VM i Smite får prispott på 4 miljoner kronor

Robot
57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
VM i Smite får prispott på 4 miljoner kronor

Jag hade höga förhoppningar på detta spel när jag testa det vilket var många år sen (Jag var en av det första in).

Det hade potential att kunna bli något men jag slutade spela och inte följt det sedans dess.

Är det värt att gå tillbaka och testa? Tyckte spelet var allt för simpelt när jag slutade. Speciellt shoppen var kass då. Har dem gjort några framsteg?


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Releasehästryttare

4 miljoner är ju typ vad dota 2 tunerineng ökar med i veckan

De börjar spela på kommande tisdag

Medlem
Skrivet av joffjoff:

Jag hade höga förhoppningar på detta spel när jag testa det vilket var många år sen (Jag var en av det första in).

Det hade potential att kunna bli något men jag slutade spela och inte följt det sedans dess.

Är det värt att gå tillbaka och testa? Tyckte spelet var allt för simpelt när jag slutade. Speciellt shoppen var kass då. Har dem gjort några framsteg?

Alltså spelet är riktigt kul och gameplay är lika så, men det är så sjuk obalanserat och MM suger dase.

Men det är väl likadant på de flesta pvp spel.

Medlem
Skrivet av joffjoff:

Jag hade höga förhoppningar på detta spel när jag testa det vilket var många år sen (Jag var en av det första in).

Det hade potential att kunna bli något men jag slutade spela och inte följt det sedans dess.

Är det värt att gå tillbaka och testa? Tyckte spelet var allt för simpelt när jag slutade. Speciellt shoppen var kass då. Har dem gjort några framsteg?

Massor , det är långt från som det va i början - shoppen ändrades mycket för några månader sen, tror det va till release dom gjorde stor ändring på den. Men det är MYCKET som är bättre å snyggare upplagt än det va i början. nästan ett helt annat spel från ett år sen bara ^^

Inaktiv
Skrivet av Devan:

4 miljoner är ju typ vad dota 2 tunerineng ökar med i veckan

De börjar spela på kommande tisdag

4 miljoner är mycket det med. Vinnare på Dreamhack får 100 lökar. Knappt.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Devan:

4 miljoner är ju typ vad dota 2 tunerineng ökar med i veckan

De börjar spela på kommande tisdag

4 miljoner är mycket det med. Vinnare på Dreamhack får 100 lökar. Knappt.

dreamhacks dota2 turnering hade ca 1,7 miljoner kronor i potten


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

Det var längesen jag spelade Smite nu, hade jäkligt skoj och gillar verkligen spelet men det som dödade det lite för mig var att det inte fanns något vettigt system för att straffa leavers så nästan varje match var 5v4 eller vice versa.

Medlem

Älskar Smite, spelar det varje dag!
Adda mig gärna för att lira, samma namn som här ;D

Medlem
Skrivet av joffjoff:

Är det värt att gå tillbaka och testa? Har dem gjort några framsteg?

Rekommenderar dig VARMT att gå tillbaka och testa

Bara sen spelet gick ur beta i år har det hänt en hel del grejer, med allt ifrån backend-system som matchmaking och stabilitet, till balans och butikens utformning.

Jag tror du blir nöjd med förbättringarna, samtidigt som det som gjorde Smite roligt från början garanterat finns kvar.

Skrivet av Rakoon:

Alltså spelet är riktigt kul och gameplay är lika så, men det är så sjuk obalanserat och MM suger dase.

Men det är väl likadant på de flesta pvp spel.

Skulle inte säga att Smite lider av värre balansproblem än Dota 2 eller LoL.

Men smaken är som baken, och det viktigaste är iallfall att de konstant omvärderar och patchar just balansen i spelet - som i alla andra mobas.

Medlem
Skrivet av purjo:

Det var längesen jag spelade Smite nu, hade jäkligt skoj och gillar verkligen spelet men det som dödade det lite för mig var att det inte fanns något vettigt system för att straffa leavers så nästan varje match var 5v4 eller vice versa.

säger så här. jag var en av de få i första closed Beta jag med. slutade lira det då ochbörjade igen i september. spelet är sig inte lik längre. grafiken är mycket bättre och allt är helt annorlunda och det känns annorlunda! jag spelar väldigt mycket det!

om du vill börja lira igen och kanske vill lira ihop eller vill att jag ska lära dig lira så är det bara att säga till är lvl 30 och är en competitive spelare

IGN: xTakenZx

samma går för alla andra om ni vill testa det lr lära er att lira det så adda mig gärna!

Medlem

Smite är för mig en förbättring av moba-genren. Tredjeperson innebär att allt siktande sköts manuellt, även de vanliga attackerna som är sk. auto-attacks i andra spel.

Dessutom har du inte något så fånigt som denies. Last hits har också en mindre betydelse, trots att det ändå har en viss minimal inverkan. Det gör att man kan koncentrera sig mer på vad som är roligt - att tampas med andra spelare - än att stå och vänta på last hit.

Jag förstår att det inte är för alla, det är ett stort kliv från ett vanligt moba. Men för oss som efterfrågar lite mer action - kanonlir.

Medlem

Lvl 30, 48 masteries casual spelare
IGN: OdinsVrede

Adda om ni vill spela någon gång

Medlem
Skrivet av joffjoff:

Jag hade höga förhoppningar på detta spel när jag testa det vilket var många år sen (Jag var en av det första in).

Det hade potential att kunna bli något men jag slutade spela och inte följt det sedans dess.

Är det värt att gå tillbaka och testa? Tyckte spelet var allt för simpelt när jag slutade. Speciellt shoppen var kass då. Har dem gjort några framsteg?

Hi-Rez har verkligen lagt ner hela sin tid på detta spel och gör det än idag. Spelet har blivit så sjukt polerat jämfört med hur det var förr. Samt så har de otroligt hyggliga priser när det gäller deras shoppar. Lägg det faktum att de även aktivt diskuterar med sin fanbas på hur de vill att ändringar ska ske under spelet så kan du se att de är väldigt passionerade över det dem gör.

Sen kan man inte heller säga att de dom gör är felfritt. Dom har trots allt misslyckats med Tribes och Global Agenda, men det var på grund av att dom spelen var tydligen inte "Profitable". Inget företag ville investera eller sponsra dom, och som Indie-företag så är det svårt att hålla igång ett spel om det inte finns något pengaflöde att gå efter. (Deras ord då, finns en post på reddit)

Självklart så slår det inte Dota med deras gratishjältar och allt dedär, men det kommer nära just för att du kan köpa ett hjältepaket som ger dig alla framtida och nutida gudar för ungefär 180 kronor, och det är flera timmars speltid. Sen kostar kosmetiken (Premium skinsen så att säga) Ungefär 6 euro var, så det skilljer sig starkt från Leagues galna 20 euro priser, men inte långt ifran Dota's 3-euro priser. (Dota vinner egentligen rent ekonomiskt, men Smite är fortfarande förbannat jäkla kul!)

Fast en sak som Smite har som många andra spel har är VGS systemet, som är din vanliga Battlefield quick-voice command.. men just I detta fallet så fungerar det så jäkla bra att det gör det möjligt för dig som inte talar engelska att kunna kommunicera med lagkamrater utan att kunna språket. Sålänge du vet vad dessa enstaka ord betyder så kommer det att gå bra för dig. (Lyckades spela igenom ett helt spel med en Spansk snubbe utan att han kunde mycket engelska förutom "Sorry no english")

I slutändan så trots deras priser så ligger de ganska så milt i priser enligt mig. Dom konverterar dollarn till Euron på ett rättvist sätt och gör så att alla betalar lika mycket . Sen är spelen också väldigt... VÄLDIGT noobvänligt, och om du har spelat betan så vet du vad jag menar (Det hela med auto-buy och Auto-level, samt så är itemsen enkla att förstå med).

1
Skriv svar