

Eftersom att det verkar ha undgått dig så kan jag väl flika in här och informera dig om att Halo-scenen har i princip varit större än hela e-sportscenen på PC sammanlagt när det kommer till antal spelare, turneringar, prispotter, sponsorkontrakt m.m.

Räknar man sedan in EVO med alla sina fightingspel och dess antal spelare så har e-sport på konsol varit mycket större och "seriösare" än på PC-sidan under en stor del av 2000-talets början.

När CPL, WCG m.fl höll igång turneringar i CS, Q3 och UT fram till 2006-2007 och knappt betalade ut de små summorna i prispengar till spelarna så fanns det enskilda Halo-spelare som hade sponsorkontrakt på en miljon dollar samt "gaminghus" för hela laget. Så seriöst var e-sport på konsol redan då.

Men det är ju lätt att avfärda det som att e-sport inte sker på konsol om man bara är insnöad på en plattform.

Jag är däremot glad att e-sport har vaknat till liv igen på PC nu de senaste åren tack vare spel som SC2, LoL och Dota. Det gynnar e-sporten som helhet oavsett plattform.

Medlem

Det kommer helt säkert till PC när stormen lagt sig kring utvecklingen. Men sen är dom säkert också mån om att snacka upp plattformen vars upphovsmän gett dom miljonbelopp för utvecklingen. Det har varken apple eller microsoft gjort. Men trots det behöver ni nog inte oroa er.


signatur

subterranean homesick alien

Jaha, då har vi bara tre miljoner andra spel vi kan spela.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar