R-Kaid-R – ögonerotik för 23 000 kr

Robot
R-Kaid-R – ögonerotik för 23 000 kr

Handbyggd och numrerad arkadspelmaskin i trälåda blir din för 2500 euro.

#cave-story


Medlem
R-Kaid-R – ögonerotik för 23 000 kr

Lite väl dyrt va ? lol.. annars snygg ju men inte till det priset tusan..

Medlem

Cool mackapär och stiligt hantverk men 23 papp.... njaeeeeee....

Medlem

Ögonporr är ett konstigt ord

ingen emulatur än så länge har lyckats med att emulera en riktig arkadmonitor med runda/ovala pixlar .. grafiken i arkadspel va aldrig pixlig/kantig trots mkt låg upplösning

Medlem

Tror han missar målgrupperna helt. Arcadeboards är redan dyrt som fan och man betalar mest för rariteten. MAME är för folk som vill kunna uppleva spel som aldrig sett en hemma release. Känns inte riktigt som han träffar någon här riktigt. Vill man ha "arcade"-känsla på kontrollerna kan man ju köpa en fighting stick för 400-700 spänn. En Raspberry Pi går väl lös på 500 med skalet. Njaaa. Väldigt svårt att motivera 23000 för en piratkonsol.

Inaktiv
Skrivet av Pholiage:

Tror han missar målgrupperna helt. Arcadeboards är redan dyrt som fan och man betalar mest för rariteten. MAME är för folk som vill kunna uppleva spel som aldrig sett en hemma release. Känns inte riktigt som han träffar någon här riktigt. Vill man ha "arcade"-känsla på kontrollerna kan man ju köpa en fighting stick för 400-700 spänn. En Raspberry Pi går väl lös på 500 med skalet. Njaaa. Väldigt svårt att motivera 23000 för en piratkonsol.

Håller med dig. Visst, det tillverkas bara 50 exemplar men jag tror han ska vara glad om han ens får sålt 5 exemplar.

Sjukt dyrt för...ingenting.

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Pholiage:

Tror han missar målgrupperna helt. Arcadeboards är redan dyrt som fan och man betalar mest för rariteten. MAME är för folk som vill kunna uppleva spel som aldrig sett en hemma release. Känns inte riktigt som han träffar någon här riktigt. Vill man ha "arcade"-känsla på kontrollerna kan man ju köpa en fighting stick för 400-700 spänn. En Raspberry Pi går väl lös på 500 med skalet. Njaaa. Väldigt svårt att motivera 23000 för en piratkonsol.

Håller med dig. Visst, det tillverkas bara 50 exemplar men jag tror han ska vara glad om han ens får sålt 5 exemplar.

Sjukt dyrt för...ingenting.

Hela Södermalm är ju tokproppat med programmerare med (för mycket?) stålar på fickan. Han kan nog kränga 50 stycken bara utmed två kvarter på bondegatan.

Medlem

Vill inte påpeka det uppenbara men ni förstår väl att detta är en spelkonsol i andra hand och ett konstverk i första? Ambitionen är inte att tävla med PS Vita utan att uppskatta hantverket som tagit många, många timmar att skapa.

Medlem
Skrivet av privster:

Vill inte påpeka det uppenbara men ni förstår väl att detta är en spelkonsol i andra hand och ett konstverk i första? Ambitionen är inte att tävla med PS Vita utan att uppskatta hantverket som tagit många, många timmar att skapa.

Jo precis. Att ens försöka spela på den om man skulle köpa den borde vara brottsligt. Som konstverk kan det knappast betraktas som dyrt.

Inaktiv
Skrivet av Carl G:
Skrivet av Segas:
Skrivet av Pholiage:

Tror han missar målgrupperna helt. Arcadeboards är redan dyrt som fan och man betalar mest för rariteten. MAME är för folk som vill kunna uppleva spel som aldrig sett en hemma release. Känns inte riktigt som han träffar någon här riktigt. Vill man ha "arcade"-känsla på kontrollerna kan man ju köpa en fighting stick för 400-700 spänn. En Raspberry Pi går väl lös på 500 med skalet. Njaaa. Väldigt svårt att motivera 23000 för en piratkonsol.

Håller med dig. Visst, det tillverkas bara 50 exemplar men jag tror han ska vara glad om han ens får sålt 5 exemplar.

Sjukt dyrt för...ingenting.

Hela Södermalm är ju tokproppat med programmerare med (för mycket?) stålar på fickan. Han kan nog kränga 50 stycken bara utmed två kvarter på bondegatan.

Så för att man har mycket pengar så "måste" man köpa något så onödigt dyrt som det här?

Låter isåfall mer som att det bor en stor klump idioter längs med Bondegatan.

Medlem
Skrivet av privster:

Vill inte påpeka det uppenbara men ni förstår väl att detta är en spelkonsol i andra hand och ett konstverk i första? Ambitionen är inte att tävla med PS Vita utan att uppskatta hantverket som tagit många, många timmar att skapa.

Jovisst är det fokuserat som ett hantverk. Men målgrupperna är svåra. Ena sidan är gamers/samlare och andra konsthandlare. Ganska enkelt att se att det inte rimmar riktigt. Men visst finns det någon. Dock har fortfarande svårt att se någon sälja en produkt för en sån summa vars ändamål är piratspel.

Medlem

Hipster overload

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Lite väl dyrt va ? lol.. annars snygg ju men inte till det priset tusan..

Nej ett alldeles lagom marknadspris.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av privster:

Vill inte påpeka det uppenbara men ni förstår väl att detta är en spelkonsol i andra hand och ett konstverk i första? Ambitionen är inte att tävla med PS Vita utan att uppskatta hantverket som tagit många, många timmar att skapa.

Jovisst är det fokuserat som ett hantverk. Men målgrupperna är svåra. Ena sidan är gamers/samlare och andra konsthandlare. Ganska enkelt att se att det inte rimmar riktigt. Men visst finns det någon. Dock har fortfarande svårt att se någon sälja en produkt för en sån summa vars ändamål är piratspel.

Det är som att säga att ingen skulle köpa en Kosta Boda kristallvas för 5000 vars ändamål är att hälla vatten.

Finns det 50 pers i hela världen som gillar spel, är nostalgiska och har 23000kr över? Skulle tro det.

Medlem

Snälla använd inte ordet porr gällande spel, porr är omoraliskt och förstör människor.

Redaktör
Skrivet av Salami:

Snälla använd inte ordet porr gällande spel, porr är omoraliskt och förstör människor.

Taget.


signatur
Medlem

nog för att jag lever kvar på 80/90 talet, älskar retro och allt som gjorts i spelväg sedan tidiga 80 tal och omfamnar sådana uppfinningar varmt där de tar allt det gamla och samlar ihop det i en enda spelmaskin, något man önskade då man växte upp att någon kunde göra, men 23000 kr(!!), nja, lite för saftigt kanske, även för en sådan intressant produkt.
handlar ju typ om samma summa som man kan punga ut för en bra dator.
hade priset varit typ 3-4k, då hade jag inte tvekat.

Redaktör
Skrivet av mangemani:

nog för att jag lever kvar på 80/90 talet, älskar retro och allt som gjorts i spelväg sedan tidiga 80 tal och omfamnar sådana uppfinningar varmt där de tar allt det gamla och samlar ihop det i en enda spelmaskin, något man önskade då man växte upp att någon kunde göra, men 23000 kr(!!), nja, lite för saftigt kanske, även för en sådan intressant produkt.
handlar ju typ om samma summa som man kan punga ut för en bra dator.
hade priset varit typ 3-4k, då hade jag inte tvekat.

Det är väl exklusiviteten och hantverket som är grejen, hur mycket spelmaskin man får för 23 000 är mindre viktigt.


signatur
Medlem

Snubben i Videon borde klippa naglarna, och peta bort skiten under dom.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Tror jag ska köpa denna och en GTX Titan Z, för min års lön

Medlem
Skrivet av Salami:

Snälla använd inte ordet porr gällande spel, porr är omoraliskt och förstör människor.

Trams.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av nils45:

Tror jag ska köpa denna och en GTX Titan Z, för min års lön

Pluggar du?

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Snubben i Videon borde klippa naglarna, och peta bort skiten under dom.

är dina klippta då ?

Medlem

Ögonerotik?


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av nils45:

Tror jag ska köpa denna och en GTX Titan Z, för min års lön

Vad jobbar man med för att ha en sådan hög årslön?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av nils45:

Tror jag ska köpa denna och en GTX Titan Z, för min års lön

Vad jobbar man med för att ha en sådan hög årslön?

Säljer faktum.

Medlem
Skrivet av Salami:

Snälla använd inte ordet porr gällande spel, porr är omoraliskt och förstör människor.

Om det fanns en top 100 lista av vad som kan i vanlig mening närma sig våra svåra tankar kring vad som "förstör människor", skulle jag vilja påstå att porr inte ens är i närheten.

1. Andra människor
2.
3.
4. .... Ska vi fortsätta?

Människor som du kvalar in redan på plats 23. Värt att begrunda

@ OnT
Riktigt fräsigt hantverk det där! *nostalgidreglar*

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av nils45:

Tror jag ska köpa denna och en GTX Titan Z, för min års lön

Vad jobbar man med för att ha en sådan hög årslön?

Säljer faktum.

Faktum? Vad du än gör så tjänar du för jävla dåligt. 50 000 i årslön är inte rimligt.

Inaktiv

Nja, lite väl dyrt. Han får masstillverka några i hårdplast istället och sälja dem för... säg 500:- Då kanske jag köper en

12
Skriv svar