Dayz får ny spelmotor

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av Morganrone93:

Får ju hoppas att optimeringar sker innan det släpps då, samt att de implementerar raw input(snälla). Låg fps går att hantera, men fan inte när musen blir helt oacceptabelt ostabil.

Vet att dom gjorde det bättre för ett par patcher sedan.

Hur länge sedan var det? Sist jag spelade var för tre månader sen.

Medlem
Skrivet av Theo B:

Men slutade inte Dean Hall syssla med DayZ?

Nej, han skulle sluta på Bohemia och flytta hem till Nya Zealand när han slutfört utvecklingen av DayZ.
Jag har för mig att han tog jobbet i Tjeckien för att det var så svårt att få jobb inom spelutveckling i hemlandet. Med DayZ's framgång på sitt CV har han nog tänkt att starta en egen spelstudio hemmavid. Han kanske blir en spelvärldens Peter Jackson (Som egenhändigt startade en hel filmindustri i Nya Zealand)

Medlem
Skrivet av Morganrone93:
Skrivet av Preed:
Skrivet av Morganrone93:

Får ju hoppas att optimeringar sker innan det släpps då, samt att de implementerar raw input(snälla). Låg fps går att hantera, men fan inte när musen blir helt oacceptabelt ostabil.

Vet att dom gjorde det bättre för ett par patcher sedan.

Hur länge sedan var det? Sist jag spelade var för tre månader sen.

Kikade, det var 23e April. Så ungefär 2.5 månader sen.

http://www.pcgamer.com/2014/04/23/dayz-update-adds-new-villag...


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av Morganrone93:
Skrivet av Preed:
Skrivet av Morganrone93:

Får ju hoppas att optimeringar sker innan det släpps då, samt att de implementerar raw input(snälla). Låg fps går att hantera, men fan inte när musen blir helt oacceptabelt ostabil.

Vet att dom gjorde det bättre för ett par patcher sedan.

Hur länge sedan var det? Sist jag spelade var för tre månader sen.

Kikade, det var 23e April. Så ungefär 2.5 månader sen.

http://www.pcgamer.com/2014/04/23/dayz-update-adds-new-villag...

Åh fan, snart dags o prova det igen kanske, om sisådär 3 månder till

Tack för länk!

Medlem

Väntar fortfarande på att de ska fixa "gå igenom väggar" problemet. Har valt bort DayZ tills den "oförlåtliga buggen" är åtgärdad eftersom det skulle bli en alt+f4 och avinstall första gången jag såg det ingame annars...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:

Väntar fortfarande på att de ska fixa "gå igenom väggar" problemet. Har valt bort DayZ tills den "oförlåtliga buggen" är åtgärdad eftersom det skulle bli en alt+f4 och avinstall första gången jag såg det ingame annars...

Vilken bug pratar du om och verkar som du har problem med tempramentet

Medlem
Skrivet av zebtucker:
Skrivet av Kane:

Väntar fortfarande på att de ska fixa "gå igenom väggar" problemet. Har valt bort DayZ tills den "oförlåtliga buggen" är åtgärdad eftersom det skulle bli en alt+f4 och avinstall första gången jag såg det ingame annars...

Vilken bug pratar du om och verkar som du har problem med tempramentet

Zombies går och har alltid gått rakt igenom väggar både i standalone och i modden, det är en bug som inte går att missa om man har spelat DayZ.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av zebtucker:
Skrivet av Kane:

Väntar fortfarande på att de ska fixa "gå igenom väggar" problemet. Har valt bort DayZ tills den "oförlåtliga buggen" är åtgärdad eftersom det skulle bli en alt+f4 och avinstall första gången jag såg det ingame annars...

Vilken bug pratar du om och verkar som du har problem med tempramentet

Zombies går och har alltid gått rakt igenom väggar både i standalone och i modden, det är en bug som inte går att missa om man har spelat DayZ.

Medlem
Skrivet av zebtucker:
Skrivet av Kane:

Väntar fortfarande på att de ska fixa "gå igenom väggar" problemet. Har valt bort DayZ tills den "oförlåtliga buggen" är åtgärdad eftersom det skulle bli en alt+f4 och avinstall första gången jag såg det ingame annars...

Vilken bug pratar du om och verkar som du har problem med tempramentet

Hördu herr amatörpsykolog, jag har problem med spel som inte lever upp till min egen "minsta standard". Det finns buggar (eller features om det hade varit BF-serien) som är så horribla att spelupplevelsen helt förstörs och därför spelar i alla fall inte jag de spel som jag vet skulle vara bra om ett problem åtgärdades. Ett annat exempel var IGI eller om det var IGI 2, minns inte... Rensade ur en barrack på första uppdraget och gick ut ur den och sen kom en trupp ut ur dörren från barracken jag just rensat och sköt mig i ryggen. Nya spawns i SP där man rensat ut är "oförlåtligt". En snabb uninstall där också...

Vad gäller DayZ så vet jag att just detta med väggarna skulle förstöra spelet helt för mig och därför väljer jag bort det tills det är åtgärdat.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av zebtucker:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av ELF:
Skrivet av zliddret:

där snörde jag pengarna ännu längre ner i sjön ser jag. Min dator klarade dayz standalone lite halvt bra som det är nu, men ska dom byta till arma 3 motorn så kan jag lika gärna pissa på spelet helt. Jag som tänkte ge det en chans då det gått över till beta men icket. Synd att man inte kan kräva pengarna tillbaka efter nästan ett år.

Sänk grafiken. Kör du på lägsta redan, då är det nog dags att införskaffa sig en ny dator.

Jo alla har ju inkomst till att köpa nya datorer varje månad eller hur? Man föds med jobb och hela kittet? Lägg ner pappa betalar snacket. Och sedan jag klarar en hel del spel på högre grafik utan några bekymmer. Det är arma skiten som är aningen skum.

Min dator jag köpte för 3 år sen klarar att maxa dayz. Sen så brukar en dator vart tredje år räcka så du behöver 222 kr i månaden är det så svårt att spara ? Dags att sluta gå på soc och skaffa ett Job kanske

Så du sitter och tror alla lever på soc? soc är det sista jag vill leva på,jag utbildar mig till golvläggare vilket jag är klar snart med om någon månad och har stor chans att få börja inom det med sen.
Jag lever på csn för tillfället och vem är du att döma ut mig för hur jag lever? Jag kan ju även säga dig att det är inte bara att gå och få ett jobb, jag har sökt jobb sedan jag gick ut gymnasiet och det är snart 5 år sedan utan att jag lyckats få mer än ett enda extrajobb som varade i 8 månader innan dom fick för sig att vi som jobbade inte skulle få jobba mer.

Min dator klarar i princip alla spel som finns men dayz är det enda som strular, då ser jag det mer som dåligt optimerat än att min dator är för kass.

Och som sagt ge fan i att döma folk efter hur dom lever, det är inte precis att alla valt att leva på små summor som man t.e.x får av sociala.

12
Skriv svar