Snart är man Saturn-ägare

Flakmonkey
Snart är man Saturn-ägare

Det har tagit några år men snart har jag äntligen min alldeles egna Sega Saturn. Denna (som jag uppfattar det) underskattade konsol som trots goda sidor markerade början på slutet för Sega som konsolskapare. Visserligen började det i ärlighetens namn med den katastrofala med 32X och misslyckade Sega CD men eftersom de trots allt krävde en Megadrive för att fungera så lägger bakar jag in dem i den generationen.

Nu har jag inte alltför mycket egen erfarenhet från Saturn, men det som går att läsa om den tyder på att maskinen visserligen inte vara något mästerverk så hade den helt klart sina goda sidor och kanske framförallt bra spel. Jag har därför länge vara intresserad av köpa en så när tillfället uppstod på Tradera att köpa en basenhet med ett par spel samt en komplett originalkartong så var det ju bara att slå till. I slutändan blev det knappast någon kap men det är smällar man får ta.

Det här är ju dock bara såklart början. Nu inleder jakten på de bästa spelen. Jag har redan Tomb Raider, Sega Rally, Virtua Fighter, Ultimate Mortal Kombat 3, Alien Trilogy och Daytona USA Champtionship Circuit Edition så vad behövs utöver det? Nights into Dreams känns som ett måste. Likaså Shining Force. Panzer Dragoon Saga kommer nog stå länge på önskelistan då det trots allt kostar en del.

Finns säkert en himla massa titlar utöver dessa också så kom med alla förslag ni kan tänkas ha!

#blogg

Medlem
Snart är man Saturn-ägare

Segata Sanshiro

Flakmonkey
Skrivet av Bl4ckh4wk:

Segata Sanshiro

Medlem

3D-kontrollen som ingick med Nights är ett måste. Bekvämaste analogspaken någonsin. Gillar du sedan Nights så är Christmas Nights ett måste bara på grund av mysighetsfaktorn kring jul.

Medlem

Guardian Heroes är inte bara det bästa Saturnspelet utan ett av dom allra bästa spelen som gjorts, särskilt i co-op med flera vänner i vs-läget.

Three Dirty Dwarves är ett mycket bra co-op beat em up som inte liknar något annat.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Nu blev jag sugen på att koppla in min Saturn också

1
Skriv svar