Nya Doom visas på Quakecon

Robot
Nya Doom visas på Quakecon

Men bara för besökare - ingen stream planerad.

#id-software, #doom, #bethesda


Medlem
Nya Doom visas på Quakecon

Så svinigt, tycker alla borde få se. aja är ju bli en läcka från quakecon i alla fall. Lycka till att hindra folk

Medlem

Självklart kommer det läcka ut...... Hoppas jag.

Medlem

Hoppas faceittv gör en "tabbe"

Medlem

Ser ut som Belsebubb kommer på besök. Fast i köttig /maskin form.
Får se vad det blir av detta spelet.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:

Ser ut som Belsebubb kommer på besök. Fast i köttig /maskin form.
Får se vad det blir av detta spelet.

nja, "bara" en Cyberdemon.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Det är slut med ID....
Snart med Quakecon med.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Undrar om det blir storröj till klassiska Dooms rötter eller skräck som Doom 3?

Jag är kluven. Jag vet inte alls vad jag vill ha. Står typ 50-50 för skräck eller serious sam röj...

Hmm?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hipshot:

Det är slut med ID....
Snart med Quakecon med.

Eller hur - alla grundarna har dragit. Gissar att detta är det sista Quakecon vi ser. Studion läggs ner strax efter ett mediokert Doom 4 släppts.


signatur
Medlem

Undrar vart doom betan tog vägen när man köpte wolfenstien,


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Kommer Carmack hålla keynote i år tro?

Medlem
Skrivet av Seraium:

Undrar vart doom betan tog vägen när man köpte wolfenstien,

Om du läst tillräckligt noga när det kommer till betan så har dom aldrig sagt när man ska få tillgång till betan om man köpte wolfenstein. Dom har bara sagt att man får vänta ett tag.

Moderator | Testpilot

Så hur vet vi då egentligen att det visas? Ska vi ta deras ord på det?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

skiter i doom... nytt quake tack... med total fokus på multiplayer


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

tur man ska på Quakecon iår då

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Hipshot:

Det är slut med ID....
Snart med Quakecon med.

Eller hur - alla grundarna har dragit. Gissar att detta är det sista Quakecon vi ser. Studion läggs ner strax efter ett mediokert Doom 4 släppts.

Nu ska vi inte ta och vara realistiska.

Vi får hoppas Doom 4 kommer vara något legendariskt som får FPS genren på rätt spår igen efter allt casualspelande vi fick med Counter-Strike.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Moderator | Testpilot
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Hipshot:

Det är slut med ID....
Snart med Quakecon med.

Eller hur - alla grundarna har dragit. Gissar att detta är det sista Quakecon vi ser. Studion läggs ner strax efter ett mediokert Doom 4 släppts.

Nu ska vi inte ta och vara realistiska.

Vi får hoppas Doom 4 kommer vara något legendariskt som får FPS genren på rätt spår igen efter allt casualspelande vi fick med Counter-Strike.

Skulle inte kalla CS Casual idag, COD och BF hoppar mer in där tycker jag.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Hipshot:

Det är slut med ID....
Snart med Quakecon med.

Eller hur - alla grundarna har dragit. Gissar att detta är det sista Quakecon vi ser. Studion läggs ner strax efter ett mediokert Doom 4 släppts.

Nu ska vi inte ta och vara realistiska.

Vi får hoppas Doom 4 kommer vara något legendariskt som får FPS genren på rätt spår igen efter allt casualspelande vi fick med Counter-Strike.

Skulle inte kalla CS Casual idag, COD och BF hoppar mer in där tycker jag.

CS var det första spelet som blev populärt med enkel bandesign, få vapen att välja mellan och snabba rundor.
Även om CoD är lite mer avancerat följer det samma recept.

Doom, Duke Nukém 3D och Quake lät spelarna ha många vapen, lite mer avancerade banor där man själv fick välja väg och utforska. Ofta med mindre pussel och hemliga rum och banor.
Det i både singel och multiplayer.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Hipshot:

Det är slut med ID....
Snart med Quakecon med.

Eller hur - alla grundarna har dragit. Gissar att detta är det sista Quakecon vi ser. Studion läggs ner strax efter ett mediokert Doom 4 släppts.

Nu ska vi inte ta och vara realistiska.

Vi får hoppas Doom 4 kommer vara något legendariskt som får FPS genren på rätt spår igen efter allt casualspelande vi fick med Counter-Strike.

Skulle inte kalla CS Casual idag, COD och BF hoppar mer in där tycker jag.

CS var det första spelet som blev populärt med enkel bandesign, få vapen att välja mellan och snabba rundor.
Även om CoD är lite mer avancerat följer det samma recept.

Doom, Duke Nukém 3D och Quake lät spelarna ha många vapen, lite mer avancerade banor där man själv fick välja väg och utforska. Ofta med mindre pussel och hemliga rum och banor.
Det i både singel och multiplayer.

Så sant som det är sagt. Skillnaden är väl att när CS blev populärt fanns det ju fortfarande mycket variation i genren.

Nu och dem senaste ~10åren har ju dem flesta utvecklarna/utgivarna trott att det enda receptet för framgång är kopiera det som råkat bli mest populärt :/.

Ska Doom 4 ha en chans att kunna bli något riktigt grymt måste dem i stort sett ignorera 90% av vad som gjort dagens fps spel framgångsrika.

Levelup, xp, customization, free2play, gamepads, skalbar hälsa på dig och fienden, regen, 2weapon limit, autoaim, autotarget, quest arrows, item shimmers, flowmördande cutscenes/qtes osv, osv, osv. Allt detta trams ställer till en jädra massa problem om man ska designa ett bra fps spel.

Det liksom går ju inte sätta upp vettiga regler, vettig solid gameplay och mekanik, om spelet från grunden ska designas och fungera med all den här skiten.

Medlem

Så givet köp om det är mer skräckinslaget än DOOM 3.

Medlem

Sånt här är ju bara lamt.. kommer ju läcka ut ändå på nåt sätt...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av =FFM=FH:

Kommer Carmack hålla keynote i år tro?

Nope!


signatur
Medlem

Vill ha furiösa online matcher ala Q3A och Doom 3 till konsol!


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Kan inget stort spelföretag bara släppa ett gött, svårt (utan tutorial) spel istället för att visa en massa meningslösa trailers. Trött på det där "kommer om 2 år"...
Får väl hoppas att HF3 är ett sånt exempel...


signatur

\m/ DOOOOOOM METAL \M/

Medlem
Skrivet av Remus:

Undrar om det blir storröj till klassiska Dooms rötter eller skräck som Doom 3?

Jag är kluven. Jag vet inte alls vad jag vill ha. Står typ 50-50 för skräck eller serious sam röj...

Hmm?

Jag vill minnas att jag läste att de skulle gå åt det klassiska hållet, men det blir nog kanske lite av en blandning.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Hipshot:

Det är slut med ID....
Snart med Quakecon med.

Eller hur - alla grundarna har dragit. Gissar att detta är det sista Quakecon vi ser. Studion läggs ner strax efter ett mediokert Doom 4 släppts.

Ouch, rätt i känslorna

Medlem
Skrivet av bent toe:

Vill ha furiösa online matcher ala Q3A och Doom 3 till konsol!

Ala Q3A?... Så du vill ha ett fastpaced fps lir, anpassat för gamepads? Yeah det låter ju som en bra mix...

Ingår alkoholfri öl och kristen rockmusik i collector edition då eller?

Hehe fick mig att tänka på det här...

Typ bara att ersätta 'Christinity' med 'console gaming' och 'Rock'n'Roll' med 'first person shooters' x)

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av bent toe:

Vill ha furiösa online matcher ala Q3A och Doom 3 till konsol!

Ala Q3A?... Så du vill ha ett fastpaced fps lir, anpassat för gamepads? Yeah det låter ju som en bra mix...

Ingår alkoholfri öl och kristen rockmusik i collector edition då eller?

Hehe fick mig att tänka på det här...
http://31.media.tumblr.com/tumblr_lvgdctf0kf1qas27to1_500.jpg

Typ bara att ersätta 'Christinity' med 'console gaming' och 'Rock'n'Roll' med 'first person shooters' x)

Haha, väl talat.
Tänk dig campgrounds på clan arena mode med en handkontroll. Rocket jumps, ser det framför mig!!

Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Hipshot:

Det är slut med ID....
Snart med Quakecon med.

Eller hur - alla grundarna har dragit. Gissar att detta är det sista Quakecon vi ser. Studion läggs ner strax efter ett mediokert Doom 4 släppts.

Nu ska vi inte ta och vara realistiska.

Vi får hoppas Doom 4 kommer vara något legendariskt som får FPS genren på rätt spår igen efter allt casualspelande vi fick med Counter-Strike.

om många förhandsbokar så kan dom göra ett skitspel och ändå gå med vinst.

Medlem
Skrivet av =FFM=FH:

Kommer Carmack hålla keynote i år tro?

Han ville och erbjöd sig, men fick inte. Vilket inte är nån överraskning med tanke på att Zenimax/Bethesda anklagade honom för att ha stulit kod till Oculus och bussade advokater på honom.

Sorgligt att se iDs dödsryckningar, från legendariska innovatörer till att tyna bort efter att alla med talang lämnat skeppet.

12
Skriv svar