PS4 lyfter inte den japanska spelmarknaden

Robot
PS4 lyfter inte den japanska spelmarknaden

Playstation 4:an går bra världen över, men i hemlandet råder ekonomisk stiltje efter premiären.

#microsoft


Medlem
PS4 lyfter inte den japanska spelmarknaden

Varför köpa en konsoll om det inte finns 50 tal spel att köpa?

Finns väl 100 tals bra på dom gamla är ju bara vänta.

Medlem

Har du rätt i


signatur

Det var detta...

Medlem

"Försäljningssiffror för PS4 i Japan de senaste tre åren, enligt Serkan Toto." Coolt att PS4-hårdvara såldes för hela 610.8 miljoner yen år 2012, ett år innan det ens fanns på marknaden.

Artikelmysterie åsido; Det är väl inte så många killer-apps ute för PS4:an riktigt ännu, så precis som många andra gör så väntar man med att köpa konsolen. När några rpgs dyker upp på den så kommer ps4 nog sälja som smör.

Medlem

För er som inte riktigt är insatt så är Japan i en hyfsad stor Ekonomisk kris just nu vilket förklarar en del av problemet. En annan är att de ökade deras moms för två månader sedan för att försöka lösa sina ekonomiska problem vilket också sänkte försäljningen en hel del.

Sedan är det värt att nämna att deras mobila spel har ökat rejält. T.ex. deras försälning av Windows surfplattor ökade flera tusen procent tack vare ett ett enda spel Kantai Collection.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

För er som inte riktigt är insatt så är Japan i en hyfsad stor Ekonomisk kris just nu vilket förklarar en del av problemet. En annan är att de ökade deras moms för två månader sedan för att försöka lösa sina ekonomiska problem vilket också sänkte försäljningen en hel del.

Sedan är det värt att nämna att deras mobila spel har ökat rejält. T.ex. deras försälning av Windows surfplattor ökade flera tusen procent tack vare ett ett enda spel Kantai Collection.

aha...
Men förutom det, bryr sig Japan ens om ("vanliga") spel längre? Alla deras spel förutom Nintendos verkar vara så mega-niché nuförtiden.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Nintendo

WOHO NINTENDO!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Ifrågasätter hela nya generationen konsoller. Då man inte fixar 1080p för flertalet renderare i 60fps, varför skall man lägga pengar på det. En generation man hoppar över helt enkelt.

Medlem

Jag har påpekat det förut och gör det igen. Era tabeller fungerar inte med mobilsajten m.fz.se!!!!! Snälla skaffa ett korrekt system för detta och slopa utdaterade HTML td/tr systemet!!!!!!!

ELF
Medlem
Skrivet av BeeJac:

Jag har påpekat det förut och gör det igen. Era tabeller fungerar inte med mobilsajten m.fz.se!!!!! Snälla skaffa ett korrekt system för detta och slopa utdaterade HTML td/tr systemet!!!!!!!

Vad ska man använda istället? Det är ju till för att presentera tabulär data och det är precis vad de har ovan.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Det kan inte vara så att Sony har försökt konkurrera med Microsoft med PS4 och därmed fokuserat på USA marknaden för mycket och att tappet beror på att japanerna inte är intresserade av PS4? Har inte koll på vilka spel som finns till PS4 iofs, men av vad jag sett på fz verkar det mest vara titlar fokuserade på västmarknaden.

Som konsument tycker jag det ointressant om den säljer eller inte, värdet i själva ägandet är utspritt på flera år. Den som är någorlunda insatt i spelbranschen vet att spelen kommer med jämna mellanrum, såledeles kan det inte finnas 500 titlar på direkten. Om man har väldigt stor brist på tålamod kan man vänta ett år eller två att köpa, då finns det så mycket mer att välja mellan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Jag har påpekat det förut och gör det igen. Era tabeller fungerar inte med mobilsajten m.fz.se!!!!! Snälla skaffa ett korrekt system för detta och slopa utdaterade HTML td/tr systemet!!!!!!!

Jag vet inte vad du använder för potatis att surfa med, tabellerna funkar utmärkt.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Använder samsung gs3.

Man använder inte tabeller för de är inte responsiva. Varje webbutvecklare borde känna till detta. Spana in bootstrap eller blueprint CSS.

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Använder samsung gs3.

Man använder inte tabeller för de är inte responsiva. Varje webbutvecklare borde känna till detta. Spana in bootstrap eller blueprint CSS.

Tja!

Du använder säkerligen Androids Naitive Browser? Den är helt värdelös. Tanka ner Chrome till din telefon, där funkar det bra på min Android

För övrigt så är Twitter Bootstrap ganska kasst skulle rekommendera Bourbon istället:
http://neat.bourbon.io/

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

Ifrågasätter hela nya generationen konsoller. Då man inte fixar 1080p för flertalet renderare i 60fps, varför skall man lägga pengar på det. En generation man hoppar över helt enkelt.

Att hoppa över en generation och missa massa (förhoppningsvis) bra spel pga den anledningen låter inget som en gamer skulle vilja göra


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Konsoller säljer dåligt överlag i Japan. Mobiltelefonerna har tagit över. Förra året stod mobila spelen för 50% av marknaden och förväntas växa ännu mer i år. Konsoller är döende i Japan.

Medlem

Alla väntar på Metal Gear!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Achtung:
Skrivet av BeeJac:

Använder samsung gs3.

Man använder inte tabeller för de är inte responsiva. Varje webbutvecklare borde känna till detta. Spana in bootstrap eller blueprint CSS.

Tja!

Du använder säkerligen Androids Naitive Browser? Den är helt värdelös. Tanka ner Chrome till din telefon, där funkar det bra på min Android

För övrigt så är Twitter Bootstrap ganska kasst skulle rekommendera Bourbon istället:
http://neat.bourbon.io/

Använder chrome och fortfarande hamnar tabellen utanför sidan. Tycker bootstrap fungerar för de flesta ändamål men tackar än för tipset om bourbon!

Medlem

Inte förvånande, i Japan gillar de mest att spela på bärbara

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

För er som inte riktigt är insatt så är Japan i en hyfsad stor Ekonomisk kris just nu vilket förklarar en del av problemet. En annan är att de ökade deras moms för två månader sedan för att försöka lösa sina ekonomiska problem vilket också sänkte försäljningen en hel del.

Sedan är det värt att nämna att deras mobila spel har ökat rejält. T.ex. deras försälning av Windows surfplattor ökade flera tusen procent tack vare ett ett enda spel Kantai Collection.

Lägger man krisen åt sidan är det guldläge att köpa jrpg till ps3. Släppts många bra spel och några påväg.
Iof är många redan släppta i japan men ur europeiskt perspektiv är det riktigt bra just nu.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

k3m
Medlem
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av Achtung:
Skrivet av BeeJac:

Använder samsung gs3.

Man använder inte tabeller för de är inte responsiva. Varje webbutvecklare borde känna till detta. Spana in bootstrap eller blueprint CSS.

Tja!

Du använder säkerligen Androids Naitive Browser? Den är helt värdelös. Tanka ner Chrome till din telefon, där funkar det bra på min Android

För övrigt så är Twitter Bootstrap ganska kasst skulle rekommendera Bourbon istället:
http://neat.bourbon.io/

Använder chrome och fortfarande hamnar tabellen utanför sidan. Tycker bootstrap fungerar för de flesta ändamål men tackar än för tipset om bourbon!

Kör Firefox beta, som även är den bästa webbläsaren.

Medlem

Kan alla bara fatta att det inte säljer för att det inte finns ett enda kioskvältar spel än. 5 pers mitt jobb och jag sitter bara och väntar på ett värt spel

Medlem
Skrivet av fakka:

Kan alla bara fatta att det inte säljer för att det inte finns ett enda kioskvältar spel än. 5 pers mitt jobb och jag sitter bara och väntar på ett värt spel

Ni borde jobba istället för vänta.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv

som urgamal konsolspelare så är man ärligt talat dörädd för att typ mobilspelen tar över helt inom en framtid,
redan nu ser man hos en polare som har en fin stor tv som han har sin wii u kopplad till, men han sitter ändå mest och tittar på den lilla bildskärmen på spelkontrollen.

Visst är man en gammal tvär träbock, men jag vill iaf lira på en stor fet tv inte på en liten mobilskärm.

Medlem
Skrivet av KarateKurt:

som urgamal konsolspelare så är man ärligt talat dörädd för att typ mobilspelen tar över helt inom en framtid,
redan nu ser man hos en polare som har en fin stor tv som han har sin wii u kopplad till, men han sitter ändå mest och tittar på den lilla bildskärmen på spelkontrollen.

Visst är man en gammal tvär träbock, men jag vill iaf lira på en stor fet tv inte på en liten mobilskärm.

Blir krokig i ryggen av att titta ner på mobilen om man inte har armbågarna på bordet.

Håller med om att stor bild är bäst.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

1
Skriv svar