Diskussion: Börjar vi se slutet på Call of Duty?

Medlem
Diskussion: Börjar vi se slutet på Call of Duty?

Pc versionen av Ghosts lanserades ju i riktigt dåligt skick, många pc spelare har nog därför struntat helt i att köpa det. Vi får spekulera vidare med Advanced Warfighter ifall det inte släpps trasigt till pc det med


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag är en pc spelare och kommer alltid att vara, enligt mig själv och alla som jag spelat eller spelar med så är Ghosts det absolut sämsta CoD spelet som har släppts genom åren. Allt jag har att säga om det spelet är bara negativt så det finns ingen anledning att dra upp den listan.

Från Black Ops till Ghosts så är det Black Ops spelen som är dom bästa, BO2 hade en riktigt skön känsla och det hade en del bra maps för search and destroy. Problemet va dock lobby systemet och en del annan småskit som dom enkelt kunnat fixa i en patch men som dock inte hände.

Enligt mig så är Treyarch sista hoppet för CoD serien, det är helt enkelt så att det bara är dom som har kunnat plocka fram bra spel den senaste tiden. Det är alldeles för mycket framtids tänk så jag har därför en stor förhoppning om att Trayarchs nästa spel kommer att va ett nytt spel baserat på WW2.

Det nya Advanced Warfare har inte alls övertygat på mig och kommer inte bli något köp för min del.

Medlem

Det är inte ett dugg ovanligt. Några månader efter att Black Ops släpptes så hade spelarna gått tillbaka till MW2 istället, så det här är inget unikt. Vissa spel i serien är sämre än anra och då går man tillbaka till det som var bättre.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Som det redan nämnts tror jag det handlar om kvalitén på den individuella titeln snarare än spelseriens popularitet.

Medlem

Call of Duty är inte längre som det en gång var. Nu är det futuristiskt och ännu mer överdrivet. Saknade tiderna med de första spelen fram till Call of Duty 3.
Modern Warfare 1 var roligt som omväxling och Modern Warfare 2 var helt ok efterföljare med mycket nya roliga saker men serien har helt tappat kontrollen tycker jag.

BO och BOII har bra kartor, vilket Ghosts inte har, därutöver förstår jag varför MW3-MP spelas mest, det är underhållande och har precis allt det som en "CoD-upplevelse" bör ha; träig grafik, slöa kontroller, en ljudkarta hämtad från 1990-talet och gnälliga gamers


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Inte förvånande att den minskar, eftersom det hittills har mycket samma sen CoD 4. Men grund gameplayet som är CoD's styrka kommer fortfarande dra in folk, precis som WoW gör vid varje ny expansion.
Vad som är svårt dock är att få reda på hur många hardcore fans det finns för CoD. De som alltid ska ha nyaste och spelar det exclusivt.

Medlem

Svårt att peka på orsak då MW3 är den mest sålda av alla spelen men ändå inte spelas lika friskt som BO2 eller Ghosts.

En till aspekt på det hela är att BO2 har varit snorbilligt ett bra tag medans Ghosts inte riktigt ännu nått ner i pris.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Det skulle vara intressant att se hur många det är som spelar Cod4 fortfarande. Senaste gången jag installerade (förra året) så hittade jag fler servrar i det spelet än vad jag gjorde i spel som t.ex Battlefield 3...

Medlem
Skrivet av walter_iego:

BO och BOII har bra kartor, vilket Ghosts inte har, därutöver förstår jag varför MW3-MP spelas mest, det är underhållande och har precis allt det som en "CoD-upplevelse" bör ha; träig grafik, slöa kontroller, en ljudkarta hämtad från 1990-talet och gnälliga gamers

Det mesta kan jag hålla med om men hur kan du tycka kontrollerna är slöa? Imo så är CoD jävligt responsivt och känns bra sen kan ju resten diskuteras självklart ;P

Medlem

Aldrig ett IW spel igen efter Mw3 kan jag säga. Körde endast 2 timmar och betalade 500kr(eller 400) för det på release..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Slutade köpa COD spel efter Black Ops 1..... MW3 sket jag i, Black Ops 2 och Ghosts likaså..

Kommer skita i Advanced Warfighter också. COD serien är död för mig.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Jag köpte Ghost på releasedagen via steam och detta enkom på grund utav att jag gillade Black Ops 2 så himla mycket. Det är ett fåtal i mitt liv som jag känt mig så lurad som jag gjorde efter det köpet.

Känslan i jämförelse med BLOPS2 var obefintlig och spiken i kistan för mig blev att du inte kunde ändra på FOV-inställningarna(förutom om du nyttjade ett externt program...)

Det kanske låter som en banal pryl men att lira med standardfoven på det spelet leder efter en tids spelande till direkt illamående, jag blir så att säga åksjuk.

Nåväl, fördelen är att jag aldrig igen kommer att förköpa, förboka eller på något vis köpa ett spel på releasedagen igen, speciellt vad gällande COD-spelen utan istället vänta in "pröva-på-helger" och liknande.

På den stora frågan så tror jag inte att serien börjar se något som helst slut, det är alldeles för populärt och kanske framförallt på konsolsidan.

Medlem

Hoppas de om dom inte släpper ett mega niec WW2 spel med mega stora maps

Medlem

Jag gillar MW3, Black Ops 2 och Ghosts.
Har förbokat Advanced Warfighter.


signatur

autograph

Medlem

När CoD4 släpptes var det ett mästerligt spel. Vet inte om jag själv skulle tycka om det lika mycket nu som då.

Problemet åtminstone för min egen del, är att spelsmaken förändrats en hel del med åren. 2007 hade jag nyligen införskaffat mig en PS3 och tyckte det var döhäftigt spela online mot andra på en konsol.

Nu 7 år senare har man spelat vartena CoD-spel online och det smakar lika varje gång. Det enda som förändrats är hur maten är upplagd på tallriken. Men det är exakt samma ingredienser varje år.

Det sista spelet jag tyckte om var Modern Warfare 2. Och redan då kände jag att det gick utför. Mer av samma. Black Ops var väl helt okej, men inget nytt. Black ops 2 var ingen höjdare alls. Likaså MW3. Ghosts har för stora banor, men utöver det är samma sak.

Varje år visar utvecklarna sina videor om hur banbrytande deras spel är. Ghosts skulle vara helt fantastiskt med realism, AI-fiskar och supersnabbt mutliplayer.

Nu när Advanced warfare visas är det samma ord igen. Banbrytande med realism, revolutionerade grafikmotor, filmkänsla, etc. Inte fått se något ännu från multiplayer, men tror det blir mer av samma men med futuristiskt tema.

Jag tror att spelare helt enkelt har tröttnat på Call of duty-serien. Ghosts är helt klart sämst i serien. Men tror ändå att seriens glansdagar är förbi.

De som började spela CoD4 som riktigt unga, har blivit äldre och kanske inte ens längre gillar serien.

Varje år har jag hoppats på ett CoD4. Med samma wow-känsla. Men det är lika bra inse sanningen. Det känslan får jag aldrig uppleva igen med CoD-serien.

Tror att Advanced warfare slår försäljningsrekord. Men som vi alla vet, går försäljning och kvalité inte alltid hand i hand. Tror faktiskt att det blir rekordmånga besvikna och då rent av ger upp serien.

Tror faktiskt att om Advanced warfare inte lyckas kvalitétsmässigt på multiplayer-delen, kommer serien förlora många anhängare.

Inaktiv

Jag tror inte att vi ser slutet på CoD (som spelserie lär den hänga med ett par lir till) men däremot så tror jag att serien nått sin peak och inte kommer kunna toppa försäljningsstatistiken lika förkrossande som tidigare.

Konceptet är uttjatat och spelarna har blivit bortskämda med fler och fler spel där de har mer frihet - CoDs gamla unkna korridorer känns mindre och mindre sexiga för varje år som går.

Tror precis som någon annan skribent ovan att den enda studio som har någon chans att gjuta nytt liv i serien är Treyarch.

Moderator | Testpilot

Tycker faktiskt att det nya COD ser någorlunda okej ut.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hoppas fan de..

Medlem

Jag tycker endas de 2 första var riktigt kul, sen började det gå nedför. Prövade Black Ops men tröttnade snabbt, Modern Warfare och senare har jag inte ens orkat pröva.

Medlem

Dom tappade tyvärr mig efter MW, CoD 1 och CoD 2 är däremot bland de roligaste spelen jag har spelat i multiplayer, tillsammans med Day of Defeat: Source gällande WW2-shooters.

Medlem

För mig slutade CoD vara intressant när dom slutade behandla WW2.
Men det är min åsikt

Medlem

Känns som att det med CoD5 WaW tog slut. Det var riktigt dåligt sånär som på zombie-delen och personligen tycker jag inte man rest sig ur det hålet än, trots satsningar på grafik och hela fan.

CoD4 med promod att tävla i var riktigt roligt. En hel del av det var tråkigt, som pixelgranater och hela fan men det hade ett tempo som många spel saknar. Vanilla eller public var det rätt tråkigt också.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Känns som det är ett problem i båda mina gamla favorit FPS CoD och BF!

Är ju knappt nå nytänk i dessa spel nuförtiden, samma spel i ny förpackning för ett pris av 600kr! Ghost blev det första spel som jag bojkotta och nu blir det bojkotta Hardline när det kommer..

Synd bara att en hel del folk måste inse detta innan det kommer bli någon förändring...

Medlem

Ja för CoD lever ju på PC marknaden.

Ish
Medlem

Kan alltid hoppas.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Personligt tycker jag att Ghost var ett skämt för att vara ett COD. Spelade igenom storyn, tyckte var helt ok. Men Gud MP läge, vad jag ogillar det. Sjukt tråkigt att lira. Så än i dag kör jag MW3. Och ser framemot AW. Sen tycker jag att COD-branschen är lite framfusig då deras största fokus är att lura så många spelare som möjligt för att känna pengar. Tycker att dom överdriver med DLC skiten

Medlem

Spelserien känns bara trött nu. Tycker att de ska ge serien ett par års vila.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Börjar blir tjatigt med CoD, och dem pruttar ut spelen för ofta.

12
Skriv svar