Battlefield Hardline förändras efter betan

Robot
Battlefield Hardline förändras efter betan
Medlem
Battlefield Hardline förändras efter betan

....fucks given?

Medlem

Fortfarande en mod av Battlefield 4 i mitt tycke, som gör att spelet inte borde kosta mer än 150kr. Inget köp från min sida.

Medlem

Folk kommer fortfarande klammra sig fast vid Dragons Teeth/Endgame. Detta kommer floppa. som du skrev rewox, detta borde vara en mod

Medlem

Kommer spelet ha en kampanj? I så fall blir det att låna skivan av eventuell pajas som köper spelet. Personligen vägrar jag betala för moddar


signatur

Game long and prosper

Medlem

Verkar tråkigt som f@n. Ett mod.

Inaktiv
Skrivet av rewoX:

Fortfarande en mod av Battlefield 4 i mitt tycke, som gör att spelet inte borde kosta mer än 150kr. Inget köp från min sida.

Och Battlefield 4 är en mod av Battlefield 3.

Det kommer floppa. Man kommer pumpa ut Premium och DLC. Sen efter detta så kommer såklart Battlefield 5.

Medlem
Skrivet av Javas:

Kommer spelet ha en kampanj? I så fall blir det att låna skivan av eventuell pajas som köper spelet. Personligen vägrar jag betala för moddar

låna skivan? vilket årtal lever du i? Du kommer få lov att låna någons origin account eller pirata ner det för att testa kampanjläget.

Inaktiv

Nu börjar man trötta på alla dessa negativa kommentarer som kommer om och om igen att det är en mod och därav ska det knappt kosta något.

VAD är det som bestämmer vad en mod är och inte? VAD avgör om det är en expansion eller inte? Ska alla Call of Duty spel anses vara mods då det baseras på en och samma motor i stort sätt? Eller ska alla shooters efter Quake kallas mods av Quake?

De tar samma stil som Battlefield men lägger in det i ett annan koncept. Den kommer att innehålla nya fordon, vapen och kartor. Sådant tar tid att göra även om det såklart inte tar lika långt tid som att bygga en ny motor från grunden.

De kommer även att bygga en SP-upplevelse baserad på hur kriminalserier är gjorda och även detta tar tid. Att ni sedan vill ha allt det gratis bara för att ni anser att det är en mod gör det bara tragiskt. Om ni inte vill köpa den för att det inte intresserar er så självklart, gör inte det. Men med argumentet att det är en mod säger mer om er än spelet.

Så igen, vad är det som avgör om det är en mod? Ska man följa definitionen av Wiki så är det ändringar som görs av ett spel för att göra att den ser eller beter sig annorlunda. Samt att den ska vara beroende av originalspelet och därav inte fristående.

Så lägg ner det nu, vill ni inte köpa den så gör inte det, men förfan sluta spy ur er galla som ni inte ens vet något om bara för att ni har hört någon annan säga det.

Medlem

Garanterat samma personer som betalat fullpris för DayZ (och nu är bittra över sitt mod-köp)

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Nu börjar man trötta på alla dessa negativa kommentarer som kommer om och om igen att det är en mod och därav ska det knappt kosta något.

VAD är det som bestämmer vad en mod är och inte? VAD avgör om det är en expansion eller inte? Ska alla Call of Duty spel anses vara mods då det baseras på en och samma motor i stort sätt? Eller ska alla shooters efter Quake kallas mods av Quake?

De tar samma stil som Battlefield men lägger in det i ett annan koncept. Den kommer att innehålla nya fordon, vapen och kartor. Sådant tar tid att göra även om det såklart inte tar lika långt tid som att bygga en ny motor från grunden.

De kommer även att bygga en SP-upplevelse baserad på hur kriminalserier är gjorda och även detta tar tid. Att ni sedan vill ha allt det gratis bara för att ni anser att det är en mod gör det bara tragiskt. Om ni inte vill köpa den för att det inte intresserar er så självklart, gör inte det. Men med argumentet att det är en mod säger mer om er än spelet.

Så igen, vad är det som avgör om det är en mod? Ska man följa definitionen av Wiki så är det ändringar som görs av ett spel för att göra att den ser eller beter sig annorlunda. Samt att den ska vara beroende av originalspelet och därav inte fristående.

Så lägg ner det nu, vill ni inte köpa den så gör inte det, men förfan sluta spy ur er galla som ni inte ens vet något om bara för att ni har hört någon annan säga det.

Exakt, definitionen av en mod är ändringar av ett spel, man tar resurserna ifrån det gamla spelet och gör några ändringar. Det är exakt det som har gjorts allt är i prinip copy-c -> copy-v förutom maps, gamemode och nya vapen. Hade EA/DICE kallat det Expansion hade jag inte klagat eller om de hade tagit halva priset för spelet i relation till vad det kostar idag så fine.

Det går inte förneka att det inte är mycket som har krävts för att göra Hardline och därför tycker jag att man ska klaga med all rätt oavsett om man köper det eller inte.

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Nu börjar man trötta på alla dessa negativa kommentarer som kommer om och om igen att det är en mod och därav ska det knappt kosta något.

VAD är det som bestämmer vad en mod är och inte? VAD avgör om det är en expansion eller inte? Ska alla Call of Duty spel anses vara mods då det baseras på en och samma motor i stort sätt? Eller ska alla shooters efter Quake kallas mods av Quake?

De tar samma stil som Battlefield men lägger in det i ett annan koncept. Den kommer att innehålla nya fordon, vapen och kartor. Sådant tar tid att göra även om det såklart inte tar lika långt tid som att bygga en ny motor från grunden.

De kommer även att bygga en SP-upplevelse baserad på hur kriminalserier är gjorda och även detta tar tid. Att ni sedan vill ha allt det gratis bara för att ni anser att det är en mod gör det bara tragiskt. Om ni inte vill köpa den för att det inte intresserar er så självklart, gör inte det. Men med argumentet att det är en mod säger mer om er än spelet.

Så igen, vad är det som avgör om det är en mod? Ska man följa definitionen av Wiki så är det ändringar som görs av ett spel för att göra att den ser eller beter sig annorlunda. Samt att den ska vara beroende av originalspelet och därav inte fristående.

Så lägg ner det nu, vill ni inte köpa den så gör inte det, men förfan sluta spy ur er galla som ni inte ens vet något om bara för att ni har hört någon annan säga det.

Bla bla, bla.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av rewoX:

Fortfarande en mod av Battlefield 4 i mitt tycke, som gör att spelet inte borde kosta mer än 150kr. Inget köp från min sida.

Och Battlefield 4 är en mod av Battlefield 3.

Det kommer floppa. Man kommer pumpa ut Premium och DLC. Sen efter detta så kommer såklart Battlefield 5.

Snarare en efterföljning på Battlefield 3...men serien går ner i graven...

Inaktiv
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Javas:

Kommer spelet ha en kampanj? I så fall blir det att låna skivan av eventuell pajas som köper spelet. Personligen vägrar jag betala för moddar

låna skivan? vilket årtal lever du i? Du kommer få lov att låna någons origin account eller pirata ner det för att testa kampanjläget.

Du utgår ifrån att han inte har en Xbox.

Medlem

Bör vara mindre fordon, mindre fokus på automatkarbiner och 2 RIKTIGA lag med skillnader.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av rewoX:

Fortfarande en mod av Battlefield 4 i mitt tycke, som gör att spelet inte borde kosta mer än 150kr. Inget köp från min sida.

Och Battlefield 4 är en mod av Battlefield 3.

Det kommer floppa. Man kommer pumpa ut Premium och DLC. Sen efter detta så kommer såklart Battlefield 5.

Alla FPS som släpps idag är ju en mod på Quake, som i sin tur var en mod på Doom, som i sin tur va en mod på Wolfenstein.....börjar se ett mönster här....

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Javas:

Kommer spelet ha en kampanj? I så fall blir det att låna skivan av eventuell pajas som köper spelet. Personligen vägrar jag betala för moddar

låna skivan? vilket årtal lever du i? Du kommer få lov att låna någons origin account eller pirata ner det för att testa kampanjläget.

Har du hört talas om konsol? Ingen av mina pc only spelande vänner köper cash-grab spel.


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Nu börjar man trötta på alla dessa negativa kommentarer som kommer om och om igen att det är en mod och därav ska det knappt kosta något.

VAD är det som bestämmer vad en mod är och inte? VAD avgör om det är en expansion eller inte? Ska alla Call of Duty spel anses vara mods då det baseras på en och samma motor i stort sätt? Eller ska alla shooters efter Quake kallas mods av Quake?

De tar samma stil som Battlefield men lägger in det i ett annan koncept. Den kommer att innehålla nya fordon, vapen och kartor. Sådant tar tid att göra även om det såklart inte tar lika långt tid som att bygga en ny motor från grunden.

De kommer även att bygga en SP-upplevelse baserad på hur kriminalserier är gjorda och även detta tar tid. Att ni sedan vill ha allt det gratis bara för att ni anser att det är en mod gör det bara tragiskt. Om ni inte vill köpa den för att det inte intresserar er så självklart, gör inte det. Men med argumentet att det är en mod säger mer om er än spelet.

Så igen, vad är det som avgör om det är en mod? Ska man följa definitionen av Wiki så är det ändringar som görs av ett spel för att göra att den ser eller beter sig annorlunda. Samt att den ska vara beroende av originalspelet och därav inte fristående.

Så lägg ner det nu, vill ni inte köpa den så gör inte det, men förfan sluta spy ur er galla som ni inte ens vet något om bara för att ni har hört någon annan säga det.

Ditt inlägg är nästan filosofiskt. Ja vad är en modd egentligen? Vad är ett bra spel? Vad är ett dåligt spel? Det är SUBJEKTIVT. Om folk tycker att det känns som en modd, ja då är det en modd för dom. Och tydligen känns Hardline som en modd för många människor.

Men jag kan argumentera till varför JAG tycker att det känns som en modd.

- Grafikmotorn är detsamma som i BF4, allting ser likadant ut grafiskt
- Många vapen och fordon i Hardline är IDENTISKA med hur de ser ut i BF4. Tex. APC-fordonet har bara fått en polislogga. RPG:n ser exakt likadan ut.
- Gameplay-mässigt är det exakt som BF4, de nya spelsätten har inte förändrat sättet hur man spelar Battlefield. Det är fortfarande samma kaotiska struktur med granater och rpg-eld överallt.
- Spelet handlar om rånare mot poliser, men det känns snarare att det är arméer som krigar mot varandra med tanke på hur tungt beväpnade dom är.
- Beta-banan skulle kunna vara en bana till BF4 och hade fungerat på lika sätt.

Medlem

Ni som inte tycker att BFH känns som en mod är våldtäktsmän!

Skrivet av rewoX:

Fortfarande en mod av Battlefield 4 i mitt tycke, som gör att spelet inte borde kosta mer än 150kr. Inget köp från min sida.

Då köper du alltså när det är REA?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av Jesper943:

Exakt, definitionen av en mod är ändringar av ett spel, man tar resurserna ifrån det gamla spelet och gör några ändringar. Det är exakt det som har gjorts allt är i prinip copy-c -> copy-v förutom maps, gamemode och nya vapen. Hade EA/DICE kallat det Expansion hade jag inte klagat eller om de hade tagit halva priset för spelet i relation till vad det kostar idag så fine.

Det går inte förneka att det inte är mycket som har krävts för att göra Hardline och därför tycker jag att man ska klaga med all rätt oavsett om man köper det eller inte.

Läs på Wiki i så fall, så kanske du blir lite upplyst:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mod_(video_gaming)

Ett mod kräver att man har orginalspelet för att kunna använda det, alltså är det ett tillägg med texturer och i tidigare fall av Battlefield fordon och kartor. Detta är ett fristående spel och därav inte ett mod oavsett hur mycket du skriker att det är det.

Skrivet av nils45:

Bla bla, bla.

Moget...

Skrivet av Lolflakes:

Ditt inlägg är nästan filosofiskt. Ja vad är en modd egentligen? Vad är ett bra spel? Vad är ett dåligt spel? Det är SUBJEKTIVT. Om folk tycker att det känns som en modd, ja då är det en modd för dom. Och tydligen känns Hardline som en modd för många människor.

Men jag kan argumentera till varför JAG tycker att det känns som en modd.

- Grafikmotorn är detsamma som i BF4, allting ser likadant ut grafiskt
- Många vapen och fordon i Hardline är IDENTISKA med hur de ser ut i BF4. Tex. APC-fordonet har bara fått en polislogga. RPG:n ser exakt likadan ut.
- Gameplay-mässigt är det exakt som BF4, de nya spelsätten har inte förändrat sättet hur man spelar Battlefield. Det är fortfarande samma kaotiska struktur med granater och rpg-eld överallt.
- Spelet handlar om rånare mot poliser, men det känns snarare att det är arméer som krigar mot varandra med tanke på hur tungt beväpnade dom är.
- Beta-banan skulle kunna vara en bana till BF4 och hade fungerat på lika sätt.

Det är andra spel som använder sig av motorn också, eller tex Call of Duty som använder samma motor men släpper fristående spel om och om igen, då är det enligt din definition också att alla uppföljare av CoD är mods? Att de använder resurser från BF4 är dock inte så konstigt då det fortfarande är i USA man är och använder då liknande fordon.

Sedan är det ju svårt att inte göra det lika som Battlefield spelmässigt då båda är shooters med samma motor så i grunden kommer mycket av känslan att vara kvar. Sedan är det självklart en del strategi att inte gå från den känslan allt för mycket för att många ska kunna känna igen sig och hoppa direkt in men det gör det fortfarande inte till ett mod.

Sedan vet du väl om att det finns grupper i USA som är fruktansvärt tungt beväpnade med tanke på hur många amerikanare som bär vapen och har det som har vapen hobby. Sedan att de har tillgång till tex helikopter kan man alltid leka med tanken att de kapade den, man måste ändå göra det hyfsat jämt när det är ett MP-spel också.

Ja banan fungerar kanske också i BF4 men då krävs det att en hel del resurser läggs till också i BF4, det gör det ändå inte till ett mod då det är ett fristående spel medans definitionen av ett mod är ett fristående paket med resurser som kräver originalspelet för att fungera.

Det märks att många av er inte ens var med under den gamla tiden med mods för BF 1942 och BF2, då hade ni både vetat och sett skillnaden.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av rewoX:

Fortfarande en mod av Battlefield 4 i mitt tycke, som gör att spelet inte borde kosta mer än 150kr. Inget köp från min sida.

Då köper du alltså när det är REA?

Om den kostar max 150 kr och det inte finns något roligt att fördriva tiden med så tror jag nog det!

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Javas:

Kommer spelet ha en kampanj? I så fall blir det att låna skivan av eventuell pajas som köper spelet. Personligen vägrar jag betala för moddar

låna skivan? vilket årtal lever du i? Du kommer få lov att låna någons origin account eller pirata ner det för att testa kampanjläget.

Har du hört talas om konsol? Ingen av mina pc only spelande vänner köper cash-grab spel.

nej du vet konsol är något helt nytt för mig

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Nu börjar man trötta på alla dessa negativa kommentarer som kommer om och om igen att det är en mod och därav ska det knappt kosta något.

VAD är det som bestämmer vad en mod är och inte? VAD avgör om det är en expansion eller inte? Ska alla Call of Duty spel anses vara mods då det baseras på en och samma motor i stort sätt? Eller ska alla shooters efter Quake kallas mods av Quake?

De tar samma stil som Battlefield men lägger in det i ett annan koncept. Den kommer att innehålla nya fordon, vapen och kartor. Sådant tar tid att göra även om det såklart inte tar lika långt tid som att bygga en ny motor från grunden.

De kommer även att bygga en SP-upplevelse baserad på hur kriminalserier är gjorda och även detta tar tid. Att ni sedan vill ha allt det gratis bara för att ni anser att det är en mod gör det bara tragiskt. Om ni inte vill köpa den för att det inte intresserar er så självklart, gör inte det. Men med argumentet att det är en mod säger mer om er än spelet.

Så igen, vad är det som avgör om det är en mod? Ska man följa definitionen av Wiki så är det ändringar som görs av ett spel för att göra att den ser eller beter sig annorlunda. Samt att den ska vara beroende av originalspelet och därav inte fristående.

Så lägg ner det nu, vill ni inte köpa den så gör inte det, men förfan sluta spy ur er galla som ni inte ens vet något om bara för att ni har hört någon annan säga det.

Det skriker MOD om det. Ser du inte det, ja då har EA säkrat en kund iallafall.

Du vet att Battlefield 4 inte går att modda av gemene man?
Varför? Det ska tydligen vara för "krångligt" att modda så det finns inget stöd för att kunna modda... Konstigt va?

Whips, så släpper de snart en mod som de tar fullpris för.

Grattis om du är nöjd med det. Men jag förstår inte att du inte kan se att du betalar fullpris för en mod.

Medlem

[quote=ThreeZool]

Skrivet av Jesper943:

Det är andra spel som använder sig av motorn också, eller tex Call of Duty som använder samma motor men släpper fristående spel om och om igen, då är det enligt din definition också att alla uppföljare av CoD är mods? Att de använder resurser från BF4 är dock inte så konstigt då det fortfarande är i USA man är och använder då liknande fordon.

Sedan är det ju svårt att inte göra det lika som Battlefield spelmässigt då båda är shooters med samma motor så i grunden kommer mycket av känslan att vara kvar. Sedan är det självklart en del strategi att inte gå från den känslan allt för mycket för att många ska kunna känna igen sig och hoppa direkt in men det gör det fortfarande inte till ett mod.

Sedan vet du väl om att det finns grupper i USA som är fruktansvärt tungt beväpnade med tanke på hur många amerikanare som bär vapen och har det som har vapen hobby. Sedan att de har tillgång till tex helikopter kan man alltid leka med tanken att de kapade den, man måste ändå göra det hyfsat jämt när det är ett MP-spel också.

Ja banan fungerar kanske också i BF4 men då krävs det att en hel del resurser läggs till också i BF4, det gör det ändå inte till ett mod då det är ett fristående spel medans definitionen av ett mod är ett fristående paket med resurser som kräver originalspelet för att fungera.

Det märks att många av er inte ens var med under den gamla tiden med mods för BF 1942 och BF2, då hade ni både vetat och sett skillnaden.

Jag är även kritisk mot Call of Duty-serien. Ja det känns även som moddar. Det hade räckt med expansioner mellan vissa serier. Tex. mellan MW2 och MW3.

Jag var med på den gamla goda tiden med BF1942. Det fanns massor med moddar till BF1942. Det fanns Desert Combat som var ett helt annat tema. Det fanns Star Wars, riktigt underhållande faktiskt. Och det fanns även Forgotten Hope som var en mer realistisk version av spelet. Desert Combat skiljde sig mer från BF1942, än vad BF Hardline gör från BF4.

Medlem

Köp gärna skiten men jag hävdar forfarande att man förmodligen är efterbliven om man vill betala för detta. Har förövrigt spelat alla Bf-spel men nu är det slut. Avinstallerade 4:an för gott. Måste gratulera Dice till ett makalöst ruttet spel och förmodligen till världshistoriens pissigaste release. Köper aldrig ett enda spel till från dessa idioter.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Spelet verkar sisådär. Har inte hunnit prova betan så jag får väl vänta på nästa och se. Dock verkar det inte direkt tilltala mig (men man vet ju inte innan man provat dock!)

Förresten, jag förstår att vissa av er tycker spelet verkar ointressant osv..men om det nu är så ointressant...varför tar ni er tid att äns kommentera?? Jag är inte intresserad av idrott, men inte fan går jag in och kommenterar allt om idrott för det!

Inaktiv

I mitt tycke så känns då Battlefield Hardline mindre som en mod av BF4 än BF4 kändes som en mod av BF3.

Fast att jag skulle köpa ett nytt Battlefield känns inte så troligt, BF4/BFH känns ju som mods på BF3. Levolution i BF4 var ju skrattretande, knappast något att hänga i julgranen i mitt tycke.

Medlem

Så framförallt "tweaks" och inte fundamentala ändringar... Som att sänka priset med en sisådär 450kr.

"Blood Money" <3
Dummaste påhittet sen Gunmaster.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

alltså är folk sura eller nått xD bara massa negativ commentarer.. När Slutade ni gilla spel och blev Kritiker :P? folk som säger saker komma suga eller är dåligt innan om ens spelat spelet fullt ut är bara dumma och sluta gå in i ett spel bara för att snacka dåligt om det och spela ett spel för det är KUL

12
Skriv svar