Saker du trodde när du var liten

Medlem
Saker du trodde när du var liten

Under min barndom hade jag ett antal felaktiga uppfattningar om diverse saker samt en världsbild som kanske inte alltid stämde överens med verkligheten, så som barn ofta har. Jag tänkte vi kunde ta upp saker ni minns att ni trodde men som i efterhand visade sig vara minst sagt inkorrekta.

Jag själv trodde t ex att mina föräldrar alltid körde den längsta vägen för att nå vår destination bara för att reta gallfeber på mig.

Jag trodde även att det gick att bli en RoboCop, att om man blev allvarligt skadad så fanns det teknologi för att göra om en till en cyborg.

Jag trodde på lögnen att man får kramp om man badar efter att man ätit.

Jag trodde att det fanns ett tal som hette "stjärnstopp".


signatur

Burn in the light.

Medlem

Jag trodde på lycka.


signatur

Videomupp

Medlem

Trodde att filtret på cigaretterna var gjorda av kork.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Trodde att; tuggummi som följde med garage pailkids samlarpaket var giftiga och man kunde dö. Zapper-pistolen till NES-8 var tillverkad av utomjordingar (vilket den delvis är). Drack man något varmt innan man åt glass sprack alla tänder.

Förövrigt har en polare lurat i sitt barn att Hemglass-truddelutten är flyglarm, så när glassbilen kommer gömmer han sig under bordet.

Medlem
Skrivet av Olidion:

Förövrigt har en polare lurat i sitt barn att Hemglass-truddelutten är flyglarm, så när glassbilen kommer gömmer han sig under bordet.

Medlem
Skrivet av Olidion:

Trodde att; tuggummi som följde med garage pailkids samlarpaket var giftiga och man kunde dö.

Själv trodde jag att om man svalde dem så fick man mask i magen.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Jag trodde Holland och Nederländerna var samma land....fram tills för ungefär en månad sedan.

Edit: Woops! Feltänk. Jag trodde Holland och Nederländerna var två olika länder fram tills för en månad sen *Facepalm*


signatur

Everybody needs help.

Skägg.
10 Chambers

Trodde att världen skulle gå under ett visst datum, för att jag hade läst det i en Ding Ding Värld.


signatur
Medlem

En ding ding värld, vilken härlig blaska det var. Typ internet / flashback i papperform

Skribent

Jag trodde allt skulle bli bättre när jag blev äldre.


signatur

I am the black wizards.

phi
Medlem
Skrivet av Olidion:

En ding ding värld, vilken härlig blaska det var. Typ internet / flashback i papperform

Aftonbladet är ju dagens svar på en ding ding värld.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av Apministern:

Jag trodde Holland och Nederländerna var samma land....fram tills för ungefär en månad sedan.

Edit: Woops! Feltänk. Jag trodde Holland och Nederländerna var två olika länder fram tills för en månad sen *Facepalm*

För att vara petig så är faktiskt Holland och Nederländerna inte samma land. Holland är bara ett område i Nederländerna. Precis som Småland är en del av Sverige.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Mjölk ger starka ben. Trodde de gav starka ben som de man går med och inte skelettbenen.

Om man ska hoppa från en brinnande byggnad, så kan man hoppa med en stol och hoppa av när det är kort avstånd kvar för att rädda sig själv.
http://anongallery.org/img/114/your-building-is-on-fire-troll...

Medlem

Jag trodde att vuxna aldrig ljög.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Om man ska hoppa från en brinnande byggnad, så kan man hoppa med en stol och hoppa av när det är kort avstånd kvar för att rädda sig själv.
http://anongallery.org/img/114/your-building-is-on-fire-troll...

Haha klockrent!

Skägg.
10 Chambers

Att man kunde göra barn genom att vara för länge med någon i kuddrummet på dagis.


signatur
Medlem

Jag fick för mig att nyponsoppa tillverkades genom att man mosade ett nypon, hällde på lite socker och körde det i micron. Utan tallrik förstås.


signatur

Övning ger träning.

Medlem

Jag trodde man kunde köra metall i micron. Att det var fel tänkt av mig bevisades när jag försökte köra en blöt monstertruck stor som en vuxen mans knytnäve däri.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av Olidion:
Skrivet av Kaleid:

Om man ska hoppa från en brinnande byggnad, så kan man hoppa med en stol och hoppa av när det är kort avstånd kvar för att rädda sig själv.
http://anongallery.org/img/114/your-building-is-on-fire-troll...

Haha klockrent!

Förvånad att ingen spelfysik tillåter det.

Skrivet av Johan Olander:

Jag trodde allt skulle bli bättre när jag blev äldre.

Det trodde vi alla...


signatur

rock n roll aint noise pollution

Medlem

Åt man äppelkärnor så skulle ett äppelträd börja växa i magen och ut genom näsa, öron osv.

Åt man hundmat så blev man en hund, samma sak med kattmat.

Medlem

Att man får fyrkantiga ögon av att spela för mycket tv spel eller av att se på för mycket tv, jag trodde på det men blev lite skeptisk när jag aldrig såg någon människa med fyrkantiga ögon.

Medlem

Det fanns en hemlig kod till NES-8 Ice Hockey så man kunde få lagen i elitserien.

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Olidion:
Skrivet av Kaleid:

Om man ska hoppa från en brinnande byggnad, så kan man hoppa med en stol och hoppa av när det är kort avstånd kvar för att rädda sig själv.
http://anongallery.org/img/114/your-building-is-on-fire-troll...

Haha klockrent!

Förvånad att ingen spelfysik tillåter det.

https://www.youtube.com/watch?v=Cfmdl9-tnSU#t=495
Close enough?

Medlem

Jag trodde att förr i tiden när t.ex mormor var liten så såg alla världen i svart och vitt eftersom
allting på tv från den tiden var i svart och vitt.

Medlem

Trodde också att det var en jättestor Toblerone i förpackningen du kan vinna på Liseberg.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Tvestjärtar kröp in i öronen när man sov och åt av hjärnan.

Medlem
Skrivet av Olidion:

Tvestjärtar kröp in i öronen när man sov och åt av hjärnan.

Jag har varit med om att en Tvestjärt krypit in i mitt öra... jag låg dock inte och sov, jag lirade basket på farsans garageinfart med några kompisar. Tror och hoppas att den inte åt av min hjärna


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Trodde att hela världen bokstavligt svajade under mig efter jag snurrat runt och lagt mig på golvet, att moln var som skumgummi och man kunde hoppa runt på dem. Sen trodde jag också att det fanns speciella ficklampor som hade en ljusstråle man kunde gå på. Saknar det lite granna,det där mjuka täcket av illusioner man inte hade lärt sig att se igenom, men man kan ju fortfarande roa sig med att tänka på omöjliga saker


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem

Att vuxna i närheten kunde höra mina tankar om jag tänkte på något dumt.

Att tuggummi kunde fastna på lungorna eller hjärtat när det trillade ner på väg till magen om man svalt det.

Att man kunde bygga egna Sonic-skor. Det följde med en ritning i en serietidning.


signatur

I'm a snake, follow me!

12
Skriv svar