The Wolf Among Us Episode 5: Cry Wolf

Robot
The Wolf Among Us Episode 5: Cry Wolf

Efter nio månader med gäckande svar sätter Telltale punkt för sin thriller. Och det med en omskakande final som berättar både vem Bigby och du är.

#telltale-games


Medlem
The Wolf Among Us Episode 5: Cry Wolf

Storyn var helt sinnesjukt bra, diggade "grillningen" som var i sista kapitlet där man fick stå till "svars" för tidigare val.

Men det saknades mycket, man hade verkligen inga bevis alls och men fördes fram i storyn mer än vad jag ville ibland.

Gåshud rakt igenom dock, och jag började själv tvivla på att man gjort rätt.

Ser fram emot S2.

Medlem

Denna säsong avklarad, nu vill jag ha nästa säsong bums!

Medlem

Vet att 4 av 5 är ett bra betyg men är samtidigt besviken, The Wolf Among Us är ett mästerverk utan dess like och förtjänar minst 5 av 5 plus en guldstjärna i hörnet!

Medlem

Synd att man inte kan se vilka val ens vänner på Steam gjorde.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Spelade igenom episode 5 igår och det var verkligen helt fantastiskt. Om det kommer en säsong 2 (vilket jag hoppas på) så blir det ett garanterat köp.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Moderator | Testpilot

Hoppas verkligen att S2 kommer med tanke på hur spelet slutar. Vem var det vi pratade med egentligen? F eller N?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Bra recension, håller med om betyget.

Jag skrattade när jag läste: "En annan börjar pladdra om hur jag 'faktiskt inte brände ner hennes träd'".

I mitt fall blev hon skogstokig på grund av att jag hade gjort just det, dvs eldat upp busken.

Medlem

Försökte spela så troget serien som möjligt. Blev lite missnöjd när jag kunde sätta dit Bluebeard och seriens stora story inte ens nämndes. Men...det borgar för en bra serie. Hoppas....

Medlem

när jag *INTE * kunde...

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Hoppas verkligen att S2 kommer med tanke på hur spelet slutar. Vem var det vi pratade med egentligen? F eller N?

Glamour ställer till saker och ting. Tänk om man inte pratat med rätt person någon gång, haha.

Moderator | Testpilot
Skrivet av returpack:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Hoppas verkligen att S2 kommer med tanke på hur spelet slutar. Vem var det vi pratade med egentligen? F eller N?

Glamour ställer till saker och ting. Tänk om man inte pratat med rätt person någon gång, haha.

Don't even start...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

FM-guru
F.d. Sisyr

Vem var karaktären som glömdes bort? Verkar som jag själv gjort det...

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Vem var karaktären som glömdes bort? Verkar som jag själv gjort det...

Min bästa gissning är nog Ichabod Crane. Det sista man såg av honom var väl när han klev in i bilen som Bloody Mary kom med?

Medlem
Skrivet av returpack:
Skrivet av Sisyr:

Vem var karaktären som glömdes bort? Verkar som jag själv gjort det...

Min bästa gissning är nog Ichabod Crane. Det sista man såg av honom var väl när han klev in i bilen som Bloody Mary kom med?

Skrivet av Sisyr:

Vem var karaktären som glömdes bort? Verkar som jag själv gjort det...

Crane eller Woody är min gissning

FM-guru
F.d. Sisyr

Crane var det nog, ja. Håller i så fall inte med om att han glömdes bort; snubben for ju till Paris. Woody fick man ju personligt "avslut" med i del 4.

1
Skriv svar