Far Cry 4 innehåller många kvinnor

Medlem
Skrivet av Dicez:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Skelögd:

Bra, då kanske vi för en stund slipper se skitartiklar av den hysteriska feministen Arnroth.

Tänk om vi samtidig slapp se dina värdelösa inlägg...för mycket att önska tydligen

Skall du säga som dubbelpostar och skriver ett ännu mer värdelöst sådant... Finns en edit knapp av en anledning.

On topic: Har då hela tiden trott att main skurken är en kvinna då jag bara sett screenshots tidigare, lr var iaf osäker på vad DET var.

Dubbelpost? Förstår inte vad du pratar om.

Är du osäker så är annars hen ett bättre ordval än "det" .

Kjamis

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Dicez:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Skelögd:

Bra, då kanske vi för en stund slipper se skitartiklar av den hysteriska feministen Arnroth.

Tänk om vi samtidig slapp se dina värdelösa inlägg...för mycket att önska tydligen

Skall du säga som dubbelpostar och skriver ett ännu mer värdelöst sådant... Finns en edit knapp av en anledning.

On topic: Har då hela tiden trott att main skurken är en kvinna då jag bara sett screenshots tidigare, lr var iaf osäker på vad DET var.

Dubbelpost? Förstår inte vad du pratar om.

Är du osäker så är annars hen ett bättre ordval än "det" .

Kjamis

Precis det du just gjorde än en gång, du skrev 2 posts i rad när du kunde citerat bägge i en och samma post istället.

Medlem
Skrivet av Dicez:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Dicez:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Skelögd:

Bra, då kanske vi för en stund slipper se skitartiklar av den hysteriska feministen Arnroth.

Tänk om vi samtidig slapp se dina värdelösa inlägg...för mycket att önska tydligen

Skall du säga som dubbelpostar och skriver ett ännu mer värdelöst sådant... Finns en edit knapp av en anledning.

On topic: Har då hela tiden trott att main skurken är en kvinna då jag bara sett screenshots tidigare, lr var iaf osäker på vad DET var.

Dubbelpost? Förstår inte vad du pratar om.

Är du osäker så är annars hen ett bättre ordval än "det" .

Kjamis

Precis det du just gjorde än en gång, du skrev 2 posts i rad när du kunde citerat bägge i en och samma post istället.

https://www.aftonbladet.se/tipsa/

Medlem
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av Andyrew:

Har inte dragit någon liknelse med nazism. Tongångarna på avpixlat är dock väldigt lika de som går här. "Jävla pkmedia, vänstermänniskor, feminister etc". Vita, kränkta män som direkt går i försvarsställning över något så harmlöst som en artikel som egentligen bara driver lite med dem som inte kan ta det.

Uppenbarligen har artikeln fyllt sitt syfte om cirka 250-300 tecken får unga män bakom skärmar prata om pk-media och vänsterfeminister och annat trams.

Låga nivån på journalistik? Det är en artikeln som lyckas med att skapa debatt. Kvinnor i spel behöver uppenbarligen diskuteras.

Du har inte dragit några liknelser med nazism, alltså? Svensk vit makt och nationalism råkade du ta upp som hastigast bland din rädsla för mörker och dylika hjärnspöken , men inte har du dragit några liknelser med nazism. Nej, inte du inte.
Vita, kränkta män är också ett begrepp som är väldigt behändigt att ta till för att förminska folk som inte jublar så fort de får se ännu ett politiskt färgat hafsverk till artikel. Fortfarande förhållandevis få i den här tråden som tramsar om vänsterfeminism/pk-media o s v. Du får det (förmodligen med flit) att låta som att hela tråden består av Mordors onda makter.
Då är det alltså fastställt att dina krav på journalistik är betydligt lägre satta än mina. Att det "skapar debatt" låter väldigt fint, men det gör inte kvalitén på artikeln högre för det. Dessutom fick du det ju nyss att låta som om det bara är en massa vita, kränkta vit makts-nationalister som tramsar i den här tråden, vilka nästan gör dig mörkrädd till och med. Men nu har alltså Johan Olanders mästerligt konstruerade nyhetsartikel skapat debatt? Intressant.

Återigen, jag hävdade att tongångarna är väldigt lika i kommentarsfält på exempelvis axpixlat och nu här i den här nyheten. Du verkar ta väldigt illa vid dig av det. Inte mitt problem. Vill du och flertalet andra här resonera som andra vita konservativa män fine by me.

Vita kränkta män är ett väldigt passande begrepp så fort, just det, en vit ung man känner sig kränkt för att NÅGON annan vill porträtteras på ett sätt som inte är antingen a) förnedrande b) inte i linje med verkligheten.
Om du tycker att det är ett politiskt färgat hafsverk att journalister skriver om att kvinnor (en av Sverige just nu hetaste debatter är jämdställdhet) ska få ta plats i ett tvspel är det snarare du som inte är helt med i din samtid.
Tv-spel är i dagsläget ofta väldigt sexistiska. Detta verkar nu uppmärksammas av diverse olika människor i branschen.
Det är förhållandevis många som har like:at dessa tramsiga vänsterfeminism/pkmedia inlägg. Du kanske borde ta en titt över tråden igen. Jag raljerar inte ens hälften av vad du gör, jag försöker däremot hålla det på en relativt sansad nivå och inte göra det till en shakespearpjäs, tvärtemot dig alltså.
Inget är fastställt, det enda som är fastställt är att du argumenterar som en hormonstinn tonåring på ett kommentarsfält.
Kvalitén på artikeln? Du verkar helt och hållet ha missförstått det journalistiska uppdraget med den här artikeln. Skapa debatt och förmodligen träffa lite ömma punkter. Du är ett levande bevis på att den här artikeln har just det du tror att den saknar, kvalité.

Jag "fick det inte nyss att låta", jag drog en jämförande parallell mellan två olika kommentarsfält på två helt olika sidor, vilket för mig var förbluffande att det kunde vara så lika argument.

Jämställdhet är här för att stanna, bäst att inte bli så provocerad. Dessutom, vem vet. En vacker dag kanske flera som har kommenterat här får träffa en kvinna (om hon pallar med deras trötta kvinnosyn) och får en dotter. Då kanske de inser att det är lite tråkigt när alla snubbar i dagiset får spela fotboll och hon får leka med dockor. Eller när de pratar om kvinnor som de bara är kroppar. Eller när män överröstar en kvinna i en debatt bara för att, DE kan.

Den här hätska stämningen i kommentarsfältet har ingenting att göra med kvalitén. Den handlar om att folk blir förbannade när jämställdhet faktiskt påverkar dem själva.

Alla här inne är FÖR jämställdhet, men inte feminister.

Precis som INGEN är rasist, men....

eller hur grabben?

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av UniDen7ified:
Skrivet av Skelögd:

Bra, då kanske vi för en stund slipper se skitartiklar av den hysteriska feministen Arnroth.

Helt underbart att se att andra också tycker att Arnroth är totalt värdelös! Och många tummar upp dessutom!

Nog för att Arnroths krönikor om kvinnor i spelbranschen oftast är rätt skitnödiga, men ni som sitter och skriver sånna här sandlådekommentarer framstår ju inte som bättre över huvud taget. Å andra sidan tycks en stor del av FZ:s användare bestå av era gelikar, så det kvittar väl för er del.

Jag kanske får söka mig lite mer till andra sidor med skönare läsare och mindre kvasipolitiskt dravel från skribenterna.

Sandlådekommentarer? För att den inte var positiv? Eller för att jag/vi inte förklarade mer ingående varför vi tycker som vi tycker? Jag antar att du antar att jag är en tonåring eller något sådant, låter som det på din kommentar.

Arnroth är en stereotypisk akademiker som tycker alla dem rätta åsikterna om allt.
Jag orkar inte sitta och förklara här för ingående men han är en skenhelig, extremt klychig och modern akademiker som har blivit dresserad till att tycka dessa onaturliga, snusförnuftiga saker. Och jag lovar att han är den första som ställer sig upp och skriker "Fascist" "Rasist" "Sexist" och så vidare, i varje disskusion han kommer i kontakt med.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av UniDen7ified:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av UniDen7ified:
Skrivet av Skelögd:

Bra, då kanske vi för en stund slipper se skitartiklar av den hysteriska feministen Arnroth.

Helt underbart att se att andra också tycker att Arnroth är totalt värdelös! Och många tummar upp dessutom!

Nog för att Arnroths krönikor om kvinnor i spelbranschen oftast är rätt skitnödiga, men ni som sitter och skriver sånna här sandlådekommentarer framstår ju inte som bättre över huvud taget. Å andra sidan tycks en stor del av FZ:s användare bestå av era gelikar, så det kvittar väl för er del.

Jag kanske får söka mig lite mer till andra sidor med skönare läsare och mindre kvasipolitiskt dravel från skribenterna.

Sandlådekommentarer? För att den inte var positiv? Eller för att jag/vi inte förklarade mer ingående varför vi tycker som vi tycker? Jag antar att du antar att jag är en tonåring eller något sådant, låter som det på din kommentar.

Vilket märkligt antagande. Jag har ingen aning om hur gammal du är, och ser inte vad din ålder har för relevans. Det var Skelögds kommentar jag syftade på, och det faktum att du gillade den. Kommentaren var låg, billig och direkt felaktig ("hysterisk feminist"? Kom igen). Därtill var den jävligt irrelevant i sammanhanget, och jag betackar mig patetiska förolämpningar riktade mot ting som dessutom är helt irrelevanta för artikeln i fråga.

Skrivet av UniDen7ified:

Arnroth är en stereotypisk akademiker som tycker alla dem rätta åsikterna om allt.
Jag orkar inte sitta och förklara här för ingående men han är en skenhelig, extremt klychig och modern akademiker som har blivit dresserad till att tycka dessa onaturliga, snusförnuftiga saker. Och jag lovar att han är den första som ställer sig upp och skriker "Fascist" "Rasist" "Sexist" och så vidare, i varje disskusion han kommer i kontakt med.

Vad vill du ha sagt? Jag gillar inte heller Arnroths krönikor om kvinnor i spelbranschen, inte fan känner jag mig för det nödgad att sitta och skrika löjliga förolämpningar likt ett argt barn i sammanhang Arnroth inte ens har att göra med.

Medlem
Skrivet av UniDen7ified:

Jag orkar inte sitta och förklara här för ingående men han är en skenhelig, extremt klychig och modern akademiker som har blivit dresserad till att tycka dessa onaturliga, snusförnuftiga saker. Och jag lovar att han är den första som ställer sig upp och skriker "Fascist" "Rasist" "Sexist" och så vidare, i varje disskusion han kommer i kontakt med.

Mmm, han är verkligen ett typexempel på en sådan där fjant som skulle säga ifrån när någon blir mobbad, eller stå upp för någon som är utsatt. Jävla tönt han är, eller hur mannen, vilken jävla tönt...höhö...hö.

Medlem
Skrivet av Andyrew:

Återigen, jag hävdade att tongångarna är väldigt lika i kommentarsfält på exempelvis axpixlat och nu här i den här nyheten. Du verkar ta väldigt illa vid dig av det. Inte mitt problem. Vill du och flertalet andra här resonera som andra vita konservativa män fine by me.

Försök inte tona ner ditt ursprungsinlägg i efterhand nu. Du drog paralleller till vit makt och nationalism vilket i princip är att kalla folk för nazister om man kan läsa lite mellan raderna.
Den dag du och merparten av Sveriges journalister lär sig att de flesta inte är emot jämställdhet i sig, men däremot jävligt trötta på att allting ska genomsyras av denna evinnerligt skitnödiga retorik desto snabbare slipper vi tjafsa om sådana här petitesser. Du kanske inte ser skillnaden, men det får stå för dig.

Skrivet av Andyrew:

Vita kränkta män är ett väldigt passande begrepp så fort, just det, en vit ung man känner sig kränkt för att NÅGON annan vill porträtteras på ett sätt som inte är antingen a) förnedrande b) inte i linje med verkligheten.

Det är fortfarande ett nedlåtande begrepp med syfte att förminska människor med skiljande åsikter istället för att bemöta deras argument. Om vi vänder på det och skulle kalla det "svarta kränkta män" istället. Fortfarande ok?

Skrivet av Andyrew:

Jag raljerar inte ens hälften av vad du gör, jag försöker däremot hålla det på en relativt sansad nivå och inte göra det till en shakespearpjäs, tvärtemot dig alltså.
Inget är fastställt, det enda som är fastställt är att du argumenterar som en hormonstinn tonåring på ett kommentarsfält.

Du öppnade med att dra parelleller till vit makt och att du blir mörkrädd och försökte sedan väldigt odiskret släta över det hela. Knappast vad jag skulle kalla för sansat. Är inget fastställt eller är något fastställt? Bestäm dig. Det är din rättighet att tycka att jag argumenterar som en horminstinn tonåring (härskarteknik) men det gör det inte på något sätt fastställt förutom i ditt eget huvud, och du kastar sten i glashus.

Skrivet av Andyrew:

Kvalitén på artikeln? Du verkar helt och hållet ha missförstått det journalistiska uppdraget med den här artikeln. Skapa debatt och förmodligen träffa lite ömma punkter. Du är ett levande bevis på att den här artikeln har just det du tror att den saknar, kvalité.

Ursäkta mig om jag drar en smått fånig liknelse här, men det är ganska passande i sammanhanget. Låt oss säga att någon bajsat mitt i gatan. Folk stannar upp, rynkar på näsan och börjar diskutera vem som kan ligga bakom denna vedervärdiga handling. Folk är upprörda och tycker att gatan borde hållas ren från fekalier, medan några få försvarar folks rätt att tömma sin tarm. Har då denna bajshög kvalité för att den skapat debatt? Skapande av "debatt" är inget som i sig innebär kvalité. Nyhetsartikeln är fortfarande oerhört tramsig, och att den då ger upphov till en tramsig kommentarstråd (vilket du själv erkänt att den är) är bara en naturlig utveckling.

Skrivet av Andyrew:

Jämställdhet är här för att stanna, bäst att inte bli så provocerad. Dessutom, vem vet. En vacker dag kanske flera som har kommenterat här får träffa en kvinna (om hon pallar med deras trötta kvinnosyn) och får en dotter. [Blabla, allehanda floskler om fotboll och dockor.]

Jag har redan en kvinna. Hon är både för jämställdhet och feminism och har inga problem med min kvinnosyn. Hon är också evinnerligt trött på alla dessa galenpannor som styr och ställer i debatten. De stjälper mer än hjälper kvinnornas kamp för jämställdhet, och om man tror att det är omöjligt att ha ett friskt, jämställt samhälle om inte precis allt har en könsfördelning på exakt 50% så är man ute och cyklar rejält.

Skrivet av Andyrew:

Den här hätska stämningen i kommentarsfältet har ingenting att göra med kvalitén. Den handlar om att folk blir förbannade när jämställdhet faktiskt påverkar dem själva.

Alla här inne är FÖR jämställdhet, men inte feminister.

Precis som INGEN är rasist, men....

eller hur grabben?

Bara för att DU påstår att alla här inne som inte tycker som du egentligen vill återgå till en medeltida kvinnosyn och inte alls bara reagerar på all skitnödighet och skenhelighet som genomsyrar debatten så blir det inte per automatik fakta.

Att sänka dig till härskartekniker får inte heller dina felaktiga slutsatser att bli mindre fel. Eller vad tror du, grabben?

Hur som helst så är det rätt lönlöst att fortsätta tjafsa om detta då det knappast lär leda någon vart, och tråden har för länge sedan spelat ut sin roll. Måste du tvunget fortsätta så är du välkommen att skicka mig ett PM. Mitt deltagande i den här tråden är nämligen över.

Medlem
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av Andyrew:

Återigen, jag hävdade att tongångarna är väldigt lika i kommentarsfält på exempelvis axpixlat och nu här i den här nyheten. Du verkar ta väldigt illa vid dig av det. Inte mitt problem. Vill du och flertalet andra här resonera som andra vita konservativa män fine by me.

Försök inte tona ner ditt ursprungsinlägg i efterhand nu. Du drog paralleller till vit makt och nationalism vilket i princip är att kalla folk för nazister om man kan läsa lite mellan raderna.
Den dag du och merparten av Sveriges journalister lär sig att de flesta inte är emot jämställdhet i sig, men däremot jävligt trötta på att allting ska genomsyras av denna evinnerligt skitnödiga retorik desto snabbare slipper vi tjafsa om sådana här petitesser. Du kanske inte ser skillnaden, men det får stå för dig.

Vilken tramsig kommentar. Läs om, läs rätt. Jag vet inte hur många fler gånger du behöver höra poängen för att förstå den. Att allting ska genomsyras? Du är så otroligt lost att jag knappt vet vart jag ska börja.

Hade vi levt i ett jämställt samhälle hade det inte funnits ett behov att belysa jämställdheten. Orkar inte skriva mer, om du bemödar dig med att läsa tidningar/forskning borde du veta att Sverige är långt ifrån jämställt. Däremot är Sverige många gånger ett föregångsland, vilket kanske syns i media.

Att det stör dig att jämställdhet diskuteras är enbart ditt problem.

Skrivet av Andyrew:

Vita kränkta män är ett väldigt passande begrepp så fort, just det, en vit ung man känner sig kränkt för att NÅGON annan vill porträtteras på ett sätt som inte är antingen a) förnedrande b) inte i linje med verkligheten.

Det är fortfarande ett nedlåtande begrepp med syfte att förminska människor med skiljande åsikter istället för att bemöta deras argument. Om vi vänder på det och skulle kalla det "svarta kränkta män" istället. Fortfarande ok?

Fast det där var nog den mest orimliga jämförelsen du har dragit. Det är lika mycket ett nedlåtande begrepp som det är ett begrepp som beskriver ett fenomen. Det är en sjukt korkad parallell att kalla det "svarta kränkta män" om du ens förstår varför begreppet existerar. Vita män är den mest privilegierade samlingen människor som ändå känner sig förtryckta. Det är ett perfekt uttryck och om NÅGON känner sig träffad borde man kanske fundera lite på varför man gör det istället.

Skrivet av Andyrew:

Jag raljerar inte ens hälften av vad du gör, jag försöker däremot hålla det på en relativt sansad nivå och inte göra det till en shakespearpjäs, tvärtemot dig alltså.
Inget är fastställt, det enda som är fastställt är att du argumenterar som en hormonstinn tonåring på ett kommentarsfält.

Du öppnade med att dra parelleller till vit makt och att du blir mörkrädd och försökte sedan väldigt odiskret släta över det hela. Knappast vad jag skulle kalla för sansat. Är inget fastställt eller är något fastställt? Bestäm dig. Det är din rättighet att tycka att jag argumenterar som en horminstinn tonåring (härskarteknik) men det gör det inte på något sätt fastställt förutom i ditt eget huvud, och du kastar sten i glashus.

Fastställt sett till det vad du pratade om, tappade ett ord i meningen där. Du verkar i övrigt välbekant med härskarteknik.

Skrivet av Andyrew:

Kvalitén på artikeln? Du verkar helt och hållet ha missförstått det journalistiska uppdraget med den här artikeln. Skapa debatt och förmodligen träffa lite ömma punkter. Du är ett levande bevis på att den här artikeln har just det du tror att den saknar, kvalité.

Ursäkta mig om jag drar en smått fånig liknelse här, men det är ganska passande i sammanhanget. Låt oss säga att någon bajsat mitt i gatan. Folk stannar upp, rynkar på näsan och börjar diskutera vem som kan ligga bakom denna vedervärdiga handling. Folk är upprörda och tycker att gatan borde hållas ren från fekalier, medan några få försvarar folks rätt att tömma sin tarm. Har då denna bajshög kvalité för att den skapat debatt? Skapande av "debatt" är inget som i sig innebär kvalité. Nyhetsartikeln är fortfarande oerhört tramsig, och att den då ger upphov till en tramsig kommentarstråd (vilket du själv erkänt att den är) är bara en naturlig utveckling.

En otroligt fånig jämförelse men ja du har rätt, du sa det ju själv.
Om du tycker att jämställdhet är att jämställa med hundbajs vet jag inte vad jag ska säga... jag vet verkligen inte vad jag ska säga. Jag tycker ärligt talat mest synd om dig, jag önskar för din skull att du utvecklar en större känsla för sympati och medkänsla.

Skrivet av Andyrew:

Jämställdhet är här för att stanna, bäst att inte bli så provocerad. Dessutom, vem vet. En vacker dag kanske flera som har kommenterat här får träffa en kvinna (om hon pallar med deras trötta kvinnosyn) och får en dotter. [Blabla, allehanda floskler om fotboll och dockor.]

Jag har redan en kvinna. Hon är både för jämställdhet och feminism och har inga problem med min kvinnosyn. Hon är också evinnerligt trött på alla dessa galenpannor som styr och ställer i debatten. De stjälper mer än hjälper kvinnornas kamp för jämställdhet, och om man tror att det är omöjligt att ha ett friskt, jämställt samhälle om inte precis allt har en könsfördelning på exakt 50% så är man ute och cyklar rejält.

http://ec.europa.eu/justice/gender-equality/gender-pay-gap/in...
http://www.mi.se/publicerat/loneskillnader-mellan-kvinnor-och...

Jämställdhet är ingen åsikt, att det är ojämställt är bara fakta. Att du och din flickvän sedan tycker att det är fånigt att en debatt förs, TROTS att landet Sverige är ojämställt får stå för dig.

Skrivet av Andyrew:

Den här hätska stämningen i kommentarsfältet har ingenting att göra med kvalitén. Den handlar om att folk blir förbannade när jämställdhet faktiskt påverkar dem själva.

Alla här inne är FÖR jämställdhet, men inte feminister.

Precis som INGEN är rasist, men....

eller hur grabben?

Bara för att DU påstår att alla här inne som inte tycker som du egentligen vill återgå till en medeltida kvinnosyn och inte alls bara reagerar på all skitnödighet och skenhelighet som genomsyrar debatten så blir det inte per automatik fakta.

Att sänka dig till härskartekniker får inte heller dina felaktiga slutsatser att bli mindre fel. Eller vad tror du, grabben?

Hur som helst så är det rätt lönlöst att fortsätta tjafsa om detta då det knappast lär leda någon vart, och tråden har för länge sedan spelat ut sin roll. Måste du tvunget fortsätta så är du välkommen att skicka mig ett PM. Mitt deltagande i den här tråden är nämligen över.

Skitnödighet och skenhelighet? Det är så jävla tragiskt att argumentera med dig. Ja, vi kommer absolut inte komma någonvart.

Ett tips, läsvärt för dig:
http://ofrivilligesexisten.blogspot.se/

Medlem
Skrivet av Andyrew:

Skitnödighet och skenhelighet? Det är så jävla tragiskt att argumentera med dig. Ja, vi kommer absolut inte komma någonvart.

Ett tips, läsvärt för dig:
http://ofrivilligesexisten.blogspot.se/

Ok! Säg till om du skulle ha några vetenskapligt förankrade bloggar om ofrivilliga nazister och puckelpister ifall jag skulle vara någon av dessa också. Bättre att ta det säkra före det osäkra och stoppa alla isterband i sin linda som du säkert förstår. Hoppas du har en trevlig dag. Puss.

Medlem

Men det va jävlar vilket skitspel det här verkar vara.

Skriv svar