"Spel lika beroendeframkallande som heroin"

Robot
"Spel lika beroendeframkallande som heroin"

Brittisk tabloid målar upp ett skräckscenario för landets ungdomar. Men spelforskare håller inte med.

#call-of-duty


Inaktiv
"Spel lika beroendeframkallande som heroin"

Jo, man har ju sett många gamers som ligger och skakar, skär sig, slår sig själva med hammare, river ut sina hårrötter och ibland t o m dör av abstinensen självt. Och allt detta efter att bara ha spelat Super Mario EN gång.

Geeks Gaming
Skrivet av Rockartisten:

Jo, man har ju sett många gamers som ligger och skakar, skär sig, slår sig själva med hammare, river ut sina hårrötter och ibland t o m dör av abstinensen självt. Och allt detta efter att bara ha spelat Super Mario EN gång.

Jag gjorde de... har alltid haft de svårt med Mario xD

Medlem

Det värsta är nog alla spelknarkare som stjäl och rånar folk för att få sin dagliga wow-fix!

Inaktiv
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Rockartisten:

Jo, man har ju sett många gamers som ligger och skakar, skär sig, slår sig själva med hammare, river ut sina hårrötter och ibland t o m dör av abstinensen självt. Och allt detta efter att bara ha spelat Super Mario EN gång.

Jag gjorde de... har alltid haft de svårt med Mario xD

Jag måste nog sätta mig och spela lite Mario nu faktiskt. Kemin i hjärnan börjar slå bakut igen.

Inaktiv
Skrivet av Rockartisten:

Jo, man har ju sett många gamers som ligger och skakar, skär sig, slår sig själva med hammare, river ut sina hårrötter och ibland t o m dör av abstinensen självt. Och allt detta efter att bara ha spelat Super Mario EN gång.

Nej men däremot efter att ha klarat Mass Effect 3

Medlem

Att gå efter spelbruket räcker ju inte, man måste ju sätta dit dem stora mexikanska och colombianska utvecklarna för att få slut på galenskapen


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Lille Jordan i hörnet utan självdisciplin. Sorgligt.

Inaktiv
Skrivet av kemmel:

Det värsta är nog alla spelknarkare som stjäl och rånar folk för att få sin dagliga wow-fix!

Det värsta är ändå alla hemlösa gamers som slänger upp sina tält och husvagnar på arkadhallarna. Jävla campers, det är den värsta sort.

Medlem

Skicka de alla på metadon avgiftning...

Jag håller med, spelen är den största faran i Europa sen Hitler själv. Nu måste EU ta tag i saken och förbjuda alla våldsspel, Australien är ett bra exempel(till en början).

RÖSTA PÅ MIG I RIKSDAGS VALET OM NI INTE VILL SE VÅRAT LAND SJUNKA NER I SPELBEROENDETS AVGRUND.

Tack för mig.
(error: sarkasmnivå överskriden med 150%)

Medlem

Ifall man utövar en aktivitet man tycker om så borde väl hjärnan producera dopamin ? Så jävla derp.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

Jo, man har ju sett många gamers som ligger och skakar, skär sig, slår sig själva med hammare, river ut sina hårrötter och ibland t o m dör av abstinensen självt. Och allt detta efter att bara ha spelat Super Mario EN gång.

Jag gick utan något PC-spelande i ett halvår, hade enbart ett gammalt Playstation utan något annat än den sämre avdelningen spel tillgängligt! Det fick mig att sätta foten utanför dörren och andas den friska, vidriga naturens gaser.

Jag avskydde varenda minut av det.

Har spelat i snart 20 år och jag borde därför inte vara rädd för att börja med heroin då menar dom?
Dom får det ju att låta som att det är helt ofarligt nu.

Medlem

Heej! Någon som vill ha en key till Bioshock?
Det är riktig AAA-shit här! 100%! Inget halvdant f2p här inte, nejnejnej!
Det är är äkta!

Medlem

Och ja, jag har inget liv...

"... heroin och alkohol får hjärnan att producera dopamin som gör att vi mår bra"

Allt vi gör, vad det än är som får oss att må bra producerar dopamin. Duh --> The Sun.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag kunde inte koncentrera mig när jag läste artikeln, det har gått över 12 timmar sedan min senaste spelfix, börjar bli skakig nu


signatur

Game long and prosper

Medlem

Visst så är inte spelande lika beroendeframkallande som heroin. Som alla större nyhetstidningar är man ute efter bra nyheter och inte sanna sådana. Men å andra sidan så är spelande väldigt beroendeframkallande. Själv vet jag att jag blev väldigt rastlös när jag inte fick spela. Jag skulle jämföra det med nikotin istället för heroin. Och alla som nån gång försökt eller slutat med nikotin vet känslan under första dygnet utan. Samma sak upplever folk med ett spelberoende som tvingas vara utan sin dator/mobil.
Man kan leva ett normalt liv som gamer, man behöver inte spendera 10 timmar om dagen vid datorn, jag lovar att världen utanför skärmen har enormt mycket att erbjuda Släpp taget era heroinister!

Medlem
Skrivet av walter_iego:

"... heroin och alkohol får hjärnan att producera dopamin som gör att vi mår bra"

Allt vi gör, vad det än är som får oss att må bra producerar dopamin. Duh --> The Sun.

Det produceras nog inte mycket dopamin för den genomsnittlige läsaren av valfri kvällstidning iallafall.

Medlem
Skrivet av gamer_:
Skrivet av walter_iego:

"... heroin och alkohol får hjärnan att producera dopamin som gör att vi mår bra"

Allt vi gör, vad det än är som får oss att må bra producerar dopamin. Duh --> The Sun.

Det produceras nog inte mycket dopamin för den genomsnittlige läsaren av valfri kvällstidning iallafall.

mmm jo på sidan 3....

Medlem

Snubben som skrev artikeln har tydligen aldrig spelat spel själv...Vilken idiot haha

Medlem
Medlem
Medlem

Ok då slutar jag spela.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av eatem:
Skrivet av Rockartisten:

Jo, man har ju sett många gamers som ligger och skakar, skär sig, slår sig själva med hammare, river ut sina hårrötter och ibland t o m dör av abstinensen självt. Och allt detta efter att bara ha spelat Super Mario EN gång.

Nej men däremot efter att ha klarat Mass Effect 3

klara av mass effect 3? Går det? Jag slutade spela abrupt efter att jag råkat läsa vad som väntade...har inte rört det sen dess. Klarar inte av såna dumheter.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Tror det stämmer jag spelade en gång efter det har jag spelat spel i nästan hela mitt liv!
jag ska bara göra en quest till sen lägga in mig..

Medlem

Tabloid,,, så fort det ordet visade sig så blev detta från nyhet till skön Onsdags humor.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Inaktiv

Hur avslutar jag upp mitt användarkonto?

Medlem

Gillar hur "Gaming" och "Heroin", båda får stora, grusiga och rostiga fonter.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

123
Skriv svar