Nya Doom visas på Quakecon

Medlem

Naivt å tro att filmen inte komma läcka ut på något sätt.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Hipshot:

Det är slut med ID....
Snart med Quakecon med.

Eller hur - alla grundarna har dragit. Gissar att detta är det sista Quakecon vi ser. Studion läggs ner strax efter ett mediokert Doom 4 släppts.

Aren´t we miss sunshine.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av bent toe:

Vill ha furiösa online matcher ala Q3A och Doom 3 till konsol!

Ala Q3A?... Så du vill ha ett fastpaced fps lir, anpassat för gamepads? Yeah det låter ju som en bra mix...

Ingår alkoholfri öl och kristen rockmusik i collector edition då eller?

Hehe fick mig att tänka på det här...
http://31.media.tumblr.com/tumblr_lvgdctf0kf1qas27to1_500.jpg

Typ bara att ersätta 'Christinity' med 'console gaming' och 'Rock'n'Roll' med 'first person shooters' x)

Hmm.. precis sånt här som stör mig som fan. Varför kan man inte ha ett UT eller Quake eller PK på konsol? Dem sa det samma om fps spel innan halo på xbox.
Måste du någonstans försöka nedvärdera konsolspelare och hålla dem borta från din överlägsna pc?
Det roligaste är att många utav oss (35+) som har valt konsol idag, byggde pc, mods, banor wtc långt innan dagens "pc uber elite" snorungar.

Coolt att sitta hemma med en färdigköpt "gaming rig" från elgiganten som mamma och pappa har betalt och sen vara nedlåtande mot konsolspelare.


signatur

"High life on low budget"

phi
Medlem
Skrivet av lucifer579:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av bent toe:

Vill ha furiösa online matcher ala Q3A och Doom 3 till konsol!

Ala Q3A?... Så du vill ha ett fastpaced fps lir, anpassat för gamepads? Yeah det låter ju som en bra mix...

Ingår alkoholfri öl och kristen rockmusik i collector edition då eller?

Hehe fick mig att tänka på det här...
http://31.media.tumblr.com/tumblr_lvgdctf0kf1qas27to1_500.jpg

Typ bara att ersätta 'Christinity' med 'console gaming' och 'Rock'n'Roll' med 'first person shooters' x)

Haha, väl talat.
Tänk dig campgrounds på clan arena mode med en handkontroll. Rocket jumps, ser det framför mig!!

Killen skulle förmodligen spöa 95% av alla i den här tråden med handkontroll vs mus och tangentbord.

Medlem
Skrivet av bent toe:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av bent toe:

Vill ha furiösa online matcher ala Q3A och Doom 3 till konsol!

Ala Q3A?... Så du vill ha ett fastpaced fps lir, anpassat för gamepads? Yeah det låter ju som en bra mix...

Ingår alkoholfri öl och kristen rockmusik i collector edition då eller?

Hehe fick mig att tänka på det här...
http://31.media.tumblr.com/tumblr_lvgdctf0kf1qas27to1_500.jpg

Typ bara att ersätta 'Christinity' med 'console gaming' och 'Rock'n'Roll' med 'first person shooters' x)

Hmm.. precis sånt här som stör mig som fan. Varför kan man inte ha ett UT eller Quake eller PK på konsol? Dem sa det samma om fps spel innan halo på xbox.
Måste du någonstans försöka nedvärdera konsolspelare och hålla dem borta från din överlägsna pc?
Det roligaste är att många utav oss (35+) som har valt konsol idag, byggde pc, mods, banor wtc långt innan dagens "pc uber elite" snorungar.

Coolt att sitta hemma med en färdigköpt "gaming rig" från elgiganten som mamma och pappa har betalt och sen vara nedlåtande mot konsolspelare.

Men vad tror du händer med en arena shooter om den ska anpassas för gamepads?

Du tror inte det fanns en anledning till varför just Halo blev så populärt istället för alla fastpaced fps lir som också släpptes på konsol?

Sen hatar jag inte konsol spel, tvärtom många av mina favoritspel finns på konsol. Dock är dem flesta av dem gjorda på 80- och 90-talet då konsoler inte försökte vara wannabe PCs.

Det jag däremot hatar är när något grymt vattnas ur bara för det ska anpassas för alla. Typ som att ta bort all våldscener ur en action film eller förbjuda folk att åka i svart back.

FPS-genren är ett typ exempel på detta.

Typ alla intressanta subgenres som börja komma upp i slutet på 90-talet, är ju mer eller mindre icke existerande idag :/. FPS-rpg, FPS-rts. FPS-Simulator, taktiska-FPS spel, area shooters osv görs ju typ aldrig. Och dem som finns, finns som ett enstaka fall på PC, eller göras så urvattnade att dem likväl kunda strunta att kalla det för ett rpg fps eller taktiskt fps.

Genren har ju så mycket större potential och möjligheter som aldrig kan nyttas :/. För att är nog ganska svårt att övertyga en utgivare att om vi släpper en arena shooter på konsol liknande q3....

...så kan ~3% av den som palla att lira x antal hundra timmar kanske spela som en halvkass noob... yaay? x)

Sen orka lira vanilla Q3? Alldeles för segt och slött

CPMA eller pro-mode ska det va, är där man får nirvana alá überflow ;).

Medlem

Jag lägger till här.... Bethesda är sämst.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av phi:
Skrivet av lucifer579:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av bent toe:

Vill ha furiösa online matcher ala Q3A och Doom 3 till konsol!

Ala Q3A?... Så du vill ha ett fastpaced fps lir, anpassat för gamepads? Yeah det låter ju som en bra mix...

Ingår alkoholfri öl och kristen rockmusik i collector edition då eller?

Hehe fick mig att tänka på det här...
http://31.media.tumblr.com/tumblr_lvgdctf0kf1qas27to1_500.jpg

Typ bara att ersätta 'Christinity' med 'console gaming' och 'Rock'n'Roll' med 'first person shooters' x)

Haha, väl talat.
Tänk dig campgrounds på clan arena mode med en handkontroll. Rocket jumps, ser det framför mig!!

https://www.youtube.com/embed/KwcOP8CVR5I

https://www.youtube.com/embed/0V7dwr0FdWU

Killen skulle förmodligen spöa 95% av alla i den här tråden med handkontroll vs mus och tangentbord.

Helt otroligt!
Jag har svårt att tro på att det är äkta.. Handkontroll + aimbot kanske?
Knappast någon bra motståndare men han träffar ju helt sjukt om det är kontroll han spelar med.
Kollade hans profil, hans railacc är 51% överlag, och det med 2000 duels spelade. Han verkar mest ha kört mot dåliga spelare eftersom han vunnit 79% av sina duels...och har bara 1350 elo men är ändå helt sjukt.
Nu vet jag iof inte om han använt handkontroll hela tiden...

Hittade det här som han har skrivit på ESR:
"On console there is a lot of deadzone because of the pad.And people dont see the diference because of the auto aiming,and people didnt try on pc.The feeling is so free and reactive like with a mouse.Im using a program i developed with a friend.My goal is to build a new controller,totaly new technology.
Game developers dont know all the possibilities.Thats why im doing this to do a console " revolution" as much as i can:)"

Edit: Pratade med en som visste mer om honom. Han sa att Gen1us var den bästa Quake 4 spelaren på Xbox360.. så det är nog legit.
Så Top1 med kontroll = medelmåttig när han spelar mot musspelare?
Det bevisar dock helt klart att det går att spela Quake med kontroll.

phi
Medlem
Skrivet av mapamapa:

Helt otroligt!

Ja, det är imponerande att han ändå lyckas hålla en medelnivå i ett spel som Quake Live med handkontroll mot musspelare.

Det var en hel del diskussioner på ESR om huruvida det var fake eller om han körde med en aimbot eller ej men har alltså visat sig att det är legit. Så han krossar i princip vanföreställningen om att PC-spelare är så mycket bättre än konsolspelare.

Han är visserligen en medelmåtta i Quake Live men om man känner till spelets extremt höga skill gap så är man även medveten om att en medelmåtta i Quake Live är en betydligt bättre FPS-spelare än majoriteten oavsett spel. Mycket har ju att göra med kravet på att kunna applicera taktik, timing, positionering och slutligen aim i ett högt tempo. Fixar man det på en medelnivå i Quake Live så ligger man oftast i topp i andra FPS-spel.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av lucifer579:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av bent toe:

Vill ha furiösa online matcher ala Q3A och Doom 3 till konsol!

Ala Q3A?... Så du vill ha ett fastpaced fps lir, anpassat för gamepads? Yeah det låter ju som en bra mix...

Ingår alkoholfri öl och kristen rockmusik i collector edition då eller?

Hehe fick mig att tänka på det här...
http://31.media.tumblr.com/tumblr_lvgdctf0kf1qas27to1_500.jpg

Typ bara att ersätta 'Christinity' med 'console gaming' och 'Rock'n'Roll' med 'first person shooters' x)

Haha, väl talat.
Tänk dig campgrounds på clan arena mode med en handkontroll. Rocket jumps, ser det framför mig!!

https://www.youtube.com/embed/KwcOP8CVR5I

https://www.youtube.com/embed/0V7dwr0FdWU

Killen skulle förmodligen spöa 95% av alla i den här tråden med handkontroll vs mus och tangentbord.

Ja, ibland får man äta upp sina kalsonger.
Jag kan väl dock påpeka att jag troligen skulle slagit honom, eftersom jag spelat mycket quake live.
Men detta är otroligt imponerande, jävlar vad snabb han var.

Däremot var det en helt annan spelstil, det gick långsammare än för en spelare med mus+tbord. Han väntar mer på fragsen och kan inte jaga på samma sätt.

12
Skriv svar