Call of Duty: Advanced Warfare ska bli som en film

Robot
Medlem
Call of Duty: Advanced Warfare ska bli som en film

Måste säga att det är stort av dem att ha uppgraderat(bytt?) grafikmotor efter 7 år.
Är dock skeptisk till det där med att vara osynlig, blir som drygt i multiplayer.

Medlem

next gen/pc enbart?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

ah. de har skrotat allt de visade på E3 och börjar om från scratch alltså.

Medlem

Får väll hoppas att de inte gimpar PC verren som vanligt då, kanske blir ett köp då, mitt första COD

Medlem

Sjukligt skeptisk till detta med "fotorealism och 100% immersion".... Då ska man alltså leverera något som inget annat CoD levererat. Det har aldrig varit deras grej. Nåja.. Får väl se hur det blir med detta..

Skrivet av fARLIGT:

Måste säga att det är stort av dem att ha uppgraderat(bytt?) grafikmotor efter 7 år.
Är dock skeptisk till det där med att vara osynlig, blir som drygt i multiplayer.

Cloak funkar bra i t.ex Titanfall, handlar mycket om hur man gör det. Tror inte de har bytt motor. Ser inte så ut. Det är samma gamla motor som är ytterliggare lite finputsad. Måste säga att jag är imponerad av vad de gjort med den gamla motorn ändå.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Återstår att se hur bra de levererar, håller de sig till samma gamla stabila nivå eller kommer de med något nytt som blir skit eller kanske till och med mästerligt.

Se upp för "immersion", det är ett amerikanskt virus som förstör spel som en gång i tiden var bra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

De har väl dragit den där om otrolig mo-cap förut, räckte inte hundarna? Jag tror inte någon som fortfarande spelar CoD bryr sig ett dugg om grafik eller animation, då hade de slutat vid MW3.

De hade kunnat kalla det "Call of Duty Care Bear: Time to Cuddle" och folk hade fortfarande köpt det.

Medlem
Medlem
Medlem
Skrivet av WarpGuN:

next gen/pc enbart?

Next gen?

Nej, det blir nog till current gen och PC enbart. Next gen ligger väl i alla fall 6 år fram i tiden. Minst!

Medlem

Silkeslen 30FPS och 720p!

Medlem

Ghosts revolutionerade med AI-fiskar som otroligt nog simmade undan. När de presenterade den nyheten fick jag 1996-deja vu-vibbar! Vet inte riktigt varför.

Nu får jag L.A. Noire-deja vu-.vibbar.

Visa lite multiplayer. Det är det spelare vill ha.

Medlem

Do you want pancake ?
This is how you get pancake.

Medlem

som en film? kan COD spelen bli mer Styrda än dem är redan?

Medlem

signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

"That looks like it's on TV"

Måhända, men vänta bara tills spelet styckas totalt i konsolversionen. Förresten är COD-spelen redan såpass scriptade att de lika gärna kunnat vara filmer allihopa.

Medlem
Skrivet av fARLIGT:

Måste säga att det är stort av dem att ha uppgraderat(bytt?) grafikmotor efter 7 år.
Är dock skeptisk till det där med att vara osynlig, blir som drygt i multiplayer.

7 år? Samma motor har körts sedan Call of Duty från 2003 och uppgraderats allt eftersom. Detta ser definitivt ut som samma motor igen. Det bästa av allt är ju att den motorn lanserades 1997 för första gången i och med att Quake III släpptes.

För övrigt är det ju så jävla drygt av dem att snacka sig våta i byxan om hur jävla bra motion capture det är för att sedan visa motion capture från ett annat jävla spel?! Vet Sony och Quantic Dream om att Activision snor material från dem, annars är det nog dags att börja ringa advokater tror jag.

Medlem

HAHAHAHA. Spelet ser bra ut, men knappast något utöver det vanliga. Exoskelett, nämen coolt, det var en av dom stora grejerna med Crysis, snygga ansikten med realistiska muskelrörelser, det var det coola med Battlefield 3. Fotorealistiska miljöer, hmm.. känns bekant, det har mer eller mindre alla dagens spel. Snääälla, låt Call of Duty dö ut, dom har inte skapat något eget någonsin, CoD började som en ripoff av MoH, fortsatte som en wannabe till Battlefield och nu tar dom steget att försöka sno allt fränt från Crysis.. Jaja. Jag tänker bajsa i en låda och skicka till dom.

Medlem

Fantastisk fotorealism blabla. Men de glömde att människor också borde ha skuggor.

Inaktiv

Allt det här snacket påminner om "fish ai". Jag är inte särskilt hoppfull.

Gen
Medlem

Hursomhelst så skall det bli intressant att se slutprodukten. Kommer de att leverera vad de lovat? Verkar inte speciellt vanligt nu för tiden (Watch Dogs, jag tittar på dig).

Förboka inte spelet iaf nu grabbz, är ni sugna så vänta på release och recensioner från andra gamers eller Totalbiscuit. Alla vet att Activison betalar IGN m.fl för sockrade recensioner.

Medlem

Är inte några delar där väldigt lika BF2142? Typ flyggrejen på 1:38 och vapnet på 1:50?

Medlem
Skrivet av cyzed:
Skrivet av WarpGuN:

next gen/pc enbart?

Next gen?

Nej, det blir nog till current gen och PC enbart. Next gen ligger väl i alla fall 6 år fram i tiden. Minst!

Ja, det är nästan så att man gråter lite, när man tänker på hur det kunde varit, även i framtiden...

Medlem

Folk måste sluta köpa dessa typ av spel, bara då kan vi få ett slut på denna evighetsspiral.

Men majoriteten verkar ju gilla sånt här och då är det klart att företagen fortsätter pumpa ut mer.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Det är inte grafiken som gör ett spel bra. Det måste finnas något annat också.

Ghosts blev ingen höjdare trots "revolutionerad" fisk-AI.

Ska bli intressant se hur de lyckas ta med allt det nya in i multiplayer. Om de lyckas fixa en bra balans.

Med tanke på deras utvecklaevideor varje år, som är en hyllning till Peter Molyneux är jag skeptisk. Mycket skeptisk.

Call of duty har inte varit bra sedan MW2. Och redan då började det gå utför.

1
Skriv svar