Barn kommenterar fenomenet Game Boy

Medlem

"Addy 10" "-Girls can play it, why can it not be called Game boy girl"

KÄFTEN UNGJÄVEL!

Medlem
Skrivet av Alexraptor:
Skrivet av caelestis:

"You have to actually press buttons..."

Påminner mig om den här scenen haha.
https://www.youtube.com/watch?v=KMy1zO8m8sM

Skrivet av Scarth:

Blir så frustrerad när en av dom tycker att knappar är "gammalt" och inte ska användas längre. Dafuq?

Håller med, fysiska knappar är bara så mycket bättre än en platt yta utan någon som helst känsla för fingertopparna, särskilt när det gäller spel med mycket action.

Min brorsdotter som är 9 hade fått en surfplatta. Hon hade skrubbat av fingertopparna på alla fingrarna för att när pekfingret var slut tog hon nästa. När dom är i den åldern så är ju huden skör. Tror inte hon är den enda som gjort likadant.

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Pholiage:

Jisses vad generationerna blir bortskämda. "Min Ipad hit och min Ipad dit..." Mina barn får börja från början. NES/Gameboy tills de blir gamla nog för CoD

Bortskämd hur då, menar du? Vad är det som är så annorlunda nu gentemot den tidigare generationen där varannat barn hade Gameboy?

Jag menade efter svaret barnen gav på frågan om de fick en sån skulle de vara nöjda/glada. Men 9/10 sa att de skulle kasta den eller gå tillbaka till "sin" ipad. En ipad kostar ju sin slant. Men föräldrar nu för tiden gösslar med dom (finns undantag innan ni påpekar jag vet). Visst är det föräldrarnas fel, men det leder ju i sin tur till att barnen blir bortskämda. Ipad har gått från en portabel dator till leksaken som ligger högst upp i leklådan.

Medlem

Jag har faktiskt kvar min GB också! Jag har till och med kvar min Atari Lynx, den kan man snacka om är otymplig, får gameboy att se ut som en ipod nano i jämnförelse.

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Alexraptor:
Skrivet av caelestis:

"You have to actually press buttons..."

Påminner mig om den här scenen haha.
https://www.youtube.com/watch?v=KMy1zO8m8sM

Skrivet av Scarth:

Blir så frustrerad när en av dom tycker att knappar är "gammalt" och inte ska användas längre. Dafuq?

Håller med, fysiska knappar är bara så mycket bättre än en platt yta utan någon som helst känsla för fingertopparna, särskilt när det gäller spel med mycket action.

Min brorsdotter som är 9 hade fått en surfplatta. Hon hade skrubbat av fingertopparna på alla fingrarna för att när pekfingret var slut tog hon nästa. När dom är i den åldern så är ju huden skör. Tror inte hon är den enda som gjort likadant.

Fyfan den ungen kan nog inte ha det lätt ifall hon skulle leka utomhus om en ipad lyckas sabba fingrarna på henne...

Medlem
Skrivet av Seraium:

Dock är väl Game Boy nyare än NES.

Japp, och definitivt nyare än Game & Watch.

Medlem

hah bam...


signatur

[spoiler] mööp[/spoiler]

12
Skriv svar