Barn kommenterar fenomenet Game Boy

Robot
Barn kommenterar fenomenet Game Boy
Medlem
Barn kommenterar fenomenet Game Boy

Har personligen aldrig tyckt dessa videos har varit särskilt roliga. Antagligen just på grund av att de små människorna blir filmade medans de är medvetna om det, och "acts accordingly".


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Jaså tycker barn att gamla saker ser konstiga ut? Well I'll be damned! Det kunde jag ALDRIG tänka mig.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Inaktiv

Usch vad gammal man är

Medlem

Men... Kom igen nu! Jag är väl inte så gammal än?


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

"You have to actually press buttons..."

Medlem

Jisses vad generationerna blir bortskämda. "Min Ipad hit och min Ipad dit..." Mina barn får börja från början. NES/Gameboy tills de blir gamla nog för CoD

Medlem

Har ni lite sommartorka på FZ?

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Jisses vad generationerna blir bortskämda. "Min Ipad hit och min Ipad dit..." Mina barn får börja från början. NES/Gameboy tills de blir gamla nog för CoD

Bortskämd hur då, menar du? Vad är det som är så annorlunda nu gentemot den tidigare generationen där varannat barn hade Gameboy?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Tyckte inte det var roligt ett dugg. Kändes påtvingat ifrån barnen.

Medlem

Såg en lite miss i stavningen. Eller så är det så att det kallas för Game Boyd.

Medlem

Gameboy kom lite före min tid tyvärr. Däremot så satt jag med gameboy color minns jag, pokemon, harry potter, DONKEY KONG var väl det jag spelade, har fortfarande allt det kvar.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Inaktiv
Skrivet av Pholiage:

Jisses vad generationerna blir bortskämda. "Min Ipad hit och min Ipad dit..." Mina barn får börja från början. NES/Gameboy tills de blir gamla nog för CoD

Börjar de med VHS och kassett också?


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av matte89:
Skrivet av Pholiage:

Jisses vad generationerna blir bortskämda. "Min Ipad hit och min Ipad dit..." Mina barn får börja från början. NES/Gameboy tills de blir gamla nog för CoD

Börjar de med VHS och kassett också?

VHS fick mina bror och systersöner och döttrar börja med, finns ingen anledning att låta en bra samling barnfilmer gå till spillo bara för att den är på ett föråldrat format.

När dom börjar tjäna egna pengar kan dom börja ställa krav och vara kräsna.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Förstår mig inte på varför folk hela tiden ipad hit och ipad ditt, riktigt mög är ju vad det är igentligen.

Hur ska våran nästa generation klara sig. när allt ska vara skräddarsytt till dig och du behöver inte lära dig eller förstå dig på ett jävla dyft.

Jag kommer aldrig tvinga på mina ungar något, men jag kommer iaf visa dom saker där dom får använda hjärnan så dom får roligt, men samtidigt får dom en kunskap och ett redskap att använda resten av livet.

Och det heter en pc,sen om dom sedan hatar det och vill ha en ipad so be it.

Men detta påtvingande utav komerciellt skitapple får mig att kräkas.

Det är ungefär som adidas i skolan förr, tydligen har inte den generationen man växt upp med lärt sig ett jävla dyft.

Att märke spelar noll roll, utan det är vad du kan göra med det som spelar roll.

Och nej detta är inte riktat till barnen utan stackarnas föräldrar som förgiftat dom gg uppfostran.

ELF
Medlem

Skulle fortfarande vilja ha ett GameBoy Advance. Suktade efter det så hemskt mycket när jag var yngre. Har ju råd, men känns lite onödigt.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Blir så frustrerad när en av dom tycker att knappar är "gammalt" och inte ska användas längre. Dafuq?

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Jisses vad generationerna blir bortskämda. "Min Ipad hit och min Ipad dit..." Mina barn får börja från början. NES/Gameboy tills de blir gamla nog för CoD

Om jag får barn kommer de endast få leka med pinnar och kottar

Medlem

Dock är väl Game Boy nyare än NES.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Förstår mig inte på varför folk hela tiden ipad hit och ipad ditt, riktigt mög är ju vad det är igentligen.

Hur ska våran nästa generation klara sig. när allt ska vara skräddarsytt till dig och du behöver inte lära dig eller förstå dig på ett jävla dyft.

Jag kommer aldrig tvinga på mina ungar något, men jag kommer iaf visa dom saker där dom får använda hjärnan så dom får roligt, men samtidigt får dom en kunskap och ett redskap att använda resten av livet.

Och det heter en pc,sen om dom sedan hatar det och vill ha en ipad so be it.

Men detta påtvingande utav komerciellt skitapple får mig att kräkas.

Det är ungefär som adidas i skolan förr, tydligen har inte den generationen man växt upp med lärt sig ett jävla dyft.

Att märke spelar noll roll, utan det är vad du kan göra med det som spelar roll.

Och nej detta är inte riktat till barnen utan stackarnas föräldrar som förgiftat dom gg uppfostran.

Generationen innan oss undra säkert samma sak men människan anpassas.
Ska själv bli förälder i Augusti och ja iPad är kanske nåt skit men den fyller sin funktion. Har du varit på middagar med barn utan tillgång till ipad och med tillgång så tackar dom flesta gudarna för ipad.

Anser själv att pc är pasé eller du kör linux?
Har grävt ner min pc på soptippen till förmån av mac.
Då har jag trots allt brukat Windows sen 3.11 till dagens Windows 8

Kommer du själv sitta med en pc när de e dags själv? Låter inte som du har barn på g men de händer mycket inom tekniken. Ge barnen sin egna bana och tvinga dom inte på nåt.
Jag börja med dos och windows 3.1 av nyfikenhet.

Medlem

Jag känner mig gammal.

Edit: Gillade videon! Visst är jag inte förvånad över deras reaktioner men det är underhållande ändå.

Medlem
Skrivet av delli:

Har du varit på middagar med barn utan tillgång till ipad och med tillgång så tackar dom flesta gudarna för ipad..

Shit vad sorgligt. I andra länder går ungarna ut och leker medan de vuxna har middag.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Har personligen aldrig tyckt dessa videos har varit särskilt roliga. Antagligen just på grund av att de små människorna blir filmade medans de är medvetna om det, och "acts accordingly".

Det är olagligt att publicera bilder på folk om de inte är medvetna om det, gäller även barn.

Personligen älskar jag att kolla på 'Elders react'

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Apministern:

Har personligen aldrig tyckt dessa videos har varit särskilt roliga. Antagligen just på grund av att de små människorna blir filmade medans de är medvetna om det, och "acts accordingly".

Det är olagligt att publicera bilder på folk om de inte är medvetna om det, gäller även barn.

Personligen älskar jag att kolla på 'Elders react'

Jävlar. Tänk då på alla "reaction"-videos som finns på youtube isåfall


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av delli:

Har du varit på middagar med barn utan tillgång till ipad och med tillgång så tackar dom flesta gudarna för ipad..

Shit vad sorgligt. I andra länder går ungarna ut och leker medan de vuxna har middag.

Håller med till 100% Jag kommer aldrig ge mina barn en ipad som barnvakt. Riktigt tragiskt att man inte har tid för sina ungar.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av caelestis:

"You have to actually press buttons..."

Påminner mig om den här scenen haha.
https://www.youtube.com/watch?v=KMy1zO8m8sM

Skrivet av Scarth:

Blir så frustrerad när en av dom tycker att knappar är "gammalt" och inte ska användas längre. Dafuq?

Håller med, fysiska knappar är bara så mycket bättre än en platt yta utan någon som helst känsla för fingertopparna, särskilt när det gäller spel med mycket action.

Medlem
Skrivet av von_lidl:

Har ni lite sommartorka på FZ?

Ja,man undrar vad som försiggår bakom kulisserna hos FZ headquarters när skräp som detta hamnar på första sidan.

Skräp er förfan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Skulle fortfarande vilja ha ett GameBoy Advance. Suktade efter det så hemskt mycket när jag var yngre. Har ju råd, men känns lite onödigt.

Köpte mig ett GBA faktiskt förra månaden. Fann ett billigt i komplett skick på Tradera.

Använder dock enheten mest till mitt GC för att testa funktionerna där. Men även som handkontroll till min Gameboy Player till GC.

Tyvärr funkar den sådär att spela på. Skärmen är under all kritik. Går knappt att se vad som händer. Fanns ju en anledning att GBA SP kom hehe.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Pholiage:

Jisses vad generationerna blir bortskämda. "Min Ipad hit och min Ipad dit..." Mina barn får börja från början. NES/Gameboy tills de blir gamla nog för CoD

Bortskämd hur då, menar du? Vad är det som är så annorlunda nu gentemot den tidigare generationen där varannat barn hade Gameboy?

Förstår du inte att barnen har fel BECAUSE REASONS!?

Medlem

Minns min första portabla konsol, Game Boy Color

12
Skriv svar