Kinect 2 till pc släpps nästa vecka

Robot
Kinect 2 till pc släpps nästa vecka

Microsoft ger inte upp kampen för att få folk att styra Windows med kroppen.

#microsoft, #sony, #nintendo, #kinect-adventures


Medlem
Kinect 2 till pc släpps nästa vecka

Den enda anledningen jag är intresserad över huvud taget är potentialen tillsammans med VR, det hänger lite på hur låg latens man kan klämma ur den men det lär vara hästlängder bättre än Kinect som redan nu ger ganska intressanta resultat.

Medlem

Dyr? Som artikeln säger så vänder den sig till företag och utvecklare. För en fastighetsmäklarfirma som vill erbjuda Kinect-styrd bläddring mellan försäljningsobjekt i ett skyltfönster så är väl 1725 kr kaffepengar.

Medlem
Skrivet av GreatCthulhu:

Dyr? Som artikeln säger så vänder den sig till företag och utvecklare. För en fastighetsmäklarfirma som vill erbjuda Kinect-styrd bläddring mellan försäljningsobjekt i ett skyltfönster så är väl 1725 kr kaffepengar.

Välkommen till FZ, ett steg bakom aftonbladet!

Medlem
Skrivet av GreatCthulhu:

Dyr? Som artikeln säger så vänder den sig till företag och utvecklare. För en fastighetsmäklarfirma som vill erbjuda Kinect-styrd bläddring mellan försäljningsobjekt i ett skyltfönster så är väl 1725 kr kaffepengar.

Frågan är om slutversionen blir mycket billigare, det är tvivelaktigt.

Skrivet av Rurounin:

Den enda anledningen jag är intresserad över huvud taget är potentialen tillsammans med VR, det hänger lite på hur låg latens man kan klämma ur den men det lär vara hästlängder bättre än Kinect som redan nu ger ganska intressanta resultat.

Same.

Redaktör
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av GreatCthulhu:

Dyr? Som artikeln säger så vänder den sig till företag och utvecklare. För en fastighetsmäklarfirma som vill erbjuda Kinect-styrd bläddring mellan försäljningsobjekt i ett skyltfönster så är väl 1725 kr kaffepengar.

Välkommen till FZ, ett steg bakom aftonbladet!

Den kostar ungefär dubbelt så mycket som förra Kinecten. Jag behöver inte vara kvällstidning för att tycka det är väsentligt att nämna.


signatur
Medlem

Ge oss mer Kinect! Blev så besviken på den lilla rörelsedosan jag köpte från USA. Ligger och skräpar i någon låda och namnet bortgömt.

Skrivet av Domitianus:
Skrivet av stormense:

Ge oss mer Kinect! Blev så besviken på den lilla rörelsedosan jag köpte från USA. Ligger och skräpar i någon låda och namnet bortgömt.

Leap Motion?

Ja, så heter manicken jag glömt vart jag lagt den. En katastrofal produkt enligt min åsikt.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av stormense:

Ge oss mer Kinect! Blev så besviken på den lilla rörelsedosan jag köpte från USA. Ligger och skräpar i någon låda och namnet bortgömt.

Leap Motion?

Medlem

Tror en kinect som är anpassad tilwatchl PC kan hjälpa indie-utvecklare och folk som gör animerade filmer på fritiden.

https://www.youtube.com/watch?v=-IdvqHhXPwg

Medlem

Är det någon som vet hur hög tröskel det är för att kunna koda något vettigt till Kinect?

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av GreatCthulhu:

Dyr? Som artikeln säger så vänder den sig till företag och utvecklare. För en fastighetsmäklarfirma som vill erbjuda Kinect-styrd bläddring mellan försäljningsobjekt i ett skyltfönster så är väl 1725 kr kaffepengar.

Välkommen till FZ, ett steg bakom aftonbladet!

Den kostar ungefär dubbelt så mycket som förra Kinecten. Jag behöver inte vara kvällstidning för att tycka det är väsentligt att nämna.

Skrivet av Tompa:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av GreatCthulhu:

Dyr? Som artikeln säger så vänder den sig till företag och utvecklare. För en fastighetsmäklarfirma som vill erbjuda Kinect-styrd bläddring mellan försäljningsobjekt i ett skyltfönster så är väl 1725 kr kaffepengar.

Välkommen till FZ, ett steg bakom aftonbladet!

Den kostar ungefär dubbelt så mycket som förra Kinecten. Jag behöver inte vara kvällstidning för att tycka det är väsentligt att nämna.

Och en Playstation 4 kostar 2500 kr mer än en Playstation 3. Vad är din poäng? Slänga skit på Microsoft? Pinsamt.

Medlem
Skrivet av GreatCthulhu:

Och en Playstation 4 kostar 2500 kr mer än en Playstation 3. Vad är din poäng? Slänga skit på Microsoft? Pinsamt.

Steget mellan denna versionen av Kinect och den förra är väl mycket mindre än steget mellan PS4 och 3? Det är ju inte Kinect till 360 och PC som vi jämför, utan Kinect till One och PC.

Frågan är varför PC-versionen kostar så mycket mer än One-versionen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Redaktör
Skrivet av GreatCthulhu:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av GreatCthulhu:

Dyr? Som artikeln säger så vänder den sig till företag och utvecklare. För en fastighetsmäklarfirma som vill erbjuda Kinect-styrd bläddring mellan försäljningsobjekt i ett skyltfönster så är väl 1725 kr kaffepengar.

Välkommen till FZ, ett steg bakom aftonbladet!

Den kostar ungefär dubbelt så mycket som förra Kinecten. Jag behöver inte vara kvällstidning för att tycka det är väsentligt att nämna.

Skrivet av Tompa:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av GreatCthulhu:

Dyr? Som artikeln säger så vänder den sig till företag och utvecklare. För en fastighetsmäklarfirma som vill erbjuda Kinect-styrd bläddring mellan försäljningsobjekt i ett skyltfönster så är väl 1725 kr kaffepengar.

Välkommen till FZ, ett steg bakom aftonbladet!

Den kostar ungefär dubbelt så mycket som förra Kinecten. Jag behöver inte vara kvällstidning för att tycka det är väsentligt att nämna.

Och en Playstation 4 kostar 2500 kr mer än en Playstation 3. Vad är din poäng? Slänga skit på Microsoft? Pinsamt.

Jag tänkte lite fel - nypriset för första Kinecten var ca 1500 (med ett spel), den var alltså inte hälften så dyr som Kinect 2 vid lanseringen. Dyrare är den likväl, men jag kunde ha skippat "dyr" i rubben - det håller jag med om. Fixat nu.


signatur
k3m
Medlem

Jag gillar iden med Kinect till pc kan man styra pc med den så kommer jag köpa den iaf. Självklart ska den fungera bra oxå.

Medlem
Skrivet av GreatCthulhu:

Dyr? Som artikeln säger så vänder den sig till företag och utvecklare. För en fastighetsmäklarfirma som vill erbjuda Kinect-styrd bläddring mellan försäljningsobjekt i ett skyltfönster så är väl 1725 kr kaffepengar.

Artikeln säger VERKAR.. det är alltså ett antagande. Microsoft vänder sig till ALLA som är dumma nog att kasta pengar på den här produkten.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av gamer_:

Är det någon som vet hur hög tröskel det är för att kunna koda något vettigt till Kinect?

Beror helt på vad du vill hitta på. Är det spel du är ute efter så är det smidigt att använda XNA. Vill du göra någon annan magi så känns det som att man behöver kunna mer mattematik än programmering

Skulle vara kul att testa kinect2 och se om det är någon märkbar skillnad jämfört med den första kinecten.Ökad FOV och högre upplösning på djupmappen har ju ingen dött av.

jkw
Medlem

Tvivlar på att de har meckat ihop drivrutiner till min OSX PC eller min LinuxMint PC. Förmodligen gäller det bara Windows PC, men som vanligt missledande titlar.

Medlem
Skrivet av Katana:
Skrivet av gamer_:

Är det någon som vet hur hög tröskel det är för att kunna koda något vettigt till Kinect?

Beror helt på vad du vill hitta på. Är det spel du är ute efter så är det smidigt att använda XNA. Vill du göra någon annan magi så känns det som att man behöver kunna mer mattematik än programmering

Skulle vara kul att testa kinect2 och se om det är någon märkbar skillnad jämfört med den första kinecten.Ökad FOV och högre upplösning på djupmappen har ju ingen dött av.

Har inte någon specifik idé vad jag vill göra tyvärr, men man kanske kommer på något Blir troligen inte ett spel utan något annat. Om det är mycket matte gör inget, blir snart färdig civilingenjör så det borde inte vara något större problem.

1
Skriv svar