Grim Fandango-remake kommer till datorer

Robot
Medlem
Grim Fandango-remake kommer till datorer

Fantastiskt bra! Dagens bästa nyhet hittils iaf.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
k3m
Medlem

Äntligen kommer jag att klara av att köra det här spelet, va kul

Medlem

Hoppas på cross buy på ps4/vita.

Medlem

Då får man testa vad det är för sorts spel


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Tur det kommer till datorer och inte brödrostar


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Underbara nyheter! Allt annat hade varit ett helgerån.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

då blev det inget ps4 trotsallt!

Medlem

Han har ju hintat detta sen vi hörde om remaken, men det är skönt att få en konfirmation.

Medlem

Kan rekommendera Residual VM för de som har problem med att köra Grim Fandango på en modern dator.

http://grimfandangodeluxe.blogspot.se/2012/01/running-grim-fa...

OT:
Såg denna remake på Sonys konferens och jag tvivlade inte på att det även skulle komma en PC version ifall Sony inte betalat för exklusivitet (något Sony sällan gör, kan faktiskt inte komma på ett enda spel där de gjort detta).

Originalet funkar dock fortfarande även om det verkar finnas en del buggar i det. Även om jag inte spelat hela spelet så förstår jag varför många anser det vara ett av de bästa spelen som LucasArts gjort.

Medlem

riktigt grymt spel, ser fram emot den grymma nostalgi-trippen

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Kan rekommendera Residual VM för de som har problem med att köra Grim Fandango på en modern dator.

http://grimfandangodeluxe.blogspot.se/2012/01/running-grim-fa...

OT:
Såg denna remake på Sonys konferens och jag tvivlade inte på att det även skulle komma en PC version ifall Sony inte betalat för exklusivitet (något Sony sällan gör, kan faktiskt inte komma på ett enda spel där de gjort detta).

Originalet funkar dock fortfarande även om det verkar finnas en del buggar i det. Även om jag inte spelat hela spelet så förstår jag varför många anser det vara ett av de bästa spelen som LucasArts gjort.

Fast Sony har betalat för exklusivitet. Spelet släpps inte på Xbox tack vare Sony.

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av PcGamer:

Kan rekommendera Residual VM för de som har problem med att köra Grim Fandango på en modern dator.

http://grimfandangodeluxe.blogspot.se/2012/01/running-grim-fa...

OT:
Såg denna remake på Sonys konferens och jag tvivlade inte på att det även skulle komma en PC version ifall Sony inte betalat för exklusivitet (något Sony sällan gör, kan faktiskt inte komma på ett enda spel där de gjort detta).

Originalet funkar dock fortfarande även om det verkar finnas en del buggar i det. Även om jag inte spelat hela spelet så förstår jag varför många anser det vara ett av de bästa spelen som LucasArts gjort.

Fast Sony har betalat för exklusivitet. Spelet släpps inte på Xbox tack vare Sony.

Tror snarare det beror på Microsofts korkade regler om att spel måste släppas på deras konsol innan de släpps på andra konsoler.

Medlem

Självklart köp till både PS4 och Vitan.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Tur det kommer till datorer och inte brödrostar

Tja de bekräftade just nu att spelet kommer till Brödrostar och inte bara PS4/Vita.

http://www.embeddedarm.com/software/arm-netbsd-toaster.php

Medlem

Har inte spelat det. Körde bara NHL 99 och Age of Empires 2 då!


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Har inte spelat det. Körde bara NHL 99 och Age of Empires 2 då!

Du har verkligen missat något!

Inaktiv

Bra att de ges ut mer äldre Titlar, ja för att visa dagens uppväxt hur variationrik kreativitet såg ut förut.

phi
Medlem

Pinsamt att säga det men jag har inte spelat Grim Fandango och då har jag spelat så gott som alla gamla Lucasarts-spel på den tiden. Det var främst 3D-grafiken som fick mig att hoppa över det då och sedan blev det aldrig av att spela det.

Medlem

Detta är goda nyheter, spelade igenom det som grabb och funderat på att göra det igen, blir att vänta på detta.

Medlem
Skrivet av svartlock:
Skrivet av Castor.T:

Har inte spelat det. Körde bara NHL 99 och Age of Empires 2 då!

Du har verkligen missat något!

Har nog missat ganska många spel, visste inte om så mycket på den tiden.
Liten som man var, och bodde långt upp i landet vet du, allt kommer inte dit.

Dock har jag t ex kört Diablo 2 och 1 långt efter deras release ( Samma med KotOR.).
Ettan ger jag väl inte så mycket för, men har iaf spelat den...


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

1
Skriv svar