Grant Nicholas - Safe In Place & Soul Mates

Medlem
Grant Nicholas - Safe In Place & Soul Mates

Frontmannen från ett av mina äldre favoritband, Feeder, har i år spelat in ett soloalbum, Yorkshire Heights. Akustiskt och mysigt, även om jag föredrar Feeders mer energiskt laddade låtar.

#blogg

Medlem
Grant Nicholas - Safe In Place & Soul Mates

Låter riktigt bra! Har inte varit så pepp på något Feeder gjort efter Silent Cry så kul att Grant fortfarande har någon slags gnista kvar.

Medlem
Skrivet av Rocky Dennis:

Låter riktigt bra! Har inte varit så pepp på något Feeder gjort efter Silent Cry så kul att Grant fortfarande har någon slags gnista kvar.

Håller med, det tog stopp där efter Silent Cry. Kanske lika bra att de tar ett litet break och kommer tillbaka med ett monsteralbum!

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Rocky Dennis:

Låter riktigt bra! Har inte varit så pepp på något Feeder gjort efter Silent Cry så kul att Grant fortfarande har någon slags gnista kvar.

Håller med, det tog stopp där efter Silent Cry. Kanske lika bra att de tar ett litet break och kommer tillbaka med ett monsteralbum!

Jag hoppas det, det är ju tydligt att ha fortfarande kan skriva låtar.

Medlem
Skrivet av Rocky Dennis:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Rocky Dennis:

Låter riktigt bra! Har inte varit så pepp på något Feeder gjort efter Silent Cry så kul att Grant fortfarande har någon slags gnista kvar.

Håller med, det tog stopp där efter Silent Cry. Kanske lika bra att de tar ett litet break och kommer tillbaka med ett monsteralbum!

Jag hoppas det, det är ju tydligt att ha fortfarande kan skriva låtar.

De har ju blivit lite 'mjukare' med varje album, svårt idag att tänka sig att de vann pris för bästa metal/rockalbum med Polythene för många år sedan. Hade varit kul om de gick tillbaka till de rötterna, men det blir svårt utan Jon Lee (R.I.P) och de är nog för gamla för det med, de mognade till just efter Echo Park. Comfort in Sound var också riktigt emotionellt laddat av uppenbara orsaker.

Medlem

Fast det tyckte jag att de försökte med Renegades, fast utan att ha låtmaterialet att backa upp det. Känns som att både den och Generation Freakshow bara trampade i gamla fotspår.

Undrar när Tanaka ska göra något solo också

Medlem

Med betoning på försökte isåfall, det var aldrig riktigt lika hårt eller lika 'rått/oslipat/explosivt' som det var då.

Taka har ju en egen hemsida för matlagning annars!
http://cookmejapanese.com/

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Med betoning på försökte isåfall, det var aldrig riktigt lika hårt eller lika 'rått/oslipat/explosivt' som det var då.

Taka har ju en egen hemsida för matlagning annars!
http://cookmejapanese.com/

Nej precis, det kändes helt påklistrat. Grant har inte mycket grunge kvar i sig.

Och det där är dagens bästa nyhet. Och hur fan kunde jag skriva Takas namn fel?!

Medlem
Skrivet av Rocky Dennis:
Skrivet av 73mpl4R:

Med betoning på försökte isåfall, det var aldrig riktigt lika hårt eller lika 'rått/oslipat/explosivt' som det var då.

Taka har ju en egen hemsida för matlagning annars!
http://cookmejapanese.com/

Nej precis, det kändes helt påklistrat. Grant har inte mycket grunge kvar i sig.

Och det där är dagens bästa nyhet. Och hur fan kunde jag skriva Takas namn fel?!

Nej, han har dragits med i Indie-vågen utan tvekan.

Ajabaja!

Medlem

Ajjjjj mina ögon och öron blöder!
Vart är Hipster-varningstexten någonstans?

Skrivet av skogsvilden:

Ajjjjj mina ögon och öron blöder!
Vart är Hipster-varningstexten någonstans?

Haha, kom igen katten, det svänger ju


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Ajjjjj mina ögon och öron blöder!
Vart är Hipster-varningstexten någonstans?

Lyssna på Feeders äldre plattor istället.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av skogsvilden:

Ajjjjj mina ögon och öron blöder!
Vart är Hipster-varningstexten någonstans?

Lyssna på Feeders äldre plattor istället.

Skrivet av walter_iego:
Skrivet av skogsvilden:

Ajjjjj mina ögon och öron blöder!
Vart är Hipster-varningstexten någonstans?

Haha, kom igen katten, det svänger ju

Nej tack det får nog bli Thyrfing eller Danzig istället, det är tillräckligt sofistikerat för mig..

Medlem
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av skogsvilden:

Ajjjjj mina ögon och öron blöder!
Vart är Hipster-varningstexten någonstans?

Lyssna på Feeders äldre plattor istället.

Skrivet av walter_iego:
Skrivet av skogsvilden:

Ajjjjj mina ögon och öron blöder!
Vart är Hipster-varningstexten någonstans?

Haha, kom igen katten, det svänger ju

Nej tack det får nog bli Thyrfing eller Danzig istället, det är tillräckligt sofistikerat för mig..

Vikingarauk!

1
Skriv svar