Dayz får granater

Robot
Dayz får granater

Rensa byggnader på motspelare med en smäll.

#bohemia-interactive


Medlem
Dayz får granater

Synd att det tar sådan tid!


signatur

Niet.

Medlem

Yay! Unlimited ammo haxxor på granater blir nog den sista spiken i kistan för oss hederliga spelare (fram till att motverkande åtgärder fungerar som de ska).


signatur

Constants and variables

Medlem
Skrivet av Theade:

Synd att det tar sådan tid!

Håller med. Man har haft tålamod rätt länge nu, det stora som jag saknar är fordon, det är lite väl drygt att springa och leta upp sina kompisar varje gång man dör. (Eller har de fixat fordon nu? Har inte spelat på rätt länge).


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Theade:

Synd att det tar sådan tid!

Vill gråta när man läser kommentarer som dessa. Läs på om spelutveckling osv så kanske du ändrar synsätt.

Medlem
Skrivet av Milky_81:
Skrivet av Theade:

Synd att det tar sådan tid!

Håller med. Man har haft tålamod rätt länge nu, det stora som jag saknar är fordon, det är lite väl drygt att springa och leta upp sina kompisar varje gång man dör. (Eller har de fixat fordon nu? Har inte spelat på rätt länge).

Fordon ligger en bit fram i tiden fortfarande. De nämnde nyligen att de har börjat jobba på dem. Men det lär nog dröja ett antal månader till. De har gott om saker att lägga till under alfan och tidigare har det sagts att spelet inte kommer att gå över till beta under 2014.


signatur

"When there is no more room in hell, the dead will walk the earth."

Medlem
Skrivet av Theade:

Synd att det tar sådan tid!

Är det inte rimligt att utveckla ett spel på några år? Varför ska alla spel nuförtiden stressas fram?

Avstängd
Skrivet av Glaran:

...Men det lär nog dröja ett antal månader till.

Halvår, minst... Tyvärr

Medlem

Vänta ett tag nu grabbar och tjejer!

Vi tar det igen: Synd att det tar sådan tid!

Inledningsvis vill jag säga att detta skrevs utan en tanke på spelutveckling/ekonomi/arbetstimmar/arbetskraft/kompetens o d. Inte heller skrevs det riktat till någon speciell aspekt av de tidigare nämnda sakerna.

Det skrevs mer som en längtan, som när man vet att det står en potatisgratäng (en god krämig sådan) i ugnen och bakas långsamt. Ni vet när man som liten väntade på att jultomten skulle skynda sig kvällen innan julafton så att man kunde få öppna sina julklappar så snart som möjligt. Ni vet känslan längtan?

Så jag tänker inte läsa på om något, jag tänker inte heller avstå från att uttrycka mina känslor, jag tänker inte tro mig stressad.. Men jag kommer dock fortsätta längta, och fortfarande ställa frågan om varför det tar sådan tid! Längtan ni vet..


signatur

Niet.

dmn
Medlem

Ni som gnäller glömmer bort att spelet inte är släppt än.

Sluta whina över att ett ofärdigt, osläppt spel är ofärdigt! /facepalm

Medlem

Att de måste ha så jäkla krångliga namn på alla ställen och städer i spelet.. För de namnen är ju lätta att lägga på minnet.


signatur
Inaktiv
Skrivet av dmn:

Ni som gnäller glömmer bort att spelet inte är släppt än.

Sluta whina över att ett ofärdigt, osläppt spel är ofärdigt! /facepalm

Håller med. Och jag tänker inte spela min early acsess mer heller, väntar på hela nu. (Istället för att gnälla)

Medlem
Skrivet av Staffan:
Skrivet av Theade:

Synd att det tar sådan tid!

Är det inte rimligt att utveckla ett spel på några år? Varför ska alla spel nuförtiden stressas fram?

För att dom släpper spelet och säljer det för tidigt. Om inte spelet är klart ska det ju inte finnas på marknaden imo.

Medlem
Skrivet av faceslicer:

För att dom släpper spelet och säljer det för tidigt. Om inte spelet är klart ska det ju inte finnas på marknaden imo.

Fast det finns ENBART "på marknaden" i form av Early Access, en rejält öronmärkt "release" med väldigt, väldigt tydligt stipulerade krav och begränsningar.

De enda konsumenterna som är i fara att begå ett misstag av att detta finns på marknaden är de icke läskunniga.

Från Steam-sidan;

Citat:

WARNING: THIS GAME IS EARLY ACCESS ALPHA. PLEASE DO NOT PURCHASE IT UNLESS YOU WANT TO ACTIVELY SUPPORT DEVELOPMENT OF THE GAME AND ARE PREPARED TO HANDLE WITH SERIOUS ISSUES AND POSSIBLE INTERRUPTIONS OF GAME FUNCTIONING.

"Early Access Game
Get instant access and start playing; get involved with this game as it develops.
Note: This Early Access game may or may not change significantly over the course of development. If you are not excited to play this game in its current state, then you may want to wait until the game progresses further in development."

What the developers have to say:
“DayZ Early Access is your chance to experience DayZ as it evolves throughout its development process. Be aware that our Early Access offer is a representation of our core pillars, and the framework we have created around them. It is a work in progress and therefore contains a variety of bugs. We strongly advise you not to buy and play the game at this stage unless you clearly understand what Early Access means and are interested in participating in the ongoing development cycle.”

Hur mycket tydligare ska de behöva vara egentligen?!

Medlem

Fast man har nog full rätt att gnälla utan att en hög med så kallade fanboys/ fangirls kommer och vrålar för man talar illa om deras älskade spel.

Varför satsa på vapen m.m när diverse äckliga buggar ännu existerar? Är inte sådant något man ska prioritera före allt annat? Jag är fullt medveten om att spelet är ett early access, men man satsar inte på vapen,fordon m.m före innan man fixat andra viktigare grejer.

Jag har större förhoppningar om h1z1 än vad jag har om dayz standalone

Medlem
Skrivet av Theade:

Vänta ett tag nu grabbar och tjejer!

Vi tar det igen: Synd att det tar sådan tid!

Inledningsvis vill jag säga att detta skrevs utan en tanke på spelutveckling/ekonomi/arbetstimmar/arbetskraft/kompetens o d. Inte heller skrevs det riktat till någon speciell aspekt av de tidigare nämnda sakerna.

Det skrevs mer som en längtan, som när man vet att det står en potatisgratäng (en god krämig sådan) i ugnen och bakas långsamt. Ni vet när man som liten väntade på att jultomten skulle skynda sig kvällen innan julafton så att man kunde få öppna sina julklappar så snart som möjligt. Ni vet känslan längtan?

Så jag tänker inte läsa på om något, jag tänker inte heller avstå från att uttrycka mina känslor, jag tänker inte tro mig stressad.. Men jag kommer dock fortsätta längta, och fortfarande ställa frågan om varför det tar sådan tid! Längtan ni vet..

Mycket bra sagt! Precis så jag menar


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av zliddret:

Fast man har nog full rätt att gnälla utan att en hög med så kallade fanboys/ fangirls kommer och vrålar för man talar illa om deras älskade spel.

Varför satsa på vapen m.m när diverse äckliga buggar ännu existerar? Är inte sådant något man ska prioritera före allt annat? Jag är fullt medveten om att spelet är ett early access, men man satsar inte på vapen,fordon m.m före innan man fixat andra viktigare grejer.

Jag har större förhoppningar om h1z1 än vad jag har om dayz standalone

Vad jag har förstått så är det vanligt att man under en alfa lägger till så mycket saker som möjligt. För att sedan under beta-fasen plocka ur saker en efter en och åtgärda problem. Man kan väl ana att utvecklarna i och för sig lägger en del energi på att fixa spelförstörande buggar under alfan också. Men t.ex. att zombies går igenom väggar får vi nog leva med ett tag till.


signatur

"When there is no more room in hell, the dead will walk the earth."

Medlem

Modden breaking point till Arma 3 känns så mycket bättre än vad dayz gör just nu. Hade nog varit ett klokare val av dem att vänta in Arma 3 och släppa det som en expansion eller liknande. Så mycket mer tidskrävande att bygga det från grunden och det känns inte som att det blir så mycket bättre än vad det kunde ha varit om de bara kört på Arma 3.

Medlem

alltså detta spelet har inget att komma med igentligen längre.

tagit alldeles för lång tid indie studios utvecklar snabbare på 3 man.

Medlem

Jag gillar DayZ men tycker att det är klart motiverat att klaga på utvecklingstiden av spelet med tanke på vad Rocket utlovade i början av utvecklingen.

Det finns inget alternativ till DayZ som har något att komma med i jämförelse men Rocket/Bohemia förtjänar definitivt all skit de får för den långa utvecklingen.

Medlem

När DayZ väl är spelbart lär jag älska det men tills dess kommer jag nog kunna tillfredsställa överlevnadssuget i andra liknande spel.

Medlem

Jag är närmast övertygad om att spelet kommer bli "Abandonware".

Dom kommer släppa det i ett stadie som är sämre än moden och H1Z1 och gå vidare.

Som dom håller på nu kommer det ta minst 2-3 år innan det ens är spelbart.

Är ju nog med spelare nu med tanke på hur värdelöst spelet är så kommer aldrig bli klart.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Jag gillar DayZ men tycker att det är klart motiverat att klaga på utvecklingstiden av spelet med tanke på vad Rocket utlovade i början av utvecklingen.

Det finns inget alternativ till DayZ som har något att komma med i jämförelse men Rocket/Bohemia förtjänar definitivt all skit de får för den långa utvecklingen.

missförstår jag dig eller säger du inget spel har mer kodning? rust har fått börja om hela sin kodning i rust för att kunna fortsätta för att göra det spel folket ville ha och i snabb hastighet. dom har gjort allt detta och är vid samma punkt som dom vart innan, och day z har släppt 2-3 patcher, och det är inga stora sådan in på playrust och läs.

sen kan man inte kalla rust indie alls, men man bör ju undra hur många jobbar på day z? är motorn så jävla jobbig att arbeta med? är källkoden så kass? är det inkompetent personal?
Ja det finns många fråga jag tror det är källkoden och hur den är uppbyggd.

och att den har onödigt komplex kod att arbeta med.

För det är ett skämt om man tittar på takten dom arbetar på.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Ahris:

Jag gillar DayZ men tycker att det är klart motiverat att klaga på utvecklingstiden av spelet med tanke på vad Rocket utlovade i början av utvecklingen.

Det finns inget alternativ till DayZ som har något att komma med i jämförelse men Rocket/Bohemia förtjänar definitivt all skit de får för den långa utvecklingen.

missförstår jag dig eller säger du inget spel har mer kodning? rust har fått börja om hela sin kodning i rust för att kunna fortsätta för att göra det spel folket ville ha och i snabb hastighet. dom har gjort allt detta och är vid samma punkt som dom vart innan, och day z har släppt 2-3 patcher, och det är inga stora sådan in på playrust och läs.

sen kan man inte kalla rust indie alls, men man bör ju undra hur många jobbar på day z? är motorn så jävla jobbig att arbeta med? är källkoden så kass? är det inkompetent personal?
Ja det finns många fråga jag tror det är källkoden och hur den är uppbyggd.

och att den har onödigt komplex kod att arbeta med.

För det är ett skämt om man tittar på takten dom arbetar på.

"Independent video games (commonly referred to as indie games) are video games created by individuals or small teams generally without video game publisher financial support.

Indie games often focus on innovation and rely on digital distribution. Indie gaming has seen a rise in the latter half of the 2000s decade, primarily due to new online distribution methods and development tools."

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Ahris:

Jag gillar DayZ men tycker att det är klart motiverat att klaga på utvecklingstiden av spelet med tanke på vad Rocket utlovade i början av utvecklingen.

Det finns inget alternativ till DayZ som har något att komma med i jämförelse men Rocket/Bohemia förtjänar definitivt all skit de får för den långa utvecklingen.

missförstår jag dig eller säger du inget spel har mer kodning? rust har fått börja om hela sin kodning i rust för att kunna fortsätta för att göra det spel folket ville ha och i snabb hastighet. dom har gjort allt detta och är vid samma punkt som dom vart innan, och day z har släppt 2-3 patcher, och det är inga stora sådan in på playrust och läs.

sen kan man inte kalla rust indie alls, men man bör ju undra hur många jobbar på day z? är motorn så jävla jobbig att arbeta med? är källkoden så kass? är det inkompetent personal?
Ja det finns många fråga jag tror det är källkoden och hur den är uppbyggd.

och att den har onödigt komplex kod att arbeta med.

För det är ett skämt om man tittar på takten dom arbetar på.

Jag säger att DayZ inte alls skrevs från scratch, det mesta fanns redan färdigt från Arma II och modden när projektet påbörjades. De använder sin egenhändigt utvecklade motor och har all expertis in-house.
Även om det är ett litet team som jobbar på DayZ så känns det som att Rocket åstadkom långt mycket mer helt ensam på några månader än vad hela teamet har gjort på över ett år.

I början av utvecklingen uppskattade Rocket att en spelbar alpha skulle vara ute inom ett halvår och det var knappast en deadline han tog ur luften.

En möjlig orsak är naturligtvis orsakerna till att de byter till infusion engine, jag kan definitivt se problemen med att ljus syns genom väggar mm. och det kanske är något de slösat mycket tid på att försöka fixa i Arma-motorn utan att lyckas.

1
Skriv svar