Fallout 3 klarat på under 24 minuter

Robot
Fallout 3 klarat på under 24 minuter
Medlem
Fallout 3 klarat på under 24 minuter

Trillar han seriöst genom marken/banerna och använder sig av glitches? Fyfan vad tråkigt isåfall...

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

Trillar han seriöst genom marken/banerna och använder sig av glitches? Fyfan vad tråkigt isåfall...

Helt klart. Att "klara" spelet menas att spela det som det ska spelas, inte använda sig av buggar för att komma förbi områden som kräver t.ex hög Speech eller Science.

Det där är inget världsrekord i mina ögon.


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem

Det lär inte gå lika fort utan save/reload osv men blir alltid imponerad över folk som verkligen lär sig spelet så pass att de inser precis när tricket skall användas.

Medlem
Skrivet av RedEyeJoe:
Skrivet av Parabellum87:

Trillar han seriöst genom marken/banerna och använder sig av glitches? Fyfan vad tråkigt isåfall...

Helt klart. Att "klara" spelet menas att spela det som det ska spelas, inte använda sig av buggar för att komma förbi områden som kräver t.ex hög Speach eller Science.

Det där är inget världsrekord i mina ögon.

Det är ju tyvärr så många speedruns körs med glitchar och annat.

Tycker inte heller att det blir riktigt när man är typ 10 pers som kör egna sektioner av spelet massor med gånger och sedan klipper man ihop de snabbaste tiderna från de olika sektionerna från de olika personerna. Var ju så det var med Halflife rekordet som postades på FZ för ett tag sen.

I mitt tycke skulle det istället vara så att man inte får glitcha och det ska vara en enda lång run utan avbrott från en enda person. Men det är väl för svårt


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Jag sitter och tittar på HELA klippet, just för att få se den här sjukt trista killens segergest... Men vad gör han, ställer sig bara upp och går där i från för att förmodligen gå och lägga sig.

Medlem

Man kan aldrig få för mycket speedruns i sit liv.

Enligt mig är det nya världsrekordet i Super Mario 64, 70 Stars (48:57) ännu mer imponerande.

VOD för intresserade: http://www.twitch.tv/puncayshun/c/4580410

Medlem

4 min dialog och resten en massa springande, ja det var ju verkligen ett stenkul klipp.

Dessutom skulle jag nog vilja diskvalificera detta då det, som folk redan nämnt, inte borde räknas då han kommer vidare med glitches osv på flera ställen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Håller med överstående poster , tappa intresset när han började trilla igenom marken för att skippa visa områden.
Kan tycka att speedruns ska vara ett sätt att klara spelet så snabbt som möjligt genom att spela ALLT som krävs för att klara det , inte skippa hälften igenom buggar.
Halvdant rekord i mina ögon.

Medlem

Men hörrni nötter, det finns flera olika %sätt att speedrunna. Detta var "KLARA DET SÅ FORT SOM MÖJLIGT ALLA MEDEL TILLÅTNA". Gillar ni inte det leta efter en speedrun där allt skall spelas igenom istället. Ni kanske gillar att titta på en film på 30 timmar när någon spelar Fallout ?

Speedruns handlar generellt om att utnyttja varenda lite glitch i spelet du kan hitta, inga konstigheter.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Ska detta räknas som världsrekord så ska väl alla som försöker sig på detta fuska och göra om om det skiter sig. Fan det dumaste jag sett. Spela spelet riktigt rakt igenom då har du en ärlig tid.

Medlem

står ju tom any% det finns även speedruns där man kör 100% completion.


signatur

Kvadratich, Praktich , Gut.

Medlem

Förstår inte varför folk gnäller, speedruns handlar ju om att klara spelet så snabbt som möjligt, självklart kommer dem glitcha och ha sig. Titta på 100% om det inte passar...

Medlem
Skrivet av zammeman:

Ska detta räknas som världsrekord så ska väl alla som försöker sig på detta fuska och göra om om det skiter sig. Fan det dumaste jag sett. Spela spelet riktigt rakt igenom då har du en ärlig tid.

Finns en skillnad på att fuska o att använda sig utav glitches


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Kan folk som har noll koll på speedruns sluta gråta?

"Glitch-abuse

Allowed, but sometimes limited. One way to limit glitch abuse is to have certain rulesets or categories that have restrictions on what you can and cannot do. Generally glitches will be allowed, however. If you don't really understand why, then consider this: The game merely executes the code in the way it was programmed to do. The game is the law. If you start trying to get at "developer intentions," then you start a game of guesswork trying to figure out what exactly was intended or not."

http://www.speedrunslive.com/faq/

Medlem

Jisses vad mycket okunnigt folk det fanns här... Har ni ingen aning om vad en speedrun är så kan ni inte klaga eller säga att det inte skulle vara en rekordtid...

Vilka fommar det finns här.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Så baserat på Deraforn och Newklear så är alltså speedruns totalt meninglösa.


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem

Seriöst, sluta gnäll innan ni kan någonting om speedruns, läs t.ex. http://www.speedrunslive.com/faq/ eller sluta kommentera med era dumheter när ni inte har någon som helst aning om vilka regler som räknas till ett godkänt speedrun. INGEN skulle titta om de tog 20h att göra ett speeedrun, och det som är tjusningen med speedruns är ju att de lyckas använda spelets "buggar" till en fördel, samt att de e sjukt skickliga på att time:a allt de gör.

Medlem

Redeyejoe de skulle inte kallas speedruns utan who glitch the fastest

Gillar också reglerna om Glitches "Allowed, but sometimes limited." >_< hur skall dom ha de

Medlem

Speedruns handlar om att glicha och sploita spelet så mycket det bara går, i det skick spelet är när det är fullpatchat och omoddat. Poängen är alla knasiga trick folk suttit och hittat för att teleportera sig fram genom ett spel som KAN spelas otroligt länge.

Som någon annan sa, det är inte en walkthrough. Det är ett speedrun. ALLT för hastigheten.

Medlem

Aj. Mitt Fallout-hjärta blöder. Fallout handlar om att njuta av världen. Inte ta sig igenom den så snabbt som möjligt, med eller utan glitchar.

Medlem
Skrivet av RedEyeJoe:

Så baserat på Deraforn och Newklear så är alltså speedruns totalt meninglösa.

Verkligen inte... De är underhållande att titta på och säkerligen väldigt roliga att försöka slå. De lägger ner mängder med tid på spelen de älskar för att försöka hitta sätt att utnyttja varenda rad kod. Att de sen blir "kända" online är nog bara en bonus.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Ni som gnäller på att han utnyttjar buggar bör läsa på om vad speedruns innebär. "Any percentage" (Any%) är speedruns där man UTNYTTJAR buggar för att få så snabb tid som möjligt.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

http://www.fz.se/bloggar/gurgelfnutt/20140702/cheatruns-and-s...

Ska vara skillz med i ett speedrun, annars är det bara en cheatrun... enkelt.


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem

Ni som gnäller verkar ha 0 kolla på speedrun-världen. I "Any%" använder man glitchar/buggar för att pressa tiderna. Slå rekordet hans ni då, om ni tror att det är nåt som alla kan göra any day.

Medlem
Skrivet av pubisboy:

Ni som gnäller verkar ha 0 kolla på speedrun-världen. I "Any%" använder man glitchar/buggar för att pressa tiderna. Slå rekordet hans ni då, om ni tror att det är nåt som alla kan göra any day.

Men ni som tycker att vi gnäller: är inte ett rekord som satts genom att använda glitchar ganska så meningslöst/ointressant? Kör skriptat då: tryck knapp, end game, klart! Jättekul....

Det vore ju mer intressant att se ett speedrun där dom spelar så snabbt som möjligt som man skall spela spelet.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av pubisboy:

Ni som gnäller verkar ha 0 kolla på speedrun-världen. I "Any%" använder man glitchar/buggar för att pressa tiderna. Slå rekordet hans ni då, om ni tror att det är nåt som alla kan göra any day.

Men ni som tycker att vi gnäller: är inte ett rekord som satts genom att använda glitchar ganska så meningslöst/ointressant? Kör skriptat då: tryck knapp, end game, klart! Jättekul....

Det vore ju mer intressant att se ett speedrun där dom spelar så snabbt som möjligt som man skall spela spelet.

Men det är ju olika kategorier inom speed running. No glitch, 100%, any% osv.

Jag förstår inte varför ett any%-rekord, där man kanske använder glitchar som kan kräva millimeter eller millisekunds-precision/tajming och hundratals timmars tränande vara mindre värt?
Prova själv att klara Fall Out 3 any% på under 24 minuter om du tror att det är enkelt bara för att glitchar används.

Medlem
Skrivet av pubisboy:
Skrivet av conthox:
Skrivet av pubisboy:

Ni som gnäller verkar ha 0 kolla på speedrun-världen. I "Any%" använder man glitchar/buggar för att pressa tiderna. Slå rekordet hans ni då, om ni tror att det är nåt som alla kan göra any day.

Men ni som tycker att vi gnäller: är inte ett rekord som satts genom att använda glitchar ganska så meningslöst/ointressant? Kör skriptat då: tryck knapp, end game, klart! Jättekul....

Det vore ju mer intressant att se ett speedrun där dom spelar så snabbt som möjligt som man skall spela spelet.

Men det är ju olika kategorier inom speed running. No glitch, 100%, any% osv.

Jag förstår inte varför ett any%-rekord, där man kanske använder glitchar som kan kräva millimeter eller millisekunds-precision/tajming och hundratals timmars tränande vara mindre värt?
Prova själv att klara Fall Out 3 any% på under 24 minuter om du tror att det är enkelt bara för att glitchar används.

Jag sa inte att det var enkelt. Jag sa bara att jag tycker att det är ointressant då jag hellre ser ett rekord där man spelar spelet fair och därmed på samma villkor. Ett rekord där alla kör med exakt samma regler är ju mer relevant att jämföra, än om två personer har var sitt "rekord" med olika andel "fusk".


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

Trillar han seriöst genom marken/banerna och använder sig av glitches? Fyfan vad tråkigt isåfall...

Det är ju inte så att dessa glitches dem använder är lätta att utnyttja


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av pubisboy:
Skrivet av conthox:
Skrivet av pubisboy:

Ni som gnäller verkar ha 0 kolla på speedrun-världen. I "Any%" använder man glitchar/buggar för att pressa tiderna. Slå rekordet hans ni då, om ni tror att det är nåt som alla kan göra any day.

Men ni som tycker att vi gnäller: är inte ett rekord som satts genom att använda glitchar ganska så meningslöst/ointressant? Kör skriptat då: tryck knapp, end game, klart! Jättekul....

Det vore ju mer intressant att se ett speedrun där dom spelar så snabbt som möjligt som man skall spela spelet.

Men det är ju olika kategorier inom speed running. No glitch, 100%, any% osv.

Jag förstår inte varför ett any%-rekord, där man kanske använder glitchar som kan kräva millimeter eller millisekunds-precision/tajming och hundratals timmars tränande vara mindre värt?
Prova själv att klara Fall Out 3 any% på under 24 minuter om du tror att det är enkelt bara för att glitchar används.

Jag sa inte att det var enkelt. Jag sa bara att jag tycker att det är ointressant då jag hellre ser ett rekord där man spelar spelet fair och därmed på samma villkor. Ett rekord där alla kör med exakt samma regler är ju mer relevant att jämföra, än om två personer har var sitt "rekord" med olika andel "fusk".

Och då tittar du på 100% runs istället för any%. Klart.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

12
Skriv svar